Ja wlasnie pracuje nad stworzeniem takiej grypolo pisze:Dla Rzeczypospolitej to rzeczywiście dobry okres na zrobienie fajnej gry.
Lata 1648- 67 od powstania Chmielnickiego do rozejmu w Andruszowie.
jedna strona to Polak, a druga reszta swiata.
Powstanie Chmielnickiego bedzie tylko jednym ze scenariuszy, wlasciwa rozgrywka bedzie toczyc sie w latach 1654-1660 (z mozliwoscia przedluzenia do roku 1667).
Podstawowa liczba graczy to 3: Polska, Rosja i Szwecja. Dodatkowo mozna grac tez Brandenburgia i/lub Kozakami (czyli max. liczba graczy to 5, ew. 6 jesli Litwa/Radziwil to bedzie odrebny gracz).
Gra bedzie dyplomatyczno-wojenna.
Aktualnie staram sie wymyslic prosty, a zarazem realistyczny system prowadzenia dzialan zbrojnych.
Zalozenia sa takie:
- istotne maja byc koszty utrzymania armii oraz jej zaopatrywania (furaz, pladrowanie, gwalcenie, rabowanie);
- twierdze, ktore bedzie ciezko zdobyc (zwlaszcza przez Polakow)
- powstania chlopskie maja odgrywac bardzo istotna role
Nie zamierzam jednak robic drugiego EiA (choc az korci zeby go tutaj przeniesc). Gra ma byc latwa i przyjemna i dac sie skonczyc w kilka godzin.
Czekam na sugestie/propozycje
Pozdrawiam,
V.
P.S. Plansza bedzie point-to-point albo area based (decyzje podejme, jak juz bede wiedzial jak ma wygladac system walki).