Powstanie Listopadowe [Los Diablos Polacos]

Forum grupy Los Diablos Polacos
Awatar użytkownika
Comandante
General de División
Posty: 3012
Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
Lokalizacja: Verulamium
Been thanked: 3 times

Post autor: Comandante »

Jak na razie system wyglada tak, ze istnieje Tor Rzadu, na ktorym reprezentowane sa wszystkie rzady powstancze oraz ewentualne alternatywy. W wyniku dzialalnosci Towarzystwa Patriotycznego, przesuwany jest zeton na owym Torze i wladze obejmuje kolejny Premier (Lubecki, Czartoryski, Krukowiecki, Niemojowski, Lelewel). Dla celow gry nazywam Lubeckiego premierem oraz umozliwiam objecie funkcji Lelewelowi.

Kazdy Rzad (pozycja zetonu na polu danego Rzadu faktycznie mowi o tym, ktora fakcja ma przewage w Sejmie, bo to on decydowal o stanowisku WN) istnieje pewna grupa generalow, ktorzy sa politycznie faworyzowani lub wrecz przeciwnie (dotyczy to bowiem zarowno WN jak i dowodcow korpusow). I tak na przyklad Skrzynecki usunie natychmiast z dowodztwa korpusow zarowno Zymierskiego jak i Krukowieckiego.

I tak stronnictwo konserwatywne Lubeckiego widzi jako WN Chlopickiego lub Radziwilla. Czartoryski obstaje za Skrzyneckim, Krukowiecki chce dowodzic sam (na spolke z Malachowskim - wiec jest mniej sprawny niz gdy dowodzi korpusem), Niemojowski ma swoich kandydatow (nie pamietam a nie chce klamac). Lelewel dalby szanse Sierawskiemu lub Uminskiemu (a moze Bemowi?).

Czyli: jak sie zmienia Rzad, to wielkiego wplywu na wybor WN nie mamy (chyba, ze przy pomocy karty strategicznej zmienimy go na drugiego z faworyzowanych generalow).
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

Jeszcze może przybliż wpływ dowódców na grę, bo jakby Skrzynecki był WN w grze to 'energicznych' działań nie powinien gracz móc przeprowadzać. Mniej kart się ciągnię, więcej kosztuje aktywacja czy cuś?
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Comandante
General de División
Posty: 3012
Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
Lokalizacja: Verulamium
Been thanked: 3 times

Post autor: Comandante »

Tutaj sie nie zgodze do konca. Skrzynecki maszerowac lubil. Jedynie chwytanie przeciwnika mu szlo gorzej. ;-)

W grze jednostki poruszaja sie z pola na pole (z zony do zony, w zasadzie niewiele to sie rozni od ptp) natomiast w polu moga stac wojska obu stron. Aby jednak doszlo do starcia, nalezy przeciwnika "dopasc". Historia tej wojny jest taka, ze czesto owe "dopadniecie" bylo trudne ale nie niemozliwe (manewr na gwardie vs bitwa pod Ostroleka, Debe Wlk vs Wawer itd) i zalezalo od zdolnosci dowodzacego generala.

Tak wiec gra odbywa sie niejako na dwoch poziomach: strategiczno-operacyjnym (gracze manewruja duzymi jednostkami po planszy) oraz operacyjno-taktycznym (kartonowi dowodcy manewruja w ramach pola). Troche to przypomina starcia morskie w grze Napoleonic Wars - ale nie jest z tym systemem tozsame.
Awatar użytkownika
M.Y.
Sergent
Posty: 112
Rejestracja: czwartek, 11 maja 2006, 00:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: M.Y. »

A jak wygladają same starcia? Rozumiem, że polegać to będzie na sprawdzeniu stosunku sił, zliczeniu modyfikatorów (przewaga w kawalerii, artylerii, wodzowie etc.) i rzucie kostką? Czy będą karty wspomagające nasze wojska/przeszkadzające przeciwnikowi w samej bitwie?

Jak będą wyglądały straty?Czy jednostki będą miały jakąś wytrzymałość, poziomy sprawności bojowej (vide: PoG) czy raczej pkt. siły, które się odejmuje?

Acha, będzie jakiś fog of war? (Np. widzimy na planszy samych dowódców i musimy użyć oddziałów rozpoznania, by przekonać się co prowadzą ze sobą).

Ok. To chyba tyle pytań na dziś z mojej strony :)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Comandante
General de División
Posty: 3012
Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
Lokalizacja: Verulamium
Been thanked: 3 times

Post autor: Comandante »

Witam i dziekuje za pytania :-)

Fog of War jest niepotrzebny bo daja nam go karty.

Jednostki to tak jakby punkty sily pogrupowane w wieksze paczki. Tych paczek jest ograniczona ilosc dla kazdej ze stron. Np polska dywizja to 3-4 punkty sily.

Walka rozgrywana jest wedlug jednego z dwoch algorytmow. Jesli dochodzi do potyczki, to ma przebieg podobny do tego co napisales. Jesli idzie o wieksza bitwe, to prace nad tym trwaja, choc jestem najblizszy systemowi podobnemu (choc dosc znacznie zmodyfikowanemu) do tego co znamy np. z Hannibala AH. Polega to na stosowaniu kart do walki (ale w inny sposob niz to ma miejsce w Hannibalu). Kazdy z graczy otrzyma pewna ilosc kart opisujacych manewry wojsk i zaplanuje bitwe. Potem nastapi rozstrzygniecie i wprowadzenie strat.
Awatar użytkownika
Maćko
Sergent
Posty: 127
Rejestracja: wtorek, 21 marca 2006, 13:18
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie Będzin
Has thanked: 7 times
Been thanked: 11 times

Post autor: Maćko »

Moja skromna osoba już z niecierpliwością czeka na grę. Wchodzę w to w ciemno :) można mnie zapisać do kolejki.
W oczach mu męty i w głowie mu męty,
Tu i tam biega szalony.
- Warusie - woła - Warusie przeklęty!
Oddaj mi moje legiony!
Awatar użytkownika
Comandante
General de División
Posty: 3012
Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
Lokalizacja: Verulamium
Been thanked: 3 times

Post autor: Comandante »

zamowien jeszcze nie zbieram ale dziekuje za wsparcie :-)
Awatar użytkownika
Hudson
Sous-lieutenant
Posty: 497
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson »

A ja z innej beczki. Ile gier testowych trzeba przeprowadzic, zeby dopracowac gre? Tzn jakie sa twoje przewidywania w tej materii? Mnie sie zawsze wydawalo, ze takie "beta-testy" moga trwac miesiacami, jak nie latami (zalezy, ile kto ma wolnego czasu) :)
Awatar użytkownika
Comandante
General de División
Posty: 3012
Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
Lokalizacja: Verulamium
Been thanked: 3 times

Post autor: Comandante »

Slynny Kevin Zucker twierdzi, ze dobry tworca gier wszystko rozegra w glowie i beta testow duzo nie potrzeba. Staram sie go nasladowac ;-)
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Na Manhattanie możemy urządzić listopadowy weekend powstaniowy :)
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Darth Stalin
Censor
Posty: 6597
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 78 times
Been thanked: 181 times

Post autor: Darth Stalin »

Dawaj, dawaj! Potestujemy! :twisted:
Awatar użytkownika
Comandante
General de División
Posty: 3012
Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
Lokalizacja: Verulamium
Been thanked: 3 times

Post autor: Comandante »

Doskonale, widze, ze Grupa Operacyjna Kutno juz sie ukonstytuowala ;-)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43386
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3948 times
Been thanked: 2514 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Dlaczego Kutno? :)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Comandante
General de División
Posty: 3012
Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
Lokalizacja: Verulamium
Been thanked: 3 times

Post autor: Comandante »

Kutno, bo to tak pomiedzy Lodzia i Plockiem ;-)
Awatar użytkownika
Comandante
General de División
Posty: 3012
Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
Lokalizacja: Verulamium
Been thanked: 3 times

Post autor: Comandante »

dla zainteresowanych, pierwszy szkic okladki/pudelka:

Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Los Diablos Polacos”