[AAR] Katania 397 p.n.e. (War Galley)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące starożytności i średniowiecza.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

[AAR] Katania 397 p.n.e. (War Galley)

Post autor: Raleen »

Bitwa pod Katanią (397 p.n.e.) - relacja z rozgrywki na Portalu Strategie:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=121

Autorem relacji jest Raleen.
Ostatnio zmieniony środa, 23 marca 2011, 22:49 przez Raleen, łącznie zmieniany 2 razy.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
redy
Caporal
Posty: 67
Rejestracja: czwartek, 29 stycznia 2009, 22:08
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: redy »

Ale żetonada ;D

W kulminacyjnym momencie musieliście chyba używać pencet, żeby nie ponaruszać przypadkowo tych aboradażowych powiązań poszczegónych łupinek ;)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Nie było tak źle jeszcze z ilością żetonów, tzn. bywały takie bitwy, gdzie tego trafiało się więcej, i trochę już się z Silverem przyzwyczailiśmy. Pęset nie używamy :) .

Cóż, może RyTo z Andersem się zainteresują i przy okazji powiedzą nam coś o tej bitwie i wojnie, bo temat im bliski.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Post autor: Silver »

Miałem sporo szczęścia
Choć me okręty mimo że dysponowały większą możliwością ostrzału to szczególnie w początkowym okresie bitwy zawiodły w tym aspekcie.
Chciałem zastosować nową taktykę ustawienia okrętów i odejść od szyku zwartego (jeszcze zastosuję ją więc nie mówię w szczegółach na czym polega) ale szybko zrezygnowałem. A miałem jak na złość dużo czasu bo floty daleko od siebie na początku były rozmieszczone.
Niestety za szybko zbliżyłem się do przeciwnika oraz niefrasobliwie ustawiłem się za blisko okrętów wroga i one pierwsze zaatakowały.

Jak zwykle w War Galley w początkowych fazach gry czytelnie pokazane są manewry i szyki a potem jest ten chaos bitewny.
Na zdjęciach ale i w realu w zaawansowanej fazie gry jest nieczytelnie i najlepiej by żetony mogły zmieniać barwę bo są abordaże i wrogie przejęcia.
A może zrobić mapę z większymi heksami a by nie zajmowała zbyt wiele miejsca może być ona sekcyjna i dokładane jej kolejne fragmenty w miarę rozwoju akcji.

Nie grałem w bitwy żaglowców i tam cały czas pewnie są czytelne linie okrętów tylko w War Galley jest większa różnorodność akcji, które można przeprowadzić.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Starożytność i średniowiecze”