Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest sobota, 18 listopada 2017, 21:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)
PostNapisane: piątek, 24 sierpnia 2012, 12:47 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2269
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Ja 90% moich rozgrywek widziałem jedną dużą bitwę (najczęściej decydującą) na grę. Pozostałe bitwy były raczej małe. Dwie duże bitwy w ramach jednej gry zdarzały mi się bardzo rzadko.

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)
PostNapisane: piątek, 24 sierpnia 2012, 13:31 
Adjudant

Dołączył(a): piątek, 5 stycznia 2007, 00:52
Posty: 272
Dla klarowności mojego punktu widzenia - za duże bitwy uznałem bitwy z udziałem 4-6 bloczków na stronę, czyli wedle instrukcji około 20-30 tysięcy wojowników.

Z kolei bitwa na miarę Sekigahary (po 16 bloczków na stronę) nie zdażyła mi się nigdy. I zdarzyć się raczej w tej grze nie może z uwagi na ilość kart na ręce gracza i całą resztę silnika gry.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)
PostNapisane: piątek, 24 sierpnia 2012, 14:30 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32656
Lokalizacja: Warszawa
W zasadzie jak widać wszystko rozbija się o to co uznamy za małą bitwę. Myślę, że specjalnie nie ma co tego roztrząsać, skoro i tak zamki są "umowne", podobnie reprezentacja klanów. Sam autor w notce od siebie pisze, że Maeda i jego umieszczenie na planszy ma "ogólnie reprezentować" jakichś tam lokalnych daymio wspierających Tokugawę i także jest umowne. Tak samo wydaje mi się, że nie ma co przeliczać bloczków na ilość żołnierzy.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)
PostNapisane: piątek, 24 sierpnia 2012, 15:50 
Sous-lieutenant

Dołączył(a): niedziela, 2 września 2007, 09:03
Posty: 477
Lokalizacja: 3city
Ciekawa recenzja.

Sam przygotowuję tekst o Sekigaharze dla gamesfanatic.pl, choć oczywiście pisana będzie pod innego - że tak sie wyrażę - 'klienta' :)

_________________
Games Fanatic
Zapraszam na spotkania z grami wojennymi i historycznymi pod egidą MIIWŚ [Gdańsk]
SPRZEDAM: Dark Tales, Arkham Horror LCG PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)
PostNapisane: piątek, 24 sierpnia 2012, 19:37 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32656
Lokalizacja: Warszawa
Ano, jak popełnisz to daj znać, i my poczytamy :) .

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)
PostNapisane: sobota, 25 sierpnia 2012, 10:07 
Tai-sa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Posty: 1511
Lokalizacja: Opole
Bardzo dobra recenzja bardzo dobrej gry. :)

_________________
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare

www.facebook.com/DiablosPolacos


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)
PostNapisane: sobota, 1 września 2012, 18:14 
Appointé

Dołączył(a): środa, 20 lipca 2011, 20:51
Posty: 37
Brawo Raleen, świetny tekst! Mam nadzieję, że pochwała nie psuje jakości wątku o grze i nie łamie regulaminów ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)
PostNapisane: czwartek, 21 listopada 2013, 18:33 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 19 maja 2009, 23:09
Posty: 183
Lokalizacja: Wrocław/Częstochowa
Moja videorecenzja gry: https://www.youtube.com/watch?v=Gf8iCZoxpno Zapraszam, zwłaszcza tych co nie znają gry i chcą się zapoznać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)
PostNapisane: środa, 11 grudnia 2013, 09:15 
Sous-lieutenant

Dołączył(a): niedziela, 2 września 2007, 09:03
Posty: 477
Lokalizacja: 3city
No i wreszcie opublikowałem swoją reckę - zapraszam na GF

_________________
Games Fanatic
Zapraszam na spotkania z grami wojennymi i historycznymi pod egidą MIIWŚ [Gdańsk]
SPRZEDAM: Dark Tales, Arkham Horror LCG PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)
PostNapisane: czwartek, 12 grudnia 2013, 14:33 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32656
Lokalizacja: Warszawa
Zacny tekst Odi i fajnie, że odświeżasz temat, przybliżając go eurograczom. Myślę, że zwłaszcza porównanie "Sekigahary" do "Friedricha", z którym ja akurat za bardzo nie mam doświadczeń, wnosi sporo nowego. Natomiast z tego co pisałeś ważna jest jeszcze ta zmiana w obsadzie zamku Aizu, którą wprowadzili. Jak Ishida będzie miał tam wyjściowo dwa bloczki więcej, rzeczywiście zmienia to istotnie układ sił i stwarza więcej możliwości i dylematów dla obu stron. Tak, że zmiana jak najbardziej na plus i sam bym chętnie kiedyś zagrał i wypróbował ten nowy układ.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)
PostNapisane: piątek, 13 grudnia 2013, 11:53 
Sous-lieutenant

Dołączył(a): niedziela, 2 września 2007, 09:03
Posty: 477
Lokalizacja: 3city
Friedrich mógłby Ci się spodobać. Tak, jak w Napoleons Triumph, abstrakcyjny system został przystosowany do interesującego zobrazowania wojny manewrowej. Interakcja między kartami, siecią dróg i wielkością armii jest niezwykle ciekawa. To chyba moja ulubiona gra, aczkolwiek mam wrażenie, że ten element 'gramy w koalicji, ale wygrywa tylko jeden', nie do końca chyba jest dla wszystkich wyraźny.

Seki jest w pewnej mierze podobna. Bitwy na pewno są co najmniej inspirowane Friedrichem, a i w aspekcie manewru (choć sieć połączeń nie tak gęsta) mamy pewne nawiązania (np węzły komunikacyjne, drogi główne-drugorzędne).

Co do Aizu - tam teraz od razu zanosi się na starcie pod Shirakawą. Jeśli przebiegnie ono pozytywnie dla Ishidy, wtedy jest sposobność do zagrożenia nawet samemu Tokugawie. Innym wyborem dla czarnych jest trzymanie sił w Sendai, jako li tylko potencjalnego zagrożenia dla Uesugich. Czyli może być zarówno bardzo dynamicznie (bitwa pod Shirakawą i rajd Uesugich na Edo) jak i bardzo statycznie (Sendai i Aizu trzymają się nawzajem w szachu), przynajmniej w pierwszej fazie gry.

_________________
Games Fanatic
Zapraszam na spotkania z grami wojennymi i historycznymi pod egidą MIIWŚ [Gdańsk]
SPRZEDAM: Dark Tales, Arkham Horror LCG PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)
PostNapisane: środa, 15 stycznia 2014, 15:09 
Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 4 czerwca 2011, 23:06
Posty: 305
Lokalizacja: Poznań
Zapraszam na relację z wczorajszej rozgrywki na naszym blogu Ciekawe Gry

Shōgun może być tylko jeden

_________________
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
https://www.facebook.com/CiekaweGry


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)
PostNapisane: wtorek, 22 września 2015, 13:29 
Sergent-Major

Dołączył(a): wtorek, 1 września 2015, 20:39
Posty: 184
Lokalizacja: Kraków
Monthion - dziękuję za dzisiejsze odwiedziny i naukę zasad gry. Rozegrana potem partia pozwala mi stwierdzić, ze gra mi się podoba - rozpoczynam polowanie. Chyba już do zdobycia tylko z drugiej ręki, nie widzę nigdzie w ofercie :-(.

Grałem po stronie Ishida. Udało mi się na wschodzie rozbić i pogonić Date oraz w pierwszej turze opanować zamek (nie pamiętam nazwy) na północ od Kyoto, natomiast na najważniejszym teatrze walki Tokugawa przeszedł przez Tokaido i opanował zamek Gifu. Północne zgrupowanie wojsk Tokugawa (to chyba Maeda jeśli dobrze pamiętam) generalnie było bierne, zrobiło tylko jeden ruch o 2 pola na wschód. Potem w trzecim (albo czwartym) tygodniu wygrał inicjatywę (choć starałem się ja zdobyć by przesunąć armie i wzmocnić swoje siły stojące tuż przed Kyoto) i całą siłą (1 bloczek zostawił w Gifu) zaatakował moje oddziały na przedpolach Kyoto. Zniszczył je (3 bloczki) ale na szczęście udało mi się zabić mu 1 jego bloczek. W kolejnym ruchu przeszarżował - zaatakował w 8 bloczków (w tym Tokugawa) moje siły w Kyoto (9 bloczków w tym Ishida). Miałem dobry układ kart, prawie wszystkie bloczki mogłem wprowadzić do walki (zdecydowana większość moich sił które do tej walki uruchomiłem to były wojska Ukita) - udało mi się odeprzeć atak, a wśród strat jakie poniósł Tokugawa (5 bloczków bo po zakończeniu ataku Tokugawa dorzuciłem kolejne karty aktywująco do łącznej siły 28 czyli 4 bloczki strat+1 za przegrana bitwę) były m.in. czerwone diabły. Ja straciłem 2 bloczki. Tokugawa wycofał się w 3 bloczki na przedpola Kyoto ale wtedy był mój czas na ostatni ruch w tym tygodniu. Ruszyłem więc armię z Kyoto oraz inną drogą dowódcę Ukita z tego zdobytego zamku na północ od Kioto i zaatakowałem Toranagę (wybaczcie, ale czytało się Shoguna i "Toranaga" w pamięć zapadł). Toranaga miał wiele kart na ręce ale tylko 3 bloczki w bitwie. Znowu głównie dzięki siłom Ukita udało mi się wygrać (co ciekawe w tej bitwie obie strony z sukcesem wykorzystały karty lojalności przeciwko sobie). Straty Toranagi wyniosły 2 + 1 za porażkę czyli zabiłem mu wszystkie jednostki. W związku ze śmiercią wodza Toranaga gra zakończyła się przez sudden death.
A więc, Panie Dziejku, to cos nieprawdę piszą o ponad 260 latach siogunatu Tokugawa aż do czasu rewolucji Meiji... Tokugawa Ieyasu przecież zginął pod Sekigaharą... ;-)

_________________
https://boardgamegeek.com/collection/user/Magnum_KR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)
PostNapisane: środa, 23 września 2015, 12:19 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Posty: 434
Lokalizacja: Kraków
Cieszę się że gra się spodobała, ja także oceniam ją wysoko, właściwie im więcej gram tym wyżej (dlatego wystawiłem 9 na BGG) i to mimo jej dużej prostoty i abstrakcyjności. Tokugawą należy grać ofensywnie, ale ja zagrałem skrajnie ofensywnie, podochocony rozniesieniem bodaj 4 bloczkowej awangardy Ishidy (jakiś daimio chyba Kobayakawa oraz 3 odziały każdy o sile 3). Trzeba było się mobilizować i koncentrować, powalczyć o pola zasobów i zamek Sanady Masayukiego w centrum, może uderzyć na klan Uesugi który po rozprawie z Date pewno nie miał za wiele kart. W każdym razie pouczająca rozgrywka i liczę na rewanż!

_________________
Moja kolekcja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sekigahara: The Unification of Japan (GMT)
PostNapisane: środa, 23 września 2015, 23:23 
Major

Dołączył(a): środa, 23 listopada 2011, 00:27
Posty: 1237
Lokalizacja: Kraków
Ja również się cieszę z pozyskania przez Monthiona nowego "wyznawcy" dla "Sekigahary", bo to i dla mnie jedna z ulubionych gier. Mam nadzieję, że Kolega Magnum-KR pojawi się w Niepołomicach w ten weekend lub 16-18.10 na Manewrach Krakowskich, w każdym zaś razie, że zasili nasze wąskie i wybredne środowisko graczy krakowskich. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.