Próba tłumaczenia listy NIEMIECKIEJ

Forum systemu bitewnego "Operation: World War II".
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

PLUTON ROZPOZNAWCZY

Składa się z jednego z jednego z następujących elementów:
• 0-4 Kettenkrad, 0-2 Kübelwagen (1942-1945)
• 0-4 Sdkfz 250/9, 0-2 Sdkfz 250/5 (1943-1945)
• 0-2 Sdkfz 250/9, 0-1 Sdkfz 250/5, 0-3 Sdkfz 251/22 (1944-1945)
• 0-3 Sdkfz 232, 0-3 Sdkfz 231 (1941-1945)
• 0-3 Sdkfz 223, 0-3 Sdkfz 222 (1943-1944)
Trening: 4+

0-2 Kübelwagen (Samochód)
PUNKTY: 70 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe: Brak.
Załoga: 2 ludzi (łącznicy) i 1 sierżant (kierowca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40 i granaty Stg39.
Funkcje: Kierowca, żołnierze, radiooperator.
Characterystyki: Niski profil, radiooperator, otwarty przedział bojowy.

Warianty:
• 1 człowiek na armię może dodać Panzerfaust do swego wyposażenia za +30 punktów.
• LMG Mg34 z podparciem może zostać dodany za +70 punktów. Uzbrojenie podstawowe (stała pozycja). Dodatkowa funkcja: strzelec (odkryty).
• 1 Kübelwagen na Pluton może zostać HQ przez dodanie radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta przez porucznika za +30 punktów.
• Kubelwagen wywodzący się z Fallschirmjägerów musi zakupić bagnety, Trening: 3+ i charakterystykę: Wyszkolony w walce bagnetem za +30 punktów.
• Kubelwagen wywodzący się z Panzergrenadierów musi zakupić Trening: 3+ za +20 punktów.

0-4 Kettenkrad Sdkfz 2 (Motocykl)
PUNKTY: 50 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe: Brak.
Załoga: 1 człowiek (kierowca) i 1 człowiek (łącznik), obaj uzbrojeni w PM MP40 i granaty StG39. Funkcje: Kierowca, żołnierze.
Charakterystyki: Niski profil, otwarty przedział bojowy.
Uwaga: Ruch Wolny: 25, Szturm: 35, Szybki: 45.
Warianty:
• Kettenkrad wywodzący się z Panzergrenadierów musi zakupić Trening: 3+ za +20 punktów.
• Kettenkrad wywodzący się z Fallschirmjägerów musi zakupić bagnety, Trening: 3+ i charakterystykę: Wyszkolony w walce bagnetem za +30 punktów.

Sdkfz 250/9 (Pojazd półgąsienicowy)
PUNKTY: 350 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): Lekkie działo KwK38 20mm ze sprzężonym LKM Mg34. Załoga: 2 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje Dowódca/ładowniczy, działonowy, kierowca/radiooperator.
Charakterystyki: Sprzężone uzbrojenie, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), radiooperator, podparcie, szybkostrzelność, otwarty przedział bojowy.
Warianty:
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.
• Osłona przeciw granatom może być zamontowana na Sdkfz 250/9 za +50 punktów. W tym przypadku nie można już wrzucić granatu do środka pojazdu. Moździerze i Haubice mogą jednak strzelać normalnie gdyż waga ich pocisków jest wystarczający do przebicia osłony.
• Sdkfz 250/9 wywodzący się z Panzergrenadierów musi zakupić Trening: 3+ za +20 punktów.

Sdkfz 250/5 (Pojazd półgąsienicowy)
PUNKTY: 230 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): LKM Mg34 na podparciu.
Załoga: 3 ludzi i 1 porucznik (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca/strzelec, radiooperator, kierowca, żołnierze.
Charakterystyki: Radiooperator, radio dalekiego zasięgu, podparcie, otwarty przedział bojowy.
Uwaga: Liczy się jako HQ dla ognia pośredniego z baterii, plutonu lub sekcji wskazanej na początku gry.
Warianty:
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.
• Sdkfz 250/5 wywodzący się z Panzergrenadierów musi zakupić Trening: 3+ za +20 punktów.
• Sdkfz 250/5 wywodzący się z Fallschirmjägerów musi zakupić bagnety, Trening: 3+ i charakterystykę: Wyszkolony w walce bagnetem za +30 punktów. Tylko jeśli już wylądowali.

0-3 Sdkfz 231 8-kołowy (Samochód Pancerny)
PUNKTY: 440 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): Lekkie działo KwK38 20mm (L55) ze sprzężonym LKM Mg34. Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, ładowniczy, działonowy/strzelec, kierowca/radiooperator.
Charakterystyki: Wysoka manewrowość, sprzężone uzbrojenie, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), radiooperator, podparcie, szybkostrzelność.
Warianty:
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.
• Sdkfz 231 wywodzący się z Panzergrenadierów musi zakupić Trening: 3+ za +20 punktów.

0-3 Sdkfz 232 8-kołowy (Samochód Pancerny)
PUNKTY: 460 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): Lekkie działo KwK38 20mm (L55) ze sprzężonym LKM Mg34 na podparciu.
Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, ładowniczy, działonowy/strzelec, kierowca/radiooperator.
Charakterystyki: Wysoka manewrowość, sprzężone uzbrojenie, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), radiooperator, radio dalekiego zasięgu, podparcie, szybkostrzelność.
Uwaga: 1 SdKfz 232 na pluton liczy się jako HQ dla ognia pośredniego z baterii, plutonu lub sekcji wskazanej na początku gry.
Warianty:
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.
• Sdkfz 232 wywodzący się z Panzergrenadierów musi zakupić Trening: 3+ za +20 punktów.

0-3 Sdkfz 222 4-kołowy (Samochód Pancerny)
PUNKTY: 350 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): Lekkie działo KwK38 20mm (L55) ze sprzężonym LKM Mg34 na podparciu. Załoga: 2 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca/ładowniczy, działonowy, kierowca/radiooperator.
Charakterystyki: Sprzężone uzbrojenie, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), lekki pancerz, radiooperator, podparcie, szybkostrzelność, otwarty przedział bojowy.
Warianty:
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.
• Osłona przeciw granatom może być zamontowana na Sdkfz 222 za +50 punktów. W tym przypadku nie można już wrzucić granatu do środka pojazdu. Moździerze i Haubice mogą jednak strzelać normalnie gdyż waga ich pocisków jest wystarczający do przebicia osłony.
• Sdkfz 222 wywodzący się z Panzergrenadierów musi zakupić Trening: 3+ za +20 punktów.

0-3 Sdkfz 223 4-kołowy (Samochód Pancerny)
PUNKTY: 190 (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 2 ludzi i 1 porucznik (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, strzelec, kierowca/radiooperator.
Charakterystyki: Lekki pancerz, radi operator, radio dalekiego zasięgu, otwarty przedział bojowy.
Uwaga: 1 SdKfz 223 na pluton liczy się jako HQ dla ognia pośredniego z baterii, plutonu lub sekcji wskazanej na początku gry.
Warianty:
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.
• Osłona przeciw granatom może być zamontowana na Sdkfz 222 za +50 punktów. W tym przypadku nie można już wrzucić granatu do środka pojazdu. Moździerze i Haubice mogą jednak strzelać normalnie gdyż waga ich pocisków jest wystarczający do przebicia osłony.
• Sdkfz 223 wywodzący się z Panzergrenadierów musi zakupić Trening: 3+ za +20 punktów.


0-3 Sdkfz 251/22 (Pojazd półgąsienicowy)
PUNKTY: 400 (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): średnie działo PaK40 75mm (L46). Uzbrojenie dodatkowe: Brak.
Załoga: 3 ludzi i 1 porucznik (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, ładowniczy, działonowy, kierowca/radiooperator.
Charakterystyki: Uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), radiooperator, pojazd półgąsięnicowy (szturm), otwarty przedział bojowy.
Warianty:
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.
• wywodzący się z Panzergrenadierów musi zakupić Trening: 3+ za +20 punktów


Tłumacząc ten pluton natknąłem się na kilka ciekawych opcji na które wcześniej nie zwracałem uwagę (można to do osobnego tematu dać w razie czego). Otóż konkretne pojazdy z tego plutonu rozpoznawczego działają jak HQ dla JAKIEJKOLWIEK artylerii, ustala się na początku gry której baterii/sekcji/plutonu to dotyczy. Wg mnie jest to dość ciekawe podejście, można plutonm rozpoznawczym ustalać cele artyleryjskie - zupełie jak w rzeczywistości.
Sprawa nr 2 to uznanie iż Sdkfz 251/22 będzie działał jak działo szturmowe. Może dzięki temu będzie to bardziej opłacalny pojazd ;)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

q.b. pisze:Z góry sorki za podwójny post - coś się połączenie zerwało :/

Wracając do meritum - no tak, tylko tak zazwyczaj wygląda tłumaczenie gier na język polski, w którym tłumaczy ktoś kto nie zna szerszego kontekstu historycznego - z angielskiego "combat engineers regiment" to regiment wojsk saperskich (co wcale nie wyklucza że któryś z saperów ma tytuł naukowy inżyniera :lol2:) - wojsku III Rzeszy idąc za encyklopedią - odpowiednikiem zachodniej formacji saperów jest oddział "niemieckich pionierów" - "Pioniere"
Sorka pomieszali mi się z pionierami , tam też są pionierzy ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

PLUTON PRZECIWPANCERNY (1944-1945)

Składa się z 1-3 Pak 40 (1944-1945)
Trening: 4+
1-3 Działa przeciwpancerne Pak 40 (Artyleria)
PUNKTY: 330 każde (OP:2)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 człowiek uzbrojony w pistolet Walther P38 i średnie działo Pak 40 75mm.
2 ludzi uzbrojonych w karabiny Kar98K.
1 człowiek uzbrojony w pistolet Walther P38.
Wszyscy posiadają granaty StG39.
Charakterystyki: Długa lufa (działo), tarcza, obsługa działa.
Warianty:
• *SdKfz 11 lub *SdKfz 7 mogą być dodane do każdego Pak40 jako pojazd transportowy i holujący za +50 punktów każdy.
• Pluton wywodzący się z Panzergrenadierów musi zakupić Trening: 3+ i *Sdkfz 11 lub *Sdkfz 7 za +70 punktów każdy.
• Pluton wywodzący się z Fallschirmjägerów musi zakupić bagnety, Trening: 3+ i charakterystykę: Wyszkolony w walce bagnetem za +30 punktów. Tylko jeśli już wylądowali.
• Jeden człowiek na pluton może zostać radiooperatorem za +10 punktów.
• Można zastąpić średnie działo Pak 40 ciężkim działem Pak 43/41 88mm z bardzo długą lufą za +250 punktów.
• Można zastąpić średnie działo Pak 40 lekkim działem Pak 38 50mm z długą lufą za -100 punktów.
• Można zastąpić średnie działo Pak 40 lekkim działem Pak 36 37mm z długą lufą za -150 punktów.
• 1-3 ulepszone pociski mogą być kupione za +50 punków każdy.

następna porcja tłumaczeń będzie wg mnie bardziej kontrowersyjna :)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

SEKCJA PRZECIWLOTNICZA (1944-1945)

Składa się z jednego z jednego z następujących elementów:
• 1-3 Flak 36 (1943-1945)
• 1-3 Flak 38 (1943-1945)
Trening: 4+

1-3 Flak 36 (Artyleria)
PUNKTY: 490 każdy (OP:3)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 człowiek uzbrojony w pistolet Walther P38 i ciężkie działo Flak 36 88mm.
1 człowiek uzbrojony w pistolet Walther P38.
3 ludzi uzbrojonych w karabiny Kar98K.
Wszyscy posiadają granaty StG39.
Charakterystyki: Długa lufa, przeciwlotniczy, tarcza, obsługa działa.

Warianty:
• *SdKfz 11 lub *SdKfz 7 może być dodany do każdego Flak 36 jako pojazd transportowy i holujący za +50 punktów każdy.

1-3 Flak 38 (Artyleria)
PUNKTY: 180 każdy (OP:3)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 człowiek uzbrojony w pistolet Walther P38 i lekkie działo Flak 38 20 mm (L112).
2 ludzi uzbrojonych w pistolety Walther P38.
Wszyscy posiadają granaty StG39.
Charakterystyki: Długa lufa, szybkostrzelność, tarcza, obsługa działa, przeciwlotniczy.

Warianty:
• Jednolufowe działo Flak 38 może być zastąpione czterolufową wersją za +600 punktów.
• *SdKfz 11 lub *SdKfz 7 może być dodany do każdego Flak 38 36 jako pojazd transportowy i holujący za +50 punktów każdy.
• Ciężarówka * Opel Blitz może być dodana do każdego Flak 38 jako pojazd holujący i transportowy za +30 punktów każdy.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

BATERIA ARTYLERII

Składa się z jednego z jednego z następujących elementów:
• 0-1 SO Sdkfz 250/5, 1-6 haubica IG 18 (1939-1945)
• 0-1 SO Sdkfz 251/18, 1-6 haubica leFH18 (1943-1945)
Trening: 4+

0-1 Stanowisko Obserwacyjne na Sdkfz 250/5 lub 250/3 (Pojazd półgąsienicowy)
PUNKTY: 230 (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): LKM Mg34 na podparciu.
Załoga: 3 ludzi i 1 porucznik (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca /strzelec, radiooperator, kierowca, żołnierze.
Charakterystyki : Radiooperator, radio dalekiego zasięgu, podparcie, otwarty przedział bojowy.
Uwaga: Liczy się jako HQ dla ognia pośredniego z własnej baterii.

0-1 Stanowisko Obserwacyjne na Sdkfz 251/18 (Pojazd półgąsienicowy)
PUNKTY: 270 (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): LKM Mg34 na podparciu.
Załoga: 5 ludzi i 1 porucznik (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca /strzelec, radiooperator, kierowca, żołnierze.
Charakterystyki : Radiooperator, radio dalekiego zasięgu, podparcie, otwarty przedział bojowy.
Uwaga: Liczy się jako HQ dla ognia pośredniego z własnej baterii.

1-6 Haubica IG 18 (Artyleria)
PUNKTY: 120 każda (OP:2)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w pistolet Walther P38.
1 człowiek uzbrojony w pistolet Walther P38 i średnie działo IG18 75mm (haubica).
2 ludzi uzbrojonych w pistolety Walther P38. Wszyscy posiadają granaty StG39.
Charakterystyki: Ogień pośredni (minimalny zasięg 100cm), haubica, tarcza, obsługa działa.

Warianty:
• *SdKfz 11 lub *SdKfz 7 może być dodany do każdej haubicy jako pojazd transportowy i holujący za +50 punktów każdy.
• Jeden człowiek na baterię może zostać radiooperatorem za +10 punktów.

1-6 Haubica leFH18 (Artyleria)
PUNKTY: 320 (OP:3)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w pistolet Walther P38.
1 człowiek uzbrojony w pistolet Walther P38 i ciężkie działo leFH18 105mm (haubica).
2 ludzi uzbrojonych w pistolety Walther P38.
2 ludzi uzbrojonych w karabiny Kar98K.
Wszyscy posiadają granaty StG39.
Charakterystyki: Ogień pośredni (minimalny zasięg 100cm), ignoruje osłonę (L), haubica, tarcza, obsługa działa.

Warianty:
• *SdKfz 11 lub *SdKfz 7 może być dodany do każdej haubicy jako pojazd transportowy i holujący za +50 punktów każdy.
• Jeden człowiek na baterię może zostać radiooperatorem za +10 punktów.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Panowie, potrzebuję na gwałt opinię.
Mianowicie czy biorąc pod uwagę że w piechocie występuje 2 leaderów nie tłumaczyć "leader" na "lider" bądź "oficer" zamiast "dowódca"? W większości oddziałów się sprawdza, oprócz właśnie jednostek piechoty.

Sprawa nr 2 - wszędzie pisze "man, men". Tłumaczę to na człowiek/ludzi, i zastanawiam się czy to dobrze brzmi. Do tej pory nie było chyba żadnych skarg na to. Zamiast tego zastanawiałem się czy do kompletu z "oficer" nie dać "szeregowy" zamiast człowiek/ludzie (ale nie jestem przekonany do tego).

Jak sądzicie?

W ogóle co sądzicie o tym: (musiałem się nagimnastykować co autor miał na myśli).

KOLUMNA VOLKSSTURMU HITLERJUGEND

Składa się z: 2-9 Drużyn Volkssturmu Hitlerjugend (1945)
Trening: patrz Chrzest ognia

2-9 Drużyn Volkssturmu Hitlerjugend
PUNKTY: 160 każda (OP:2)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 kapral (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 człowiek uzbrojony w PM MP40.
6 ludzi uzbrojonych w Panzerfausty.
Sierżant i kapral posiadają granaty StG39.
Charakterystyki: Chrzest ognia, milicja, Korpus Waffen SS.
Warianty:
• Sierżant i kapral mogą zamienić PM MP40 na karabiny szturmowe Stg44 za +20 pkt każdy.
• Ludzie uzbrojeni w Panzerfausty mogą dodać PM MP40 lub karabin Kar98K do ich wyposażenia za +10 punktów każdy.
• Drużyny mogą zostać łowcami czołgów za +30 punktów każdy.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Sprawa nr 2 - wszędzie pisze "man, men". Tłumaczę to na człowiek/ludzi, i zastanawiam się czy to dobrze brzmi. Do tej pory nie było chyba żadnych skarg na to. Zamiast tego zastanawiałem się czy do kompletu z "oficer" nie dać "szeregowy" zamiast człowiek/ludzie (ale nie jestem przekonany do tego).
Ja bym tłumaczył strzelec/grenadier/szturmowiec/obsługand/altylerzysta
Obrazek
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

PLUTON KARABINÓW MASZYNOWYCH
Składa się z: 0-1 Grupy Dowodzenia Karabinów Maszynowych, 1-4 Sekcji Karabinów Maszynowych (1944-1945)
Trening: 4+

0-1 Grupa Dowodzenia Karabinów Maszynowych (Dowództwo)
PUNKTY: 50 (OP:2)
1 porucznik (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
2 ludzi uzbrojonych w karabiny Kar98K (łącznicy).
Wszyscy posiadają granaty StG39.
Warianty:
• Grupa Dowodzenia wywodząca się z Fallschirmjägerów musi zakupić bagnety, Trening: 3+ i charakterystykę: Wyszkolony w walce bagnetem za +30 punktów.
• Grupa Dowodzenia wywodząca się z Panzergrenadierów musi zakupić Trening: 3+ za +20 punktów.

1-4 Sekcje Karabinów Maszynowych
PUNKTY: 140 każda (OP:2)
1 kapral (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 człowiek uzbrojony w pistolet Walther P38 i ŚKM Mg34 z trójnogiem.
2 ludzi uzbrojonych w karabiny Kar98K.
Wszyscy posiadają granaty StG39. Charakterystyki: Trójnóg.
Warianty:
• Karabin maszynowy Mg34 może być zastapiony karabinem maszynowym Mg42 za +10 punktów.
• Sekcje wywodzące się z Fallschirmjägerów muszą zakupić bagnety, Trening: 3+ i charakterystykę: Wyszkolony w walce bagnetem za +30 punktów.
• 1 człowiek na pluton może dodać Panzerfaust do swego wyposażenia za +30 punktów.
• Można połączyć 2 Sekcje Karabinów Maszynowych w grupę kompaktową bez dodatkowych kosztów.




PLUTON MOŹDZIERZY

Składa się z: 0-1 Grupy Dowodzenia Moździerzy, 1-6 Drużyn Moździerzy (1943-1945)
Trening: 4+

0-1 Grupa Dowodzenia Moździerzy (Dowództwo)
PUNKTY: 60 (OP:2)
1 porucznik (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 człowiek uzbrojony w karabin Kar98K (łącznik).
1 człowiek uzbrojony w karabin Kar98K (radiooperator).
Wszyscy posiadają granaty StG39.
Charakterystyki: Radiooperator.
Warianty:
• Grupa Dowodzenia wywodząca się z Fallschirmjägerów musi zakupić bagnety, Trening: 3+ i charakterystykę: Wyszkolony w walce bagnetem za +30 punktów.
• *Kettenkrad Sdkfz 2 może być kupiony jako pojazd transportowy za +20 punktów.
• Kübelwagen może być kupiony z radiem dalekiego zasięgu jako pojazd transportowy za +50 punktów.

1-6 Drużyn Moździerzy
PUNKTY: 160 każda (OP:2)
1 kapral (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 człowiek uzbrojony w pistolet Walther P38 i średni moździerz GrW34 81mm.
1 człowiek uzbrojony w pistolet Walther P38.
3 ludzi uzbrojonych w karabiny Kar98K.
Wszyscy posiadają granaty StG39.
Charakterystyki: Tylko ogień pośredni (minimalny zasięg 30cm).

Warianty:
• Drużyny wywodzące się z Fallschirmjägerów muszą zakupić bagnety, Trening: 3+ i charakterystykę: Wyszkolony w walce bagnetem za +30 punktów.
• 1 człowiek na pluton może dodać Panzerfaust do swego wyposażenia za +30 punktów.
• Ciężarówka *Opel Blitz Truck może być dodana jako pojazd transportowy do każdej drużyny za +30 punktów.
• 1 człowiek na każde 2 Drużyny Moździerzy może zostać radiooperatorem za +10 punktów.
• Średnie moździerze GrW34 81mm moga być zastąpione ciężkimi moździerzami GrW42 120mm (minimalny zasięg ognia pośredniego 50cm) za +180 punktów każdy. Charakterystyki: ignoruje osłonę (L). Cały pluton musi mieć ten sam rodzaj moździerzy.
• Można połączyć 2 Drużyny Moździerzy grupę kompaktową bez dodatkowych kosztów.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

PLUTON PIONIERÓW

Składa się z: 0-1 Grupy Dowodzenia Pionierów, 1-3 Drużyn Pionierów (1944-1945) Trening: 3+

0-1 Grupa Dowodzenia Pionierów (Dowództwo)
PUNKTY: 130 (OP:3)
1 porucznik (dowódca) uzbrojony w PM MP40 i pistolet Luger.
1 podporucznik (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 człowiek uzbrojony w PM MP40 i Panzerfaust.
1 człowiek uzbrojony w PM MP40.
2 ludzi uzbrojonych w PM MP40 (łącznicy).
Wszyscy posiadają granaty StG39.

1-3 Drużyny Pionierów
POINTS: 130 each (OP:3)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 kapral (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
5 ludzi uzbrojonych w PM MP40.
1 człowiek uzbrojony w PM MP40 i Panzerfaust.
Wszyscy posiadają granaty StG39.
Warianty:
• Do 3 ludzi na Drużynę Pionierów może dodać ładunki wybuchowe do swego wyposażenia za +50 punktów każdy.
• 1 człowiek na drużynę może zamienić PM MP40 na RPzB54 Panzerschreck za +60 punktów.
• Do 3 ludzi na drużynę może dodać Handgranate 43 do swego wyposażenia za +20 punktów każdy.
• Do 2 ludzi na drużynę może zamienić PM MP40 na karabiny szturmowe Stg44 za +20 punktów każdy.
• 1 człowiek na drużynę może dodać Panzerfaust do swego wyposażenia za +30 punktów.
• Do 2 ludzi na drużynę może zamienić PM MP40 na lekki miotacz płomieni za +50 punktów każdy.
• Ciężarówka *Opel Blitz Truck może być zakupiona jako pojazd transportowy do każdej Drużyny Pionierów (w tym HQ) za +30 punktów.
• Pojazd półgąsienicowy *Sdkfz 251/7 może być zakupiony jako pojazd transportowy do każdej Drużyny Pionierów (w tym HQ) za +150 punktów. Jeśli wywodzą się z Panzergrenadierów, *Sdkfz 251/7 musi być zakupiony dla każdej drużyny.
• 1 lub więcej Drużyn Pionierów, w tym HQ, może zostać łowcami czołgów za +30 punktów każda.
• Jeśli wywodzą się z Fallschirmjägers Fallschirmjägerów muszą zakupić bagnety i charakterystykę: Wyszkolony w walce bagnetem za +10 punktów.




PLUTON ZWIADOWCÓW MOTOCYKLOWYCH
Składa się z: 0-5 Motocykli BMW, 0-3 Motocykli BMW z koszem (1943-1945)
Trening: 4+

0-5 Motocykli BMW (Motocykl)
PUNKTY: 30 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe: Brak.
Załoga: 1 człowiek ubrojony w PM MP40 (kierowca) i 1 uzbrojony w karabin Kar98K.
Funkcje: Kierowca, załoga.
Charakterystyki: Niski profil, otwarty przedział bojowy.
Warianty:
• Motocykle wywodzące się z Panzergrenadierów muszą zakupić Trening: 3+ za +20 punktów.
• Motocykles wywodzące się z Fallschirmjägerów muszą zakupić bagnety, Trening: 3+ i charakterystykę: Wyszkolony w walce bagnetem za +30 punktów.

0-3 Motocykli BMW z koszem (Motocykl)
POINTS: 100 each (RP:1)
Uzbrojenie podstawowe (stała pozycja): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 1 człowiek ubrojony w PM MP40 (kierowca) i 1 człowiek uzbrojony w karabin Kar98K (strzelec).
Funkcje: Kierowca, strzelec.
Charakterystyki: Niski profil, otwarty przedział bojowy, podparcie.
Warianty:
• Motocykle z koszem wywodzące się z Panzergrenadierów muszą zakupić Trening: 3+ za +20 punktów.
• Motocykle z koszem wywodzące się z Fallschirmjägerów muszą zakupić bagnety, Trening: 3+ i charakterystykę: Wyszkolony w walce bagnetem za +30 punktów.



SEKCJA SPADOCHRONIARZY ZWIADOWCÓW

Składa się z: 1-3 Drużyn Zwiadowców (1943-1945)
Trening: 3+

1-3 Drużyny Zwiadowców
PUNKTY: 120 każda (OP:3)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
8 fallschirmjägerów uzbrojonych w PM MP40.
Wszyscy posiadają pistolety Walther P38 bagnety i granaty.
Charakterystyki: Wyszkolony w walce bagnetem, zwiadowcy.
Warianty:
• Do3 fallschirmjägerów na sekcję może zamienić PM MP40 na karabiny szturmowe Stg44 za +20 punktów każdy (tylko jeśli już wylądowali).
• 1 fallschirmjäger na drużynę może dodać Panzerfaust do swego wyposażenia za +30 punktów.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

Zostań przy ludziach, są uniwersalni, co do oficer- dowódca, jak napiszesz porucznik (oficer) to jakbyś tłumaczył że porucznik to stopień oficera :/ Może tak, przy piechocie zrób tak:
porucznik (dowódca)
porucznik (zastępca dowódcy)
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

SPADOCHRONOWA/POWIETRZNO-DESANTOWA BATERIA ARTYLERII

Składa się z jednego z jednego z następujących elementów:
• 0-1 SO Fallschirmjägerów, 1-2 Działa Bezodrzutowe LG40 75mm (1943-1944)
• 0-1 SO Fallschirmjägerów, 1-2 Działa Bezodrzutowe LG40/1 105mm (tylko oddziały Powietrzno-Desantowe, 1943-1944)
• 0-4 Działa Polowe GebG36 75mm (tylko oddziały Spadochronowe, 1943-1945)
Training: 3+

0-1 Stanowisko Obserwacyjne Fallschirmjägerów (Dowództwo)
PUNKTY: 80 (OP:3)
1 porucznik (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 fallschirmjäger uzbrojony w PM MP40 (radiooperator).
Wszyscy posiadają pistolety Walther P38 Sauer, bagnety i granaty StG39. Charakterystyki: Wyszkolony w walce bagnetem , radiooperator.
Warianty:
• *Kettenkrad Sdkfz 2 może być dodany jako pojazd transportowy za +20 punktów.

1-2 Spadochronowe działa bezodrzutowe LG40 75mm (Artyleria)
PUNKTY: 70 każde (OP:3)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 fallschirmjäger uzbrojony w pistolet Walther P38 Sauer i średnie działo LG40 75mm.
1 fallschirmjäger uzbrojony w PM MP40.
Wszyscy posiadają granaty StG39.
Charakterystyki: Ładunek kumulacyjny, tarcza, bezodrzutowy, obsługa działa, wyszkolony w walce bagnetem.

Warianty:
• *Kettenkrad Sdkfz 2 może być dodany jako pojazd transportowy za +20 punktów każdy.
• Jeden człowiek na baterię może zostać radiooperatorem za +10 punktów.

1-2 Spadochronowe działa bezodrzutowe LG40/1 105mm (Artyleria)
PUNKTY: 170 każde (OP:3)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 fallschirmjäger uzbrojony w pistolet Walther P38 Sauer i ciężkie działo LG40/1 105mm.
3 fallschirmjägerów uzbrojonych w PM MP40.
Wszyscy posiadają granaty StG39.
Charakterystyki: Ładunek kumulacyjny, ignoruje osłonę (L), tarcza, bezodrzutowy, obsługa działa, wyszkolony w walce bagnetem.
Warianty:
• *SdKfz 11 lub *SdKfz 7 może być dodany do każdego działa jako pojazd transportowy i holujący za +50 punktów każdy (tylko jeśli już wylądowali).
• Jeden człowiek na baterię może zostać radiooperatorem za +10 punktów.

0-4 Działa Polowe GebG36 75mm (Artyleria)
PUNKTY: 150 każde (OP:3)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 fallschirmjäger uzbrojony w pistolet Walther P38 Sauer i średnie działo GebG36 75mm (haubica).
2 fallschirmjägerów uzbrojonych w PM MP40.
1 fallschirmjäger uzbrojony w karabin Kar98K.
Wszyscy posiadają granaty StG39.
Charakterystyki: Ogień pośredni (minimalny zasięg 100cm), obsługa działa, haubica, wyszkolony w walce bagnetem.

Warianty:
• *SdKfz 11 lub *SdKfz 7 może być dodany do każdego działa jako pojazd transportowy i holujący za +50 punktów każdy (tylko jeśli już wylądowali).
• Jeden człowiek na baterię może zostać radiooperatorem za +10 punktów.

Ta bateria artylerii to jedno wielkie nieporozumienie wg mnie. Załoga nie ma bagnetów, pomyłka w tabeli była co do liczby dział i ich rodzaju. W ogóle Falschrim jest najgorzej zrobiony w tej liście armii. Poprawiłem co mogłem bez ingerencji w punktację/zasady.

Wookush - leader jest wyróżniony tylko w 4 miejscach - co do testu morale, walki w zwarciu, komunikacji oraz celu dla snajperów. Nie ma znaczenia tam podział czy dowódca czy zastępca - ogólnie odnosi się do leader. I mam obawę że użycie dowódca/zastępca spowoduje w w/w wskazanych przypadkach za długi opis że "może strzelać tez do zastępcy" itp. ;)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

PLUTON GRENADIERÓW (STANDARDOWY)
Składa się z 0-1 Grupy Dowodzenia Grenadierów, 2-3 Drużyn Grenadierów (1944-1945)
Trening: 4+

0-1 Grupa Dowodzenia Grenadierów (Dowództwo)
PUNKTY: 110 (OP:2)
1 porucznik (dowódca) uzbrojony w PM MP40 i pistolet Luger.
2 grenadierów uzbrojonych w karabiny Kar98K.
1 grenadier uzbrojony w karabin Kar98K i Panzerfaust.
2 grenadierów uzbrojonych w karabiny Kar98K (łącznicy).
Wszyscy posiadają granaty StG39.

2-3 Drużyny Grenadierów
PUNKTY: 160 każda (OP:3)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 kapral (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 grenadier uzbrojony w pistolet Walther P38 i LKM Mg42.
6 grenadierów uzbrojonych w karabiny Kar98K.
Wszyscy posiadają granaty StG39.

Warianty:
• 1 człowiek na pluton może zastąpić swoją broń na pistolet Walther P38 i pancerzownicę RPzB54 Panzerschreck za +60 punktów. W tym przypadku ten i jeszcze inny człowiek z jego drużyny mogą stworzyć niezależny oddział (OP:1).
• Do 3 ludzi na Drużynę Grenadierów może zakupić Panzerfaust za +30 punktów każdy.
• Wszyscy mogą zamienić karabinyKar98K na karabiny półautomatyczne G43 za +10 punktów każdy.
• Wszyscy mogą zamienić karabinyKar98K na karabiny szturmowe Stg44 za +20 punktów każdy.
• 1 człowiek na drużynę uzbrojony w LKM Mg42 może go zamienić na LKM Mg34 za -10 punktów.
• Trójnóg może być dodany do LKM Mg34 lub LKM Mg42 za +40 punktów każdy.
• Dwie Drużyny Grenadierów mogą zakupić ciężarówkę *Opel Blitz za +30 punktów każda.
• 1 człowiek na drużynę może dodać Handgranate 43 do swego wyposażenia za +20 punktów każdy.

Opcje dla plutonu Grenadierów
Na każdy pełny pluton Grenadierów (1 HQ Grenadierów + 3 drużyny Grenadierów) można kupić do 4 z następujących opcji. W przypadku zakupu tylko HQ + 2 drużyn przysługują 2 opcje. Każda opcja może być kupiona więcej niż raz, do maksymalnej podanej ilości (max). Koszt każdej opcji jest kosztem jednostkowym.

Opcje dla Grenadierów i Volksgrenadierów
• Sekcja Przeciwlotnicza (max 1).
• Pluton Przeciwpancerny (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pancerny Pluton Rozpoznawczy (max 2).
• Bateria Artylerii (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Dział Szturmowych (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Pionierów (max 1).
• Pluton Grenadierów.
• Pluton Czołgów Ciężkich (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Czołgów Zdobycznych (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Karabinów Maszynowych (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Czołgów Średnich (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Moździerzy (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Zwiadowców Motocyklowych (max 1).
• Zmotoryzowana Bateria Artylerii (max 2, liczy się jako 2 opcje)
• Pluton Rozpoznawczy (max 2).
• Bateria Artylerii Rakietowej (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Sekcja Snajperska (max 1).
• Pluton Niszczycieli Czołgów (max 1, liczy się jako 2 opcje)
• Kolumna Volkssturmu.
• Pluton Volksgrenadierów.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

PLUTON PANZERGRENADIERÓW (STANDARDOWY)

Składa się z jednego z jednego z następujących elementów:
• 0-1 Grupa Dowodzenia Panzergrenadierów, 2-3 Drużyny Panzergrenadierów, 0-1 Kettenkrad, 0-1 SdKfz 251/9 (1943-1945)
• 0-1 Sdkfz 251/10, 2-3 Drużyny Panzergrenadierów, 0-1 Kettenkrad, 0-1 SdKfz 251/9 (1944-1945)
Trening: 3+

0-1 Grupa Dowodzenia Panzergrenadierów (Dowództwo)
PUNKTY: 300 (OP:3)
1 porucznik (dowódca) uzbrojony w PM MP40 i pistolet Luger.
1 podporucznik (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 panzergrenadier uzbrojony w pistolet Walther P38 i pancerzownicę RPzB54 Panzerschreck.
2 panzergrenadierów uzbrojonych w karabiny Kar98K (łącznicy). Wszyscy posiadają granaty StG39.
Uwaga: oddział jest na pokładzie pojazdu półgąsienicowego *Sdkfz 250/3 lub *Sdkfz 251/1 (wliczono koszt).

0-1 Sdkfz 251/10 lub 250/10 (Pojazd półgąsienicowy, Dowództwo)
PUNKTY: 300 (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): Lekkie działo PaK35/36 37mm (L45). Uzbrojenie dodatkowe: brak.
Załoga: 4 ludzi i 1 porucznik (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, ładowniczy, działonowy, kierowca/radiooperator.
Charakterystyki: Uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), radiooperator, pojazd półgąsienicowy (szturm), podparcie, otwarty przedział bojowy.
Warianty:
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.
• LKM Mg34 z podparciem przeciwlotniczym może być dodany za +70 punktów. Uzbrojenie dodatkowe (górny kadłub, tył). Dodatkowa funkcja: strzelec przeciwlotniczy (odkryty).

2-3 Drużyny Panzergrenadierów
PUNKTY: 430 każda (OP:4)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 kapral (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
2 panzergrenadierów uzbrojonych w pistolety Walther P38 i LKM Mg34.
6 panzergrenadierów uzbrojonych w karabiny Kar98K.
1 panzergrenadier uzbrojony w karabin Kar98K i Panzerfaust.
Wszyscy posiadają granaty StG39.
Uwaga: oddział jest na pokładzie pojazdu półgąsienicowego *Sdkfz 251/1 (wliczono koszt).

0-1 Kettenkrad Sdkfz 2 (Motocykl)
PUNKTY: 70 (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe: brak.
Załoga: 1 panzergrenadier (kierowca) i 1 panzergrenadier (łącznik), obaj uzbrojeni w PM MP40 i granaty StG39.
Funkcje: Kierowca, żołnierze.
Charakterystyki: Niski profil, otwarty przedział bojowy.
Uwaga: Ruch Wolny: 25, Szturm: 35, Szybki: 45.

0-1 Sdkfz 251/9 (Pojazd półgąsienicowy)
PUNKTY: 320 (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): Średnie działo KwK37 75mm (L24) ze sprzężonym LKM Mg34. Uzbrojenie dodatkowe: brak.
Załoga: 2 ludzi i 1 porucznik (dowódca), wszyscy uzbrojeni wPM MP40.
Funkcje: Dowódca/ładowniczy, działonowy, kierowca/radiooperator.
Charakterystyki: Podparcie, krótka lufa (uzbrojenie podstawowe), otwarty przedział bojowy, uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, radiooperator.

Warianty:
• 1 człowiek na drużynę Panzergrenadierów może zamienić karabin Kar98K na pistolet i pancerzownicę RPzB54 Panzerschreck za +60 punktów. W tym przypadku ten i jeszcze inny człowiek z jego drużyny mogą stworzyć niezależny oddział (OP:1).
• Wszyscy mogą zamienić karabiny Kar98K na karabiny szturmowe Stg44 za +20 punktów każdy.
• Wszyscy mogą zamienić karabiny Kar98K na karabiny półautomatyczne G43 za +10 punktów każdy.
• Wszystkie LKM Mg34 mogą być zastąpione przez LKM Mg42 za + 10 punktów.
• Trójnóg może być dodany do LKM Mg34 lub LKM Mg42 za +40 punktów każdy.
• Radio dalekiego zasięgu może być dodane za +10 punktów (tylko HQ).
• Pojazdy półgąsienicowe *Sdkfz 251/1 moga być zastapione przez ciężarówki *Opel Blitz za -120 punktów.
• Oddziały załadowane na *SdKfz 251/1 mogą odłączyć 2 ludzi aby stworzyć niezależny oddział z pojazdem półgąsienicowym (OP:1). Funkcje: Kierowca, strzelec (odkryty). Ta decyzja musi zostac podjęta na początku gry.
• Do 2 ludzi na drużynę Panzergrenadierów może dodać Panzerfaust do swego wyposażenia za +30 punktów każdy.
• Do 2 ludzi na drużynę Panzergrenadierów może dodać Handgranate 43 do swego wyposażenia za +20 punktów każdy.
• 1 lub więcej drużyn, w tym HQ, może zostać łowcami czołgów za +30 punktów każda.
• Kamuflaż ambush może być dodany do Sdkfz 251/9 za +30 punktów.

Opcje dla Plutonu Panzergrenadierów
Na każdy pełny pluton Panzergrenadierów (1 HQ + 3 drużyny) można kupić do 4 z następujących opcji. W przypadku zakupu tylko HQ + 2 drużyn przysługują 2 opcje. Każda opcja może być kupiona więcej niż raz, do maksymalnej podanej ilości (max). Koszt każdej opcji jest kosztem jednostkowym.

Opcje
• Pluton Przeciwpancerny (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pancerny Pluton Rozpoznawczy (max 2).
• Pluton Dział Szturmowych (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Pionierów (Max 1)
• Pluton Czołgów Ciężkich (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Czołgów Zdobycznych (max 1, się jako 3 opcje).
• Pluton Czołgów Średnich (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Zwiadowców Motocyklowych (max 1).
• Zmotoryzowana Sekcja Przeciwlotnicza (max 1).
• Zmotoryzowana Bateria Artylerii (max 2, liczy się jako 2 opcje).
• Zmotoryzowana Sekcja Pionierów (Max 1).
• Zmotoryzowany Pluton Moździerzy (Max 1 ).
• Pluton Panzergrenadierów.
• Pluton Rozpoznawczy (max 2).
• Bateria Artylerii Rakietowej (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Sekcja Snajperska (max 1).
• Pluton Niszczycieli Czołgów (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Kolumna Volkssturmu.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Panowie, zadanie wykonane.
Oto gotowy pliczek oczekujący na waszą weryfikację :)

http://s010.wyslijto.pl/?file_id=32070604157412580899
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Zebrałem w jeden pliczek w miarę wygładzony całość tłumaczenia listy niemieckiej i proszę o krytyczne uwagi. Prawdopodobnie ulegnie zmianie tłumaczenie 3-4 zwrotów ważnych ze względu na ich ilość :)
Załączniki

[Rozszerzenie doc zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]

http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
ODPOWIEDZ

Wróć do „Operation: World War II”