Grunwald 1410 (Dragon)
- Paweł Sulich
- Podporucznik
- Posty: 413
- Rejestracja: wtorek, 7 listopada 2006, 10:16
- Lokalizacja: Józefów
- Been thanked: 3 times
Re: Grunwald 1410 (Dragon)
Szykuje mi się partia w Grunwald Odświeżałem sobie dziś zasady i mam do Kolegów pytanie:
faza walki zaczyna się od ucieczki własnych oddziałów stojących w strefie kontroli przeciwnika, potem przechodzimy do zwykłych ataków.
1. Co z własnymi jednostkami stojącymi we wrogiej strefie ataku? Dokładnie to samo?
2. Czy przeciwnik niedowodzony ma obowiązek ścigać takie jednostki? Jeśli stoją w jego strefie ataku to oczywiście tak, ale jeśli tylko w strefie kontroli? Moim zdaniem nie, ale proszę o opinie.
faza walki zaczyna się od ucieczki własnych oddziałów stojących w strefie kontroli przeciwnika, potem przechodzimy do zwykłych ataków.
1. Co z własnymi jednostkami stojącymi we wrogiej strefie ataku? Dokładnie to samo?
2. Czy przeciwnik niedowodzony ma obowiązek ścigać takie jednostki? Jeśli stoją w jego strefie ataku to oczywiście tak, ale jeśli tylko w strefie kontroli? Moim zdaniem nie, ale proszę o opinie.
- Dajmiech
- Adjudant-Major
- Posty: 303
- Rejestracja: sobota, 21 lipca 2007, 21:50
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 11 times
Re: Grunwald 1410 (Dragon)
Według mnie:
AD 1) Jednostki te otrzymują automatyczny rezultat AU, ale w trakcie rozstrzygania walki - tak jakby to był jej rezultat, w przeciwieństwie do jednostek na pozostałych heksach strefy kontroli, które uciekają na początku fazy, przed jakąkolwiek walką
AD 2) W strefie ataku - TAK, w strefie kontroli poza strefą ataku - NIE (pościg jest nie tyle nieobowiązkowy, co w ogóle niemożliwy)
Źródło - angielski przekład instrukcji (do polskiej nie mam w tym momencie dostępu):
AD 1) Jednostki te otrzymują automatyczny rezultat AU, ale w trakcie rozstrzygania walki - tak jakby to był jej rezultat, w przeciwieństwie do jednostek na pozostałych heksach strefy kontroli, które uciekają na początku fazy, przed jakąkolwiek walką
AD 2) W strefie ataku - TAK, w strefie kontroli poza strefą ataku - NIE (pościg jest nie tyle nieobowiązkowy, co w ogóle niemożliwy)
Źródło - angielski przekład instrukcji (do polskiej nie mam w tym momencie dostępu):
[9.33] All disordered units that, at the beginning of their own combat phase, find themselves in enemy zones of control, must before any combat is resolved, rout (an automatic AD result) – in such circumstances, no enemy pursuit is allowed.
[9.34] A disordered unit that, at the beginning of its own combat phase, finds itself in an enemy attack zone, automatically suffers an AD result - in such circumstances, enemy pursuit is allowed.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: Grunwald 1410 (Dragon)
Dokładnie tak jak napisał Dajmiech. Zajrzałem do wersji polskiej i powyższe tłumaczenie się z nią pokrywa.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Leviathan
- Sous-lieutenant
- Posty: 467
- Rejestracja: środa, 26 stycznia 2011, 10:04
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Grunwald 1410 (Dragon)
Rozegrałem ze swoim Synem partię w Grunwald 1410. To była druga heksówka, do której wspólnie usiedliśmy i świetnie się przy niej bawiliśmy! Pokusiłem się o relację z tej partii, okraszoną 31 zdjęciami:
Grunwald 1410: relacja z rozgrywki
Zapraszam do lektury!
Grunwald 1410: relacja z rozgrywki
Zapraszam do lektury!
- Kristo.kk
- Adjoint
- Posty: 705
- Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2008, 18:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 84 times
Re: Grunwald 1410 (Dragon)
Trochę zazdroszczę grania z synem. Mam nadzieję, że zagram kiedyś ze swoim.
Życzę kolejnych zacieśniających więzi partyjek.
Pozdrawiam
Kristo.kk
Życzę kolejnych zacieśniających więzi partyjek.
Pozdrawiam
Kristo.kk
- Leviathan
- Sous-lieutenant
- Posty: 467
- Rejestracja: środa, 26 stycznia 2011, 10:04
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Grunwald 1410 (Dragon)
Dziękuję! Zdecydowanie tak będzieKristo.kk pisze:Trochę zazdroszczę grania z synem. Mam nadzieję, że zagram kiedyś ze swoim.
Życzę kolejnych zacieśniających więzi partyjek.
Pozdrawiam
Kristo.kk
- Leviathan
- Sous-lieutenant
- Posty: 467
- Rejestracja: środa, 26 stycznia 2011, 10:04
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Grunwald 1410 (Dragon)
Była relacja z partii, a teraz jest również recenzja. Zapraszam do lektury tekstu na Board Times:
Grunwald 1410, czyli zakon krzyżacki na kolanach. Recenzja
Grunwald 1410, czyli zakon krzyżacki na kolanach. Recenzja
Grunwald 1410 to gra, która na dzień pisania niniejszego tekstu ma już 24 lata. To szmat czasu i od momentu jej wydania w świecie wojennych gier planszowych wiele się zmieniło. Mimo tego na wspomnienie tego tytułu wiele osób reaguje niezwykle pozytywnie, a są i pasjonaci (sam się do nich zaliczam – nie ukrywam tego), którzy lubią rozłożyć ją na stole i od czasu do czasu rozegrać partię.
-
- Caporal
- Posty: 73
- Rejestracja: sobota, 5 marca 2016, 20:20
- Lokalizacja: Rybnik, Dąbrowa Górnicza
- Has thanked: 5 times
Re: Grunwald 1410 (Dragon)
Świetna relacja z rozgrywki z synem (ile ma lat?). Właśnie planuję wejść w świat strategii planszowych i zastanawiam się czy nie zacząć właśnie od Grunwaldu - tym bardziej ze ten okres mnie dosyć interesuje. Mam dwóch synów (7 i 9), z ktorymi również chciałbym zacząć pogrywać w spokojniejsze strategie. Mamy Husarię oraz od kilku dni figurkowego X-winga (kapitalna gra z chlopakami) dlatego po przeczytaniu w/w recenzji i AAR się tym zainteresowalem . Ktoś potwierdzi czy dobrze kombinuję czy jednak jest coś lepszego na start? (w dalszej przyszłości myślę nad systemem WB 95).
- Leviathan
- Sous-lieutenant
- Posty: 467
- Rejestracja: środa, 26 stycznia 2011, 10:04
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Grunwald 1410 (Dragon)
Mój Syn ma obecnie 11 lat, ale grywamy w gry od kiedy skończył 3 lata. W 2012 roku siadałem z Nim już do Nighfightera i dobrze sobie radził! Im więcej gra się z dzieciakami, tym lepiej sobie radzą. To procentuje!
Grunwald 1410 jest niezłą grą na początek, choć niewykluczone, że lepiej sprawdziłaby się jakaś atrakcyjniejsza wizualnie i z krótszym czasem rozgrywki. Np. C&C Napoleonics albo Conflict of Heroes.
Grunwald 1410 jest niezłą grą na początek, choć niewykluczone, że lepiej sprawdziłaby się jakaś atrakcyjniejsza wizualnie i z krótszym czasem rozgrywki. Np. C&C Napoleonics albo Conflict of Heroes.
- Leliwa
- Hetman polny koronny
- Posty: 5300
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
- Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 256 times
Re: Grunwald 1410 (Dragon)
I "Wings of War".Leviathan pisze:Mój Syn ma obecnie 11 lat, ale grywamy w gry od kiedy skończył 3 lata. W 2012 roku siadałem z Nim już do Nighfightera i dobrze sobie radził! Im więcej gra się z dzieciakami, tym lepiej sobie radzą. To procentuje!
Grunwald 1410 jest niezłą grą na początek, choć niewykluczone, że lepiej sprawdziłaby się jakaś atrakcyjniejsza wizualnie i z krótszym czasem rozgrywki. Np. C&C Napoleonics albo Conflict of Heroes.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
-
- Caporal
- Posty: 73
- Rejestracja: sobota, 5 marca 2016, 20:20
- Lokalizacja: Rybnik, Dąbrowa Górnicza
- Has thanked: 5 times
Re: Grunwald 1410 (Dragon)
Wings of War jest bardzo podobne do X-Winga, zatem na razie odpada. Pozostałe propozycje już szukam i czytam, wyglądają bardzo ciekawie - dzięki!
Re: Grunwald 1410 (Dragon)
Witam!
Mam pytanie odnośnie tatarów; trzy oddziały Tatarów mają siłę 2 i ruchliwość 12 (2-12), po odwróceniu żetonu jest tak samo wydaje się że jest to niedopatrzenie autora. Czy czasem po odwróceniu jednostki nie powinno być 2-10?
Mam pytanie odnośnie tatarów; trzy oddziały Tatarów mają siłę 2 i ruchliwość 12 (2-12), po odwróceniu żetonu jest tak samo wydaje się że jest to niedopatrzenie autora. Czy czasem po odwróceniu jednostki nie powinno być 2-10?
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: Grunwald 1410 (Dragon)
Ruchliwości żadne jednostki jazdy w tej grze nie tracą przy stracie gwiazdki, więc wydaje mi się, że jest dobrze. W tym wypadku, jako że są to bardzo lekkie i słabe w walce jednostki, może nie być różnicy między siłą pierwszego uderzenia a siłą jaką mają później.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Re: Grunwald 1410 (Dragon)
Właśnie dlatego żeby nie tracić punktu siły (bo ma tylko dwa), a żeby oddać mniejsze możliwości jednostki (zmęczenie itp.) sensownie wydaje się, że te oddziały powinny mieć ruchliwość 10. Bo po co odwracać te oddziały.