[Sc] Potyczka dla wiecej niz 2 graczy (z alzozero.it)

Forum systemu bitewnego "Operation: World War II".
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

[Sc] Potyczka dla wiecej niz 2 graczy (z alzozero.it)

Post autor: Przemos19 »

Jest to tlumaczenie zalozen do takiej rozgrywki:

"Wielu pytało nas o szczegółowe zasady do gier z więcej niż dwoma graczami i ogromną ilością punktów.
Poniższe rady pozwolą wam zasmakować potyczek do 15.000 punktów bez problemów. Oczywiście pole bitwy i czas potrzebny na zakończenie takiej rozgrywki będzie o wiele większy niż zwykle

ILOŚĆ GRACZY
Nie radzimy ilości większej niż 3 na stronę. Jeden gracz musi pełnić rolę Głowny Dowódcy [Commander in Chief]. On działa w czasie Fazy Inicjatywy [Initiative phase] i wydaje karty swoim oficerom.

ILOŚĆ JEDNOSTEK NA POLU BITWY
Żaden gracz nie może mieć więcej niż 10 jednostek [units]. Z 3 graczami na stronę może to być więc maksimum 30 jednostek [units] na stronę. Dowódca [Commander] przygotowuje armię dla siebie i każdego z oficerów respektując maksymalną ilość jednostek jaką każdy z nich może posiadać.
Możecie kupować baterie moździerzy i artylerii (liczą się jako jednostka [unit]). Zanim gra się rozpocznie, każdy gracz wybiera z modeli o najwyższej randze [with the highest rank] którego żołnierza reprezentuje :D. To jest jedyny model za pomocą którego możecie rozmawiać w czasie rozgrywki z Głównym Dowódcą [Commander in Chief].

ILOŚĆ PUNKTÓW
Normalnie doradzamy 9.000 punktów na stronę (3 graczy) ale niektórzy preferuja 15.000. Nie jest obowiązkowym aby gracze mieli tą samą liczbę punktów, ale uczciwy podział zapewni że każdy będzie zadowolony z rozgrywki ;)

WIELKOŚĆ STOŁU (PLANSZY)
Tak duże gry powinny być rozgrywane na stołach mierzących conajmniej 2m x 3m.

DECK [ciekawe jak przetłumaczyć:D]
Dla każdej strony będziecie potrzebowali 2 paczki kart, które będą przetasowane (zmieszane) razem aby osiągnąć deck w wielkości 76 kart.
(pamiętajcie aby usunąc dwie karty "Fire 6" z kazdej paczki).
Inaczej niż w normalnych grach będziecie mieli jedną karte na każdą aktywną jednostkę [unit] plus 10 kart; nie ma różnicy czy to Alianci [Allies] czy Oś [Axis]. Faza inicjatywy [Initiative phase] może być powtarzana do 10 razy nim zacznie się brać karty z decka. Kiedy inicjatywa została zdecydowana [once initative has been decided] Ogólny Dowódca [Commander in chief] daje karty, [at his discretion = nie wiem], do swoich dwóch młodszych oficerów [junior officers], minimum po jednej na jednostkę [unit]. Raz dane karty nie mogą zostac zamienione [swapped] i oficerowie [officers] i Główny Dowódca [Commander in chief] muszą używać jedynie kart w ich "ręku" [in hand]. W fazie uzupełniania kart [card-replenishing phase], każda pozostawiona karta jest zwracana z powrotem do Głownego Dowódcy [Commander in chief]. Młodsi oficerowie [junior officers] mogą rozmawiać z Głównym Dowódcą [Commander in chief], (i prosić o określone karty) tylko jeśli uda im się skomunikować z nim z sukcesem. Jeśli modele które ich reprezentują znajdują się obok Głównego Dowódcy [Commander in chief] to mogą nawet zaglądać do dostępnych kart w jego "ręce" [hand].

WYKONYWANIE ROZKAZÓW
Po zdecydowaniu inicjatywy [after having decided initiative], strony




CDN.
Prosze o komentarze jezykowe, tlumaczenie Commander in Chief itp ;)
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

Elo.

Unit przetłumaczył bym jako Oddział.

Commander in Chief może być tak jak przetłumaczyłeś, albo Szef Sztabu, skoro po jednej stronie jest kilku graczy.

Deck to po prostu Talia (kart)

once initative has been decided, tu racze chodzi o "kiedy inicjatywa zostanie ustalona" - tak bardziej pasuje, bo w tym wypadku rozchodzi się o ustalenie inicjatywy wykorzystując karty rozkazów.

at his discretion = według własnego uznania swoim dowódcom, ew. młodszym dowódcom

junior officers = młodszy dowódca pasuje, chociaż młodszy oficer też nie jest zły

Raz dane karty nie mogą zostac zamienione [swapped] i oficerowie [officers] i Główny Dowódca [Commander in chief] muszą używać jedynie kart w ich "ręku" [in hand]. = Raz rozdane karty nie mogą zostać zamienione i dowódcy oraz Szef Sztabu muszą uzywać jedynie kart która mają w ręku (na ręku) (chodzi o to, że nie mogą wymieniać się kartami, dobierać, zamieniać itd, i muszą użyć tych które mają w ręce.

każda pozostawiona karta - tu chodzi raczej o nieużytą kartę (any left over card)

Młodsi oficerowie [junior officers] mogą rozmawiać z Głównym Dowódcą [Commander in chief], (i prosić o określone karty) tylko jeśli uda im się skomunikować z nim z sukcesem. The junior officers can only talk to the commander in chief (and ask for specific cards) if they manage a successful communication. - w tym wypadku, jeśli się nie mylę, chodzi o udaną komunikację na poziomie figurek, tzn komunikacja radiowa, poprzez kurierów (runners) czy poprzez wykrzyczenie rozkazów.

Jeśli modele które ich reprezentują znajdują się obok Głównego Dowódcy [Commander in chief] to mogą nawet zaglądać do dostępnych kart w jego "ręce" [hand]. If the models that represent them are next to the commander in chief they can even look at the available cards in the commanders hand. - wg mnie chodzi tutaj o modele dowódców ( HQ ) w grze, oraz głównodowodzącego czyli właśnie Szefa Sztabu. W tym wypadku trzeba rozgraniczyc kwestię nazewnictwa na Szef Sztabu jako GRACZ i Szef Sztabu jako MODEL/FIGURKA. Dokładniej mówiąc tym razem chodzi o to, że jeśli Młodsi Dowódcy Figurki znajdują się blisko Szefa Sztabu Figurki, to GRACZE którzy kierują Młodszymi Dowódcami mogą zobaczyć jakie karty ma na ręku GRACZ prowadzący Szefa Sztabu.
Mam nadzieję, że nie napisałem zbytnio skomplikowanie :D

Pozdro
ODPOWIEDZ

Wróć do „Operation: World War II”