Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest sobota, 18 listopada 2017, 11:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Wilderness War (GMT)
PostNapisane: piątek, 4 lipca 2014, 10:25 
Adjoint
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 1 czerwca 2009, 22:37
Posty: 775
Lokalizacja: Bełchatów/Warszawa
leliwa napisał(a):
Zgadzam się. Pamiętam jeszcze starcie u Petru na Grochowie, gdy graliśmy ten scenariusz. Indianie francuscy szaleli, ale sama armia francuska też potrafiła wpaść w zasadzkę anglo-irokezką. Montcalm oczywiście zginął, ale wcześniej poległa też cała gromada Brytów. Wolfe przybył trochę za późno i skończyło się remisem na punkty, co oznaczało jak się zdaje wskazanie na Francuzów.


Ehhh, wspomnień czar - kiedy to było! A co do warunków zwycięstwa, to zawsze o nich muszę przypomnieć sobie z instrukcją. Ostatnio wydawało mi sę, że przeczytałem, iż w scenariuszach kończących się w 1759 r. wygrywa ten, który ma co njmniej 1 PZ. Z drugiej strony są też scenariusze z innymi warunkami pabiedy. Zawsze mi się mylą i mam wrażenie, że możemy je błędnie interpretować. A żeby było ciekawiej, to samą instrukcję pamiętam bardzo dobrze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wilderness War (GMT)
PostNapisane: sobota, 12 marca 2016, 17:49 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 21 lipca 2007, 21:50
Posty: 224
Mam pytanie dotyczące reguł:
W instrukcji napisane jest, że gdy jednostka/armia pomyślnie uniknie bitwy, a na polu znajdują się umocnienia (dowolnego rodzaju), oddziały atakujące muszą się zatrzymać. Czy w sytuacji gdy wkracza się na puste pole z fortyfikacjami (bez jednostek unikających bitwy) też trzeba się zatrzymać? Nie znalazłem tego w instrukcji (może niedokładnie szukałem?).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wilderness War (GMT)
PostNapisane: sobota, 12 marca 2016, 18:23 
Adjoint
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 1 czerwca 2009, 22:37
Posty: 775
Lokalizacja: Bełchatów/Warszawa
Na szybko, z głowy pamiętającej instrukcję i rozgrywki: jeśli to palisada to zajmujesz ją bez jej spalenia (spalisz jeśli sobie życzysz jako jej nowy właściciel) i dostajesz 1 PZ; jesli fort - zostajesz by oblegać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wilderness War (GMT)
PostNapisane: niedziela, 13 marca 2016, 01:50 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 21 lipca 2007, 21:50
Posty: 224
Dziękuję, to rozumiem, chodzi mi jednak o to, czy trzeba wtedy (po wejściu na palisadę/fort/fortecę) zakończyć ruch, czy też można go kontynuować?


Ostatnio edytowano niedziela, 13 marca 2016, 13:36 przez Dajmiech, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wilderness War (GMT)
PostNapisane: niedziela, 13 marca 2016, 10:59 
Adjoint
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 1 czerwca 2009, 22:37
Posty: 775
Lokalizacja: Bełchatów/Warszawa
Przy palisadzie można chyba iść dalej (tak grałem przynajmniej), a przy forcie się zatrzymujemy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wilderness War (GMT)
PostNapisane: niedziela, 13 marca 2016, 21:44 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 21 lipca 2007, 21:50
Posty: 224
Jeszcze raz przeczytałem stosowne fragmenty w instrukcji i wygląda na to, że należy jednak zatrzymać się przy każdych fortyfikacjach (włącznie z palisadami).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wilderness War (GMT)
PostNapisane: niedziela, 13 marca 2016, 23:37 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 1 lutego 2008, 17:00
Posty: 724
Lokalizacja: WWY
Miło przeczytać, że ktoś jeszcze gra w tego 'starocia'...

_________________
Mówimy gierka, myślimy zjarka.
Youtube nie jest od tego, żeby ludzie go oglądali, tylko od tego, żeby dawali suby - WojennikTV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wilderness War (GMT)
PostNapisane: niedziela, 13 marca 2016, 23:54 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 21 lipca 2007, 21:50
Posty: 224
W nie takie starocie gram :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wilderness War (GMT)
PostNapisane: czwartek, 25 sierpnia 2016, 14:51 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 28 lutego 2006, 19:47
Posty: 415
Lokalizacja: Warszawa
Po przeczytaniu całości czy można dojść do wniosku ze to najlepsza gra o tym konflikcie?

_________________
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wilderness War (GMT)
PostNapisane: czwartek, 25 sierpnia 2016, 15:42 
Général de Division
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:00
Posty: 3988
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Cóż, jest dobra, a innych dwuosobowych na ten temat i w tej skali nie znam, choć oczywiście jest ich więcej.

_________________
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wilderness War (GMT)
PostNapisane: środa, 7 września 2016, 18:08 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 28 lutego 2006, 19:47
Posty: 415
Lokalizacja: Warszawa
Zakupiłem grę i okazało się, że brakuje mi czterech podstawek. Macie pomysł gdzie takowe nabyć?

_________________
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wilderness War (GMT)
PostNapisane: czwartek, 8 września 2016, 00:28 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 1 lutego 2008, 17:00
Posty: 724
Lokalizacja: WWY
ghostdog napisał(a):
Zakupiłem grę i okazało się, że brakuje mi czterech podstawek. Macie pomysł gdzie takowe nabyć?

Napisz do wydawnictwa, niech Ci przyślą. A tak na poważnie, to weź trochę plasteliny albo kulkę od chleba i po kłopocie ;)

_________________
Mówimy gierka, myślimy zjarka.
Youtube nie jest od tego, żeby ludzie go oglądali, tylko od tego, żeby dawali suby - WojennikTV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wilderness War (GMT)
PostNapisane: czwartek, 8 września 2016, 16:07 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 28 lutego 2006, 19:47
Posty: 415
Lokalizacja: Warszawa
Kiedys gdzieś widziałem podobne podstawki.

_________________
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wilderness War (GMT)
PostNapisane: sobota, 14 stycznia 2017, 17:11 
Appointé

Dołączył(a): środa, 8 stycznia 2014, 14:24
Posty: 32
Rozegrałem partię z Dajmiechem
... i chciałem parę uwag podrzucić.

Po pierwsze to naprawdę niezła gierka i śmiało ją polecam.

Udało mi się wygrać Francuzami. Kluczem jest robienie rajdów Indianami z podłączonym dowódcą - Anglik nigdy nie upilnuje wszystkich linii. dużo zależy od kalkulacji i ustawiania gracza angielskiego w nie komfortowej sytuacji. Regularna armia potrzebuje kosztownych kart do przemieszczania i przegrupowania w okresie zimowym, a każda porażka jest wyjątkowo bolesna. Brak kart z 3-ką w zasadzie uniemożliwia Anglikom sensowne posunięcia we wczesnym etapie gry. Aby wykorzystać potencjał Francuzów trzeba jednak znać wszystkie niuansy i drobiazgi w regułach, których jest sporo. Dużo dało mi ustawienie w ostatnich ruchach licznych oddziałów na terenie górskim wzdłuż doliny z rzeką, skąd miałem kilka możliwych ruchów na zachód i północ. Przeciwnik nie zdecydował się mnie atakować i rzutem na taśmę wszedłem oddziałami regularnymi na teren zurbanizowany bijąc pojedyncze jednostki obrońców. Udało mi zwyciężyć mimo, iż przeciwnik wykorzystał wcześniej mój błąd i zrobił śmiały ruch zajmując min tereny jeziora Hudson i kierując się dalej w stronę wschodnio-południowych terytoriów.

Nie jestem szybkim graczem i zdarzało nam się sprawdzać reguły, ale ukończenie krótkiego scenariusza zajmuje większość dnia. Przesada troszeczkę. Full scenariusza nie rozegramy w związku z tym nigdy :P

Radykalne rozróżnienie oddziałów na regularne i nieregularne jest świetne i sprawia frajdę. Niestety Anglicy mają kilka podtypów piechoty co jest nieczytelne i zostało wprowadzone bez sensu.

Ale grę mogę i śmiało polecić.
PS. Chętnie wysłucham waszych przemyśleń i taktyk.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wilderness War (GMT)
PostNapisane: niedziela, 15 stycznia 2017, 00:18 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 1 lutego 2008, 17:00
Posty: 724
Lokalizacja: WWY
LUDzik napisał(a):
Nie jestem szybkim graczem i zdarzało nam się sprawdzać reguły, ale ukończenie krótkiego scenariusza zajmuje większość dnia. Przesada troszeczkę. Full scenariusza nie rozegramy w związku z tym nigdy :P

Faktycznie, nie śpieszyło Wam się :lol: u mnie wszystkie rozgrywki maksymalnie do 4h.

_________________
Mówimy gierka, myślimy zjarka.
Youtube nie jest od tego, żeby ludzie go oglądali, tylko od tego, żeby dawali suby - WojennikTV


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Volkh i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.