Armia turecka (pełna lista)

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Armia turecka (pełna lista)

Post autor: kadrinazi »

[Pierwsza próba zasad, jeszcze nie skonczona. Coś nie mogę wrzucić jako pierwszy post tematu założonego przez Xardasa, więc będzie oddzielnie :wink: ]

Bohaterowie:

0-1 Sułtan – M7 WS4 BS4 S3 T3 W3 I3 A2 Ld 9 - 130 pkt
Ekwipunek – broń ręczna, lekka zbroja
Opcje: łuk +2 pkt, pistolety +2 pkt,
‘Pan ludzkich karków’ – Sułtan i oddział w którym się znajduje jest odporny na Panikę,
Eastern Cavalry
Armia od 3000 pkt. MUSI być dowodzona przez Sułtana. Nie może on być wystawiany w armii do 2000 pkt.


0-1 Wezyr - M7 WS4 BS4 S3 T3 W3 I4 A2 Ld 9 - 110 pkt
Ekwipunek – broń ręczna, lekka zbroja
Opcje: łuk +2 pkt, pistolety +2 pkt,
Eastern Cavalry
Wezyr może być Generałem Armii

Pasza - M7 WS5 BS4 S4 T3 W2 I4 A3 Ld 8 - 100 pkt
Ekwipunek – broń ręczna, lekka zbroja
Opcje: łuk +2 pkt, pistolety +2 pkt,
Eastern Cavalry
Na każdego Pasze w armii można wystawić oddział Deli.
Pasza może być Generałem Armii

Chorąży ze Sztandarem Proroka - M7 WS4 BS4 S3 T3 W2 I3 A2 Ld 8 - 90 pkt
Ekwipunek – broń ręczna, lekka zbroja
Opcje: łuk +2 pkt, pistolety +2 pkt,
Może za -5 pkt walczyć na piechotę, ale tylko w oddziale Janczarów
Eastern Cavalry
Army Standard Bearer

Dej – M4 WS4 BS4 S3 T3 W2 I4 A2 Ld8 – 90 pkt
Ekwipunek – broń ręczna, pistolety
Opcje – lekka zbroja + 2 pkt,
Zasady specjalne:
Psie syny z powrotem do walki! – uciekający oddział własnej piechoty (włącznie ze spieszonymi Tufekci i Semenami) znajdujący się w 10 calach od pułkownika automatycznie się zbiera.
Allach jest z nami! – oddział janczarów z Dejem może szarżować na jazdę przeciwnika.
Na każdy oddział janczarów w armii można wystawić jednego Deja. Może on walczyć tylko w oddziale janczarów lub samodzielnie.


I. Oddziały kapikularne

1. Korpus Janczarów:
a) Orty Podstawowe – M4 WS3 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld7 – koszt 11 pkt za model
Ekwipunek: janczarka (zasady karabinu), broń ręczna
Opcje: muszkiet + 2 pkt
Zasady specjalne: (gracz wybiera którą zasadę ma na czas bitwy dany oddział):
‘Pewny strzał’ – oddział nie ma modyfikatora -1 do strzału na daleki zasięg,
‘Salwa niczym orzech zgryzł’ – oddział może strzelać z dwóch szeregów

b) Orty Doborowe – M4 WS4 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld8 – koszt 15 pkt za model
Ekwipunek: janczarka (zasady karabinu), broń ręczna
Opcje: muszkiet + 2 pkt, Stubborn + 3 pkt,
Zasady specjalne: (gracz wybiera którą zasadę ma na czas bitwy dany oddział):
‘Pewny strzał’ – oddział nie ma modyfikatora -1 do strzału na daleki zasięg,
‘Salwa niczym orzech zgryzł’ – oddział może strzelać z dwóch szeregów

2. Jazda kapikularna:
a) Silandaharowie/Sipahi Oglan – M7 WS4 BS3 S3 T3 I4 A1 Ld8 – koszt 23 pkt za model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna, kałkan (tarcza), lanca (+2S w szarzy, broń jednorazowa, nie ma ASF przed piką)
Opcje: ciężka zbroja + 3 pkt, pistolety +2 pkt, łuk +2 pkt, „Weterani” za +2 pkt (Ld9)
Eastern Cavalry

b) Ulufeci/Garibowie - M7 WS3 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld8 – koszt 17 pkt za model
Ekwipunek: broń ręczna, kałkan (tarcza), łuk,
Opcje: lekka zbroja + 1 pkt,
Eastern Cavalry,
Lekka jazda,
Parthian Shot

3. Artyleria:
0-3 Działa 3-funtowe - zasięg max. 30", minimalna obsługa 2, S5, T4, W1, koszt - 45 pkt, + 5 pkt za każdego członka obsługi (max.3)
0-5 Dział 6-funtowych - zasięg max. 40", minimalna obsługa 3, S6, T5, W1, koszt - 60 pkt, + 5 pkt za każdego członka obsługi (max.4)
0-3 Działo 12-funtowe - zasięg max. 50", min. obsługa 4, S7, T5, W2, koszt - 70 pkt, + 5 pkt za każdego członka obsługi (max.5)
0-2 Działo 24-funtowe - zasięg max. 72", min. obsługa 5, S8, T6, W3. koszt - 90 pkt, + 5 pkt za każdego członka obsługi (max.6)
Na każde działo w armii musi być oddział piechoty

II. Oddziały z prowincji:

1. Timar Sipahi - M7 WS3 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld7 – koszt 15 pkt za model
Ekwipunek: broń ręczna, kałkan (tarcza), lekka zbroja
Opcje: pistolety +2 pkt, łuk +2 pkt, włócznia +1 pkt, „Weterani” za +2 pkt (Ld8)
Eastern Cavalry
Co druga jednostka może być ‘lekką jazdą’

2. Deli - M7 WS3 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld7 – koszt 17 pkt za model
Ekwipunek: broń ręczna, kałkan (tarcza), lekka zbroja
Opcje: łuk +2 pkt, włócznia +1 pkt, „Weterani” za +2 pkt (Ld8)
Eastern Cavalry,
‘Szaleni wojownicy’ – Deli są Odporni na Panikę (Immune to Panic)
Armia może mieć jeden oddział Deli przypadający na każdego Paszę.

3. Azabowie - M4 WS3 BS2 S3 T3 I3 A1 Ld6 – koszt 6 pkt za model
Ekwipunek: broń ręczna
Opcje: włócznia +1 pkt, tarcza +1 pkt, 0-2 oddziały łuk +2 pkt, 0-1 oddział arkebuzy za + 2pkt.

4. Arnauci - M4 WS3 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld7 – koszt 13 pkt za model
Ekwipunek: broń ręczna, strzelba (profil karabinu)
Lekka Piechota
‘Pewny strzał’ – oddział nie ma modyfikatora -1 do strzału na daleki zasięg,

5. Semeni – M7 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 12 pkt za model
Ekwipunek: broń ręczna, karabin,
Opcje: pistolety +2 pkt, co drugi oddział może mieć muszkiety za +2 pkt.
Zasady specjalne jak u Dragonów. tak długo jak oddział porusza się konno ma zasadę Parthian Shot

6. Tufekci – M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 11 pkt za model
Ekwipunek: broń ręczna, muszkiet
Opcje: 0-2 jednostki mogą być wystawione jako Dragoni za +3 pkt.

7. Jebelu/Cebelu - M7 WS2 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld6 -
Ekwipunek: broń ręczna, łuk
Eastern Cavalry
Skirmish
Jedna jednostka na każdą jednostkę Timar Sipahi.
Kontakt tylko na maila
Zablokowany

Wróć do „Systemy historyczne - do końca XIX w.”