Tłumaczenie listy armii radzieckiej

Forum systemu bitewnego "Operation: World War II".
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

Post autor: DT »

Przemos19 pisze: Prosimy DT o wypowiedź na w/w oddziały :)
Oczywiscie pamietam o Overlordzie, ale ugrzézem na razie na Klimie i z powodu chwilowego braku czasu, planuje ukonczyc go do konca tygodnia (wowczas rowniez wrzuce omowione plutony czolgow KW), potem (chyba) pojdzie szybciej.....
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

KOMPANIA STRZELECÓW (STANDARDOWA)

Składa się z: 0-1 Grupy Dowodzenia Kompanii, 1-3 Plutonów Strzelców, 0-1 Plutonu Karabinów Maszynoywch (1943-1945)
Wyszkolenie: 5+

0-1 Grupa Dowodzenia Kompanii (HQ)
PUNKTY: 90 (OP:3)
1 kapitan (dowódca) uzbrojony w PM PPSh41 i pistolet Tokarev M 1933.
1 porucznik (dowódca) uzbrojony w PM PPSh41.
5 ludzi uzbrojonych w karabiny Mosin Nagant.
2 ludzi uzbrojonych w PM PPSh41 (łącznicy).
Wszyscy posiadają granaty RGD33.

PLUTON STRZELCÓW
Składa się z: 0-1 Grupy Dowodzenia Strzelców + 2-3 Drużyn Strzelców
Wyszkolenie: 5+

0-1 Grupa Dowodzenia Strzelców (HQ)
PUNKTY: 30 (OP:1)
1 Komisarz Polityczny (dowódca) uzbrojony w PM PPSh41 i pistolet Tokarev M1933.
1 porucznik (dowódca) uzbrojony w PM PPSh41.
2 ludzi uzbrojonych w PM PPSh41 (łącznicy).
Wszyscy posiadają granaty RGD33.
Charakterystyki: Komisarz Polityczny, gorliwość polityczna, grupa kompaktowa, milicja, słabe wyszkolenie.

2-3 Drużyny Strzelców
PUNKTY: 90 każda (OP:2)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM PPSh41 i pistolet Tokarev M1933.
1 człowiek uzbrojony w pistolet Tokarev M1933 i LKM DP.
7 ludzi uzbrojonych w karabiny Mosin Nagant.
Wszyscy posiadają granaty RGD33.
Charakterystyk: Gorliwość polityczna, grupa kompaktowa, milicja, słabe wyszkolenie.

PLUTON KARABINÓW MASZYNOWYCH
Składa się z: 0-1 Grupy Dowodzenia Karabinów Maszynowych + 1-3 Drużyn Karabinów Maszynowych
Wyszkolenie: 4+

0-1 Grupa Dowodzenia Karabinów Maszynowych (HQ)
PUNKTY: 40 (OP:2)
1 porucznik (dowódca) uzbrojony w PM PPSh41 i pistolet Tokarev M1933.
2 ludzi uzbrojonych w PM PPSh41 (łącznicy).
Wszyscy posiadają granaty RGD33.
Charakterystyki: Milicja.

1-3 Drużyny Karabinów Maszynowych
PUNKTY: 140 każda (OP:2)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM PPSh41 i pistolet Tokarev M1933.
1 człowiek uzbrojony w pistolet Tokarev M1933 i ŚKM Maxim.
3 ludzi uzbrojonych w karabiny Mosin Nagant.
Wszyscy posiadają granaty RGD33.
Charakterystyki: Milicja, trójnóg.
Uwaga: Ze względu na mechanikę gry Maxim posiada charakterystykę trójnóg, mimo że w rzeczywistości go nie posiadał.

Warianty:
• Można połączyć do 3 Drużyn Karabinów Maszynowych w grupę kompaktową bez dodatkowych kosztów.


Opcje dla Kompanii Strzelców
Na każdą pełną Kompanię Strzelców (1 Kompanijne HQ + 3 HQ Plutonowe + 9 Drużyn Strzelców) można kupić do 13 z następujących opcji. Na każdy pełen Pluton Strzelców (1 HQ + 3 Drużyny Strzelców) można kupić do 4 z następujących opcji. Każda opcja może być kupiona więcej niż raz, do maksymalnej podanej ilości (max). Koszt każdej opcji jest kosztem jednostkowym

Opcje dla Kompanii Strzelców
• Pluton Przeciwlotniczy (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Przeciwpancerny (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Samochodów Pancernych (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Sekcja Dział Szturmowych (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Inżynierów (max 1).
• Bateria Artylerii Polowej (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Czołgów Ciężkich (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Czołgów Lekkich (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Czołgów Średnich (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Moździerzy (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Zmotoryzowana Bateria Artylerii (max 2, liczy się jako 2 opcje)
• Pluton Rozpoznawczy (max 1).
• Pluton Artylerii Rakietowej (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Zwiadowczy (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Sekcja Snajperska (max 3).
• Sekcja Niszczycieli Czołgów (max 1, liczy się jako 2 opcje).
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

RADZIECKA GWARDIA

Mimo że standardowe rosyjskie szkolenie pozostawiało sporo do życzenia, należy jednak zauważyć iż w Armii Radzieckiej istniała wielka różnica między zwykłymi żołnierzami a żołnierzami Radzieckiej Gwardii. Dobrze wyszkolone, uzbrojone po zęby w najnowszy sprzęt, te wyspecjalizowane oddziały mogły walczyć jak równy z równym z każdą armią.
Można wystawić całą armię złożoną z Radzieckiej Gwardii (ale nie można wystawiać armii mieszanych). Wszystkie pojazdy mogą być użyte, ale spośród oddziałów Standardowej Piechoty można wybrać tylko Kompanię Gwardyjską (a nie Kompanię Strzelecką ani nie Kompanię Szturmową).
Wszystkie oddziały otrzymują charakterystykę Radziecka Gwardia (jeśli jej jeszcze nie posiadają) i automatycznie otrzymują Wyszkolenie 4+ (jeśli był gorszy). Pojazdy kupowane są normalnie z użyciem dostępnych opcji, pamiętając aby odjąć wartość punktową transformacji armii.
O Armia na 500 punktów musi poświęcić 50 pkt aby stać się Radziecką Gwardią (pozostaje 450 punktów do wydania na oddziały).
O Armia na 1,000 500 punktów musi poświęcić 100 pkt aby stać się Radziecką Gwardią (pozostaje 900 punktów do wydania na oddziały).
... i tak dalej, poświęcając 50 punktów na każde 500 punktów armii.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

Post autor: DT »

Czy to jest już koniec rozpiski? Na podstawie opcji dla kompanii szturmowej i strzeleckiej ustaliłem że nie ma na liscie następujących pododdziałów:

• Bateria Artylerii Polowej (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Czołgów Lekkich (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Zmotoryzowana Bateria Artylerii (max 2, liczy się jako 2 opcje)
• Pluton Artylerii Rakietowej (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Sekcja Niszczycieli Czołgów (max 1, liczy się jako 2 opcje)

poza tym brak było opcji dla plutonów pancernych.....
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Opcje dla plutonów pancernych są takie same jak dla kompanii, z tym że na mniej można sobie pozwolić :)

Fakt zapomniałem wysłać postów z tym, naprawiam już błąd :)

BATERIA ARTYLERII POLOWEJ

Składa się z: 0-1 SO M3A1 White, 1-4 Dział Polowych (1944-1945)
Wyszkolenie: 5+

0-1 Stanowisko Obserwacyjne na M3A1 White (Samochód Pancerny)
PUNKTY: 210 (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (obrotowa podstawa): CKM M2HMG .50 cal. z podparciem.
Załoga: 4 ludzi i 1 porucznik (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM PPSh41.
Wszyscy posiadają granaty RGD33.
Funkcje: Kierowca/radiooperator, strzelec (odkryty), żołnierze.
Charakterystyki: Lekki pancerz, radiooperator, transporter piechoty (9), otwarty przedział bojowy.
Uwaga: Liczy się jako HQ dla ognia pośredniego z własnej baterii.

Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• Radio dalekiego zasięgu może być dodane za +10 punktów.

1-4 Działa Polowe 76.2mm (Artyleria)
PUNKTY: 270 każde (OP:2)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM PPSh41.
1 człowiek uzbrojony w pistolet Tokarev M1933 i średnie działo 76.2mm.
3 ludzi uzbrojonych w karabiny Mosin Nagant.
1 człowiek uzbrojony w pistolet Tokarev M1933.
Wszyscy posiadają granaty RGD33.
Charakterystyki: Długa lufa, ogień pośredni (minimalny zasięg 100cm), obsługa działa, słabe wyszkolenie, tarcza.

Warianty:
• Jeden człowiek na baterię może zostać radiooperatorem za +10 punktów.
• Średnie działa 76.2mm mogą być zastapione haubicami 122mm h (ignoruje osłonę (L)) za +50 punktów każda. Cała bateria musi mieć ten sam typ działa
• Działa mogą być wyposażone w pociski dymne za +50 punktów każdy.
• Ciężarówka *Gaz lub podobna może być dodana do każdego działa jako pojazd transportowy i holujący za +30 punktów każda.
• Działa mogą zdjąć charakterystykę słabe wyszkolenie za +50 punktów każde. Działa gwardyjskie muszą kupić ten wariant





PLUTON WYRZUTNI RAKIETOWYCH KATIUSZA
Składa się z: 0-1 SO Jeep, 1-2 BM 13-16 (1943-1945)
Wyszkolenie: 5+

0-1 Stanowisko Obserwacyjne na GAZ-67 Jeep (Samochód, Dowództwo)
PUNKTY: 80 (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe: Brak.
Załoga: 2 ludzi (łącznicy) I 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM PPSh41 i granaty RGD33.
Funkcje: Kierowca, radiooperator, żołnierze.
Charakterystyki: Niska sylwetka, radio dalekiego zasięgu, otwarty przedział bojowy.


1-2 BM 13-16 (Ciężarówka)
PUNKTY: 670 każda (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe: Wyrzutnia rakietowa 132 mm (może strzelać bezpośrednio z pojazdu). Załoga: 5 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM PPSh41.
Funkcje: Dowódca, działonowy, kierowca, żołnierze.
Charakterystyk: Tylko ogień pośredni (minimalny zasięg 100cm), ignoruje osłonę (L), wieloprowadnicowa wyrzutnia rakietowa (6), radiooperator, otwarty przedział bojowy.
Uwaga: wyrzutnia rakietowa może oddać tylko jedną salwę i nie może być przeładowana.



PLUTON CZOŁGÓW LEKKICH
Składa się z: 1-3 T70 (1943-1945)
Wyszkolenie: 5+

1-3 T70 (Czołg Lekki) PUNKTY: 430 (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): Lekkie działo M38 45mm ze sprzężonym LKM DT. Uzbrojenie dodatkowe: Brak.
Załoga: 1 człowiek i 1 sierżant (dowódca), obaj uzbrojeni w PM PPSh41.
Funkcje: Dowódca/ładowniczy/działonowy, kierowca/ładowniczy.
Charakterystyki: Sprzężone uzbrojenie, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), słabe wyszkolenie, podparcie.

Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• Lekkie działo 45mm może być zastąpione lekkim działem 20mm z szybkostrzelnością bez dodatkowych kosztów (T60 – wersja
1942-1944)
• Radio może być dodane do czołgów nie posiadających go za +10 punktów każde. Dodatkowa funkcja dla dowódcy: radiooperator.
• 1 czołg na pluton może zostać HQ poprzez dodanie radiooperatora, radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta na porucznika za +40 punktów. Dodatkowa funkcja dla dowódcy: radiooperator.
• Czołgi mogą zdjąć charakterystykę słabe wyszkolenie za +50 punktów każdy. Czołgi gwardyjskie muszą kupić ten wariant.




ZMOTORYZOWANA BATERIA ARTYLERII

Składa się z jednego z jednego z następujących elementów:
0-1 SO M3A1 White, 1-5 SU76 (1943-1945)
0-1 SO M3A1 White, 1-5 ISU152 (1944-1945)
Wyszkolenie: 5+

0-1 Stanowisko Obserwacyjne na M3A1 White (Samochód Pancerny)
PUNKTY: 210 (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (obrotowa podstawa): CKM M2HMG .50 cal. z podparciem.
Załoga: 4 ludzi i 1 porucznik (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM PPSh41 i granaty RGD33.
Funkcje: Kierowca/radiooperator, strzelec (odkryty), żołnierze.
Charakterystyki: Lekki pancerz, radiooperator, transporter piechoty (9), otwarty przedział bojowy.
Uwaga: Liczy się jako HQ dla ognia pośredniego z własnej baterii.

Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• Radio dalekiego zasięgu może być dodane za +10 punktów.


1-5 SU 76 (Czołg Lekki)
PUNKTY: 410 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (dolny kadłub): Średnie działo 76.2mm (L41). Uzbrojenie dodatkowe: Brak.
Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM PPSh41.
Funkcje: Dowódca, działonowy, ładowniczy, radiooperator/kierowca.
Charakterystyki: Uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, słaba konstrukcja, niska sylwetka, długa lufa, szerokie gąsienice, ogień pośredni (minimalny zasięg 100cm), radiooperator, słabe wyszkolenie, działo samobieżne (szturm), otwarty przedział bojowy.

Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• Czołgi mogą zdjąć charakterystykę słabe wyszkolenie za +50 punktów każdy. Czołgi gwardyjskie muszą kupić ten wariant.
• 1 czołg na baterię może zostać HQ poprzez dodanie radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta na porucznika za +30 punktów.

1-5 ISU 152 (Czołg Ciężki)
PUNKTY: 1,210 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): Ciężkie działo M43 152mm (haubica). Uzbrojenie dodatkowe: Brak.
Załoga: 4 ludzi i 1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM PPSh41.
Funkcje: Dowódca /radiooperator/strzelec (odkryty), działonowy, 2 łądowniczych, kierowca.
Charakterystyki: Uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, szerokie gąsienice, ciężki pancerz, ogień pośredni (minimalny zasięg 100cm), ignoruje osłonę (L), haubica, radiooperator, słabe wyszkolenie, zewnętrzne zbiorniki paliwa.

Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• CKM DShK z podparciem przeciwlotniczym może być dodany za +90 punktów. Uzbrojenie dodatkowe (górny właz). Dodatkowa funkcja dla dowódcy: strzelec przeciwlotniczy (odkryty).
• Czołgi mogą zdjąć charakterystykę słabe wyszkolenie za +50 punktów każdy. Czołgi gwardyjskie muszą kupić ten wariant.
• 1 czołg na baterię może zostać HQ poprzez dodanie radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta na porucznika za +30 punktów.




SEKCJA NISZCZYCIELI CZOŁGÓW

Składa się z jednego z jednego z następujących elementów:
• 1-5 SU 85 (1943-1945)
• 1-5 SU 100 (1944-1945)
Wyszkolenie: 5+

1-5 SU 85 (Czołg Średni)
PUNKTY: 800 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): Ciężkie działo M43 85mm (L52) Uzbrojenie dodatkowe: Brak.
Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM PPSh41.
Funkcje: Dowódca/radiooperator, działonowy, ładowniczy, kierowca.
Charakterystyki: Uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, średni pancerz, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), radiooperator, słabe wyszkolenie, szerokie gąsienice, działo samobieżne (szturm), zewnętrzne zbiorniki paliwa.

Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• CKM DShK z podparciem przeciwlotniczym może być dodany za +90 punktów. Uzbrojenie dodatkowe (górny właz). Dodatkowa funkcja: strzelec przeciwlotniczy (odkryty).
• Czołgi mogą zdjąć charakterystykę słabe wyszkolenie za +50 punktów każdy. Czołgi gwardyjskie muszą kupić ten wariant.
• 1 czołg na pluton może zostać HQ poprzez dodanie radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta na porucznika za +30 punktów.

1-5 SU 100 (Czołg Średni)
PUNKTY: 1,030 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): Ciężkie działo 100mm (L56) Uzbrojenie dodatkowe: Brak.
Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM PPSh41.
Funkcje: Dowódca, działonowy, ładowniczy, radiooperator/kierowca.
Charakterystyki: Uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), szerokie gąsienice, ciężki pancerz, ignoruje osłonę (L), radiooperator, słabe wyszkolenie, działo samobieżne (szturm), zewnętrzne zbiorniki paliwa.

Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• CKM DShK z podparciem przeciwlotniczym może być dodany za +90 punktów. Uzbrojenie dodatkowe (górny właz). Dodatkowa funkcja: strzelec przeciwlotniczy (odkryty).
• Czołgi mogą zdjąć charakterystykę słabe wyszkolenie za +50 punktów każdy. Czołgi gwardyjskie muszą kupić ten wariant.
• 1 czołg na pluton może zostać HQ poprzez dodanie radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta na porucznika za +30 punktów.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Zapomniałem też wpisać ważne:



KOMPANIA GWARDII (STANDARDOWA)

Składa się z: 0-1 Grupy Dowodzenia Kompanii Gwardii, 1-3 Plutonów Strzelców Gwardii 0-1 Plutonu Karabinów Maszynowych (1944-1945)
Wyszkolenie: 4+

0-1 Grupa Dowodzenia Kompanii Gwardii (HQ)
PUNKTY: 220 (OP:3)
1 kapitan (dowódca) uzbrojony w PM PPSh41 i pistolet Tokarev M1933.
1 porucznik (dowódca) uzbrojony w karabin półautomatyczny SVT40.
1 podporucznik uzbrojony w PM PPSh41.
1 człowiek uzbrojony w PM PPSh41 i Panzerfaust.
3 ludzi uzbrojonych w karabiny półautomatyczne SVT40.
2 ludzi uzbrojonych w karabiny półautomatyczne SVT40 (łącznicy).
Wszyscy posiadają granaty RGD33.
Charakterystyki: Radziecka Gwardia.

PLUTON STRZELCÓW GWARDII
Składa się z:
0-1 Grupy Dowodzenia Strzelców Gwardii, 1 Drużyny Strzelców Gwardii, 1-2 Drużyn Szturmowych Gwardii, 0-1 Drużyny Przeciwpancernej
Wyszkolenie: 4+

0-1 Grupa Dowodzenia Strzelców Gwardii (HQ)
PUNKTY: 90 (OP:2)
1 porucznik (dowódca) uzbrojony w PM PPSh41 i pistolet Tokarev M1933.
2 ludzi uzbrojonych w PM PPSh41 (łącznicy).
Wszyscy posiadają granaty RGD33.
Charakterystyki: Radziecka Gwardia.

1 Drużyna Strzelców Gwardii
PUNKTY: 250 (OP:3)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM PPSh41 i pistolet Tokarev M1933.
4 ludzi uzbrojonych w karabiny półautomatyczne SVT40.
2 ludzi uzbrojonych w karabiny półautomatyczne SVT40 i Panzerfausty.
2 ludzi uzbrojonych w karabiny Mosin Nagant.
Wszyscy posiadają granaty RGD33. Charakterystyki: Radziecka Gwardia.

1-2 Drużyny Szturmowe Gwardii
PUNKTY: 190 każda (OP:3)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM PPSh41.
2 ludzi uzbrojonych w PM PPSh41 i Panzerfausty.
6 ludzi uzbrojonych w PM PPSh41.
Wszyscy posiadają granaty RGD33. Charakterystyki: Radziecka Gwardia.

0-1 Drużyna Przeciwpancerna
PUNKTY: 100 (OP:2)
2 ludzi uzbrojonych w PM PPSh41.
2 ludzi uzbrojonych w PM PPSh41 i Panzerfausty.
Wszyscy posiadają granaty RGD33. Charakterystyki: Radziecka Gwardia.



Warianty
• Do 2 ludzi z każdej Drużyny Strzelców może dodać granaty przeciwpancerne RPG43 do swego wyposażenia za +20 punktów
każdy.
• 1 człowiek w każdej Drużynie Strzelców może zamienić karabin Mosin Nagant na pistolet Tokarev M1933 i LKM DP za +30 punktów każdy.
• Ciężarówka *Gaz lub podobna może być zakupiona dla każdej Drużyny Strzelców, Drużyny Szturmowej lub Grupy Dowodzenia Kompanii Gwardii za +30 punktów każda.
• Pojazd półgąsienicowy *M3A1 lub podobny może być zakupiony każdej Drużyny Strzelców, Drużyny Szturmowej lub Grupy Dowodzenia Kompanii Gwardii za +130 punktów każdy.
• Charakterystyka Tankoviy desant może być dodana do każdej Drużyny Strzelców lub Drużyny Szturmowej za +30 punktów każda
• Samochód *GAZ-67 Jeep lub podobny może być zakupiony dla każdej Grupy Dowodzenia Strzelców Gwardii za +30 punktów
każdy.
• Można zastąpić karabiny półautomatyczne SVT40 karabinami Mosin Nagant za -10 punktów każdy.
• Każda Drużyna Strzelecka, Drużyna Szturmowa, Grupa Dowodzenia Kompanii Gwardii lub Drużyna Przeciwpancerna mogą zostać łowcami czołgów za +30 punktów każda.


PLUTON KARABINÓW MASZYNOWYCH
Składa się z: 0-1 Grupy Dowodzenia Plutonem Karabinów Maszynowych + 1-4 Drużyn Karabinów Maszynowych
Wyszkolenie: 4+

0-1 Grupa Dowodzenia Plutonem Karabinów Maszynowych (HQ)
PUNKTY: 50 (OP:2)
1 porucznik (dowódca) uzbrojony w PM PPSh41 i pistolet Tokarev M1933.
2 ludzi uzbrojonych w PM PPSh41 (łącznicy).
Wszyscy posiadają granaty RGD33.
Charakterystyki: Radziecka Gwardia.

1-4 Drużyny Karabinów Maszynowych
PUNKTY: 150 każda (OP:2)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM PPSh41 i pistolet Tokarev M1933.
1 człowiek uzbrojony w pistolet Tokarev M1933 i ŚKM Maxim.
3 ludzi uzbrojonych w karabiny Mosin Nagant.
Wszyscy posiadają granaty RGD33.
Charakterystyki: Radziecka Gwardia, trójnóg.
Uwaga: Ze względu na mechanikę gry Maxim posiada charakterystykę trójnóg, mimo że w rzeczywistości go nie posiadał.

Warianty:
• Można połączyć 2 Drużyny Karabinów Maszynowych w grupę kompaktową bez dodatkowych kosztów.


Opcje dla Kompanii Gwardii
Na każdą pełną Kompanię Gwardii (1 HQ + 3 Plutony Strzelców Gwardii) można kupić do 12 z następujących opcji. Na każdy pełny Pluton Strzelców Gwardii (1 HQ + 1 Drużyny Strzelców +2 Drużyny Szturmowe) przypadają 4 opcje. Każda opcja może być kupiona więcej niż raz, do maksymalnej podanej ilości (max). Koszt każdej opcji jest kosztem jednostkowym.
Opcje dla Kompanii Gwardii
• Pluton Czołgów Alianckich (max 1 na armię, liczy się jako 3 opcje).
• Pluton Przeciwlotniczy (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Przeciwpancerny (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Samochodów Pancernych (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Sekcja Dział Szturmowych (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Inżynierów (max 1).
• Bateria Artylerii Polowej (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Czołgów Chemicznych (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Czołgów Ciężkich (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Czołgów Lekkich (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Czołgów Średnich (max 2, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Moździerzy (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Zmotoryzowana Bateria Artylerii (max 2, liczy się jako 2 opcje)
• Pluton Rozpoznawczy (max 1).
• Pluton Zwiadowczy (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Sekcja Snajperska (max 3).
• Sekcja Niszczycieli Czołgów (max 1, liczy się jako 2 opcje).
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

SEKCJA SNAJPERSKA

Składa się z jednego z jednego z następujących elementów:
• 1-3 Zespołów Snajperów (1944-1945)
• 1-6 Samotnych Snajperów (1944-1945)
Wyszkolenie: 3+

1-3 Zespoły Snajperów
PUNKTY: 100 każda (OP:1)
2 ludzi uzbrojonych w karabiny Mosin Nagant.
Obaj posiadają bagnety i granaty RGD33.
Charakterystyki: Zespół snajperów, luneta, strzelec wyborowy, celny strzał.
Uwaga: Nie podlegają zasadom dotyczącym Samotnych modeli.

1-6 Samotnych Snajperów
PUNKTY: 100 każdy (OP:1)
1 człowiek uzbrojony w karabin Mosin Nagant.
Charakterystyki: Snajper, luneta, strzelec wyborowy, celny strzał, infiltrator. Uwaga: Nie podlegają zasadom dotyczącym Samotnych modeli.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

Post autor: DT »

Przemos19 pisze:Opcje dla plutonów pancernych są takie same jak dla kompanii, z tym że na mniej można sobie pozwolić :)
W takim razie nie ma składu kompanii czołgów ^^
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

Post autor: DT »

DT pisze:W takim razie nie ma składu kompanii czołgów ^^
no cóż slepota człowieka na stare lata dopadła .... skład komapnii oczywiscie jest brak tylko dla nich opcji....
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Są, te same dla plutonow i kompanii czołgów średnich i ciężkich.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

Post autor: DT »

Przemos19 pisze:Są, te same dla plutonow i kompanii czołgów średnich i ciężkich.
Opcji nie ma (wymienionych) a piszesz że i kompania ciężkich czołgów powinna byc..... o_O no to też jej nie ma jest tylko srednich i plutony ciężkich.... T_T
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Błąd, nie ma kompanii ciężkich.
A opcje się nie wkleiły LOL! Naprawiam błąd ;)

Opcje dla Kompanii Czołgów Średnich i Plutonu Czołgów Ciężkich
• Pluton Przeciwlotniczy (max 1 ).
• Pluton Samochodów Pancernych (max 1 ).
• Kompania Szturmowa (niedozwolona w Gwardii).
• Sekcja Dział Szturmowych (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Inżynierów (max 1).
• Pluton Czołgów Chemicznych (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Czołgów Lekkich (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Czołgów Średnich (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Zmotoryzowana Bateria Artylerii (max 2, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Rozpoznawczy (max 1).
• Kompania Strzelców (niedozwolona w Gwardii).
• Pluton Zwiadowczy (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Sekcja Niszczycieli Czołgów (max 1, liczy się jako 2 opcje).
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

Post autor: DT »

pobieznie przeglądając jednostki, nie dostrzegłem pododdziałów NKWD i łacznosci oraz fizylierów (w tym desantu czołgowego). Jeżeli są to m,nie popraw...
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

NKWD nie ma tak samo jak nie ma SS -> ze względów poprawności polit.
Któreś oddziały mają albo mogą dokupić char. tankowy desant -> czyli jeździć na czołgach :)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

Post autor: DT »

to sprawdź które bo w liscie (chybA) nie podałes ;D ale fizylierzy mieli inne uzbrojenie niż normalne zające....
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
ODPOWIEDZ

Wróć do „Operation: World War II”