Turniej 8-9.XI.2008 Olsztyn
- xardas12r
- Generalleutnant
- Posty: 3912
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
- Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
- Been thanked: 21 times
- Kontakt:
Turniej 8-9.XI.2008 Olsztyn
Regulamin Turnieju O:WWII "Dzień Niepodległości"
Turniej odbędzie się w dniach 8.11.2008 i 9.11.2008 w Internacie 6LO w Olsztynie
Organizatorzy: Olsztyński Klub Fantastyki
Wejściówki: 15 PLN
1. Dopuszczone Armie:
Do turnieju zostaną dopuszczone armie złożone na podstawie podręcznika wersji 1.3 i kosztujące 3500 pkt lub mniej. Gramy rok 1944. Armie włoska z dodatku Afrykańskiego jest dopuszczona do gry.
Wszystkie modele muszą posiadać WYSIWYG w podstawowym zakresie (typ oddziału i broń). Powyższa zasada nie dotyczy: granatów, broni drugorzędnych i tym podobnych . Za bronie drugorzędne uznaje się broń typu karabin , pm jak figurka posiada broń p-panc.
2.Na turnieju obowiązują zasady 1.3 wersji zasad O:WWII. W przypadku sporów odwołujemy się do sędziego,który jest ostateczną wykładnią zasad.
3. Gracze zobowiązani są posiadać czytelną i podpisaną rozpiskę, zawierającą koszty punktowe jednostek,5 kostek k10 , karty rozkazów i tabele , oraz znacznik miotacza ognia jeśli używa miotaczy ognia.
4. Bitwy odbywać się będą na wyznaczonych stołach,tereny na stołach ustawia sędzia główny i tylko on może je zmieniać.
5. Gracze przyłapani na ewidentnym oszustwie (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), otrzymują automatyczną masakrę w bitwie w której oszukiwali. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
6.Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
8. Plan turnieju:
Sobota:
Początek:11.00
I Bitwa: 11.15-14.15
II Bitwa:14.30-17.30
III Bitwa:17.45-20.45
Przerwa Nocna
Niedziela:
IV Bitwa:8.00-11.00
V Bitwa: 11.15-14.15
Zakończenie turnieju i wręczenie nagród:14.15-15.00
9. Scenariusze:
9.Bitwy
Wszystkie bitwy trwają 6 tur lub 3 godziny. Armie wystawiane 35 cm od dłuższej krawędzi.
I Bitwa :
Bój spotkaniowy : Obie armie próbują zająć teren "niczyi" , wywiązuje się walka
Sędzia ustala 2 punkty terenowe warte po 1 PZ i jeden warty 3 PZ. Punkt jest zdobyty przez gracza który znajduje się max 20 cm od niego i jest bliżej go niż przeciwnik.
II Bitwa :
Król na Wzgórzu : Ważna pozycja przechodzi z rąk do rąk - kto dłużnej się utrzyma
Sędzia ustala punkt terenowy w centrum stołu Punkt jest zdobyty przez gracza który znajduje się max 20 cm od niego i jest bliżej go niż przeciwnik. Za każdy początek tury w której gracz trzyma punkt otrzymuje 1 PZ
III Bitwa :
Błądząc wśród cieni : Jedna z armii gubi drogę we mgle...
Zasady walki nocnej. 5 pierwszych zniszczonych jednostek punktowanych dodatkowo 1 pz
IV Bitwa :
Natarcie : Zaskoczeni obrońcy wyczekują odsieczy.
Obaj gracze rzucają kostką i modyfikują wynik według tabeli:
+1 do wyniku za każdy pojazd
+1 do wyniku za czołg średni i ciężki(dodatkowo do poprzedniego
-1 od wyniku za każdą drużynę piechoty
-1 od wyniku za każde działo
Gracz który otrzyma mniejszy wynik jest obrońcą i9 wystawia 5 jednostek w odległości max 20 cm od środka stołu. Za każdą z tych jednostek atakujący w razie zniszczenia otrzymuje +1 PZ. Jeżeli jednostka istnieje na koniec bitwy punkty przyznawane są obrońcy
V Bitwa
Bitwa podwójnie punktowana : zmagania na szczególnie ważnym odcinku frontu ...
10.Punktacja
1.Oddział piechoty mający ponad 50% stanu liczy się za cały.
2.Oddział piechoty mający poniżej 50% stanu liczymy jako połowę punktacji wydanej za niego.
3.Artylerie traktujemy jako cała jeśli armata jest sprawna. W innym wypadku traktujemy oddział jako społowiony.
4.Za czołg dostajemy połowę punktów jeżeli:
a)Ma uszkodzoną broń główną.
b)Jest unieruchomiony na stałe ,(czyli urwanie jednej gąsienicy do niczego nie prowadzi , czołg dalej może się poruszać.
c)Jeśli połowa załogi przeniosła się na lepszy świat.
d)Jeżeli załoga na koniec 6 tury nie jest spanikowała ,ale opuściła sprawny czołg.
5.Czołg uznajemy za zniszczony po :
a) Efekcie katastrofa.
b) Pozbawiony załogi.
c) Jeżeli załoga czołgu panikuje.
d) Czołg spełnia 2 warunki z punktu 4.
Różnica w punktach/PZ
0-350 10:10
351-700 11:9
701-1050 12:8
1051-1400 13:7
1401-1750 14:6
1751-2100 15:5
2101-2450 16:4
2451-2800 17:3
2801-3150 18:2
3151-3500 19:1
3500+ 20:0
11. Ocena hobbystyczna:
1 PZ za pomalowane wszystkie czołgi.
1 PZ za pomalowanie 1/3 figurek. 2 PZ za 2/3 pomalowanych figurek , 3 PZ za całość.
2 PZ za historyczność armii
1 PZ za podesłanie rozpiski przed turniejem
1-4 PZ za przywiezienie swoich terenów
Sędzia zastrzega sobie prawo do odebrania dowolnej ilości PZ za nie historyczność armii.
12. Zgłoszenia i wszelkie pytania proszę kierować priv lub pod adres maciejmalpa@wp.pl
Organizator zastrzega sobie prawo do ewentualnych zmian w regulaminie. Osoby które zgłoszą się na turniej przed ewentualnymi zmianami zostaną o nich poinformowane mailem wysłanym na adres z którego nadeszło zgłoszenie.
Zgłoszenie się do turnieju jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.
Lista uczestników z zgłoszonymi rozpiskami:
1.Maciej "xardas" Drążkiewicz -Wermacht - Volksgrenadierzy
2.Arkadiusz Wrzesiński - ZSRR,Gwardia
3.Zbigniew"rolwgord" Kowalczyk - USA - ZMECH
Pozwoliłem wrzucić sobie to jako ogłoszenie. Jak zauważycie błędy ortograficzne , pisać do mnie na gg lub priva
Turniej odbędzie się w dniach 8.11.2008 i 9.11.2008 w Internacie 6LO w Olsztynie
Organizatorzy: Olsztyński Klub Fantastyki
Wejściówki: 15 PLN
1. Dopuszczone Armie:
Do turnieju zostaną dopuszczone armie złożone na podstawie podręcznika wersji 1.3 i kosztujące 3500 pkt lub mniej. Gramy rok 1944. Armie włoska z dodatku Afrykańskiego jest dopuszczona do gry.
Wszystkie modele muszą posiadać WYSIWYG w podstawowym zakresie (typ oddziału i broń). Powyższa zasada nie dotyczy: granatów, broni drugorzędnych i tym podobnych . Za bronie drugorzędne uznaje się broń typu karabin , pm jak figurka posiada broń p-panc.
2.Na turnieju obowiązują zasady 1.3 wersji zasad O:WWII. W przypadku sporów odwołujemy się do sędziego,który jest ostateczną wykładnią zasad.
3. Gracze zobowiązani są posiadać czytelną i podpisaną rozpiskę, zawierającą koszty punktowe jednostek,5 kostek k10 , karty rozkazów i tabele , oraz znacznik miotacza ognia jeśli używa miotaczy ognia.
4. Bitwy odbywać się będą na wyznaczonych stołach,tereny na stołach ustawia sędzia główny i tylko on może je zmieniać.
5. Gracze przyłapani na ewidentnym oszustwie (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), otrzymują automatyczną masakrę w bitwie w której oszukiwali. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
6.Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
8. Plan turnieju:
Sobota:
Początek:11.00
I Bitwa: 11.15-14.15
II Bitwa:14.30-17.30
III Bitwa:17.45-20.45
Przerwa Nocna
Niedziela:
IV Bitwa:8.00-11.00
V Bitwa: 11.15-14.15
Zakończenie turnieju i wręczenie nagród:14.15-15.00
9. Scenariusze:
9.Bitwy
Wszystkie bitwy trwają 6 tur lub 3 godziny. Armie wystawiane 35 cm od dłuższej krawędzi.
I Bitwa :
Bój spotkaniowy : Obie armie próbują zająć teren "niczyi" , wywiązuje się walka
Sędzia ustala 2 punkty terenowe warte po 1 PZ i jeden warty 3 PZ. Punkt jest zdobyty przez gracza który znajduje się max 20 cm od niego i jest bliżej go niż przeciwnik.
II Bitwa :
Król na Wzgórzu : Ważna pozycja przechodzi z rąk do rąk - kto dłużnej się utrzyma
Sędzia ustala punkt terenowy w centrum stołu Punkt jest zdobyty przez gracza który znajduje się max 20 cm od niego i jest bliżej go niż przeciwnik. Za każdy początek tury w której gracz trzyma punkt otrzymuje 1 PZ
III Bitwa :
Błądząc wśród cieni : Jedna z armii gubi drogę we mgle...
Zasady walki nocnej. 5 pierwszych zniszczonych jednostek punktowanych dodatkowo 1 pz
IV Bitwa :
Natarcie : Zaskoczeni obrońcy wyczekują odsieczy.
Obaj gracze rzucają kostką i modyfikują wynik według tabeli:
+1 do wyniku za każdy pojazd
+1 do wyniku za czołg średni i ciężki(dodatkowo do poprzedniego
-1 od wyniku za każdą drużynę piechoty
-1 od wyniku za każde działo
Gracz który otrzyma mniejszy wynik jest obrońcą i9 wystawia 5 jednostek w odległości max 20 cm od środka stołu. Za każdą z tych jednostek atakujący w razie zniszczenia otrzymuje +1 PZ. Jeżeli jednostka istnieje na koniec bitwy punkty przyznawane są obrońcy
V Bitwa
Bitwa podwójnie punktowana : zmagania na szczególnie ważnym odcinku frontu ...
10.Punktacja
1.Oddział piechoty mający ponad 50% stanu liczy się za cały.
2.Oddział piechoty mający poniżej 50% stanu liczymy jako połowę punktacji wydanej za niego.
3.Artylerie traktujemy jako cała jeśli armata jest sprawna. W innym wypadku traktujemy oddział jako społowiony.
4.Za czołg dostajemy połowę punktów jeżeli:
a)Ma uszkodzoną broń główną.
b)Jest unieruchomiony na stałe ,(czyli urwanie jednej gąsienicy do niczego nie prowadzi , czołg dalej może się poruszać.
c)Jeśli połowa załogi przeniosła się na lepszy świat.
d)Jeżeli załoga na koniec 6 tury nie jest spanikowała ,ale opuściła sprawny czołg.
5.Czołg uznajemy za zniszczony po :
a) Efekcie katastrofa.
b) Pozbawiony załogi.
c) Jeżeli załoga czołgu panikuje.
d) Czołg spełnia 2 warunki z punktu 4.
Różnica w punktach/PZ
0-350 10:10
351-700 11:9
701-1050 12:8
1051-1400 13:7
1401-1750 14:6
1751-2100 15:5
2101-2450 16:4
2451-2800 17:3
2801-3150 18:2
3151-3500 19:1
3500+ 20:0
11. Ocena hobbystyczna:
1 PZ za pomalowane wszystkie czołgi.
1 PZ za pomalowanie 1/3 figurek. 2 PZ za 2/3 pomalowanych figurek , 3 PZ za całość.
2 PZ za historyczność armii
1 PZ za podesłanie rozpiski przed turniejem
1-4 PZ za przywiezienie swoich terenów
Sędzia zastrzega sobie prawo do odebrania dowolnej ilości PZ za nie historyczność armii.
12. Zgłoszenia i wszelkie pytania proszę kierować priv lub pod adres maciejmalpa@wp.pl
Organizator zastrzega sobie prawo do ewentualnych zmian w regulaminie. Osoby które zgłoszą się na turniej przed ewentualnymi zmianami zostaną o nich poinformowane mailem wysłanym na adres z którego nadeszło zgłoszenie.
Zgłoszenie się do turnieju jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.
Lista uczestników z zgłoszonymi rozpiskami:
1.Maciej "xardas" Drążkiewicz -Wermacht - Volksgrenadierzy
2.Arkadiusz Wrzesiński - ZSRR,Gwardia
3.Zbigniew"rolwgord" Kowalczyk - USA - ZMECH
Pozwoliłem wrzucić sobie to jako ogłoszenie. Jak zauważycie błędy ortograficzne , pisać do mnie na gg lub priva
Ostatnio zmieniony niedziela, 9 listopada 2008, 18:34 przez xardas12r, łącznie zmieniany 7 razy.
- Borsuk
- Sous-lieutenant
- Posty: 474
- Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 14:19
- Lokalizacja: Tarnów
Oj Niestety to drugi koniec Polski szkoda bo mam kilkaset figurek i pełno terenów do praktycznie każdej strefy klimatycznej oraz kilkaset pojazdów i dział. Wszystko można zobaczyć na www.Pola Chwały.pl
"Przejdziemy przez Niemców jak gówno przez kaczkę" - Gen. Patton
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Afryki nie masz
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- xardas12r
- Generalleutnant
- Posty: 3912
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
- Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
- Been thanked: 21 times
- Kontakt:
No i po turnieju. Chciał bym wszystkim podziękować za udział. Było 5 osób. Zagraliśmy 4 bitwy. Gratuluje ralwgorowi za zajęcie I miejsca.
I Bitwa - Ja przeciw prezesowi
Ustawiłem się by zająć wszystkie punkty terenowe i był to błąd. Po utracie całej piechoty (oprócz snajperów - których nie utraciłem przez całą grę ) , czołgi wytrwały do ostatniej tury i uszkodziły kilka czołgów przeciwnika. Dzięki zajęciu punktów terenowych była to minimalna porażka.
Moje siły w natarciu
Prezes próbuje otworzyć puszkę
Koniec Panzerwaffe
Sąsiedni stół:
Dyskusje na temat zasad
II bitwa Ja vs. Przemek <Psiaczek5>
Bitwa na stole miejskim . Przeciwnik grał zachowawaczo , jednak nie należy uznawać tego za słabość - w wyniku zbyt agresywnej taktyki w pierwszej turze utraciłem Drużynę piechoty , zaś w V Pz.kpfw IV .Remis w punktach , lecz utrzymałem kamienice przez 5 tur,więc minimalne zwycięstwo
Tygrys na ulicy miasta
Sherman szaleje w poszukiwaniu piechoty , przez nic nie zagrożony
Na sąsiednim stole:
III bitwa - ja vs Arek <Miś Kaskader>
Kompletna klęska. Rozłożenie armii na 3 umocnione punkty to debilizm w najczystszym wydaniu ... Straty - 24 ludzi , 1 czołg - straty wroga 3 ludzi.
Jedna pozycja umocniona.
Wróg dobiera się po zniszczeniu placówki nr.1 do placówki nr.2
Na drugim stole:
IV bitwa - Ja vs Zbyszek <Ralwgor>
Najlepiej rozegrana z moich bitew - dzięki współdziałaniu piechoty z czołgami udało się osiągnąć coś w rodzaju minimalnego zwycięstwa.
Przed bitwą
Pozycja umocniona:
Drugi stół:
Armia Arka , Zbyszka (Ralwgora), moja:
Dziękuje wszystkim za gre.
I Bitwa - Ja przeciw prezesowi
Ustawiłem się by zająć wszystkie punkty terenowe i był to błąd. Po utracie całej piechoty (oprócz snajperów - których nie utraciłem przez całą grę ) , czołgi wytrwały do ostatniej tury i uszkodziły kilka czołgów przeciwnika. Dzięki zajęciu punktów terenowych była to minimalna porażka.
Moje siły w natarciu
Prezes próbuje otworzyć puszkę
Koniec Panzerwaffe
Sąsiedni stół:
Dyskusje na temat zasad
II bitwa Ja vs. Przemek <Psiaczek5>
Bitwa na stole miejskim . Przeciwnik grał zachowawaczo , jednak nie należy uznawać tego za słabość - w wyniku zbyt agresywnej taktyki w pierwszej turze utraciłem Drużynę piechoty , zaś w V Pz.kpfw IV .Remis w punktach , lecz utrzymałem kamienice przez 5 tur,więc minimalne zwycięstwo
Tygrys na ulicy miasta
Sherman szaleje w poszukiwaniu piechoty , przez nic nie zagrożony
Na sąsiednim stole:
III bitwa - ja vs Arek <Miś Kaskader>
Kompletna klęska. Rozłożenie armii na 3 umocnione punkty to debilizm w najczystszym wydaniu ... Straty - 24 ludzi , 1 czołg - straty wroga 3 ludzi.
Jedna pozycja umocniona.
Wróg dobiera się po zniszczeniu placówki nr.1 do placówki nr.2
Na drugim stole:
IV bitwa - Ja vs Zbyszek <Ralwgor>
Najlepiej rozegrana z moich bitew - dzięki współdziałaniu piechoty z czołgami udało się osiągnąć coś w rodzaju minimalnego zwycięstwa.
Przed bitwą
Pozycja umocniona:
Drugi stół:
Armia Arka , Zbyszka (Ralwgora), moja:
Dziękuje wszystkim za gre.
- Załączniki
-
[Rozszerzenie rar zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]
- Rolwgord
- Caporal-Fourrier
- Posty: 78
- Rejestracja: niedziela, 1 kwietnia 2007, 16:08
- Lokalizacja: Gdańsk
Bitwy z serii "na drugim stole”:
Pierwsza > Ja (Rolwgord) vs Arek >> Miasto
Bitwa o zdobycie punktów terenowych (3 + 2x1). Moi Rangersi trzymali budynek w którym umieszczony był punkt za 3 pkt, na skrzydłach M24 próbowały przebić/zatrzymać natarcie Rosjan. W centrum M36 przez pierwsze 4 tury stał tylko , a w czwartej turze ruszył do natarcia na T-34 (chyba to był T-34 )
Minimalna przegrana wg. Strat w wojsku, remis na punkty (na końcu zajmowałem piechotą pozycje za 3 pkt. I jeden za 1 pkt. Moim M24)
Druga > ZNOWU Ja (Rolwgord) vs Arek >>Nie-miasto
Bitwa o utrzymanie budynku na środku mapy, ustawienie standardowe, M24-flanki, M36-centum. Przeciwnik popełnił błąd, swoje oba czołgi wystawił na (mojej) lewej flance, a na prawej postawił squad piechoty... Moi Rangersi chowali się po lasach i domkach... Jedyną głupotę zrobiłem, wystawiając skład rangersów w budynku w bliskiej odległości do wrogiej piechoty, w 2 turze został on „zgnieciony”. I to były moje CAŁE straty :] .
Na samym początku T-34 został unieruchomiony dzięki M24 :> a w następnej turze (chyba) padł czołg ciężki - nie pamiętam jaki to był , KV1 chyba... Oddział piechoty „walczącej” na prawej flance padł w pierwszej turze, więc po unieruchomieniu i zniszczeniu wszystkich czołgów zaczęło się wyżynanie (tzn. dobijanie) przeciwnika.
Moje straty: 360, Rosjanie: ~3500
Dodatkowe punkty zwycięstwa zdobyłem za kontrole centralnego punktu przez całą gre :]
Trzecia > Ja (Rolwgord) vs Przemek <Psiaczek5> >>Nie-miasto
Bitwa bratobójcza na zasadach nocnych.
Ustawienie moich sił identyczne jak wyżej, a Przemek wystawił długolufowego Hermana na moim lewym skrzydle, zwykły Herman i M8 greyhound na lewym, pluton moździerzy za wzgórzem (nie widać na zdjęciach), oddział dowodzenia za żywopłotem, i zwykłą piechotę za „laskiem”.
Widok po 3 turze:
M24 (unieruchomiony) na lewym skrzydle po zmieceniu squadu dowodzenia „męczy” moździerze z KM, ostrzeliwując się długolufowemu shermankowi. Obok niego w lesie czai się wroga piechota, a za moim M24 moi rangersi szykują się do szturmu „w las”.
Centrum: M24 ostrzeliwuje greyhounda i szykuje się do szturmu (żeby podjechać na odległość 30 cm do niego) oraz M36 goni uciekającego Hermana i szykuje się do takiego samego manewru jak M24. W międzyczasie padł tam oddział piechoty próbujący pierw strzałów z bazooki do shermanka, a następnie szturmu na pojazd (co ich zgubiło...)
Lewe skrzydło: mój squad dowodzenia połączony z moździerzami szachuje oddział piechoty.
Bitwa miała być dokończona w niedziele, ale nie wyszło...
Mimo moich nieznacznie większych strat umówiliśmy się na 10:10
Czwarta > Ja (Rolwgord) vs xardas12r - nowy układ xD
Po losowaniu zostałem obrońcą :/ i moja piechota musiała bronić centralnego punktu mapy. Moje czołgi ustawiłem na flankach, tak żeby osłaniały wejścia do budynku. Pierwsza wymiana strzałów była nieskuteczna... W 2 bądź 3 turze zniszczyłem działo PzIV co w następstwie doprowadziło do staranowania mojego M24, eksplozji i unieruchomieniu PZIV :]
Następnie tygrys został unieruchomiony przez M36.
I od tego momentu zaczęły się problemy... Pierw „wyskok” piechoty z lasu i obrzucenie M36 granatami (NE-strata 1/3 niemieckiego oddziału ). Niestety w tym samym momencie reszta niemieckiej piechoty doszła do budynku i zaczęła się regularna strzelanina.
W następnej turze M36 „zdjęła” halftracka z podczepionym działem.
I na sam koniec w trakcie ucieczki „dla uratowania punktów” w ostatniej turze mój niszczyciel czołgów dostał z pancerfausta i niemiecka piechota wybiła mój squad piechoty który nie był ich w stanie zatrzymać poza budynkiem :/ .
Wynik 13:12 dla madras-a
I to by było na tyle
Pierwsza > Ja (Rolwgord) vs Arek >> Miasto
Bitwa o zdobycie punktów terenowych (3 + 2x1). Moi Rangersi trzymali budynek w którym umieszczony był punkt za 3 pkt, na skrzydłach M24 próbowały przebić/zatrzymać natarcie Rosjan. W centrum M36 przez pierwsze 4 tury stał tylko , a w czwartej turze ruszył do natarcia na T-34 (chyba to był T-34 )
Minimalna przegrana wg. Strat w wojsku, remis na punkty (na końcu zajmowałem piechotą pozycje za 3 pkt. I jeden za 1 pkt. Moim M24)
Druga > ZNOWU Ja (Rolwgord) vs Arek >>Nie-miasto
Bitwa o utrzymanie budynku na środku mapy, ustawienie standardowe, M24-flanki, M36-centum. Przeciwnik popełnił błąd, swoje oba czołgi wystawił na (mojej) lewej flance, a na prawej postawił squad piechoty... Moi Rangersi chowali się po lasach i domkach... Jedyną głupotę zrobiłem, wystawiając skład rangersów w budynku w bliskiej odległości do wrogiej piechoty, w 2 turze został on „zgnieciony”. I to były moje CAŁE straty :] .
Na samym początku T-34 został unieruchomiony dzięki M24 :> a w następnej turze (chyba) padł czołg ciężki - nie pamiętam jaki to był , KV1 chyba... Oddział piechoty „walczącej” na prawej flance padł w pierwszej turze, więc po unieruchomieniu i zniszczeniu wszystkich czołgów zaczęło się wyżynanie (tzn. dobijanie) przeciwnika.
Moje straty: 360, Rosjanie: ~3500
Dodatkowe punkty zwycięstwa zdobyłem za kontrole centralnego punktu przez całą gre :]
Trzecia > Ja (Rolwgord) vs Przemek <Psiaczek5> >>Nie-miasto
Bitwa bratobójcza na zasadach nocnych.
Ustawienie moich sił identyczne jak wyżej, a Przemek wystawił długolufowego Hermana na moim lewym skrzydle, zwykły Herman i M8 greyhound na lewym, pluton moździerzy za wzgórzem (nie widać na zdjęciach), oddział dowodzenia za żywopłotem, i zwykłą piechotę za „laskiem”.
Widok po 3 turze:
M24 (unieruchomiony) na lewym skrzydle po zmieceniu squadu dowodzenia „męczy” moździerze z KM, ostrzeliwując się długolufowemu shermankowi. Obok niego w lesie czai się wroga piechota, a za moim M24 moi rangersi szykują się do szturmu „w las”.
Centrum: M24 ostrzeliwuje greyhounda i szykuje się do szturmu (żeby podjechać na odległość 30 cm do niego) oraz M36 goni uciekającego Hermana i szykuje się do takiego samego manewru jak M24. W międzyczasie padł tam oddział piechoty próbujący pierw strzałów z bazooki do shermanka, a następnie szturmu na pojazd (co ich zgubiło...)
Lewe skrzydło: mój squad dowodzenia połączony z moździerzami szachuje oddział piechoty.
Bitwa miała być dokończona w niedziele, ale nie wyszło...
Mimo moich nieznacznie większych strat umówiliśmy się na 10:10
Czwarta > Ja (Rolwgord) vs xardas12r - nowy układ xD
Po losowaniu zostałem obrońcą :/ i moja piechota musiała bronić centralnego punktu mapy. Moje czołgi ustawiłem na flankach, tak żeby osłaniały wejścia do budynku. Pierwsza wymiana strzałów była nieskuteczna... W 2 bądź 3 turze zniszczyłem działo PzIV co w następstwie doprowadziło do staranowania mojego M24, eksplozji i unieruchomieniu PZIV :]
Następnie tygrys został unieruchomiony przez M36.
I od tego momentu zaczęły się problemy... Pierw „wyskok” piechoty z lasu i obrzucenie M36 granatami (NE-strata 1/3 niemieckiego oddziału ). Niestety w tym samym momencie reszta niemieckiej piechoty doszła do budynku i zaczęła się regularna strzelanina.
W następnej turze M36 „zdjęła” halftracka z podczepionym działem.
I na sam koniec w trakcie ucieczki „dla uratowania punktów” w ostatniej turze mój niszczyciel czołgów dostał z pancerfausta i niemiecka piechota wybiła mój squad piechoty który nie był ich w stanie zatrzymać poza budynkiem :/ .
Wynik 13:12 dla madras-a
I to by było na tyle
Wojna jest zbyt poważną rzeczą, by powierzyć ją wojskowym.
Georges Clemenceau
Georges Clemenceau
- DAEMONHUNTER
- Chasseur
- Posty: 13
- Rejestracja: piątek, 17 października 2008, 22:06
- Lokalizacja: Gdańsk
Widzisz Zbychu - puścić Cię gdzieś samego i od razu zaczynasz wygrywać :rotfl:
Chciałem się przywitać ze wszystkimi i jednocześnie przeprosić za to, że nie było komu powstrzymać tych jego tankietek na turnieju
oczywiście gratuluję zwycięstwa :]
i cieszę się, że wszystko się udało - mam nadzieję, że to nie ostatnia taka impreza u Was w Olsztynie
Salve!
Chciałem się przywitać ze wszystkimi i jednocześnie przeprosić za to, że nie było komu powstrzymać tych jego tankietek na turnieju
oczywiście gratuluję zwycięstwa :]
i cieszę się, że wszystko się udało - mam nadzieję, że to nie ostatnia taka impreza u Was w Olsztynie
Salve!
GRATULACJE Rolwgord!
Świetne opisy, panowie, miło poczytać! Fajowe fotki, musiało być miło... aż żal bierze, że to tak daleko - nie każdy może dojechać. Ale może zwycięzca zorganizuje teraz turniej u siebie, miałbym bliżej ... ;D
Dwa czołgi w ruinach? :crazy: Chyba Pionierzy "wybudowali" ruiny wokół czołgów, bo nie widzę tam odpowiedniego wyłomu. :rotfl: Ale winszuję pomysłowości xardas, przynajmniej było ciekawie.
Interesuje mnie, jaką kompanię piechoty używali Sowieci - szturmową czy gwardyjską, bo to chyba nie zwykli strzelcy? Ktoś wie?
Świetne opisy, panowie, miło poczytać! Fajowe fotki, musiało być miło... aż żal bierze, że to tak daleko - nie każdy może dojechać. Ale może zwycięzca zorganizuje teraz turniej u siebie, miałbym bliżej ... ;D
Dwa czołgi w ruinach? :crazy: Chyba Pionierzy "wybudowali" ruiny wokół czołgów, bo nie widzę tam odpowiedniego wyłomu. :rotfl: Ale winszuję pomysłowości xardas, przynajmniej było ciekawie.
Interesuje mnie, jaką kompanię piechoty używali Sowieci - szturmową czy gwardyjską, bo to chyba nie zwykli strzelcy? Ktoś wie?
"Bo wypadek to dziwna rzecz. Nigdy go nie ma, dopóki się nie wydarzy."
Kubuś Puchatek
Kubuś Puchatek