Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest niedziela, 23 września 2018, 10:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 10 października 2007, 15:17 
Sergent

Dołączył(a): wtorek, 14 listopada 2006, 10:26
Posty: 136
Bjorn napisał(a):
Rzeczywiście, mój błąd. Chyba jednak instrukcja jest kiepsko napisana.

Jeśli można, ponownie na chwilę włączę się do dysputy, którą sam wywołałem...
Otóż
(11.12) Stopping. A Fleet must Stop when:
- the player wishes to do so for any other reason.
Rzut na kontynuację uprawnia, a nie zobowiązuje do dalszego ruchu:
- If the diceroll is a 2-7, the Fleet may Continue to move.

i dalej:
(11.15) If a Fleet stops in a non-friendly Port or on a small circle
Naval Transit Point,
it must move to a friendly Port by the end
of the Game-Turn or it is eliminated in the Attrition Phase.

Z powyższego wnioskuję, iż mogę się zatrzymać na małym NTP jeśli kapitan galery miał takie rozkazy i stać tam do zatonięcia, jeśli taka jest wola polityczna.
I już naprawdę nie chodzi mi o uniknięcie wojny sukcesorów (tak było na początku), ale o wykładnię zasad (na czym kończę...).


Ostatnio edytowano czwartek, 1 stycznia 1970, 02:00 przez dezerter, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 10 października 2007, 18:03 
Sous-lieutenant

Dołączył(a): niedziela, 25 marca 2007, 18:46
Posty: 361
Lokalizacja: Rzeszów
W takim razie jest to w sprzecznosci z tekstem z Playbooka i cala reszta, ktora przytoczylem. Zapytac chyba by trzeba na BGG albo CW.

_________________
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Romana (GMT)
PostNapisane: niedziela, 10 kwietnia 2016, 10:31 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:33
Posty: 2922
Lokalizacja: Warszawa
W scenariuszu 5 (głównym) mam wątpliwości czy co turę rzuca się na tabelę Baghdad booty call nawet gdyby w 1 z poprzednich tur była prowadzone to wydarzenie Wojny sukcesorów?
Czy, gdy rezultat rzutu wskaże na Wojnę sukcesorów to w tym właśnie momencie (przed wszystkimi aktywacjami graczy) nastąpi atak 1 z dowódców Wschodu na drugiego, a potem przez całą turę tacy dowódcy mogą ze sobą współpracować?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Romana (GMT)
PostNapisane: niedziela, 8 maja 2016, 13:36 
Appointé

Dołączył(a): piątek, 12 lutego 2016, 22:03
Posty: 41
Jak ocenianie poziom skomplikowania zasad tej gry w porównaniu do Sukcesorów na przykład, Hannibala Barkasa albo HRvC? Czy ktoś ma "na zbyciu" w ogóle grę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Romana (GMT)
PostNapisane: niedziela, 8 maja 2016, 18:17 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:33
Posty: 2922
Lokalizacja: Warszawa
Może ma więcej szczegółów nad którymi warto zapanować.
Prawie bliźniaczy mechanizm aktywacji.
Tylko karty każdy gracz nie ma przed nosem lecz ciągnie na początku swego ruchu i często zdarza się wtedy wydarzenie które potrafi niekiedy przeorientować sytuację na planszy.
Dłuższa gra na 4 osoby.
Gdy przepisy będą już znane to można prawie od razu przesiąść się na nowszą grę ale o bardziej zamierzchłych czasach jaką jest Genesis.
Mogę ci przesłać swoje tłumaczenia to się szybciej zorientujesz czy ci przypasuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Romana (GMT)
PostNapisane: niedziela, 8 maja 2016, 19:26 
Appointé

Dołączył(a): piątek, 12 lutego 2016, 22:03
Posty: 41
Silver napisał(a):
Może ma więcej szczegółów nad którymi warto zapanować.
Prawie bliźniaczy mechanizm aktywacji.
Tylko karty każdy gracz nie ma przed nosem lecz ciągnie na początku swego ruchu i często zdarza się wtedy wydarzenie które potrafi niekiedy przeorientować sytuację na planszy.
Dłuższa gra na 4 osoby.
Gdy przepisy będą już znane to można prawie od razu przesiąść się na nowszą grę ale o bardziej zamierzchłych czasach jaką jest Genesis.
Mogę ci przesłać swoje tłumaczenia to się szybciej zorientujesz czy ci przypasuje.


Świetnie i rzeczowo, dziękuję. Odpowiadają mi te gry, o których wspomniałem i byłem ciekaw zasad, zwłaszcza wplywu drobnych zasad na faktyczne szanse powodzenia w grze, zwłaszcza że mechanicznie czytałem, że jest podobnie, a Twoja wypowiedź mnie utwierdziła jeszcze w przekonaniu. Lubię takie gry, lubię przede wszystkim ten okres historii i kultury. Duży mankament to znaleźć egzemplarz, widziałem na forach po około 100 zł, raz taniej, raz drożej, ale generalnie to rzadko można spotkać. Taka cena mieści się dla mnie w granicach tzw. ryzyka kupny w ciemno, ale jeśli ją zdobędę, odezwę się w sprawie tłumaczeń dopiero, jednak dziękuję już teraz. O ile jeszcze taki Hanibal rvc był grany powszechniej (dochodzi wydanie PL planowane), o tyle już Pax Romana to produkt typowo niszowy, stąd znaleźć jakieś opinie realnych osób to już bardzo trudne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Romana (GMT)
PostNapisane: niedziela, 8 maja 2016, 19:53 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5656
Lokalizacja: Warszawa
Przede wszystkim pewnie widzisz pierwszą edycję; jest normalnie w sklepach dostępna druga (faktem, że duużo powyżej tych 100 PLN o których piszesz). Gra cieszyła się tu pewną popularnością w okolicach 2007 roku - wtedy graliśmy przez Vassala z Andersem, Ryto i Itagakim (bo każdy z nas siedział w innym miejscu Europy i ze spotkaniem nad planszą bywały problemy).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Romana (GMT)
PostNapisane: niedziela, 8 maja 2016, 20:07 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4625
Lokalizacja: Festung Stettin
Ja mam na zbyciu egzemplarz pierwszej edycji 8-) właśnie za jedyną stóweczkę 8-)

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Romana (GMT)
PostNapisane: niedziela, 8 maja 2016, 20:17 
Appointé

Dołączył(a): piątek, 12 lutego 2016, 22:03
Posty: 41
clown napisał(a):
Ja mam na zbyciu egzemplarz pierwszej edycji 8-) właśnie za jedyną stóweczkę 8-)


Mam więc do Ciebie i kolegi powyżej pytanie: jakie są istotne różnice w wersji 1 i 2 i czy są poważne dla mechaniki i rozgrywki w ogóle? Czy plansza w 1 jest twarda?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Romana (GMT)
PostNapisane: niedziela, 8 maja 2016, 20:18 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4625
Lokalizacja: Festung Stettin
Mam tylko pierwszą edycję. Plansza papierowa. Karty przetłumaczone i wydrukowane. Różnice są pewnie gdzieś na stronie GMT/BGG umieszczone.

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Romana (GMT)
PostNapisane: niedziela, 8 maja 2016, 20:36 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5656
Lokalizacja: Warszawa
kastration napisał(a):
clown napisał(a):
Ja mam na zbyciu egzemplarz pierwszej edycji 8-) właśnie za jedyną stóweczkę 8-)


Mam więc do Ciebie i kolegi powyżej pytanie: jakie są istotne różnice w wersji 1 i 2 i czy są poważne dla mechaniki i rozgrywki w ogóle? Czy plansza w 1 jest twarda?


https://boardgamegeek.com/thread/115469 ... nd-edition
Cytuj:
The map errata will be incorporated, the counter errata will be incorporated, the counters from c3i #19 will be included, there will be a sheet of round coins, the Galley Squadrons will be moved to those spaces on the counter sheet where the Talent markers where.

The rules, playbook, charts, and cards will be updated to include the latest clarifications. I am attempting to make the rules clearer so that they are more accessible and consistent.

I have no idea if GMT will offer any components, aside from the map, outside the 2nd edition boxed game.

W skrócie - poprawiona mapa (w 1. ed była errata do doklejenia w Germanii o ile kojarzę); poprawione żetony; dodatkowe żetony z c3i nr 19 i przesunięcia w rozłożeniu żetonów na poszczególnych wypraskach. Tyle BGG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Romana (GMT)
PostNapisane: czwartek, 9 czerwca 2016, 21:15 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:33
Posty: 2922
Lokalizacja: Warszawa
Neoberger zapytał mnie o porównanie gry z grą Genesis to przekopiowuję zapis który wpisywałem w innym wątku.
Tam przede wszystkim tzw Wschód ma najgorzej i gdy nie uda mu się w 1 turze czegoś zwojować to potem już nie ma szans (ostatnio graliśmy chyba razem jakieś 10 godzin (ale jakieś 7-8 tur max a można do 10) i od początku gry uzbierałem 1VP podczas gdy wszyscy inni mieli po kilkadziesiąt - ale grałem do końca).
Jak któraś strona jest osłabiona przez atak innych to jest dodatkowo podatna na niekorzystne wydarzenia (bo ma z reguły wtedy niską Stabilność) i już z tego stanu nie wygrzebie się bo nie ma funduszy na rozwój a nawet na uzupełnienie strat w wojskach.
Graliśmy 3 razy w wariant historyczny wojen Sukcesorów i za każdym razem Wschód nie mógł się rozwinąć ale też z powodu albo złych rzutów w bitwach albo siepiących właśnie tą stronę wydarzeń; a jako to wszystko zachodziło na początku rozgrywki to potem już Wschód nie miał żadnych szans na zwycięstwo.
Teraz jeszcze raz zagramy ale już z innym wariantem na rozgrywkę Wschodem.
O wiele bardziej asymetryczna niż Genesis. Kartagina ma możliwości rozwoju przede wszystkim w Hiszpanii i zabójcze są jej słonie i jak dobrze zadziałają to tez kawaleria. Rzym początkowo na słabej pozycji ale jak będzie miał trochę spokoju i pobuduje miasta to potem legiony o takiej samej cenie jak ciężka piechota a silniejsze dadzą znać o sobie a na dodatek od 3 tury sa liczone jakby miały w swoim składzie kawalerię. Grecja bardzo silna i rozprzestrzeniona ale może werbować przede wszystkim ciężką piechotę a jednostki kawaleryjskie to tylko jak bardzo się postara przez ekspansję ale raczej nie ma szans (na początku ma tylko 1 taka jednostkę i musi to szanować). Wschód bardzo podatny na wydarzenia Wojen Sukcesorów.
Niektóre karty bardzo mocno wpływające na rozgrywkę a niektóre prawie wcale.
Mimo wszystko mnie się gra ciekawiej niż w Genesis.
Chętnie bym kupił inną grę bazującą na tych przepisach ale chyba takiej nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.