Bitwa nad Jeziorami Mazurskimi - opcje wprowadzeń

..i inne gry Leguna.
Awatar użytkownika
Legun
Chef d'escadron
Posty: 1026
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times

Bitwa nad Jeziorami Mazurskimi - opcje wprowadzeń

Post autor: Legun »

Z gotową mapą, OdB i punktami zwycięstwa, mogę zrobić kolejny krok w pracach nad scenariuszem do TOAW - Jeziora Mazurskie 1914. Punktem wyjścia scenariusza jest 3.IX. Niemcy zaczynają przegrupowanie po Tannenbergu. W 3-4 ruchu przybywają historyczne posiłki - dla Niemców wojska z Zachodu oraz LdwD.Bredow, dla Rosjan wojska 10A. Gra końcy się gdzieś w połowie września. Historycznie 13.IX zaczęło się wycofywanie z frontu niemieckich korpusów liniowych (za wyjątkiem I KA), które pojechały na Śląsk.
Jako zagorzały przeciwnik uzywaniu w grach sztywnych dat wejścia posiłków według historycznego "rozkładu jazdy", szukam teraz jakiegoś pomysłu na zwariantowanie wprowadzeń. Pierwszym, który mi się nasunął, jest dodanie Niemcom w pierwszym ruchu możliwości zwiększenia lub zmniejszenia liczby otrzymywanych posiłków (historcznie 2 korpusy liniowe, dywizja kawalerii oraz 3 pułki Landwehry). Pytanie tylko, co mogłoby być ceną. Punkty zwycięstwa są alternatywą ostateczną i wolałbym tego uniknąć. Można by wykorzystać jakiś manewr z rosyjskimi posiłkami (w sumie jakieś 3.5 korpusu, w zależności od daty zakończenia), lub też jakoś pograć datą zakończenia i wycofania sił głównych. Ma ktoś może jakiś inny pomysł?
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rok 1920, Ostatnia wojna cesarzy”