Spolszczenie połączenie wysiłków

Forum systemu bitewnego "Operation: World War II".
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Miny Hawkinsa: Możesz postawić pole minowe, jeżeli figurka posiadająca miny spędzi w bez ruchu 2 pełne tury (reszta oddziału może działać normalnie). Pole działa przeciw czołgowo i przeciw piechotnie.

Ciężki pancerz: Odejmij od wyniku -2 w przypadku trafienia z przodu i -1 po trafieniu w bok/tył pojazdu

Wysoka manewrowość: Pojazd może cofać z pełną prędkością oraz w czasie tego ruchu dokonać 2 zwrotów.

Haubica: Armata tak sklasyfikowana nie może mieć pocisków przeciwpancernych

Broń zamontowana w kadłubie: Pojazdy z działem montowanym w kadłubie mogą obrócić je w granicy 45° (22,5° w prawo, 22,5° w lewo).

Zawieszenie HVSS: Pojazd z tą charakterystyką ignoruje charakterystykę „Łatwo Grzęznący”
Kolejne.

EDIT:
O miotaczu ognia:
Było:
Lekkie i ciężkie miotacze ognia przeciwko Piechocie
Użycie miotaczy ognia w terenie zurbanizowanym było coraz bardziej i bardziej powszechne. Rosjanie, Niemcy i Amerykanie (walczący na Pacyfiku) używali tej broni aby wypłoszyć nawet najbardziej wytrzymałych przeciwników z ich kryjówek. W terminologii gry, miotacze ognia używają ognia bezpośredniego, więc w wyniku nie trafienia nie stosuje się zasady zniesienia (NE(Bez Efektu)): należy rozważyć taki strzał z miotacza ognia jako źle wymierzony, lub z powodu niskiego ciśnienia w butli). W przypadku udanego trafienia, wszystkie modele na obszarze objętym działaniem miotacza ognia, zostają trafione i nie uwzględnia się osłony na Tabeli Obrażeń.
Jest:
Lekkie i ciężkie miotacze ognia przeciwko Piechocie
Użycie miotaczy ognia w terenie zurbanizowanym było coraz bardziej powszechne. Rosjanie, Niemcy i Amerykanie (walczący na Pacyfiku) używali tej broni aby wypłoszyć nawet najbardziej wytrzymałych przeciwników z ich kryjówek. Miotacz płomieni wymaga użycia trójkątnego szablonu. Ogólnie, jeśli podstawa modelu piechoty albo części pojazdu jest w granicach szablonu w tedy ten modelem został trafiony.W przypadku udanego trafienia, wszystkie modele na obszarze objętym działaniem miotacza ognia, zostają trafione i nie uwzględnia się osłony na Tabeli Obrażeń.

Ignoruje osłone (L/M/H)?
: Podczas rzucania na obrażenia , broń ignoruje taką lub gorszą osłonę.

Ulepszone pociski:Dodaj bonus +1 do trafienia.

Samodzielna jednostka: Model z taką charakterystyką nie musi utrzymywać kohezji? z jednostką macierzystą. Ewentualną separacje należy zadeklarować przed startem gry. Jednostka wtedy ma RP:1.
Zaznaczone na czerwono jest dla mnie nie jasne ,czy tak ma zostać.
Ostatnio zmieniony sobota, 3 listopada 2007, 19:18 przez xardas12r, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2011
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin
Been thanked: 2 times

Post autor: Itagaki »

"coraz bardziej i bardziej" zmieńcie na "coraz bardziej" - "more and more" to właśnie "coraz badziej/więcej"

a kohezja (zwarcie) lepiej zabrzmi jako "kontakt"
"Model z taką charakterystyką nie musi utrzymywać kontaktu z jednostką macierzystą"
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
dragon
Starszyj Lejtienant
Posty: 704
Rejestracja: środa, 27 września 2006, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dragon »

Zdecydowanie kontakt, kohezja za bardzo "wydumana". ;)

Temat przykleilem , zeby był bardziej widoczny.
Politycy wszędzie są tacy sami. Obiecują zbudować most nawet tam, gdzie nie ma rzeki.

Nikita Chruszczow
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

Kohezja proponuję zostawić tak jak tłumaczyłem, czyli odległość dowodzenia. Kontakt może być mylący ponieważ może się kojarzyć z tym, że model musi być w kontakcie z innym modelem np podstawkami. A w przypadku kohezji mamy tutaj do czynienia z odległością 10cm jaka musi być zachowana między modelami. Tak BTW, jakby co to możecie zadawać pytania, chętnie udzielę odpowiedzi :)

pozdro
T
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Oficjalnie biorę się za listę armii NIEMIECKA.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Mentos
Appointé
Posty: 40
Rejestracja: poniedziałek, 28 stycznia 2008, 15:26
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Mentos »

Na jakim etapie jest spolszczenie? Może ktoś już ma jakiś plik gotowy?
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Narazie wstępnie gotowa jest lista armii niemiecka, kilka tematow nizej.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Poczytałem dziś trochę o PSZ i naszły mnie 3 myśli:
1. Czy nie zamienić radiooperator na radiotelegrafista.
2. Unit tłumaczyć nie jako oddział lecz pododdział.
3. Zamiast trening który zachował się w szczątkowej formie, dać wszędzie wyszkolenie.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

Post autor: DT »

1 i 3 zamiana bedzie poprawna.....
2 - pluton, druzyna, sekcja to zawsze pododdzialy..... kompania to takze pododdzial (w pulku, batalionie), ale od Brygady w góre samodzielne kompanie w tych zwiázkach taktycznych to bédá oddzialy....
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Hmm no to będzie pododdział, bo w całej grze najwyższy szczebel taktyczny to kompania ;)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Rolwgord
Caporal-Fourrier
Posty: 78
Rejestracja: niedziela, 1 kwietnia 2007, 16:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Rolwgord »

Oto co "dotłumaczyłem" do końca, przeredagowałem zgodnie z "rozkładem" z podręcznika v.1.3.
Niestety pisownia i gramatyka jest sprawdzona tylko do 72 strony więc mogą się zdarzyć drobne błędy.

Oto wyniki:
http://www.gog.neostrada.pl/do72strOWW2pl1.3.doc
ODPOWIEDZ

Wróć do „Operation: World War II”