Great Campaigns of the Thirty Years War (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XVI, XVII i XVIII wieku.
Awatar użytkownika
Hudson
Sous-lieutenant
Posty: 497
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Great Campaigns of the Thirty Years War (GMT)

Post autor: Hudson »

Lord Voldemort pisze: Zreszta, poczatki wojny 30-letniej to swietny temat na gre operacyjna.
Nie tylko poczatki, oczywiscie...
Taka gre, a wlasciewie system przygotowuje Ben Hull

http://www.boardgamegeek.com/game/22606
Awatar użytkownika
Jasz
Général de Brigade
Posty: 2146
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jasz »

nie wyglada to zbyt zachęcająco
Awatar użytkownika
Hudson
Sous-lieutenant
Posty: 497
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson »

Masz na myśli mapę testową?
Awatar użytkownika
Jasz
Général de Brigade
Posty: 2146
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jasz »

ogólnie. mało wojska duzo pól
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Pułkownik
Posty: 1325
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Lokalizacja: Opole
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Lord Voldemort »

Jasz pisze:ogólnie. mało wojska duzo pól
No bo tak wtedy wygladala wojna. Nie to co WW1, gdzie sie az tloczno robilo od milionow zolnierzy na froncie.

W XVII wieku, wojna to byl wyczynowy sport elitarny. Duze sukcesy osiagneli w niej reprezentanci Szwecji :-)
Awatar użytkownika
Hudson
Sous-lieutenant
Posty: 497
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson »

Swoja droga to gra bedzie fajnym uzupelnieniem do Musket&Pike.
Awatar użytkownika
Jasz
Général de Brigade
Posty: 2146
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jasz »

Lord Voldemort pisze: No bo tak wtedy wygladala wojna. Nie to co WW1, gdzie sie az tloczno robilo od milionow zolnierzy na froncie.
wiem ale nie musi mi sie to podobac
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Pułkownik
Posty: 1325
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Lokalizacja: Opole
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Lord Voldemort »

Jasz pisze: wiem ale nie musi mi sie to podobac
No to co narzekasz :?: ;)
Awatar użytkownika
Jasz
Général de Brigade
Posty: 2146
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jasz »

no bo mi sie wlasnie nie podoba
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

Jasz pisze:no bo mi sie wlasnie nie podoba
Nie, bo ... nie :). Jasza nie przekonasz widać :P.
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Hudson
Sous-lieutenant
Posty: 497
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson »

Kilka słów o grze i systemie ze strony autora

Great Campaigns of the Thirty Years War features a new game system that covers Operational or Campaign level warfare 1616-1680, to be produced by GMT Games. It is a game system, the first volume will cover the Rhine campaigns of Turenne in 1644-1648. Game design by Ben Hull. Game Development: Brian Setser.

The system is point to point, with units on map being columns, patrols and garrisons. Off map are held the regiments that make up the columns or garrisons. The Turns are half-months with 4 operations impulses per turn. Impulses are run by cards. Each Column gets a hand of card and must play a card in each impulse. The card indicates how many Operation Points the column has to use based on sized and composition, how much supply is consumed, and any special actions (such as forced marches, surprise attacks, tactical advantages). Operations points are exchanged for movement, foraging, entrenching.


Czyli mozna zrobic Potop :wink:
Awatar użytkownika
Jasz
Général de Brigade
Posty: 2146
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jasz »

Nico pisze:
Jasz pisze:no bo mi sie wlasnie nie podoba
Nie, bo ... nie :). Jasza nie przekonasz widać :P.
a Ciebie ktos umie przekonac, że brzydka dziewczyna jest ładna? (nie bo nie :wink: )
tstaszek
Adjoint
Posty: 728
Rejestracja: sobota, 18 marca 2006, 19:06
Lokalizacja: SKĄD SIĘ DA

Post autor: tstaszek »

Jasz pisze:
Nico pisze:
Jasz pisze:no bo mi sie wlasnie nie podoba
Nie, bo ... nie :). Jasza nie przekonasz widać :P.
a Ciebie ktos umie przekonac, że brzydka dziewczyna jest ładna? (nie bo nie :wink: )
He he he jest taki jeden cwaniak :), nazywa się alkohol :) ;).
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Pułkownik
Posty: 1325
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Lokalizacja: Opole
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Lord Voldemort »

Hudson pisze:Kilka słów o grze i systemie ze strony autora
[...]
Czyli mozna zrobic Potop :wink:
Raczej same poczatkowe operacje w 1655, bo potem to bez uwzglednienia wojny szarpanej system sie wylozy. Tzn. gra bylaby pewnie ciekawa, ale kompletnie ahistoryczna.

V.
Awatar użytkownika
Hudson
Sous-lieutenant
Posty: 497
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson »

Lord Voldemort pisze:
Hudson pisze:Kilka słów o grze i systemie ze strony autora
[...]
Czyli mozna zrobic Potop :wink:
Raczej same poczatkowe operacje w 1655, bo potem to bez uwzglednienia wojny szarpanej system sie wylozy. Tzn. gra bylaby pewnie ciekawa, ale kompletnie ahistoryczna.

V.
A czemu nie mozna wprowadzic modyfikacji symulujacych wojne szarpana?
Ja widze wiekszy problem - zdaje sie, ze do Potopu bylaby potrzebna zbyt duza mapa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „XVI-XVIII wiek”