USMC 1942
- q.b.
- Major
- Posty: 1211
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
Wracając do tematów pacyficznych i nie tworząc nowych tematów - rzucam kilka haseł dotyczących co charakteryzuje w walce jednostki japońskiej piechoty - można by zrobić z tego nowe charakterystyki do słowniczka i zebrać to potem wraz z listą broni robiąc japońską listę armii
oto moje propozycje dla piechociarzy:
wszystkim piechurom dałbym charakterystykę:
a) unikalny rodzaj szarży - Banzai! -> dla jednostek korzystających z tej szarży - wydłużenie dystansu do 20 cm (zamiast 15 cm), brak efektu "pinned!" (przygniecenia) dla jednostek szarżujących - będących ostrzeliwane przez przeciwnika (jedyne wyjście to zabicie nacierającego "skosa" - doda to zapewne dramaturgii do rozgrywki)
b) wyszkoleni w walce bronią białą (klasyczny "trained with bayonet" ze słowniczka) -> i tu bym nic nie zmieniał
c) -zmieniłbym awerness (dostrzeganie) dla piechoty japońskiej w terenach "zielonych" - lasy tropikalne, dżungla itp... -> proponowałbym dać im coś na dostrzeganie jak w nocy - chociaż nie wiem czy nie zrobiłbym z nich za bardzo coś a'la Vietcong (tu czekam na pomoc w konsultacjach z Wami),
-dodałbym też coś jak z dodatku Afrika o Włochach - wystawia się wpierw znaczniki (kartoniki tudzież inne markery) z domniemanymi pozycjami japońskimi - dopiero gdy dochodzi do wymiany ognia, dostrzeżenia - faktycznie ujawniane są pozycje gracza japońskiej strony i dopiero wtedy figurki wędrują na stół (w podobny sposób wyznaczyłbym pozycję dla snajperów japońskich - którzy często zajmowali pozycje na drzewach /odpowiednio przygotowanych platformach na "koronie" drzewa/ i wykładał ich na przykład dopiero po 2 turach w dowolnym miejscu na planszy - zachowując przepis mówiący o zachowaniu 30 cm od linii wroga)
d) trening piechoty widziałem we włoskich rozpiskach (niestety trochę ubogich i nie oddających klimatu - stąd moje całe starania o nowe charakterystyki dodających smaczku i pikanterii) na 4+ (3+ chyba miała tylko piechota morska) - zwiększyłbym za to "panic resistance" (z RP 3 do 4 lub więcej - żeby oddać ich morale i częstą walkę do ostatniego wojaka - nie często poddawano się w większych ilościach - uznawano to za powszechną hańbę i plamę na honorze nie do wybaczenia)
czekam na dalsze sugestie i spostrzeżenia - szukam chętnych osób do stworzenia listy broni z zasięgami
oto moje propozycje dla piechociarzy:
wszystkim piechurom dałbym charakterystykę:
a) unikalny rodzaj szarży - Banzai! -> dla jednostek korzystających z tej szarży - wydłużenie dystansu do 20 cm (zamiast 15 cm), brak efektu "pinned!" (przygniecenia) dla jednostek szarżujących - będących ostrzeliwane przez przeciwnika (jedyne wyjście to zabicie nacierającego "skosa" - doda to zapewne dramaturgii do rozgrywki)
b) wyszkoleni w walce bronią białą (klasyczny "trained with bayonet" ze słowniczka) -> i tu bym nic nie zmieniał
c) -zmieniłbym awerness (dostrzeganie) dla piechoty japońskiej w terenach "zielonych" - lasy tropikalne, dżungla itp... -> proponowałbym dać im coś na dostrzeganie jak w nocy - chociaż nie wiem czy nie zrobiłbym z nich za bardzo coś a'la Vietcong (tu czekam na pomoc w konsultacjach z Wami),
-dodałbym też coś jak z dodatku Afrika o Włochach - wystawia się wpierw znaczniki (kartoniki tudzież inne markery) z domniemanymi pozycjami japońskimi - dopiero gdy dochodzi do wymiany ognia, dostrzeżenia - faktycznie ujawniane są pozycje gracza japońskiej strony i dopiero wtedy figurki wędrują na stół (w podobny sposób wyznaczyłbym pozycję dla snajperów japońskich - którzy często zajmowali pozycje na drzewach /odpowiednio przygotowanych platformach na "koronie" drzewa/ i wykładał ich na przykład dopiero po 2 turach w dowolnym miejscu na planszy - zachowując przepis mówiący o zachowaniu 30 cm od linii wroga)
d) trening piechoty widziałem we włoskich rozpiskach (niestety trochę ubogich i nie oddających klimatu - stąd moje całe starania o nowe charakterystyki dodających smaczku i pikanterii) na 4+ (3+ chyba miała tylko piechota morska) - zwiększyłbym za to "panic resistance" (z RP 3 do 4 lub więcej - żeby oddać ich morale i częstą walkę do ostatniego wojaka - nie często poddawano się w większych ilościach - uznawano to za powszechną hańbę i plamę na honorze nie do wybaczenia)
czekam na dalsze sugestie i spostrzeżenia - szukam chętnych osób do stworzenia listy broni z zasięgami
"Duty, Honor, Country"
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Japończykom zlikwidowałbym w ogóle RP albo ustalił je na mniejsze o 1 niż wielkość jednostki. W takim przypadku, gdy zostaje 1 żołnierz nie panikuje on, lecz się poddaje. W procesie poddania się robimy rzut i np 1-7 = poddał się w spokoju. 8-10 - dokonał samobójstwa z użyciem granatu raniąc przy tym wszystkich dookoła.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- xardas12r
- Generalleutnant
- Posty: 3912
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
- Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
- Been thanked: 21 times
- Kontakt:
Ja bym zrobił bym to tak :
a)"Piekielnie dobrzy w walce wręcz " - Trening z bagnetami do tego dowódcy mają jeszcze +2 (Zamiast zwyczajnego +1 )w walce wręcz (obecność katan)
b)"Niedostatek broni przeciwpancernej" - nie muszą testować wyszkolenia przed szturmem na czołg
c)"Nieustraszeni" - przy wykorzystywaniu rozkazu szturmu efekt "przygnieciony" jest ignorowany
d)"Walka do ostatniego" - po niezdaniu efektu morale mamy taką tabele :
1. Wszyscy żołnierze popełniają samobójstwo.
2-4.Odział panikuje na normalnych zasadach
5-7.Oddział zbiera się w następnej turze
8-9.Odział zbiera się od razu. +1 do wartości morale
10.Szarża za cesarz.Za oddział nie pobiera się karty rozkazu. Zawsze przy aktywacji ma "szturm" z priorytetem 1.Nie musi zdawać efektów morale ,chyba że atakują go miotacze ognia.Efekt przygniecenia jest ignorowany.
Myślę ,że z tą tabelą oddziały japońskie powinny mieć trening +4 i rp dla 8-12 ludzi w oddziale 3,dla 6-4 ludzi rp=2 , dla miej od 3 rp=1.
a)"Piekielnie dobrzy w walce wręcz " - Trening z bagnetami do tego dowódcy mają jeszcze +2 (Zamiast zwyczajnego +1 )w walce wręcz (obecność katan)
b)"Niedostatek broni przeciwpancernej" - nie muszą testować wyszkolenia przed szturmem na czołg
c)"Nieustraszeni" - przy wykorzystywaniu rozkazu szturmu efekt "przygnieciony" jest ignorowany
d)"Walka do ostatniego" - po niezdaniu efektu morale mamy taką tabele :
1. Wszyscy żołnierze popełniają samobójstwo.
2-4.Odział panikuje na normalnych zasadach
5-7.Oddział zbiera się w następnej turze
8-9.Odział zbiera się od razu. +1 do wartości morale
10.Szarża za cesarz.Za oddział nie pobiera się karty rozkazu. Zawsze przy aktywacji ma "szturm" z priorytetem 1.Nie musi zdawać efektów morale ,chyba że atakują go miotacze ognia.Efekt przygniecenia jest ignorowany.
Myślę ,że z tą tabelą oddziały japońskie powinny mieć trening +4 i rp dla 8-12 ludzi w oddziale 3,dla 6-4 ludzi rp=2 , dla miej od 3 rp=1.
- q.b.
- Major
- Posty: 1211
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
pomysły całkiem spoko - dodałbym więcej apropo punktu b) a konkretnie dokonywania samobójczych ataków z ładunkami wybuchowymi na czołg/wrogą piechotę/działo/amfibię whatever np: możliwość poświęcenia drużyny z atakiem banzai z odbezpieczonymi granatami/improwizowanymi ładunkami wybuchowymi - lub jakoś tak w ten deseń takie kamikazee na ziemi
"Duty, Honor, Country"
- Blitz
- Starszyj Lejtienant
- Posty: 589
- Rejestracja: niedziela, 28 grudnia 2008, 18:22
- Lokalizacja: Swarzędz
Tak jak pisałem na gg: smocze kule i granatyq.b. pisze: takie kamikazee na ziemi
"Marzenia się spełniają, trzeba tylko wierzyć."
Mój blog z modelami...
Mój blog z modelami...
- xardas12r
- Generalleutnant
- Posty: 3912
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
- Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
- Been thanked: 21 times
- Kontakt:
Zgodnie z obietnicą zaczynam maszyny. Na pierwszy ogień idą LCA
Barka LCA
Wyszkolenie 4+ , RP:1
Załoga: Dwóch marynarzy i Bosman (dowódca) bez broni.
Stanowiska:sternik,dowódca,strzelec km-u
Uzbrojenie 1-3 km BAR z supportem (2 dodatkowe mogą być obsługiwane przez desant)
Ładowność: 36 żołnierzy
Prędkość
Fast 28cm
Assault 28cm
Slow 14cm
Otwarty dach ,odsłonięta załoga.
Dla trafiania traktowana jako transporter opancerzony. Light Cover.Podczas strzelania z barki zawsze obowiązuje modyfikator -1 do trafiania (jak przy rozkazie szturmu).Łodzie Korpusu Marines mają Wyszkolenie 3+.
Tabela uszkodzeń:
1-3 NE
3 3 załogi
4 8 załogi
5 10 załogi
6 10 załogi + broń
7 15 załogi + możliwość tylko powolnego ruchu
8 15 załogi + idzie na dno. Każdemu członkowi załogi rzucamy test morale za każde zaczęte 10 cm od brzegu. Jak zda - dopłynął do brzegu
9 20 załogi + idzie na dno. Każdemu członkowi załogi rzucamy test morale za każde zaczęte 10 cm od brzegu. Jak zda - dopłynął do brzegu
10.Wszyscy zginęli.Łódź zatonęła
Barka LCA
Wyszkolenie 4+ , RP:1
Załoga: Dwóch marynarzy i Bosman (dowódca) bez broni.
Stanowiska:sternik,dowódca,strzelec km-u
Uzbrojenie 1-3 km BAR z supportem (2 dodatkowe mogą być obsługiwane przez desant)
Ładowność: 36 żołnierzy
Prędkość
Fast 28cm
Assault 28cm
Slow 14cm
Otwarty dach ,odsłonięta załoga.
Dla trafiania traktowana jako transporter opancerzony. Light Cover.Podczas strzelania z barki zawsze obowiązuje modyfikator -1 do trafiania (jak przy rozkazie szturmu).Łodzie Korpusu Marines mają Wyszkolenie 3+.
Tabela uszkodzeń:
1-3 NE
3 3 załogi
4 8 załogi
5 10 załogi
6 10 załogi + broń
7 15 załogi + możliwość tylko powolnego ruchu
8 15 załogi + idzie na dno. Każdemu członkowi załogi rzucamy test morale za każde zaczęte 10 cm od brzegu. Jak zda - dopłynął do brzegu
9 20 załogi + idzie na dno. Każdemu członkowi załogi rzucamy test morale za każde zaczęte 10 cm od brzegu. Jak zda - dopłynął do brzegu
10.Wszyscy zginęli.Łódź zatonęła
Ostatnio zmieniony piątek, 19 czerwca 2009, 21:57 przez xardas12r, łącznie zmieniany 4 razy.
- xardas12r
- Generalleutnant
- Posty: 3912
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
- Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
- Been thanked: 21 times
- Kontakt:
Barka LCVP
Wyszkolenie 4+ , RP:1
Załoga: Dwóch marynarzy i Bosman (dowódca) bez broni.
Stanowiska:sternik,dowódca/strzelec km-u,strzelec km-u
Uzbrojenie 2 km 0.303 cala z supportem
Ładowność: 34 żołnierzy
Prędkość:
Fast 30cm
Assault 30cm
Slow 15cm
Otwarty dach ,odsłonięta załoga.
Dla trafiania traktowana jako transporter opancerzony. Medium Cover.Po otwarciu klapy desantowej cover przy strzałach od przodu redukowany do light.Podczas strzelania z barki zawsze obowiązuje modyfikator -1 do trafiania (jak przy rozkazie szturmu).Łodzie Korpusu Marines mają Wyszkolenie 3+.
Tabela uszkodzeń:
1-3 NE
3 3 załogi
4 8 załogi
5 10 załogi
6 10 załogi + broń
7 15 załogi + możliwość tylko powolnego ruchu
8 15 załogi + idzie na dno. Każdemu członkowi załogi rzucamy test morale za każde zaczęte 10 cm od brzegu. Jak zda - dopłynął do brzegu
9 20 załogi + idzie na dno. Każdemu członkowi załogi rzucamy test morale za każde zaczęte 10 cm od brzegu. Jak zda - dopłynął do brzegu
10.Wszyscy zginęli.Łódź zatonęła
Wyszkolenie 4+ , RP:1
Załoga: Dwóch marynarzy i Bosman (dowódca) bez broni.
Stanowiska:sternik,dowódca/strzelec km-u,strzelec km-u
Uzbrojenie 2 km 0.303 cala z supportem
Ładowność: 34 żołnierzy
Prędkość:
Fast 30cm
Assault 30cm
Slow 15cm
Otwarty dach ,odsłonięta załoga.
Dla trafiania traktowana jako transporter opancerzony. Medium Cover.Po otwarciu klapy desantowej cover przy strzałach od przodu redukowany do light.Podczas strzelania z barki zawsze obowiązuje modyfikator -1 do trafiania (jak przy rozkazie szturmu).Łodzie Korpusu Marines mają Wyszkolenie 3+.
Tabela uszkodzeń:
1-3 NE
3 3 załogi
4 8 załogi
5 10 załogi
6 10 załogi + broń
7 15 załogi + możliwość tylko powolnego ruchu
8 15 załogi + idzie na dno. Każdemu członkowi załogi rzucamy test morale za każde zaczęte 10 cm od brzegu. Jak zda - dopłynął do brzegu
9 20 załogi + idzie na dno. Każdemu członkowi załogi rzucamy test morale za każde zaczęte 10 cm od brzegu. Jak zda - dopłynął do brzegu
10.Wszyscy zginęli.Łódź zatonęła
Ostatnio zmieniony piątek, 19 czerwca 2009, 21:57 przez xardas12r, łącznie zmieniany 2 razy.
- q.b.
- Major
- Posty: 1211
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
Dwie bareczki póki co bardzo dobre ciekawie się zapowiada testowanie na efekt uszkodzeń po trafieniu "HE" dla tych barek co je opracowałeś
Wyszkolenie bym tylko podniósł do 3+ jak dla całego USMC docelowo (może to rozgraniczyć na lata późniejsze np od 43 roku trening barkom na 3+ / podczas lądowania na Tarawie nie szło im to zbyt dobrze.../)
Wyszkolenie bym tylko podniósł do 3+ jak dla całego USMC docelowo (może to rozgraniczyć na lata późniejsze np od 43 roku trening barkom na 3+ / podczas lądowania na Tarawie nie szło im to zbyt dobrze.../)
"Duty, Honor, Country"
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Mefisto - Sherman DD zdecydowanie za szybko. On ledwo pływał...
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- xardas12r
- Generalleutnant
- Posty: 3912
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
- Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
- Been thanked: 21 times
- Kontakt:
Barka LCM (3)
Wyszkolenie 4+ , RP:1
Załoga: Cterech marynarzy i Bosman (dowódca) bez broni.
Stanowiska:sternik,dowódca,2 strzelców km-u,pomocnik
Uzbrojenie 2 km 0.5 cala z supportem
Ładowność: 60 żołnierzy/samochód i 30 żołnierzy/armata z obsługą/czołg średni
Prędkość:
Fast 30cm
Assault 30cm
Slow 15cm
Otwarty dach ,odsłonięta załoga.
Dla trafiania traktowana jako transporter opancerzony. Medium Cover.Po otwarciu klapy desantowej cover przy strzałach od przodu redukowany do light.Podczas strzelania z barki zawsze obowiązuje modyfikator -1 do trafiania (jak przy rozkazie szturmu).Łodzie Korpusu Marines mają Wyszkolenie 3+.
Tabela uszkodzeń:
1-3 NE
3 3 załogi
4 8 załogi
5 10 załogi
6 10 załogi + broń
7 15 załogi + możliwość tylko powolnego ruchu
8 15 załogi + idzie na dno. Każdemu członkowi załogi rzucamy test morale za każde zaczęte 10 cm od brzegu. Jak zda - dopłynął do brzegu
9 20 załogi + idzie na dno. Każdemu członkowi załogi rzucamy test morale za każde zaczęte 10 cm od brzegu. Jak zda - dopłynął do brzegu
10.Wszyscy zginęli.Łódź zatonęła
Wyszkolenie 4+ , RP:1
Załoga: Cterech marynarzy i Bosman (dowódca) bez broni.
Stanowiska:sternik,dowódca,2 strzelców km-u,pomocnik
Uzbrojenie 2 km 0.5 cala z supportem
Ładowność: 60 żołnierzy/samochód i 30 żołnierzy/armata z obsługą/czołg średni
Prędkość:
Fast 30cm
Assault 30cm
Slow 15cm
Otwarty dach ,odsłonięta załoga.
Dla trafiania traktowana jako transporter opancerzony. Medium Cover.Po otwarciu klapy desantowej cover przy strzałach od przodu redukowany do light.Podczas strzelania z barki zawsze obowiązuje modyfikator -1 do trafiania (jak przy rozkazie szturmu).Łodzie Korpusu Marines mają Wyszkolenie 3+.
Tabela uszkodzeń:
1-3 NE
3 3 załogi
4 8 załogi
5 10 załogi
6 10 załogi + broń
7 15 załogi + możliwość tylko powolnego ruchu
8 15 załogi + idzie na dno. Każdemu członkowi załogi rzucamy test morale za każde zaczęte 10 cm od brzegu. Jak zda - dopłynął do brzegu
9 20 załogi + idzie na dno. Każdemu członkowi załogi rzucamy test morale za każde zaczęte 10 cm od brzegu. Jak zda - dopłynął do brzegu
10.Wszyscy zginęli.Łódź zatonęła
- xardas12r
- Generalleutnant
- Posty: 3912
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
- Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
- Been thanked: 21 times
- Kontakt:
LVT (1)/LVT (2) (Lekki czołg)
Trening 3+ RP:1
Załoga: 2 marines i sierżant z Gres gunami
Funkcje:Kierowca , dowódca ,pomocnik dowódcy
Do testów trafiani liczy się jaka ciężarówka. Medium cover dla załogi.Pojemność 30 ludzi.Od góry otwarty.Amfibia( W wodzie Fast 20cm;Assault 15cm;Slow 8cm).Podczas strzelania z wody zawsze obowiązuje modyfikator -1 do trafiania (jak przy rozkazie szturmu)
+Może mieć dwa KM (0,5 lub 0,303 cala)
+LVT (A)(2) liczy się dla trafiania jako transporter opancerzony.Ma dwa km 0,5 i dwa 0,303( te są obsługiwane przez desant)
+LVT (3)/LVT(4) mogą przewozić zamiast piechurów samochód osobowy albo działo z załogą
+LVT (4) ma dwa km 0,5 i dwa 0,303( te są obsługiwane przez desant).Późniejsze wersje traktowane jako transporter opancerzony.Jedna z opancerzonych wersji ma kadłubowy km 0.303.Opcjonalnie mozna zastąpić dwa km 0,5 cala jednym polstenem 20mm
Trening 3+ RP:1
Załoga: 2 marines i sierżant z Gres gunami
Funkcje:Kierowca , dowódca ,pomocnik dowódcy
Do testów trafiani liczy się jaka ciężarówka. Medium cover dla załogi.Pojemność 30 ludzi.Od góry otwarty.Amfibia( W wodzie Fast 20cm;Assault 15cm;Slow 8cm).Podczas strzelania z wody zawsze obowiązuje modyfikator -1 do trafiania (jak przy rozkazie szturmu)
+Może mieć dwa KM (0,5 lub 0,303 cala)
+LVT (A)(2) liczy się dla trafiania jako transporter opancerzony.Ma dwa km 0,5 i dwa 0,303( te są obsługiwane przez desant)
+LVT (3)/LVT(4) mogą przewozić zamiast piechurów samochód osobowy albo działo z załogą
+LVT (4) ma dwa km 0,5 i dwa 0,303( te są obsługiwane przez desant).Późniejsze wersje traktowane jako transporter opancerzony.Jedna z opancerzonych wersji ma kadłubowy km 0.303.Opcjonalnie mozna zastąpić dwa km 0,5 cala jednym polstenem 20mm
Ostatnio zmieniony sobota, 20 czerwca 2009, 00:18 przez xardas12r, łącznie zmieniany 2 razy.