Turniej 8-9.XI.2008 Olsztyn

Forum systemu bitewnego "Operation: World War II".
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Turniej 8-9.XI.2008 Olsztyn

Post autor: xardas12r »

Regulamin Turnieju O:WWII "Dzień Niepodległości"

Turniej odbędzie się w dniach 8.11.2008 i 9.11.2008 w Internacie 6LO w Olsztynie
Organizatorzy: Olsztyński Klub Fantastyki

Wejściówki: 15 PLN


1. Dopuszczone Armie:
Do turnieju zostaną dopuszczone armie złożone na podstawie podręcznika wersji 1.3 i kosztujące 3500 pkt lub mniej. Gramy rok 1944. Armie włoska z dodatku Afrykańskiego jest dopuszczona do gry.
Wszystkie modele muszą posiadać WYSIWYG w podstawowym zakresie (typ oddziału i broń). Powyższa zasada nie dotyczy: granatów, broni drugorzędnych i tym podobnych . Za bronie drugorzędne uznaje się broń typu karabin , pm jak figurka posiada broń p-panc.

2.Na turnieju obowiązują zasady 1.3 wersji zasad O:WWII. W przypadku sporów odwołujemy się do sędziego,który jest ostateczną wykładnią zasad.

3. Gracze zobowiązani są posiadać czytelną i podpisaną rozpiskę, zawierającą koszty punktowe jednostek,5 kostek k10 , karty rozkazów i tabele , oraz znacznik miotacza ognia jeśli używa miotaczy ognia.

4. Bitwy odbywać się będą na wyznaczonych stołach,tereny na stołach ustawia sędzia główny i tylko on może je zmieniać.


5. Gracze przyłapani na ewidentnym oszustwie (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), otrzymują automatyczną masakrę w bitwie w której oszukiwali. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.

6.Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.

8. Plan turnieju:
Sobota:
Początek:11.00
I Bitwa: 11.15-14.15
II Bitwa:14.30-17.30
III Bitwa:17.45-20.45
Przerwa Nocna

Niedziela:
IV Bitwa:8.00-11.00
V Bitwa: 11.15-14.15
Zakończenie turnieju i wręczenie nagród:14.15-15.00
9. Scenariusze:

9.Bitwy

Wszystkie bitwy trwają 6 tur lub 3 godziny. Armie wystawiane 35 cm od dłuższej krawędzi.

I Bitwa :
Bój spotkaniowy : Obie armie próbują zająć teren "niczyi" , wywiązuje się walka

Sędzia ustala 2 punkty terenowe warte po 1 PZ i jeden warty 3 PZ. Punkt jest zdobyty przez gracza który znajduje się max 20 cm od niego i jest bliżej go niż przeciwnik.

II Bitwa :
Król na Wzgórzu : Ważna pozycja przechodzi z rąk do rąk - kto dłużnej się utrzyma

Sędzia ustala punkt terenowy w centrum stołu Punkt jest zdobyty przez gracza który znajduje się max 20 cm od niego i jest bliżej go niż przeciwnik. Za każdy początek tury w której gracz trzyma punkt otrzymuje 1 PZ

III Bitwa :
Błądząc wśród cieni : Jedna z armii gubi drogę we mgle...

Zasady walki nocnej. 5 pierwszych zniszczonych jednostek punktowanych dodatkowo 1 pz

IV Bitwa :
Natarcie : Zaskoczeni obrońcy wyczekują odsieczy.

Obaj gracze rzucają kostką i modyfikują wynik według tabeli:

+1 do wyniku za każdy pojazd
+1 do wyniku za czołg średni i ciężki(dodatkowo do poprzedniego
-1 od wyniku za każdą drużynę piechoty
-1 od wyniku za każde działo

Gracz który otrzyma mniejszy wynik jest obrońcą i9 wystawia 5 jednostek w odległości max 20 cm od środka stołu. Za każdą z tych jednostek atakujący w razie zniszczenia otrzymuje +1 PZ. Jeżeli jednostka istnieje na koniec bitwy punkty przyznawane są obrońcy

V Bitwa
Bitwa podwójnie punktowana : zmagania na szczególnie ważnym odcinku frontu ...

10.Punktacja
1.Oddział piechoty mający ponad 50% stanu liczy się za cały.
2.Oddział piechoty mający poniżej 50% stanu liczymy jako połowę punktacji wydanej za niego.
3.Artylerie traktujemy jako cała jeśli armata jest sprawna. W innym wypadku traktujemy oddział jako społowiony.
4.Za czołg dostajemy połowę punktów jeżeli:
a)Ma uszkodzoną broń główną.
b)Jest unieruchomiony na stałe ,(czyli urwanie jednej gąsienicy do niczego nie prowadzi , czołg dalej może się poruszać.
c)Jeśli połowa załogi przeniosła się na lepszy świat.
d)Jeżeli załoga na koniec 6 tury nie jest spanikowała ,ale opuściła sprawny czołg.
5.Czołg uznajemy za zniszczony po :
a) Efekcie katastrofa.
b) Pozbawiony załogi.
c) Jeżeli załoga czołgu panikuje.
d) Czołg spełnia 2 warunki z punktu 4.

Różnica w punktach/PZ
0-350 10:10
351-700 11:9
701-1050 12:8
1051-1400 13:7
1401-1750 14:6
1751-2100 15:5
2101-2450 16:4
2451-2800 17:3
2801-3150 18:2
3151-3500 19:1
3500+ 20:0





11. Ocena hobbystyczna:

1 PZ za pomalowane wszystkie czołgi.
1 PZ za pomalowanie 1/3 figurek. 2 PZ za 2/3 pomalowanych figurek , 3 PZ za całość.
2 PZ za historyczność armii
1 PZ za podesłanie rozpiski przed turniejem
1-4 PZ za przywiezienie swoich terenów

Sędzia zastrzega sobie prawo do odebrania dowolnej ilości PZ za nie historyczność armii.

12. Zgłoszenia i wszelkie pytania proszę kierować priv lub pod adres maciejmalpa@wp.pl



Organizator zastrzega sobie prawo do ewentualnych zmian w regulaminie. Osoby które zgłoszą się na turniej przed ewentualnymi zmianami zostaną o nich poinformowane mailem wysłanym na adres z którego nadeszło zgłoszenie.
Zgłoszenie się do turnieju jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.

Lista uczestników z zgłoszonymi rozpiskami:
1.Maciej "xardas" Drążkiewicz -Wermacht - Volksgrenadierzy
2.Arkadiusz Wrzesiński - ZSRR,Gwardia
3.Zbigniew"rolwgord" Kowalczyk - USA - ZMECH


Pozwoliłem wrzucić sobie to jako ogłoszenie. Jak zauważycie błędy ortograficzne , pisać do mnie na gg lub priva
Ostatnio zmieniony niedziela, 9 listopada 2008, 18:34 przez xardas12r, łącznie zmieniany 7 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Rolwgord
Caporal-Fourrier
Posty: 78
Rejestracja: niedziela, 1 kwietnia 2007, 16:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Rolwgord »

Proponuje zamiast jednej rozpiski "dać" cztery (ew. pięć), po jednej na każdą strone konfliktu (USA/Niemcyy/GB/ZSRR oraz ew. włochów).

Wysuwam taką propozycje gdyż strategia przeciw każdej armii musi być (i jest) inna.
Wojna jest zbyt poważną rzeczą, by powierzyć ją wojskowym.
Georges Clemenceau
Awatar użytkownika
Borsuk
Sous-lieutenant
Posty: 474
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 14:19
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Borsuk »

Oj Niestety to drugi koniec Polski szkoda bo mam kilkaset figurek i pełno terenów do praktycznie każdej strefy klimatycznej oraz kilkaset pojazdów i dział. Wszystko można zobaczyć na www.Pola Chwały.pl
"Przejdziemy przez Niemców jak gówno przez kaczkę" - Gen. Patton
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Afryki nie masz ;)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Rolwgord
Caporal-Fourrier
Posty: 78
Rejestracja: niedziela, 1 kwietnia 2007, 16:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Rolwgord »

Przemos19 pisze:Afryki nie masz ;)
Ale my gramy w europie :)
Wojna jest zbyt poważną rzeczą, by powierzyć ją wojskowym.
Georges Clemenceau
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

W związku ze zmianom miejsca spotkania wzrasta cena wejscia do 15zł/ osoba i nie pojawi się nagroda za największa liczbę terenów - za to pozostaje ciągle bonus punktowy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Rolwgord
Caporal-Fourrier
Posty: 78
Rejestracja: niedziela, 1 kwietnia 2007, 16:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Rolwgord »

Panowie (i panie jeśli są tu takowe), pełna mobilizacja i wyjeżdzamy do Olsztyna!!
Wojna jest zbyt poważną rzeczą, by powierzyć ją wojskowym.
Georges Clemenceau
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

No i po turnieju. Chciał bym wszystkim podziękować za udział. Było 5 osób. Zagraliśmy 4 bitwy. Gratuluje ralwgorowi za zajęcie I miejsca.

I Bitwa - Ja przeciw prezesowi

Ustawiłem się by zająć wszystkie punkty terenowe i był to błąd. Po utracie całej piechoty (oprócz snajperów - których nie utraciłem przez całą grę ) , czołgi wytrwały do ostatniej tury i uszkodziły kilka czołgów przeciwnika. Dzięki zajęciu punktów terenowych była to minimalna porażka.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Moje siły w natarciu

Obrazek
Prezes próbuje otworzyć puszkę ;)

Obrazek
Koniec Panzerwaffe

Sąsiedni stół:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Dyskusje na temat zasad ;)

II bitwa Ja vs. Przemek <Psiaczek5>

Bitwa na stole miejskim . Przeciwnik grał zachowawaczo , jednak nie należy uznawać tego za słabość - w wyniku zbyt agresywnej taktyki w pierwszej turze utraciłem Drużynę piechoty , zaś w V Pz.kpfw IV .Remis w punktach , lecz utrzymałem kamienice przez 5 tur,więc minimalne zwycięstwo

Obrazek
Tygrys na ulicy miasta

Obrazek
Sherman szaleje w poszukiwaniu piechoty , przez nic nie zagrożony ;)

Na sąsiednim stole:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

III bitwa - ja vs Arek <Miś Kaskader>

Kompletna klęska. Rozłożenie armii na 3 umocnione punkty to debilizm w najczystszym wydaniu ... Straty - 24 ludzi , 1 czołg - straty wroga 3 ludzi.

Obrazek
Jedna pozycja umocniona.

Obrazek
Wróg dobiera się po zniszczeniu placówki nr.1 do placówki nr.2


Na drugim stole:
Obrazek
Obrazek

IV bitwa - Ja vs Zbyszek <Ralwgor>

Najlepiej rozegrana z moich bitew - dzięki współdziałaniu piechoty z czołgami udało się osiągnąć coś w rodzaju minimalnego zwycięstwa.

Obrazek
Przed bitwą
Obrazek
Pozycja umocniona:
Obrazek

Drugi stół:
Obrazek
Obrazek

Armia Arka , Zbyszka (Ralwgora), moja:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dziękuje wszystkim za gre.
Załączniki

[Rozszerzenie rar zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]

Obrazek
Awatar użytkownika
Lazzania
Chasseur
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek, 10 września 2007, 17:21
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Lazzania »

xardas12r pisze:udało się osiągnąć coś w rodzaju minimalnego zwycięstwa.
bardzo małego,ale niech Ci już będzie. :]
Jedyną sprawiedliwością jest prawo odwetu.
Alexandre Dumas,ojciec
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

wow! całkiem sporo tych fotek :) przegięta akcja tylko z tymi 2 czołgami w ruinach :D to się dopiero nazywa powergaming turniejowy :D
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
apj
Lieutenant
Posty: 564
Rejestracja: środa, 12 kwietnia 2006, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: apj »

Gratulacje Xardas ! Fajne :pom:
Awatar użytkownika
Rolwgord
Caporal-Fourrier
Posty: 78
Rejestracja: niedziela, 1 kwietnia 2007, 16:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Rolwgord »

Bitwy z serii "na drugim stole”:

Pierwsza > Ja (Rolwgord) vs Arek >> Miasto

Bitwa o zdobycie punktów terenowych (3 + 2x1). Moi Rangersi trzymali budynek w którym umieszczony był punkt za 3 pkt, na skrzydłach M24 próbowały przebić/zatrzymać natarcie Rosjan. W centrum M36 przez pierwsze 4 tury stał tylko :( , a w czwartej turze ruszył do natarcia na T-34 (chyba to był T-34 :P )

Minimalna przegrana wg. Strat w wojsku, remis na punkty (na końcu zajmowałem piechotą pozycje za 3 pkt. I jeden za 1 pkt. Moim M24)



Druga > ZNOWU Ja (Rolwgord) vs Arek >>Nie-miasto

Bitwa o utrzymanie budynku na środku mapy, ustawienie standardowe, M24-flanki, M36-centum. Przeciwnik popełnił błąd, swoje oba czołgi wystawił na (mojej) lewej flance, a na prawej postawił squad piechoty... Moi Rangersi chowali się po lasach i domkach... Jedyną głupotę zrobiłem, wystawiając skład rangersów w budynku w bliskiej odległości do wrogiej piechoty, w 2 turze został on „zgnieciony”. I to były moje CAŁE straty :] .

Na samym początku T-34 został unieruchomiony dzięki M24 :> a w następnej turze (chyba) padł czołg ciężki - nie pamiętam jaki to był :P , KV1 chyba... Oddział piechoty „walczącej” na prawej flance padł w pierwszej turze, więc po unieruchomieniu i zniszczeniu wszystkich czołgów zaczęło się wyżynanie (tzn. dobijanie) przeciwnika.

Moje straty: 360, Rosjanie: ~3500

Dodatkowe punkty zwycięstwa zdobyłem za kontrole centralnego punktu przez całą gre :]


Trzecia > Ja (Rolwgord) vs Przemek <Psiaczek5> >>Nie-miasto

Bitwa bratobójcza na zasadach nocnych.

Ustawienie moich sił identyczne jak wyżej, a Przemek wystawił długolufowego Hermana na moim lewym skrzydle, zwykły Herman i M8 greyhound na lewym, pluton moździerzy za wzgórzem (nie widać na zdjęciach), oddział dowodzenia za żywopłotem, i zwykłą piechotę za „laskiem”.
Widok po 3 turze:

M24 (unieruchomiony) na lewym skrzydle po zmieceniu squadu dowodzenia „męczy” moździerze z KM, ostrzeliwując się długolufowemu shermankowi. Obok niego w lesie czai się wroga piechota, a za moim M24 moi rangersi szykują się do szturmu „w las”.

Centrum: M24 ostrzeliwuje greyhounda i szykuje się do szturmu (żeby podjechać na odległość 30 cm do niego) oraz M36 goni uciekającego Hermana i szykuje się do takiego samego manewru jak M24. W międzyczasie padł tam oddział piechoty próbujący pierw strzałów z bazooki do shermanka, a następnie szturmu na pojazd (co ich zgubiło...)

Lewe skrzydło: mój squad dowodzenia połączony z moździerzami szachuje oddział piechoty.


Bitwa miała być dokończona w niedziele, ale nie wyszło...

Mimo moich nieznacznie większych strat umówiliśmy się na 10:10



Czwarta > Ja (Rolwgord) vs xardas12r - nowy układ xD

Po losowaniu zostałem obrońcą :/ i moja piechota musiała bronić centralnego punktu mapy. Moje czołgi ustawiłem na flankach, tak żeby osłaniały wejścia do budynku. Pierwsza wymiana strzałów była nieskuteczna... W 2 bądź 3 turze zniszczyłem działo PzIV co w następstwie doprowadziło do staranowania mojego M24, eksplozji i unieruchomieniu PZIV :]
Następnie tygrys został unieruchomiony przez M36.

I od tego momentu zaczęły się problemy... Pierw „wyskok” piechoty z lasu i obrzucenie M36 granatami (NE-strata 1/3 niemieckiego oddziału :P). Niestety w tym samym momencie reszta niemieckiej piechoty doszła do budynku i zaczęła się regularna strzelanina.
W następnej turze M36 „zdjęła” halftracka z podczepionym działem.
I na sam koniec w trakcie ucieczki „dla uratowania punktów” w ostatniej turze mój niszczyciel czołgów dostał z pancerfausta :( i niemiecka piechota wybiła mój squad piechoty który nie był ich w stanie zatrzymać poza budynkiem :/ .

Wynik 13:12 dla madras-a


I to by było na tyle
Wojna jest zbyt poważną rzeczą, by powierzyć ją wojskowym.
Georges Clemenceau
Awatar użytkownika
DAEMONHUNTER
Chasseur
Posty: 13
Rejestracja: piątek, 17 października 2008, 22:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: DAEMONHUNTER »

Widzisz Zbychu - puścić Cię gdzieś samego i od razu zaczynasz wygrywać :rotfl:
Chciałem się przywitać ze wszystkimi i jednocześnie przeprosić za to, że nie było komu powstrzymać tych jego tankietek na turnieju ;)

oczywiście gratuluję zwycięstwa :]
i cieszę się, że wszystko się udało - mam nadzieję, że to nie ostatnia taka impreza u Was w Olsztynie :cool:

Salve!
Awatar użytkownika
HarryG
Sergent
Posty: 115
Rejestracja: czwartek, 31 lipca 2008, 08:04
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: HarryG »

GRATULACJE Rolwgord!

Świetne opisy, panowie, miło poczytać! Fajowe fotki, musiało być miło... aż żal bierze, że to tak daleko - nie każdy może dojechać. Ale może zwycięzca zorganizuje teraz turniej u siebie, miałbym bliżej ... ;D

Dwa czołgi w ruinach? :crazy: Chyba Pionierzy "wybudowali" ruiny wokół czołgów, bo nie widzę tam odpowiedniego wyłomu. :rotfl: Ale winszuję pomysłowości xardas, przynajmniej było ciekawie. :D

Interesuje mnie, jaką kompanię piechoty używali Sowieci - szturmową czy gwardyjską, bo to chyba nie zwykli strzelcy? Ktoś wie?
"Bo wypadek to dziwna rzecz. Nigdy go nie ma, dopóki się nie wydarzy."
Kubuś Puchatek
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Gwardia
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Operation: World War II”