Powstanie Listopadowe [Los Diablos Polacos]

Forum grupy Los Diablos Polacos
tstaszek
Adjoint
Posty: 728
Rejestracja: sobota, 18 marca 2006, 19:06
Lokalizacja: SKĄD SIĘ DA

Post autor: tstaszek »

Żeby był jasnosc ja nie krytykuję, jedynie wyrażam swoją obawę, czy na naszym baaaardzo mały rynku "zmieszczą się" te dwa tytuły i tylko tyle.
Ja temu projektowi kibicuję od bardzo dawna i szczerze życzę, aby gra ujrzała światło dzienne, bo zapowiada się bardzo ciekawie,ale no właśnie, nasz rynek jest malutki :(.
Na zachodzie(szeroko pojętym) może wyjśc i 10 lub więcej gier o tej samej tematyce (najlepszym przykładem Ardeny-nie wiem ile już było o tej bitwie gier), ale u nas jednak rynek jest specyficzny i to trzeba wziąc pod uwagę.

Sukces komercyjny też jest ważny, bez tego ani rusz :).

Po ostatnich postach gierka jawi mi sie jeszcze ciekawsza jak parę lat temu, kiedy ją podziwiałem jeszcze na Smolnej :).

Pozdrawiam
adalbert
Général de Brigade
Posty: 2058
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 87 times
Been thanked: 186 times

Post autor: adalbert »

o ile się nie myle, to - gdy chodzi o dowodzenie - w grze Jacka II Nowego (ten projekt dla TiS, który - niestety - troszkę jakby utknął - zdaje się, ze nie ma testerów) jest jakiś system awansów, czyli tego raczej nie ma co powielać.
projekt Jacka zapowiada sie naprawde ciekawie, twój chyba też. dwa dobre tytuły o jednym konflikcie to nie jest aż taki problem, pod warunkiem, że cena będzie przystępna :> 9wobec szalonych cen produktów zachodnich)
pisałem to przy tamtym projekcie, piszę i tu: naprawdę przyłożyć się do kwestii warunków zwycięstwa. nie wiem, może decydujące Rosjan - stłumienie PL (to akurat oczywiste), Polaków - zmuszenie Rosjan do korzystnego dla nas pokoju. jakby do tego nie doszło, to może jakiś tor morale, czy PZ albo realizacja konkretnych celów strategicznych? co z tego, że powstanie przetrwa do zimy, jeśli całkowite jego stłumienie byłoby kwestią 1 dodatkowego ruchu?

należy sobie życzyć, żeby te liczne projekty gier (na Gisie np. jest ich multum) doczekały się kiedyś realizacji, bo jak się dobrze nad jedną rzeczą nie przysiądzie i nie dokończy, to potem trudno znaleźć zapał do pracy... i zaczynamy się rozmieniać na 100 pieknych i nigdy nie zrealizowanych projektów. rzekłem :faja:
Awatar użytkownika
Comandante
General de División
Posty: 3012
Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
Lokalizacja: Verulamium
Been thanked: 3 times

Post autor: Comandante »

z tego co ja zrozumialem, Jacka interesuje glownie strona militarna - dosc detaliczne manewry, marsze itd. Mnie to mniej interesuje, bo uwazam, ze przy takiej probie przedstawienia powstania rodzi sie problem skali. Oto dlaczego:

- jesli uznac, ze historyczny przebieg powstania moze wydarzyc sie jako interesujaca partia, to przez wiekszosc gry glowna armia polska siedzi na przedpolu Warszawy
- jesli przy tym samym uznac, ze Polacy moga zrobic jakakolwiek ofensywe ciut wieksza od historycznej, to nalezy do tego narysowac mape siegajaca co najmniej Wilna z jednej a Kalisza z drugiej.
- w rezultacie, na wielkiej mapie, siegajacej do Wilna, rozgrywamy (w wariancie historycznym) serie bitew w trojkacie Ostroleka - Siedlce - Warszawa

alternatywnie:

- przedstawiamy wylacznie trojkat Ostroleka - Siedlce - Warszawa a reszte wydarzen abstrahujemy

Ja obrocilem oba te warianty wielokrotnie w glowie i w tej chwili najblizsze mi rozwiazania to:

a) mapa zblizona do First World War Reicera, z ta roznica, ze w centrum planszy jest Warszawa, z ktorej rozchodzi sie gwiazdziscie kilka torow, ktorymi moga nadejsc Rosjanie
b) rozwiazanie zblizone do Blue vs Gray - gdzie istotne jest nie tyle "gdzie" sie znajduja wojska a raczej "co kontroluja" strony konfliktu

Mowimy zatem - zdaje sie - o dwoch roznych podejsciach do tematu. Jackowe jest bardziej jak Empires In Arms albo cos ze stajni Zuckera. Moje to gra wojenne light. :)
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
adalbert
Général de Brigade
Posty: 2058
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 87 times
Been thanked: 186 times

Post autor: adalbert »

Comandante pisze: a) mapa zblizona do First World War Reicera, z ta roznica, ze w centrum planszy jest Warszawa, z ktorej rozchodzi sie gwiazdziscie kilka torow, ktorymi moga nadejsc Rosjanie
ta mapa to właściwie 3 mapy. u ciebie tez tak, czy chodzi tylko o ten system torów a la ptp?
brzmi fajnie
Mowimy zatem - zdaje sie - o dwoch roznych podejsciach do tematu. Jackowe jest bardziej jak Empires In Arms albo cos ze stajni Zuckera. Moje to gra wojenne light. :)
EiA nie znam, ale rzeczywiście dowiadując sie o tamten projekt przychodził mi na myśl Zucker.

przysiądź mocium panie i doprowadź projekt do końca. z tego co czytam, to gra prawie gotowa :cool:
Umpapa
Général en Chef
Posty: 4159
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 534 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Post autor: Umpapa »

Chętnie kupie taka grę. :cool:

Mój Maj 1926 nieco podobny, nieoczekiwanie. ;)

Parę drobnych uwag:
1. Oficjalny wariant solo byłby bardzo pożądany, ale stworzenie gry dla dwóch i dla jednego gracza zapewniłoby świetnę sprzedaż.
2. PL w przeciwieństwie do Maja 1926 dałoby sie sprzedać poza Polską.
3. Skoro idziemy w light, i słusznie, to dlaczego nie pójśc w strone eurowargame?
Z sześcianikami zamiast counterków, liczbą pól max 60, bezkostkową mechaniką bitew? Taka gra lepiej by sie sprzedawala od tradycyjnego bitewniaka.
4. Mapa: a może zrobić tak jak ja: jedna PtP mapa strategiczna, druga mapa "area" dla ww trójkąta? Z inna skalą jednostek i mechaniką walk? Choć off-map boxy też są dobre.

Nie mogę się zalogować na ten cały Projekt Centurion..... :/

moje uszanowanie

Umpapa
Awatar użytkownika
Comandante
General de División
Posty: 3012
Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
Lokalizacja: Verulamium
Been thanked: 3 times

Post autor: Comandante »

O kosteczkach myslalem wczesniej i dlatego z takim zainteresowaniem (i odrobiną zazdrości) czytałem Twoje posty o Maju. Great minds think alike ;-)

Chwilowo projekt odpoczywa ode mnie - bo ja mam prawie na ukończeniu inną grę, o ktorej do tej pory nie pisalem - a chyba powinienem zacząć ;)
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Czy to jest ta gra o której myślę ,ale nikomu nie powiem :) ?
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Umpapa pisze: 2. PL w przeciwieństwie do Maja 1926 dałoby sie sprzedać poza Polską.
Gdyby ją odpwiednio zareklamować ,nie akcentując egzotycznego dla Zachodu tematu ale oryginalny mechanizm ( przypomina mi się ta hiszpańska gra o walkach ulicznych w Madrycie ), to nie wiem czy by się nie udało :).

Przepraszam za dygresję .
Ostatnio zmieniony środa, 18 listopada 2009, 20:31 przez Strategos, łącznie zmieniany 1 raz.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Comandante
General de División
Posty: 3012
Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
Lokalizacja: Verulamium
Been thanked: 3 times

Post autor: Comandante »

Strategos pisze:Czy to jest ta gra o której myślę ,ale nikomu nie powiem :) ?
Tak, to ta :)
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Umpapa
Général en Chef
Posty: 4159
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 534 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Post autor: Umpapa »

Gdyby ją odpwiednio zareklamować ,nie akcentując egzotycznego dla Zachodu tematu ale oryginalny mechanizm (przypomina mi się ta hiszpańska gra o walkach ulicznych w Madrycie ), to nie wiem czy by się nie udało
A to juz temat na dłuższą dyskusję, rozmawiałem z dwoma wydawcami z zagranicy i mechaniką byli zainteresowani, ale tematyką już niekoniecznie. Za dużo kart jest ksobnych, polonocentrycznych. Pożyjemy, zobaczymy, jaki odbiór Maja 1926 będzie w Polsce, ale szczerze to na świecie dużo popytniejsze gry czekają w P500.
Dos de Mayo był niszowy, ale Napoleon to Napoleon, automatycznie odbiorcami mogli być wszyscy hiszpańskojęzyczni (>1 mld ludzi) oraz Francuzi (wielki rynek gier).

Powstanie Listopadowe to inna historia, można by zdobyć odbiorcę na rynku wschodnim. Może w Austrii. Dokładając Kartę Powstanie w Belgii możnaby ją zinternacjonalizować.

Koniecznie trzeba wydać PL.
O kosteczkach myslalem wczesniej i dlatego z takim zainteresowaniem (i odrobiną zazdrości) czytałem Twoje posty o Maju. Great minds think alike ;-)
Bardzo dziękuję, ale (jeszcze) nie zasłużyłem. Wysoce cenię sobie Wasz szacunek. :*

Jeślibyś czuł potrzebę skorzystania z jakichś moich rozwiązań, to proszę bardzo, serdecznie do tego zachęcam, będę sie tylko cieszył. :jupi:

Szkoda, że Pomarańczowa Rewolucja nie została wydana w dużym nakładzie i wcześniej, mogłaby być hitem, po mocnej promocji na BGG.
Chwilowo projekt odpoczywa ode mnie - bo ja mam prawie na ukończeniu inną grę, o ktorej do tej pory nie pisalem - a chyba powinienem zacząć
Ooo, to też ciekawe. Pisać zacząć trzeba dużo wcześniej, śmiem sądzić.
Awatar użytkownika
Comandante
General de División
Posty: 3012
Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
Lokalizacja: Verulamium
Been thanked: 3 times

Post autor: Comandante »

PL to gra na polski rynek wylacznie. Na swiecie nawet nie wiedza, ze cos takiego bylo - bylby to wiec jedynie egozytczny wtręt. Ot kolejne polskie powstanie, jak zwykle nieudane.

Trzeba byloby to pokazac jako wojne polsko-rosyjska, wtedy szanse sa wieksze. ;)

PL nie dziala tez zbytnio na wyobraznie - w sumie, to Polacy bronili w nim terytorium Królestwa, wyprawy na Litwe i Podole to tylko awantury.

Do tego cala powazniejsza akcja wojskowa zamknela sie w trojkacie Warszawa - Siedlce - Ostroleka. Albo sie ten trojkąt odpowiednio w grze odda, albo pokaze sie obszar potencjalnej ofensywy polskiej az po Dzwinę. A wtedy cale manewrowanie w ww trojkacie odbywa sie na trzech polach :)

takie tam dylematy... ;)
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Co do tego czy "powstanie" czy "wojna polsko-rosyjska". Wystarczy spojrzeć na tytuły najważniejszych prac na temat powstania z zakresu historii wojskowości. Wątpliwości się rozwiewają dość jednoznacznie.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
wizun
Lieutenant
Posty: 533
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 21:55
Lokalizacja: Poznań i ziemia gnieźnieńska

Post autor: wizun »

Comandante pisze:Ot kolejne polskie powstanie, jak zwykle nieudane.
Tey - wypraszam sobie! W Wielkopolsce się udało - :)
Awatar użytkownika
Comandante
General de División
Posty: 3012
Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
Lokalizacja: Verulamium
Been thanked: 3 times

Post autor: Comandante »

W Wielkopolsce wyciągnęli wnioski z tych kilku nieudanych rozpoczynających się na 18.., bo o ile mnie pamięć nie myli, pierwsza próba też spaliła na panewce ;)
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Awatar użytkownika
Derenga
Sergent
Posty: 145
Rejestracja: sobota, 27 listopada 2010, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Powstanie Listopadowe [Los Diablos Polacos]

Post autor: Derenga »

Czy są jakieś postępy w projekcie?
Zablokowany

Wróć do „Los Diablos Polacos”