Dyskusje ogólne o systemie

Forum systemu bitewnego "Operation: World War II".
Awatar użytkownika
dragon
Starszyj Lejtienant
Posty: 704
Rejestracja: środa, 27 września 2006, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dragon »

Z tego co wiem to bedzie to polaczenie wszysatkich dodatkow dotychczasowych.
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

OO2 ma być połączeniem Operation Overlord, Paratrooper Attack oraz Upgrade Vehicle, oraz wszystkich oficjalnych rozszeżeń ze strony, dodatkowo sugestie graczy z for i grup internetowych. Nie będzie prawdopodobnie Berlina 1945 ponieważ jest on dostępny na sieci za darmo.

A teraz uważajcie !!! : jest duże prawdopodobieństwo, że przetłumaczone OO2 znajdzie się w pełnej wersji ZA DARMO (sic!) na stronie Alzo Zero w związku z problemami finansowymi. To samo ma być z kartami do OO. Prawdopodobnie książkowa wersja wyjdzie pod koniec roku. Wiadomość tą mam z pierwszej ręki, bo od Andy'iego Carless'a, człowieka który tłumaczy OO2 na język angielski. Nie wiem na ile to prawda, ale z drugiej strony po co miałby facet kłamać. Istnieje oczywiście prawdopodobieństwo, że będą mieli kasę, i dodatek wyjdzie jako książka, i osobićie tak bym wolał.

Pozdro
Awatar użytkownika
Cezary29
Adjudant-Major
Posty: 321
Rejestracja: poniedziałek, 23 lipca 2007, 12:21
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Cezary29 »

Szczerze mowiac, to zaczynam sie powaznie zasta aiwac nad tym systemem, poki co zbieram modele do Nuts! ale mocnp pachnie mi ten systemik...ktos moze mi w zarysie go przedstawic?
________________________________
si vis pacem para bellum
_________________________________
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

O:WWII Jest systemem do rozgrywania potyczek w skali 2-3 plutonów.Skala jednostkowa to jeden żołnierz = jedna figurka, zaś skala terenu i czasu nie jest precyzyjnie określona . Siły występujące w grze są podzielone na dwie główne kategorie - piechotę i pojazdy. Każda z kategorii dzieli się na pod klasy. W przypadku piechoty jest to piechota właściwa i artyleria. Pojazdy są podzielone na czołgi (lekkie ,średnie,ciężkie),samochody pancerne , half-tracki,ciężarówki i samochody. Rożnicę pomiędzy nimi dotyczą prędkości ruchu , oddziaływania terenu na nie oraz odporności.Czynnik losowy jest wprowadzony do gry przez kostki k10 i talie kart rozkazów (ruch,szturm,strzał,zasadzka,ogień wspierający), o różnym priorytecie. Posiadanie karty o wyższym priorytecie pozwala przerwać akcje przeciwnikowi.

Listy armii w podręczniku pozwalają prowadzić rozgrywkę na lata 44-45, zaś wspierając się dodatkiem afrykańskim i odrobiną inteligencji możemy prowadzić rozgrywki od 41-42 roku. Grupę bojową (a tak to nazwę , bo armią to to nie jest ;) ) tworzymy przez wybranie sobie plutonu podstawowego (zazwyczaj piechota). To niego to dokupuje się opcje wsparcia , takie jak czołgi , artylerie... Lotnictwa brak ( i dobrze , IMO za mała skala rozgrywek). I tu wychodzi kwestia bardzo częsta poruszana przy FOW'ie. W O:WWII pluton także może być wspierany przez baterię wyrzutni rakiet. Z tym że gra taką rozpiską może się skończy niezwykle "klimatyczną" , a na pewno desperacką obronę wyrzutni przez nieliczną piechotę. Bo piechota bez armat sobie radzi , a armaty bez piechoty nie. Co do zbilansowania list armii - trudno mi to oceniać , ale jest wyraźny sposób tworzenia kosztów punktowych za każde 10% szansy na zniszczenie wroga płacimy 100 punktów , a za każdy strzał karabinowy 10. Typowe rozgrywki to pluton piechoty , 2-3 czołgi i 0-3 inne zabawki*.

*Nie dotyczy Ralwgora
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Operation: World War II”