Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest niedziela, 20 sierpnia 2017, 15:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)
PostNapisane: niedziela, 25 grudnia 2016, 13:38 
Sergent-Major

Dołączył(a): wtorek, 1 września 2015, 20:39
Posty: 173
Lokalizacja: Kraków
Highlander napisał(a):
Wg mojej wiedzy aktywujesz wybrany stos do ruchu (np. masz 10 bloczków, wybierasz 8, zakładam że w lokacji możesz od razu chcieć zostawić 2 bloczki), i na ten moment ustalasz jego ruchliwość wg jego rozmiaru startowego i taka zostaje do końca ruchu. Potem możesz od razu stos podzielić na dwa mniejsze po 4 i pójść różnymi drogami, albo idąc możesz zostawiać bloczki w mijanych lokacjach. Podział nie zwiększy ich punktów ruchu. Nie wolno zbierać bloczków z innych lokacji w trakcie ruchu, ani dwa razy używać danej drogi.

Tak, to akurat jest jasno i wprost powiedziane w przepisach, że nie można 2x w jednej fazie użyć tego samego segmentu drogi, że można zostawiać ale nie zbierać po drodze bloczków. Niejasna dla mnie była ta druga część. Czyli rozumiem, że Ty interpretujesz przepisy w ten sposób, że aktywujesz do ruchu "za jeden punkt" wszystkie bloczki w danej lokacji i na potrzeby określenia ich zasięgu bierzesz łączną ilość bloczków, która zostanie poruszona z tej lokacji - w Twoim i moim przykładzie 8 (czyli kara do zasięgu minus 1) i nie ma znaczenia, że z tej pierwotnej lokacji nastąpiły dwa niezależne ruchy w dwie przeciwne strony po 4 bloczki w każdej z tych grup. Dobrze zrozumiałem?

_________________
https://boardgamegeek.com/collection/user/Magnum_KR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)
PostNapisane: niedziela, 25 grudnia 2016, 13:52 
Sergent-Major

Dołączył(a): wtorek, 1 września 2015, 20:39
Posty: 173
Lokalizacja: Kraków
P.S. Na BGG jest FAQ (choć nieoficjalny). Moje pytanie jest tam zaadresowane i odpowiedź nieco się różni od odpowiedzi Highlandera. Ja intuicyjnie grałem też w taki sposób jak przedstawiono w Q&A:

Movement:
Activation is by location -- all blocks present may move.
Movement limit is by size of stack that moves together (not starts together).

_________________
https://boardgamegeek.com/collection/user/Magnum_KR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)
PostNapisane: niedziela, 25 grudnia 2016, 17:27 
Sergent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lipca 2014, 14:09
Posty: 114
Magnum-KR napisał(a):
P.S. Na BGG jest FAQ (choć nieoficjalny). Moje pytanie jest tam zaadresowane i odpowiedź nieco się różni od odpowiedzi Highlandera. Ja intuicyjnie grałem też w taki sposób jak przedstawiono w Q&A:
Movement:
Activation is by location -- all blocks present may move.
Movement limit is by size of stack that moves together (not starts together).

Jeśli tak jest to wyjaśnione w FAQ na BGG, to ja mogę tylko powiedzieć że się bardzo cieszę - to jest bardziej logiczne i zwiększa mobilność wojsk.

_________________
Moja kolekcja gier planszowych


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)
PostNapisane: sobota, 18 marca 2017, 14:21 
Sergent-Major

Dołączył(a): wtorek, 1 września 2015, 20:39
Posty: 173
Lokalizacja: Kraków
Dzisiaj na mini-konwencie krakowskim Sekigahara z Master Yodą. I znowu rozgrywka inna od wszystkich moich poprzednich. Dobrze, że nie jest schematycznie. Kilka bitew w okolicy Kyoto i zamku Miyazu, a ani jednej w okolicy Sekigahara... Tokugawa wygrywał znacznie na punkty, więc w przedostatnim tygodniu Ishida postawił wszystko na jedną kartę ale przegrał walną bitwę pod Kyoto i sam zginął :-)

_________________
https://boardgamegeek.com/collection/user/Magnum_KR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)
PostNapisane: wtorek, 21 marca 2017, 14:15 
Carabinier

Dołączył(a): środa, 7 września 2016, 21:45
Posty: 27
Muszę przyznać, że dostałem surową lekcję :) Magnum zagrał bardzo agresywnie, od początku nie zostawiał mi złudzeń kto zwycięży. Widać było jego doświadczenie i umiejętności. Chętnie obejrzałbym jako kibic jego grę z kimś bardziej doświadczonym niż ja. Z mojej strony i tak dobrze, że udało mi się dotrwać do przedostatniego etapu. Zwłaszcza widząc początkowy dobór bloczków i kart. W Osace dostałem jazdę i muszkiety z różnych klanów, w tym jeden Uesugi, a karty w układzie 2-1-1-1. Największymi moimi sukcesami były rozbicie klanu Date i przejściowe zajęcie Edo oraz likwidacja czerwonych diabłów. Były to jednak tylko krótkie momenty, w których gra była jako-tako wyrównana.

_________________
May The Force be with You


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.