Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest środa, 28 czerwca 2017, 17:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Przepisy domowe - kolumny i szeregi, czyli system autors
PostNapisane: poniedziałek, 8 maja 2017, 23:37 
Chasseur

Dołączył(a): wtorek, 2 maja 2017, 23:29
Posty: 15
1) Pozostaje rozkaz Zajęcie Pozycji (ruch i ostrzał w symultanicznej fazie ostrzału) lub Obrona (brak ruchu, ale ostrzał z większą skutecznością)
2) Prawdę mówiąc to wyszło z testów. Podstawowa szansa na przyjęcie nowego rozkazu powinna być dość duża, bo inaczej dochodzi do katastrofy... miałem już "przyjemność" unieruchomienia centrum armii z powodu zbyt małej szansy na przyjęcie rozkazu. Nadal jednak Stopień Trudności 5+ mamy, gdy dowódca przyłączony jest do grupy bojowej. Inaczej mamy 6+ (zgodnie z modyfikatorami). Dla zrównoważenia pozostają jeszcze Kości Dowodzenia, które dowódca może przeznaczać na zwiększenie szans w teście. Np. przeznacza 1 kość i rzuca łącznie 3k6 odrzucając najniższy wynik. Moim zdaniem zmusza to gracza do zarządzenia swoją pulą Kości Dowodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepisy domowe - kolumny i szeregi, czyli system autors
PostNapisane: środa, 10 maja 2017, 18:58 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32192
Lokalizacja: Warszawa
RawR napisał(a):
A tak swoją drogą, to może warto zadać sobie pytanie, jakie cechy powinien posiadać dobry system bitewny? Myślę, że to ciekawy temat do dyskusji, który wart jest osobnego wątku.
(...)
Raleen czy taki wątek już istnieje (nie znalazłem)? Jeżeli nie, to założę :)

Nie ma takiego wątku, możesz założyć. Najlepiej w dziale "Ogólnie o wargamingu". Jeśli będzie trzeba przenieść, ktoś z moderatorów przeniesie. Wydaje mi się, że nie ma jednego idealnego zbioru założeń. Zależy jakie efekty chcesz osiągnąć i jaki to ma być system - to tak najkrócej.
RawR napisał(a):
Co do sztabów to faktycznie tego nie brałem jeszcze pod uwagę. Raleen, czy masz może przykład przepisów, który wyraźnie podkreśla rolę istnienia sztabów i uniemożliwiają zastosowanie tych samych zasad dowodzenia w przypadku armii dowodzonych przez pojedynczych dowódców? Ja wyobrażałem sobie raczej, że dowódcy są reprezentowani przez pojedyncze podstawki i mogą wydawać rozkazy albo dowolnej grupie bojowej (pułkowi?) w armii (dowódca naczelny) albo tylko grupom bojowym (pułkom?) należącym do ich hufca (dywizji?) (dowódcy hufca / dywizji).

Nie znam takich przepisów dla gier bitewnych, może ewentualnie w "Napoleonic Newbury Rules" warto poszukać. Jeśli o mnie chodzi, to siedzę głównie w planszówkach wojennych, i ostatnimi czasy przede wszystkim to mnie absorbuje, więc moja opinia nie jest tu miarodajna. Tam owszem znaleźć można różne rozwiązania, ale generalnie dla każdej epoki robi się odrębne zasady.

Również życzę Ci powodzenia. Mnie się pomysł na robienie systemu do wszystkiego wydaje mało sensowny (zgodnie z zasadą że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego - jak to ktoś wcześniej napisał), ale jeśli jesteś co do tego co robisz przekonany, zawsze możesz spróbować. Tak czy inaczej każdy wysiłek twórczy wzbogaca człowieka. Potem gra albo zaczyna robić jakieś inne zasady i jest bogatszy o te doświadczenia, więc nawet jeśli się nie uda, nie idzie to na marne, dlatego ja wspieram, przynajmniej duchem, wszelkie inicjatywy twórcze.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepisy domowe - kolumny i szeregi, czyli system autors
PostNapisane: poniedziałek, 19 czerwca 2017, 23:08 
Generalleutnant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 listopada 2006, 14:05
Posty: 3764
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Cytuj:
Torgill mądrze prawi. Z mojej strony mogę tylko dodać, że chyba najważniejszy jest punkt 6. Praca nad grą (i nie tylko) powinna iść wg. modelu Konpa. Najpierw masz koncepcję, później (długo) siedzisz na dupie - nigdy na odwrót.
Najlepiej spisz wersję zasad "lite" (podstawy, ale grywalne: tak aby można było cokolwiek poprzesuwać po stole) i odłóż ją w diabły na parę tygodni do szuflady. Jeśli po opadnięciu początkowego entuzjazmu ocenisz, że warto dalej na tym działać, to masz fart: może uda się coś z tego zrobić. Jak uznasz że to nie to, to masz fart jeszcze większy - oszczędziłeś sobie miesięcy frustracji i niewykluczone, że niemałych wydatków (o tym Torgill chyba nie wspominał...).


Tej fazy u mnie nie przeżyły systemy:
- W świecie Gothica
- system drugowojenny
- 3 systemy współczesne
- pierwsza wersja Września

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.