Clash of Monarchs (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XVI, XVII i XVIII wieku.
Awatar użytkownika
Andreas von Breslau
Kapitän zur See
Posty: 1625
Rejestracja: środa, 17 maja 2006, 12:10
Lokalizacja: Warszawa

Clash of Monarchs (GMT)

Post autor: Andreas von Breslau »

Szykuje się nowa, ciekawa gra wydawnictwa GMT, na mapie której widać Polskę. Niestety, jak zwykle, będizemy raczej przedmiotem, a nie podmiotem sprawy. Czekam z utęsknieniem na grę GMT, w której Polska to potęga, nie chorowita panna.

http://www.gmtgames.com/p-42-clash-of-monarchs.aspx

Ale popatrzeć można, bo mapa jest bardzo ładna:

http://www.gmtgames.com/clashmonarchs/CoMMap07Flat.jpg
Ostatnio zmieniony piątek, 28 marca 2008, 14:44 przez Andreas von Breslau, łącznie zmieniany 1 raz.
Muss ich sterben, will ich fallen
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Gra może być bardzo ineteresująca ale mapa mi się nie podoba .
Jakaś przaśno-siermiężna :wink: .
Wolałbym aby tereny poszczególnych państw były oznaczone zróżnicowanymi kolorami :).
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Post autor: Arteusz »

Zgoda co do mapy.
Będzie to CDG więc trzeba przynajmniej to zobaczyć.
A nazwisko Game Design: Bob Kalinowski brzmi jakoś swojsko. Może dlatego jest terytorium Polski. :wink: :)
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
wujaw
Général de Brigade
Posty: 2075
Rejestracja: sobota, 11 marca 2006, 11:15
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Post autor: wujaw »

Comandante ostrzegał chyba, że przepisy tej gry są bardzo skomplikowane.A Bob Kalinowski to ten od Prussias Glory, trzyma sie epoki.
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Post autor: Arteusz »

Jeżeli przepisy stworzone są przez człowieka to chyba inny człowiek sobie z nimi poradzi. :wink:
Prędzej czy później, po niewielkiej lub wielkiej praktyce grania.
Ale zawsze. :)
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Post autor: Arteusz »

Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
Hudson
Sous-lieutenant
Posty: 497
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson »

Arteusz pisze: Graficznie to arcydzieło wśród kart do gier.
Na pewno wśród gier GMT:)
Ciekawe jak będzie z czytelnością, ale faktycznie bardzo ładne.
Point d'argent, point de Suisse.
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Dla mnie mało czytelne właśnie.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Anomander Rake
Général de Division
Posty: 3095
Rejestracja: poniedziałek, 29 maja 2006, 13:06
Lokalizacja: Wawa i okolice
Been thanked: 3 times

Post autor: Anomander Rake »

Mnie tam grafiki bardzo sie podobają. Szkoda, że jakoś nie mogę dostrzec perspektywy zagrania w to cudo. :(
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43346
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3919 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Pewnie granic państw nie oznaczano z tego powodu, że w grze mogą okazać się dość płynne ;D .

Mnie zaciekawiło za to polsko brzmiące nazwisko autora gry.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Pułkownik
Posty: 1325
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Lokalizacja: Opole
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Lord Voldemort »

Strategos pisze:Gra może być bardzo ineteresująca ale mapa mi się nie podoba .
Jakaś przaśno-siermiężna :wink: .
Wolałbym aby tereny poszczególnych państw były oznaczone zróżnicowanymi kolorami :).
Widac wplywy Friedricha :)

Ciekaw jestem jak sie sprawi ten bardziej skomplikowany Friedrich... Mapa wyglada ciekawie, a z tego co doczytalem, to oznaczono na niej granice poszczegolnych TDW.

V.
Awatar użytkownika
wujaw
Général de Brigade
Posty: 2075
Rejestracja: sobota, 11 marca 2006, 11:15
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Post autor: wujaw »

Mapa nie zachwyciła mnie, wygląda na mało czytelną.Jednolity kolor, nawalone "pointów".
Z drugiej strony może będzie jak powiedział pułkownik w Czterech Pancernych :" Tam gdzie my, tam granice naszej Ojczyzny" (albo jakoś podobnie ;) ) i kolorowe żetony pruskich i hanowerskich wojsk będą czytelnie wyznaczały granice na mapie.
Ciekawi mnie, czy dzięki smaczkom historycznym gra pośle na emeryturę super grywalnego Fridricha.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43346
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3919 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Ciekawi mnie, czy dzięki smaczkom historycznym gra pośle na emeryturę super grywalnego Fridricha.
W naszym gronie pewnie ma szansę, w gronie eurograczy raczej nie sądzę :) .
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
JB
Adjudant
Posty: 265
Rejestracja: niedziela, 25 marca 2007, 18:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: JB »

Granice sa. I to zaznaczone w dwojaki sposob - tradycyjne linie graniczne oraz kolory pol. Trzeba sie postarac, zeby ich nie zauwazyc. Moze na jaks inna mape patrzyliscie?
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Re: Clash of Monarchs (GMT)

Post autor: Arteusz »

Andreas von Breslau pisze: Ale popatrzeć można, bo mapa jest bardzo ładna:

http://www.gmtgames.com/clashmonarchs/CoMMap07Flat.jpg
Mapa finalna: http://www.gmtgames.com/clashmonarchs/CoMMapFinal.pdf
Trochę się różni od tej podanej wcześniej. Granice widać wyraźnie.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
ODPOWIEDZ

Wróć do „XVI-XVIII wiek”