Pytania (FAQ itp.)

Forum systemu bitewnego "Operation: World War II".
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

A tego to nie wiedziałem :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Mam dziwne wrażenie, że muszę chyba zrobić własny poradnik tłumaczący poszególne zasady ;D
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

Post autor: DT »

Przemos19 pisze:muszę chyba zrobić własny poradnik tłumaczący poszególne zasady ;D
Dobry pomysł Przemosie... :pom:
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
Awatar użytkownika
Mefisto
Sous-lieutenant
Posty: 383
Rejestracja: piątek, 14 listopada 2008, 08:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mefisto »

Jak ja gram z Xardasem, to co każda gra inne zasady :rotfl: to czasami robi mi mętlik w głowie.... Jestem z poradnikiem!!!!!!
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Oki, tak więc proszę o wpisywanie w tym temacie wszelkich wątpliwości, jakie kiedykolwiek mieliście w czasie gry. Na tej podstawię będę w stanie stworzyć odpowiedni FAQ w postaci PDF.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

tylko niektórzy nie mają tyle co "wątpliwości" - a przyjmują "a priori" własną, niekiedy błędną interpretację danego przepisu :D (pozdro Xardas :D)
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

Post autor: DT »

może dajcie już spokój xardasowi ;D ale podręcznik z instruktarzem to moze pozbawić niektórych graczy możliwosci naciągania przepisów w swoją stronę...
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
Awatar użytkownika
Mefisto
Sous-lieutenant
Posty: 383
Rejestracja: piątek, 14 listopada 2008, 08:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mefisto »

I o to właśnie chodzi!!! Bo raz jest tak a potem jest inaczej..... :<
Urukhar
Chasseur
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 22:54
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Urukhar »

Witam jako że w innym wątku otrzymałem info w co grać :) to przenoszę się tutaj.
Przeczytałem systemik przeczytałem ten temat i mam pytania.
Może na razie tylko jedno, które jako najpierwsze mi się nasuwa:
Czy dobrze rozumiem, że rodzaj pancerza ułatwia lub utrudnia TRAFIENIE w jednostkę a nie modyfikuje obrażeń jakie zostaną zadane? A jeśli tak to dlaczego właśnie tak? Bo trochę to nie logiczne jak dla mnie.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Mefisto
Sous-lieutenant
Posty: 383
Rejestracja: piątek, 14 listopada 2008, 08:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mefisto »

Tak im cięższy pancerz tym trudniej trafić. A dlaczego? W jednym rzucie masz od razu trafienie i penetrację pancerza.
Ostatnio zmieniony środa, 24 czerwca 2009, 03:42 przez Mefisto, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

Racja, trafienie w wielki stalowy kloc to żaden wyczyn, najczęściej celowano w szczelinę między wieżyczką, a kadłubem, czasami strzał od frontu powodował odbicie się pocisku dlatego trafienie jest tu traktowane razem z penetracją pancerza. Jeśli prześledzisz trasę modyfikatorów na tabelkach, okaże się, że ten na pierwszy rzut oka irracjonalny zapis ma uzasadnienie w stosunku do kalibru działa.
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
Urukhar
Chasseur
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 22:54
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Urukhar »

OKI
Dzięki za odpowiedź. Muszę z kumplami przegrać pare razy i wtedy pewnie znowu się zgłoszę z pytaniami :)
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

najlepiej jest pooglądać grę - czytając jednocześnie zasady - wtedy naprawdę wiele rzeczy staje się od razu jasne i oczywiste :)

ps. śmiało kieruj swoje następne pytania do nas - na pewno odpowiemy merytorycznie :)
"Duty, Honor, Country"
Urukhar
Chasseur
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 22:54
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Urukhar »

No to witam ponownie. Za mną pierwsza bardzo nieporadna gra testowa, w której wiele rzeczy nam się rozjaśniło ale równie wiele (jak nie więcej :)) przybyło pytań. Po obu stronach walczyło po HQ i 2 plutonach piechoty ze wsparciem snajperów. Na pierwszy ogień coś takiego:

1. Chodzi o ten zapis w podręczniku:
„Jeśli gracz nie ma wyboru co do rodzaju karabinu, tak jak w przypadku karabinów maszynowych w plutonie, broń ta traktowana jest zawsze jako średnie karabiny maszynowe.”
Czy o znaczy że w drużynie np. grenadierów pancernych oba MG są średnimi karabinami maszynowymi? Czy jednak zgodnie z opisem lekkimi? A dopiero te z plutonu karabinów maszynowych są średnie?

2. Karta rozkazu OSTRZAŁ:
Czy mam rozumieć że mogę sobie ostrzelać dowolny skład byle tylko między nim a moją jednostką była line of sight i był wystarczający zasięg? I mam za to tylko -1 do trafienia? (no i -3 do obrażeń ale i tak co najmniej pinuje skład)

3. Tyczy pytania drugiego i to w zasadzie nie pytanie tylko prośba o rozwianie wątpliwości. Bo trochę to dziwne, że mając snajpera w pierwszej turze tracę go po ostrzale 2KM (a w zasadzie jednego) mimo że przeciwnik nie powinien mieć o nim zielonego pojęcia. Nie wiem ale zaczęło mi to troszkę wyglądać tak że ustawiamy wszystko co mamy na samym skraju swojego pola rozstawu jednostek tak aby móc w pierwszej turze strzelać do KM’ów bo każde dalsze rozstawienie gdzie my nie będziemy mieli zasięgu spowoduje że KM nas rozstrzela nawet nas nie widząc. Czy tak rzeczywiście to wygląda czy czegoś nie wziąłem pod uwagę?

4. Karta rozkazu RUCH I SZTURM:
Ile wynosi minimalny ruch w przypadku tych rozkazów? Czy może on być 0cm? Np. mam schowany oddział za zasłoną zostaje mi tylko karta ruch, więc deklaruje ruch powolny w bok o 0,0001cm. Oznaczam oczywiście oddział jako w ruchu ale jego pozycja się nie zmienia.

5. Czy po stracie HQ są jakieś obsyfy do morale czy innych testów bo sienie mogą doszukać.

Proszę o odpowiedź i z góry przepraszam jeśli to nobowskie pytania są :)
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

1. Doczytaj, bo traktowanie o ckam-ach jest uwzględnione (strona 16 zasad podstawowych). Grałeś Niemcami, MG34/42 jest traktowane jako lekki karabin maszynowy, ALE jeśli ma wykupiony trójnóg (jak w plutonie CKMów), to jest traktowany jako średni karabin maszynowy. W opcjach dodatkowych możesz dokupować trójnogi (+1 do kategorii karabinu, +3 do ilości strzałów = sieczka! :D)
2. Zapewne chodzi ci o Ogień zaporowy (Surpresing fire), tak jeśli jest możliwość strzału, to jednostka nie musi widzieć, ani być świadoma celu. Dobra rzecz na snajperów.
3. Jeżeli był to rozkaz ognia zaporowego bo całkiem możliwe. W 1 turze wszystkie jednostki są traktowane jakby się nie ruszały (Stationary), a snajper jest widoczny z zasięgów nocnych, czyli o połowę krótszych (10cm w ukryciu!). Lecz jeśli mimo to na samym starcie odległości są takie, że jednak jednostki siebie widzą (w dzień 60cm dla piechoty, 100cm dla pojazdów) to mogą bez przeszkód otwierać ogień. No chyba, że masz kartę Ogień zaporowy ;D
4. HQ to jednostka wydająca rozkazy do ognia pośredniego (indirect fire), jak stracisz HQ, to możesz się pożegnać z ogniem np. z moździerzy.
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Operation: World War II”