Ostfront

..i inne gry Leguna.
Awatar użytkownika
Grohmann
Starosta
Posty: 898
Rejestracja: środa, 4 stycznia 2006, 22:39
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 2 times

Post autor: Grohmann »

Sam symbol jednostki pancernej jest chyba wystarczający. A sztaby w drugiej wersji faktycznie świetnie wyglądają.

Głosuję za drugą wersją :)
Awatar użytkownika
Legun
Chef d'escadron
Posty: 1026
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times

Post autor: Legun »

Czyli do wyboru są jeszcze dwie wersje, choć prawdę powiedziawszy, nie bardzo widzę jakieś uzasadnienie, żeby na żetonie sztabu jednocześnie dawać dwa symbole pancerne (poza oczywiście uzasadnieniem estetycznym:)).
http://media.miks.uj.edu.pl/~jflis/pasje/fs/proba3.JPG
i dla porządku wariant A.Nonima
http://media.miks.uj.edu.pl/~jflis/pasje/fs/proba4.JPG
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
Awatar użytkownika
Grohmann
Starosta
Posty: 898
Rejestracja: środa, 4 stycznia 2006, 22:39
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 2 times

Post autor: Grohmann »

Bez tego kółeczka lepiej sie prezentuje jak na mój gust.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2490 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Oj, coś niedobrego się dzieje z grafiką.

A może linka do strony gdzie są obrazki z tymi żetonami :?: Tak zawsze jest najbezpieczniej.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Legun
Chef d'escadron
Posty: 1026
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times

Post autor: Legun »

Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2490 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Najlepiej jedno i drugie :) .

A jest jeszcze coś takiego, że czasem na forum obrazki nie chcą się pokazac, ale jak się wejdzie na link, gdzie jest obrazek, to się pokazują. Tyle, że jak się zobaczy obrazek na stronie to już nie ma co oglądac na forum :) . Już z Grenadyerem trenowaliśmy.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Pan P
Sous-lieutenant
Posty: 384
Rejestracja: poniedziałek, 2 stycznia 2006, 15:06
Lokalizacja: Police

Post autor: Pan P »

Te kółko z rombem w środku wydaje sie troche krzywe, najlepiej zostawić sam romb, moze go powiekszyc do rozmiaru koła.
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2424
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Has thanked: 17 times
Been thanked: 53 times

Post autor: Teufel »

Ja też bym zostawił sam romb, jest bardziej estetyczny.
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

Rano miałem obrazki zniknięte :( , a teraz znów je widać w pełnej krasie :)
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2424
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Has thanked: 17 times
Been thanked: 53 times

Post autor: Teufel »

A jakie będą kolory dla sojuszników z Osi? Moja mała propozycja:

- Rumuni żółty
- Słowacka Rychla Dywizja ciemny niebieski
- Hiszpanie z Błękitnej Dywizji w kolorze błękitnym ( a nie dałoby się zrobić żetonu wyglądającego jak ich piękna flaga, oczywiscie bez herbu)
- Włosi kolor zielony z ich flagi
- Węgrzy biały kolor?
Awatar użytkownika
Legun
Chef d'escadron
Posty: 1026
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times

Post autor: Legun »

Dzięki za propozycje. W sumie bardzo niedaleko od tego, co jest :).
W kolejności od góry i w wierszu od lewej:
Rumunii
Włosi
Słowacy
Muzułmanie (specjalna jednostka Wehrmachtu - kolor jeszcze do ustalenia, pewnie jakiś odcień zielonego)
jednostki lądowe Luftwaffe
Hiszpanie (to była normalnie numerowana jednostka Wehrmachtu i pozostawiam ją w tym samym kolorze, żeby nie sugerować, że ma niższe morale)
jednostki bezpieczeństwa WH
Ukraińcy (hipotetyczni)
Kozacy
Węgrzy
Finowie
Obrazek
http://media.miks.uj.edu.pl/~jflis/pasje/fs/proba5.JPG
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
Awatar użytkownika
Legun
Chef d'escadron
Posty: 1026
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times

Post autor: Legun »

Ech - w ramach małej przerwy w pracach i dyskusjach nad nową edycją TOAW:

Przy okazji podróżowania słowackimi wyciągami narciarskimi przyszła mi do głowy nowa wersja opcji-samczków "strategiczno-politycznych" do Ostfrontu 42/43. Na pewno do nowej wersji komputerowej, ale chciałbym spróbować tego też na planszy. Opcje są do wyboru tylko w ruchu 1:
1) Opcje narodowe
* Sowieci: "Porozumienie z Polską"
W grze pojawia się Armia Polska na Wschodzie (jedna standardowa jednostka piechoty 2-2-2) oraz 1DPanc przetransportowana z Zachodu (1-1-4) oraz ewentualnie jedna jednostka lotnicza
* Niemcy: "Antybolszewicka krucjata"
W grze pojawiaja się włoska DPanc "Centauro" oraz dwie dywizje piechoty: chorwacka 369DP i Francuski Legion Ochotniczy (LVF) vel 638DP (analogia do sytuacji z Chorwatami, gdzie praktycznie zniszczony pułk został odtworzony jako dywizja z zachowaniem numeru)

Jeśli żadna ze stron nie wybierze swojej opcji, nic się nie dzieje. Jeśli obie wybiorą - każda dostaje swoją. Jesli jednak jedna strona wybierze swoją opcję, a druga nie, to wtedy wchodzi do gry odpowiednia opcja równoważąca:
* Sowieci: "Kryzys czechosłowacki"
Słowacka Rychła Dywizja dezerteruje, natomiast do gry wchodzi Korpus Czechosłowacki. Ponieważ to ciągle jeszcze nie jest równoważne trzem jednostkom otrzymanym przez Niemców, chciałbym tu jeszcze dodać Korpus Kawalerii "Rewolucyjna Mongolia" (w rzeczywistości, wg Enc.2wś, na froncie walczyła BPanc o takiej nazwie)
* Niemcy: "Ukraińcy i Kozacy"
Do gry wchodzi 2 Kozacka DK oraz ukraińska dywizja piechoty, natomiast dezerteruje sowiecki 4 lub 5 KKGw.

Chętnym do poznania waszych opinii.
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10381
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2024 times
Been thanked: 2755 times

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Sugeruję Jarku zrobić to tak, żeby nie było wiadomo, że jak uciekną Słowacy (tylko ze po co mieliby uciekać? Do Czechów??? :wink: , to czy też uciekną Kozacy.

Efekt będzie ciekawszy, bo nigdy nie będzie można się spodziewać konkretnego zdarzenia i układu.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

Jenerał von Auffenberg pisze:Sugeruję Jarku zrobić to tak, żeby nie było wiadomo, że jak uciekną Słowacy (tylko ze po co mieliby uciekać? Do Czechów??? :wink: , to czy też uciekną Kozacy.
Ale przecież wcale tak nie jest: jeśli Niemcy dostają Włochów, Chorwatów i Francuzów, a sowieci nie dogadają się z Polakami, to dezerterują Słowacy, którzy pojawiają się po stronie Rosjan w ramach korpusu czechosłowacko-mongolskiego. :wink:
I odwrotnie: jeśli ZSRR porozumiewa się z Polską, a Niemcy nie ogłaszają krucjaty - korpus kawalerii sowieckiej czmycha do Niemców i pojawia się u nich pod postacią kozackiej 2 DK i ukraińskiej DP.
Jeśli dobrze zrozumiałem.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
Legun
Chef d'escadron
Posty: 1026
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times

Post autor: Legun »

Dobrze zrozumiałeś - tak właśnie jest. Zastanawiam się tylko, jak to rozwiązać w grze planszowej. Można np. zrobić 4 karty, po dwie dla każdej strony. Gracz wybiera swoją. Jeśli wybierze Krucjatę/Polskę, to może ją sobie dowolnie zagrać. Jeśli przeciwnik zagrał swoją, to można wtedy pokazać drugą - niezależnie, czy jest to Krucjata/Polska, czy Mongosłowacy/Kozacy. Nie musi jej zagrać od razu, może opóźnić. Niestety, nie mam żadnego pomysłu, co mogłoby do takigo opóźnienia skłaniać, poza uzyskaniem efekty niepewności/zaskoczenia co do dezercji. Być może za zagranie karty (którejkolwiek) trzeba by zapłacić w punktach zaopatrzenia.
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rok 1920, Ostatnia wojna cesarzy”