Onward Christian Soldiers (GMT)
- Leo
- Colonel
- Posty: 1596
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 16 times
Onward Christian Soldiers (GMT)
No, Panowie! Chyba czas najwyższy uruchomić dział dotyczący tej gry. Ktoś z Was przeczytał już instrukcję? A może już ktoś grał?
Ostatnio zmieniony wtorek, 1 lutego 2011, 16:12 przez Leo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Anomander Rake
- Général de Division
- Posty: 3095
- Rejestracja: poniedziałek, 29 maja 2006, 13:06
- Lokalizacja: Wawa i okolice
- Been thanked: 3 times
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3967 times
- Been thanked: 2526 times
- Kontakt:
Ja jeszcze raz mogę podzielic się tylko pozytywnymi wrażeniami estetycznymi z oględzin mapy i kart. Bardzo pozytynie oceniam zwłaszcza umieszczenie na niektórych kartach obrazków z miniatur średniowiecznych i ogólnie w stylu z epoki - dzięki temu czuje się średniowiecze.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Anomander Rake
- Général de Division
- Posty: 3095
- Rejestracja: poniedziałek, 29 maja 2006, 13:06
- Lokalizacja: Wawa i okolice
- Been thanked: 3 times
- Wallenstein
- Sergent-Major
- Posty: 172
- Rejestracja: środa, 26 kwietnia 2006, 09:13
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Jasz
- Général de Brigade
- Posty: 2146
- Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
- Lokalizacja: Warszawa
Zanlazłem w necie tylko
Onward-Quick-Start-Rules.pdf
http://www.boardgamegeek.com/fileinfo.php?fileid=20865
Onward-Quick-Start-Rules.pdf
http://www.boardgamegeek.com/fileinfo.php?fileid=20865
- Jasz
- Général de Brigade
- Posty: 2146
- Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
- Lokalizacja: Warszawa
Parę wątpliwości:
- co z Cyprem, czy Fatymidzi mogą tam wylądować? niby coś jest o tym w instrukcji ale tak napisane, że nic nie kumam
- attrition marszowe można zmniejszać tylko z zasobów miasta do którego się dojdzie ale 6 startowych punktów może być użyte "for any function" więc chyba do tej też. Punkty są dostępne tylko w 1 turze więc nie wiem za bardzo na co innego można je wydać (oprócz przekupienia Ormian). Wydaj mi się, że odzwierciedla to fakt, że na początku chłopcy wieźli jakieś tam zapasy więc wydaje się to w miarę logiczne.
- obawy o balans gry - wydaj się, że wiele zależy od gracza grającego Mosulem. Jak gra zespołów z innymi muzułmanami to może być ciężko ale trzeba pamiętać, że prawie wszystkie jego Vp są w rękach Syryjczyków co powinno powodować pomiędzy tymi frakcjami rywalizację (tak jak to było historycznie)
- czy jeśli leader może się ruszać sam i nie cierpi na furaż to może się ruszyć w jednej aktywacji przez całą mapę?
- czy dowódca z oddziałami w jednym boxie muszą być zestakowani?
to chyba tyle na początek
- co z Cyprem, czy Fatymidzi mogą tam wylądować? niby coś jest o tym w instrukcji ale tak napisane, że nic nie kumam
- attrition marszowe można zmniejszać tylko z zasobów miasta do którego się dojdzie ale 6 startowych punktów może być użyte "for any function" więc chyba do tej też. Punkty są dostępne tylko w 1 turze więc nie wiem za bardzo na co innego można je wydać (oprócz przekupienia Ormian). Wydaj mi się, że odzwierciedla to fakt, że na początku chłopcy wieźli jakieś tam zapasy więc wydaje się to w miarę logiczne.
- obawy o balans gry - wydaj się, że wiele zależy od gracza grającego Mosulem. Jak gra zespołów z innymi muzułmanami to może być ciężko ale trzeba pamiętać, że prawie wszystkie jego Vp są w rękach Syryjczyków co powinno powodować pomiędzy tymi frakcjami rywalizację (tak jak to było historycznie)
- czy jeśli leader może się ruszać sam i nie cierpi na furaż to może się ruszyć w jednej aktywacji przez całą mapę?
- czy dowódca z oddziałami w jednym boxie muszą być zestakowani?
to chyba tyle na początek
- Andreas von Breslau
- Kapitän zur See
- Posty: 1625
- Rejestracja: środa, 17 maja 2006, 12:10
- Lokalizacja: Warszawa
- tak, Fatymidzi mogą wylądować na Cyprze
- niby nie ma możliwości płacenia zasobami za straty marszowe, więc nie istnieje taka "function", ale wydaje się to logiczne, że krzyżowcy mogli zapewnić sobie takie minimum logistyki przynajmniej w początkoej fazie działań. Wg mnie można przyjąć, że mogą
- Turek mosulski i balans gry - wg mnie o balansie gry decyduje zgoda lub nie wśród krzyżowców przede wszystkim
- samotny wódz może się poruszyć przez całą planszę - podlega tylko groźbie przechwycenia z obsadzonego przez wrogą armię miasta, nie może przechodzić przez wrogie armie i pewnie też nie może przechodzić przez opanowane przez wroga małe miasta
- dowódca w jednym boksie nie musi tworzyć armii z oddziałami, to zależy od decyzji gracza, podejmowanej w fazie przydziału wojsk
- niby nie ma możliwości płacenia zasobami za straty marszowe, więc nie istnieje taka "function", ale wydaje się to logiczne, że krzyżowcy mogli zapewnić sobie takie minimum logistyki przynajmniej w początkoej fazie działań. Wg mnie można przyjąć, że mogą
- Turek mosulski i balans gry - wg mnie o balansie gry decyduje zgoda lub nie wśród krzyżowców przede wszystkim
- samotny wódz może się poruszyć przez całą planszę - podlega tylko groźbie przechwycenia z obsadzonego przez wrogą armię miasta, nie może przechodzić przez wrogie armie i pewnie też nie może przechodzić przez opanowane przez wroga małe miasta
- dowódca w jednym boksie nie musi tworzyć armii z oddziałami, to zależy od decyzji gracza, podejmowanej w fazie przydziału wojsk
Muss ich sterben, will ich fallen