Pax Romana (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące starożytności i średniowiecza.
JB
Adjudant
Posty: 265
Rejestracja: niedziela, 25 marca 2007, 18:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: JB »

Ale tu chodzi o zatrzymanie w wypadku przymusowej stopki (wyrzucenie 6), a nie o dobrowolne staniecie na NTP.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
JB
Adjudant
Posty: 265
Rejestracja: niedziela, 25 marca 2007, 18:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: JB »

Bjorn pisze:W przepisach szczegółowych nie ma ogólnych zasad dla transit points - osobno są opisane lądowe, a osobno morskie, przy czym na lądowych w ogóle nie ma możliwości żeby stanąć.
Ta zasada do Transit Points jest w 9.3. Fakt, ze w rozdziale o ruchu na ladzie, ale w dalszej czesci instrukcji sa wyszczegolnienia na Land Transit Points (np. w 10.96, czy 10.97) i Naval Transit Points (szczegolnie wyjatki o mozliwosci zatrzymania sie na nich w wyniku rzutu na Naval Disaster).
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez JB, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
Awatar użytkownika
Bjorn
Lieutenant
Posty: 504
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:29
Lokalizacja: Wa-wa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Bjorn »

Podobne nazwy dla tych samych instytucji nie oznaczają, że koniecznie muszą się do nich odnosić te same zasady.
Ostatnio zmieniony niedziela, 27 listopada 2011, 16:47 przez Bjorn, łącznie zmieniany 3 razy.
JB
Adjudant
Posty: 265
Rejestracja: niedziela, 25 marca 2007, 18:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: JB »

Oczywiscie, ze nie. Ale w tym przypadku to sa dwa rodzaje tego samego. Podobienstwo nazw jest zamierzone i ogolne zasady dotycza ich obu.
Poza tym tekst z Playbooka wyjasnia wszystkie watpliwosci.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez JB, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
Awatar użytkownika
Bjorn
Lieutenant
Posty: 504
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:29
Lokalizacja: Wa-wa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Bjorn »

W instrukcji nie ma nigdzie zasad dla transit points. A tekst nie potwierdza zasady, a ją wprowadza - bo nigdzie indziej ta zasada nie jest podana.
Ostatnio zmieniony niedziela, 27 listopada 2011, 16:47 przez Bjorn, łącznie zmieniany 3 razy.
JB
Adjudant
Posty: 265
Rejestracja: niedziela, 25 marca 2007, 18:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: JB »

W 9.3 jest ta zasada. Jest tam mowa o Transit Points, a nie ma rozroznien na Land i Naval.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez JB, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
Awatar użytkownika
Bjorn
Lieutenant
Posty: 504
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:29
Lokalizacja: Wa-wa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Bjorn »

9.31 Transit Points. These are treated the same as a regular
Land Space except that no units may ever stop (voluntarily or
involuntarily) in one. Therefore, you may not move into a Transit
Point if do not have enough MP to move beyond it into a Space.


Wg Ciebie morskie i lądowe punkty należy traktować tak samo?
Ostatnio zmieniony niedziela, 27 listopada 2011, 16:47 przez Bjorn, łącznie zmieniany 3 razy.
JB
Adjudant
Posty: 265
Rejestracja: niedziela, 25 marca 2007, 18:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: JB »

Twierdze, ze NTP nalezy traktowac tak samo jak punkty tranzytowe na ladzie (uwzgledniajac oczywiscie zasady odnoszace sie tylko do NTP). I co zabawniejsze, to moja interpretacja przepisu jest zgodna z zasadami gry.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez JB, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
Awatar użytkownika
Bjorn
Lieutenant
Posty: 504
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:29
Lokalizacja: Wa-wa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Bjorn »

Moim zdaniem Twoja interpretacja jest zgodna z intencją autorów, ale niezgodna z instrukcją :) .
Ostatnio zmieniony niedziela, 27 listopada 2011, 16:46 przez Bjorn, łącznie zmieniany 3 razy.
JB
Adjudant
Posty: 265
Rejestracja: niedziela, 25 marca 2007, 18:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: JB »

No jak niezgodna z instukcja. Czepiasz sie, ze zasady do Transit Points sa w rozdziale o ruchu na ladzie, wiec nie dotycza wszystkich punktow tranzytowych (wg mnie dotycza). Pogubili sie troche w rozmieszczeniu przepisow. Ok. Ale do tekstu z Playbooka juz chyba nie masz zatrzezen, wiec nie wiem skad stwierdzenie, ze moja interpretacja nie jest zgodna z instukcja.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez JB, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
Awatar użytkownika
Bjorn
Lieutenant
Posty: 504
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:29
Lokalizacja: Wa-wa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Bjorn »

Ja się dziwię tylko temu, że Twoim zdaniem pkt 9.31 dotyczy NTP.
Ostatnio zmieniony niedziela, 27 listopada 2011, 16:46 przez Bjorn, łącznie zmieniany 3 razy.
JB
Adjudant
Posty: 265
Rejestracja: niedziela, 25 marca 2007, 18:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: JB »

Dotyczy punktow tranzytowych. Tylko powinien byc gdzie indziej umieszczony.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez JB, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
Awatar użytkownika
Bjorn
Lieutenant
Posty: 504
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:29
Lokalizacja: Wa-wa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Bjorn »

Owszem - punktów tranzytowych. Można jednak wyróżnić morskie punkty tranzytowe, które nie muszą być tożsame z "punktami tranzytowymi": "Transit Points. These are treated the same as a regular Land Space [...]"

Niestety jednocześnie nie znalazłem nigdzie pojęcia "land transit points". Występują wyłącznie "transit points" oraz "naval transit points".
Ostatnio zmieniony niedziela, 27 listopada 2011, 16:46 przez Bjorn, łącznie zmieniany 3 razy.
JB
Adjudant
Posty: 265
Rejestracja: niedziela, 25 marca 2007, 18:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: JB »

Jak nie ma jak sa. 2.13 chociazby. Poza tym szczegolowe zasady odnoszace sie do Land Transit Points: 10.96, 10.97. Karta Ambush.
A morskie punkty tranzytowe to punkty tranzytowe, do ktorych stosuje sie kilka specjalnych zasad, tak jak do Land Transit Points.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez JB, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
Awatar użytkownika
Bjorn
Lieutenant
Posty: 504
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:29
Lokalizacja: Wa-wa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Bjorn »

Rzeczywiście, mój błąd. Chyba jednak instrukcja jest kiepsko napisana.
Ostatnio zmieniony niedziela, 27 listopada 2011, 16:46 przez Bjorn, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Starożytność i średniowiecze”