System średniowieczny

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Kadzik

Re: System średniowieczny

Post autor: Kadzik »

AWu pisze:Jest nietypowy bo aktywuje się jednostki i działania za pomocą puli kości, to znaczy , że istotnym elementem gry jest kontrola nad zasobami (określone kości do określonych aktywacji/ zdolności jednostek)
Możesz na przykład mieć turę w której nie ruszysz Normańskiej kawalerii bo nie masz za co..
Powiedzmy, że to częściowo prawda. Akurat poruszanie się jednostek jest dość proste, bo wymaga przeważnie dowolnej kostki (tj. kostki z dowolnym wynikiem). Z tym, że często nie aktywujesz wszystkich swoich jednostek w turze, bo tych kostek ci zabraknie.
Inną sprawą są efekty aktywowane z Battleboardu (plansza na której umieszczasz kości aktywując jednostki i efekty) - tam musisz mieć odpowiednie wyniki i zdarza się, że całe kombo psuje ci jedna kostka.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: System średniowieczny

Post autor: AWu »

No i w grze używasz samych battleboardów

https://www.youtube.com/watch?v=mkEfcCS ... ZXCBNDc7lZ

Choć bardziej tu bo wyjaśnia kostki (da się grac bez specjalnych kostek)
https://www.youtube.com/watch?v=C6eA7AX ... ZXCBNDc7lZ

i tu aktywacje.
https://www.youtube.com/watch?v=Hlb3ARo ... ZXCBNDc7lZ
Sebaar
Sous-lieutenant
Posty: 449
Rejestracja: niedziela, 22 października 2006, 20:16
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: System średniowieczny

Post autor: Sebaar »

Nikt przecież nie broni wykorzystywać figurek z Sagi do Liona (i wzajemnie).
Sam zamierzam malować Cesarskich z przeznaczeniem do obu systemów.

Przy okazji kości w Sadze dorzucę jeszcze ten link:
http://www.sagatapestry.com/2012/11/sag ... gment.html
Od szaleństwa do szaleństwa - takie jest życie!
maciek-2
Enfant de troupe
Posty: 3
Rejestracja: wtorek, 8 września 2015, 00:30

Re: System średniowieczny

Post autor: maciek-2 »

Zachęcony Waszymi odpowiedziami kupiłem sobie 2 startery i podręcznik podstawowy do gry Saga w firmie Warchimera.

Dziękuję za linki.

:mrgreen:
Crabsy
Enfant de troupe
Posty: 2
Rejestracja: czwartek, 24 września 2015, 15:13

Re: System średniowieczny

Post autor: Crabsy »

Cześć wszystkim
Mam trochę podobny problem więc nie będę zakładał nowego tematu. Potrzebuję pomocy w doborze systemu a że jestem graczem niehistorycznym to postanowiłem zwrócić się do grona które lepiej się czuje w tym temacie.
Przeczytałem ostatnio uroczy raport z gry Ronin (o ten)
http://dwarfcrypt.blogspot.com/2015/08/ ... murai.html
który mnie zachęcił do zagrania czegoś historycznego. Jednak moja dama (z którą będę grał) preferuje klimaty bardziej europejskie więc szukam systemu który byłby podobny w skali (około 10 modeli) ale dział się gdzieś w okolicach wikingów, Szkotów, Saksonów czy Franków.
Chciałem wejść w Sagę ale na razie to jednak za duże bitwy, chcę zacząć od czegoś małego.
Będę wdzięczny za pomoc :)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: System średniowieczny

Post autor: AWu »

Song of costam&cośtam Ganesha games przychodzi mi do głowy.

Aczkolwiek nie wiem który by był odpowiedni (podstawowy Song of blades and heroes ?), ale są nieco prostsze od Ronina.

Można tez zaadoptować Ronina (to płynny system dość)
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: System średniowieczny

Post autor: Sarmor »

Może Song of Arthur and Merlin? Tam jest też wariant historyczny bez magii.
TheNode.pl – zapraszam!
Crabsy
Enfant de troupe
Posty: 2
Rejestracja: czwartek, 24 września 2015, 15:13

Re: System średniowieczny

Post autor: Crabsy »

Wielkie dzięki :) muszę poszukać gameplaya Artura i Merlina a Ronin faktycznie łatwo konwertowalny więc coś się uda zrobić :)
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: System średniowieczny

Post autor: Sarmor »

Wiedz tylko, że to jest super prosty system, gdzie każdy model jest opisany 2 współczynnikami (i zasadami specjalnymi, których niestety później się namnożyło, że ho ho...).
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича

Re: System średniowieczny

Post autor: Warchoł »

Namnożyło się, ale spokojnie można grać na podstawowym podreczniku i na merlinie.
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - do końca XIX w.”