[nowa polska gra] POTOP 1648-1660

Forum grupy Los Diablos Polacos
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Pułkownik
Posty: 1325
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Lokalizacja: Opole
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Lord Voldemort »

Nico pisze:Pancerny blitzkrieg? A gdzie polityka ?? !! :x
Polityka tez bedzie :) Rownie dobra jak w EiA/EiH

V.
Awatar użytkownika
Hudson
Sous-lieutenant
Posty: 497
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson »

Lord Voldemort pisze:
Nico pisze:Pancerny blitzkrieg? A gdzie polityka ?? !! :x
Polityka tez bedzie :) Rownie dobra jak w EiA/EiH

V.
Po co ta przesadna skromnosc, prosze sie pochwalic! :wink:
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Pułkownik
Posty: 1325
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Lokalizacja: Opole
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Lord Voldemort »

Tu sie nie ma czym chwalic, narazie to tylko zalozenia, jeszcze nie sprawdzone w praktyce.

Kampania 1654-1660 opierac sie bedzie przede wszystkim na dyplomacji. Gracze (reprezentujacy wladcow poszczegolnych Panstw: Jana Kazimierza, Carla Gustawa, Aleksieja, Friedricha Wilhelma itp.) beda sie mogli skrycie naradzac, zawierac sojusze, wypowiadac wojny, zawierac rozejmy, podpisywac traktaty itd.

Szwecja wcale nie musi uderzac na Polske, moze rownie dobrze sprzymierzyc sie z Polska przeciwko Rosji. Podobnie Rosja - mimo, ze kampania 1654-1660 zaczynac sie bedzie od ugody perejeslawskiej, byc moze razem z Rzeczpospolita wystapi przeciwko Szwedom. To od graczy i ich skutecznosci w dyplomacji bedzie zalezec kto, z kim i przeciw komu.

Czy, i ile dyplomacji bedzie w innych kampaniach/scenariuszach to sie dopiero okaze.

V.
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Pułkownik
Posty: 1325
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Lokalizacja: Opole
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Lord Voldemort »

Lord Voldemort pisze: Gra bedzie opierac sie na wielu scenariuszach i kampaniach - tak zeby kazdy mogl znalezc cos dla siebie, na 2 osoby lub na wieksze grono, na wieczor krotki, dlugi badz tez na caly dzien.

Kampanie (trwajace ok kilka do kilkunastu godzin) beda dwie:
- "OGNIEM i MIECZEM", tj. Powstanie Chmielnickiego 1648-1654 (2-graczy)
- "Wojna polnocna" 1654-1660, tj. od wojny PL-RS 1654-55 az do dalszego rozwoju zdarzen, ktory niekoniecznie musi byc historyczny (min. 3 graczy).

Oprocz tego bedzie szereg Scenariuszy, np.
- wojna polsko-rosyjska 1654-1655 (2 graczy)
- szwedzki blitzkrieg 1655-1656 (2 graczy)
- wojna polsko-rosyjska 1659-1660 (2 graczy)
- najazd Rakoczego 1657 (min. 3 graczy)
itp.
Nastapila zmiana nomenklatury. Scenariusze w grze beda sie dzielily na te dluzsze: WOJNY (d. kampanie) oraz krotsze - KAMPANIE
(d. scenariusze).

Wojny beda na pewno dwie:
- "OGNIEM i MIECZEM", tj. Powstanie Chmielnickiego 1648-1654 (min. 2-graczy)
- "Druga Wojna Polnocna" 1654-1660, tj. od wojny PL-RS 1654-55 az do dalszego rozwoju zdarzen, ktory niekoniecznie musi byc historyczny (min. 3 graczy)

Ostatnio wymyslilem, zeby kampanie (zwlaszcza dla lat 1655-1660) byly roczne, tzn.
- Kampania 1655 "Potop"
- Kampania 1656 "Powrot Króla"
- Kampania 1657 "Najazd Rakoczego"
itd.

Na pewno ciekawsze beda Scenariusze dluzsze, zajmujace wiecej czasu.
Z pewnoscia gracze beda mogli zmieniac bieg historii na planszy :)
Nie mniej pasjonujace beda jednak Kampanie - gdzie bedzie sie dzialo duzo i czesto, ale rozgrywka w nie powinna trwac dluzej niz 2 godziny...

Pomysly na wojne ladowa sa juz gotowe, musze jeszcze tylko wymyslic jak bedzie wygladala wojna na morzu...

Pozdrawiam,
V.
cin9
Caporal-Fourrier
Posty: 97
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:26

Post autor: cin9 »

No to skoro prace zaszły tak daleko, to kiedy szykuje się wydanie?
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Pułkownik
Posty: 1325
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Lokalizacja: Opole
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Lord Voldemort »

cin9 pisze:No to skoro prace zaszły tak daleko, to kiedy szykuje się wydanie?
Nie mam podpisanych zadnych umow, wiec narazie koncentruje sie nie na terminach, tylko na tym zeby gra wymiatala :D

Do wydania bedzie gotowa w przyszlym roku i to raczej nie wczesniej niz w polowie roku. Ale nie ma co sie martwic, wczesniej bede potrzebowal playtesterow :wink:

V.
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1498
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: ozy »

Wczoraj zrobiliśmy pierwszy playtest podstawowych rozwiązań mechaniki, wyszło lepiej niż dobrze. Graliśmy scenariusz ćwiczebny 'rok 1655', dyskutując o zasadach itd, zeszły nam na tym 3h, więc rozgrywka idzie dosyć szybko.
W sobote drugi, dłuższy playtest :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Pułkownik
Posty: 1325
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Lokalizacja: Opole
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Lord Voldemort »

ozy pisze:Wczoraj zrobiliśmy pierwszy playtest podstawowych rozwiązań mechaniki, wyszło lepiej niż dobrze. Graliśmy scenariusz ćwiczebny 'rok 1655', dyskutując o zasadach itd, zeszły nam na tym 3h, więc rozgrywka idzie dosyć szybko.
W sobote drugi, dłuższy playtest :)
No nie przesadzaj, to nie bylo 3h tylko nieco ponad dwie :oops:
Szwedzi Ozy'ego dzielnie torowali sobie droge wglab Polski, jednakze moin Polakom - za cene ciezkich strat - udalo sie opoznic natarcie Szwedow :)

Warszawa, Krakow oraz Jasna Gora (gdzie Jan Kazimierz minimalnie przegral duza bitwe z Wittenbergiem) pozostaly w polskich rekach do konca listopada 1655.
Zimowy atak Szwedow z pewnoscia oddalby w ich rece Warszawe, Krakow mialby szanse sie bronic :)

V.
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Pułkownik
Posty: 1325
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Lokalizacja: Opole
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Lord Voldemort »

Przedwczoraj rozegralismy z Ozym drugi playtest Kampanii 1655.
Tym razem ja gralem Szwedami, a Ozy Polakami. Do konca roku 1655 udalo mi sie zdobyc Warszawe, niestety zamiast podbijac Krakow Szwedzi zajeli sie wygrywaniem bitew z Janem Kazimierzem.
Szwedzkie straty w calej kampanii wyniosly zaledwie 7 tys zolnierzy, podczas gdy Polacy utracili ponad 2/3 swoich sil - pozostalo im ok. 15 tysiecy zolnierzy, glownie jazdy.

Ciekawym zagraniem ze sytrony Ozy'ego byl rajd kawaleryjski Hetmana Lanckoronskiego na Wielkopolske, ktory odcial armii szwedzkiej linie komunikacyjne ze Szczecinem. Okazuje sie, ze w naszej grze jest calkiem niezle oddana mozliwosc prowadzenia "wojny szarpanej" bez koniecznosci wprowadzania stu tysiecy dodatkowych regul i wyjatkow.

Poraz kolejny okazalo sie, ze gra bedzie szybka - rozegranie kampanii 1655 zajelo nam nieco ponad 2 i pol godziny (z czego ja zastanawialem sie nad jednym ruchem dobre 20 minut - ale po nim wlasnie zdobylem Warszawe :D).


Podsumowujac: Wyniki testow sa bardzo obiecujace, wlasnie zaczynam spisywac zasady gry.

V.
Larry
Carabinier
Posty: 22
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 13:10
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Larry »

Lubię ten okres, więc kibicuję tej grze i mam nadzieję, że zostanie wydana :) . Oby tylko nie była zbyt skomplikowana i bez większych problemów dało się załapać co i jak.
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Pułkownik
Posty: 1325
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Lokalizacja: Opole
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Lord Voldemort »

larry2903 pisze:Lubię ten okres, więc kibicuję tej grze i mam nadzieję, że zostanie wydana :) . Oby tylko nie była zbyt skomplikowana i bez większych problemów dało się załapać co i jak.
Wlasnie kombinuje jakby tu w prosty sposob pokazac realia ekonomiczne i rekrutacyjne. Zazwyczajw grze gracza nie ogranicza nic poza jakims tam poziomem kaski (np. 30 Years War), wzglednie RPs-ow (np. PoG, SfE), wzglednie kaze sie mu robic "wyliczenia" ile kaski zbiera, ile wydaje i ile mu zostaje (np. Hannibal ante Portas, EiA/EIH, Bonaparte).

A tak naprawde, to gracz powinien poczuc ze jest caly czas pod kreska:!:
Za lata 1648-1654 utrzymanie armii koronnej narobilo tylko ok. 8 mln zł długu (roczne wydatki pokojowe na wojsko to bylo ok 700-900 tysiecy zł). O ile w 1655 wiekszosc dlugu zostala splacona (zostal tylko milion z jakiem do splacenia), o tyle sama Korona miala w 1660 roku 24 miliony złotych długu wobec wojska. Nic dziwnego ze nieplaceni zolnierze sie buntowali...

Oczywiscie, lekki usmiech na ustach wzbudzaja pozycje budzetu Korony za lata 16655-58, takie jak: "przetopienie sreber koscielnych", albo "zastaw klejnotow koronnych".

U Szwedow tez nie bylo lepiej, bo ciagnely sie za nimi dlugi z Wojny Trzydziestoletniej...

V.
Awatar użytkownika
Witold Janik
Namiestnik
Posty: 333
Rejestracja: środa, 27 grudnia 2006, 17:21
Lokalizacja: Raszyn 1809
Has thanked: 306 times
Been thanked: 12 times
Kontakt:

Post autor: Witold Janik »

Super! Bardzo się cieszę, że prace nad grą idą do przodu - w przeciwieństwie do tematów typu "Kokenhauzen" czy "Beresteczko". Już przebieram nóżkami z niecierpliwości, żeby to cudo zobaczyć :wink:

Serdecznie pozdrawiam i 3mam kciuki!
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43399
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Po prostu oni mają na razie na głowie tylko Potop, ja mam Ostrołękę i DWS Słowika jeszcze, nie zapominając o najbardziej oczywistej rzeczy czyli prowadzeniu forum. Ale jeśli będziesz się chciał podłączyc do projektu to zapraszam, Zeka też będzie raczej otwarty.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Witold Janik
Namiestnik
Posty: 333
Rejestracja: środa, 27 grudnia 2006, 17:21
Lokalizacja: Raszyn 1809
Has thanked: 306 times
Been thanked: 12 times
Kontakt:

Post autor: Witold Janik »

No, wiesz, ja mam na głowie narazie swoje projekty, o których w (niedalekiej mam nadzieję) przyszłości opowiem w odpowiednich działach: "Rozbicie dzielnicowe", które leży od roku (nie spisywałem tego co wymyśliłem i już trochę zapomniałem :oops: ), "Byczyna 1588" na zasadach do "Kircholmu" (zaciąłem się na problemie współczynników walki piechoty przy różnych stosunkach pikinierów do muszkieterów & potrzeba mi kogoś, kto by zrobił planszę), która uważam że może być o wiele bardziej miodną grą w stosunku do "Kircholmu" - ze względu na bardziej zrównoważony charakter wojsk adwersarzy...
Ale mój najważniejszy projekt, który bym chciał skończyć do września się nazywa "Obraz wojny japońsko-koreańskiej 1592-98 w świetle listów adm. Yi Sun-Sina" i jest moją pracą magisterską :twisted: . Dlatego już się odkleję od tego internetu! (I hope... :lol: )
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43399
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Kurcze, z tym ostatnim to wyskoczyłeś. Ktoś był na forum kto się tym zajmował. Zobacz także bo jedna osoba zrobiła grę figurkową o XVI wiecznej Japonii. Jest do ściągnięcia w dziale Forum autorów. Tyle rewelacyjnych pomysłów :cool:
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Zablokowany

Wróć do „Los Diablos Polacos”