Julian (S&T)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące starożytności i średniowiecza.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Kontakt:

Julian (S&T)

Post autor: Raleen »

http://shop.strategyandtacticspress.com ... Code=ST266

Gra przedstawiająca Imperium Rzymskie w IV wieku n.e. Nazwa, jak można sądzić, od cesarza Juliana Apostaty.

Niewykluczone, że za niedługo ten numer S&T będzie do wygrania w naszym forumowym konkursie historycznym :cool: . W każdym razie jest dość świeży, więc sądzę, że niedługo będę w stanie w pełni zapoznać się z grą.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Opis na BGG:

Julian, designed by Joseph Miranda, is a wargame of intermediate complexity simulating the situation across the Roman Empire in the 4th century AD. There are two opposing players: Roman and Barbarian. The Roman player represents the high command of a centralized empire; the Barbarian player represents the various chaotic forces working to destroy that empire. The Roman objective is to reconsolidate the threatened empire and secure its frontier regions to prevent further barbarian invasion. The Barbarian objective is to grab as much Roman territory as possible. The game systemis based on the one originally presented in our earlier S&T games: They Died With Their Boots On, Volumes 1 & 2.

The Barbarian side is divided into “forces,” each representing an independent people or coalition of tribes, such as the Goths. The Persians and Armenians, though commanded in the game by the barbarian player, are considered “civilized” forces (along with all Roman and rebel units).

Each turn represents one year. Each hexagon on the map represents 100 miles (162 km) from side to opposite side. Each unit represents 10,000 to 30,000 troops and camp followers, etc. Special rules cover such things as: usurpation, stratagems, random events, reinforcements, pursuit, taxation, Caesar and Augustus units, naval movement, fortresses and bases, fog of war, the Huns, political crises, tribal homelands, militia, field armies, supply trains, pursuit combat, amphibious operations, pillage, civic works, and more. The turn sequence is as follows.

Wspominają o jakimś wcześniejszym systemie They Died With Their Boots On i że ta gra jest oparta na tych samych zasadach.

Upadek cesarstwa. Siły imperialne zjednoczone, pod jednolitym dowództwem, barbarzyńcy podzieleni, ale liczniejsi i silniejsi (wszyscy razem).

W sumie ciekawy temat na grę...

I politykę można wpleść i dyplomację, i walk potencjalnie może być sporo.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Starożytność i średniowiecze”