Interpretujemy podręcznik O:WWII

Forum systemu bitewnego "Operation: World War II".
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Wookush - NIE!
Jest tak jak ja napisałem: (użyję twojej listy)

1)Uzupełnienie kart
2)Zbieranie oddziałów
3)Inicjatywa
4)Rozkazy
a) gracz z inicjatywą daje rozkaz
b) gracz bez inicjatywy kontruje, jeśli ma ochotę i możliwość czyli przeciwnik nie rzucił rozkazu z priorytetem
c) riposta tego z inicjatywą jeśli ma ochotę i możliwość, czyli przeciwnik nie rzucił rozkazu z priorytetem 1
d) riposta tego bez inicjatywy, jeśli ma ochotę i możliwość
e) i tak dalej, w teorii można w ciągu takiej podtury wydać 6 rozkazów - po 3 z każdej strony wzajemnie się przebijając od 6 do 1.
f) gracz który wydał ostatni rozkaz zaczyna go wykonywać jako pierwszy

PO TYM GRACZ BEZ INICJATYWY WYDAJE ROZKAZ, MOŻE BYĆ SKONTROWANY I IDZIE PO SZNURKU JAK W POWYŻEJ!!!
5)Koniec tury, gry wszystkie jednostki wykonały już rozkaz.

UWAGA! BO NIE MA OBOWIĄZKU PRZEBIJANIA ROZKAZÓW!
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

Wciąż nie rozumiem po kiego grzyba zakładasz nowy temat i wypisujesz połowę podręcznika... o_O Masz problem to napisz o co ci chodzi, po prostu. Z całego twojego wywewnętrzniania się, ogólnie rzecz biorąc, najistotniejsze są ostatnie posty odnośnie sekwencji tury.
Boli cię coś i nie wiesz jak się do tego zabrać; przynajmniej ja to tak widzę. Ktoś cię wyprostował ponieważ źle grałeś i nie potrafisz przyjąć krytyki bez stawiania nowego tematu i właściwie to... nie wiadomo po co. Trzeba było sprawę załatwić na PW ewentualnie od razu zacząć od tego co cię gryzie. Ostatnio w ogóle na forum panuje tendencja do zakładania tematów jeden po drugim (prosty przykład - forum DBA). Połowa tematów z tamtego działu jest wg mnie bezużyteczna. Wracając do tematu:
Tu ciekawostka - Model Motocyklu Jadący to pojazd , jak się nie poruszał - piechota. Wczoraj się trochę w tym zamotałem.
Vehicles as cover
Vehicles offer cover to both loaded models and to the models behind them; Consider non-armoured vehicles as light
cover, armoured vehicles as medium cover and tanks as heavy cover.

Motory dają Light Covera ??
Z pierwszego tekstu wynika, że motory sa traktowane jako pojazdy TYLKO w ruchu, więc jeśli twoje figurki będą biegły razem z motorem to tak, motor daje osłonę. Jeśli motocytkl stoi jest traktowany jako piechota z tego co napisałeś.

Strzała
T
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Order Sequence
The player that won the initiative chooses a unit and gives them an Order. Show the card to the other player and
declare the intentions of the unit and the priority shown on the Order card.
The opponent may react by giving one of his units an order with a lower priority, by declaring their intentions and
the priority of their card.
At this point the first player can counter-react by assigning another order to another unit, as long as that order has a
lower priority than the last card played by his opponent, again declaring his intentions and the priority. This
sequence continues until one of the players selects a Priority1 order or passes. In both cases now proceed to the
Order Execution phase, starting with the lowest priority up to the highest.


Once the orders have all been completed the units will be given the right marker, of the right colour, to indicate that
they have performed an action that turn. Once this phase has been completed the player without the initiative
(Massimo, in this example - no matter whether he reacted or counter-reacted) chooses a unit and gives them an
order, declaring their intentions. Obviously it will be possible to react and counter-react just like the first example.
When ALL units have performed an action and all units have a marker the colour of the current turn, the turn is over
and the players start again from the card re-fill phase.
To jest jedyne możliwe i logiczne tłumaczenie ;) Czyli rozkaz za rozkaz ;)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Tu ciekawostka - Model Motocyklu Jadący to pojazd , jak się nie poruszał - piechota. Wczoraj się trochę w tym zamotałem. - tak, ale ta zasada jest tylko na potrzeby "awareness", nie osłony.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

Przemos19 pisze:Tu ciekawostka - Model Motocyklu Jadący to pojazd , jak się nie poruszał - piechota. Wczoraj się trochę w tym zamotałem. - tak, ale ta zasada jest tylko na potrzeby "awareness", nie osłony.
LOL xardas, ty faktycznie powinieneś przeczytać podręcznik, bo jak na razie to nawet pisząc zasady, które uważasz za poprawne tak naprawdę nie są bo nie wiesz co one oznaczają. Z tego co pisze Przemek to widoczność, a osłona przed pociskami to raczej dwie rózne rzeczy. Sam przez Ciebie zrobiłem błąd, chociaż na swoja obrone mam fakt, że nie gram w OWW2, a moje rozumowanie było całkiem logiczne. Weź no poczytaj zasady...

Pozdro
T
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Tomek - > Nie zostanę EMO tylko dlatego ,że raz źle użyłem motocyklów. Twoja przewaga polega właśnie na tym ,że się nie nasłuchałeś różnych bzdur. Nie uważam także ,że napisanie kilku postów po to aby się dowiedzieć jak to w końcu jest jest głupie czy niepotrzebne. Jak komuś zawadzają mogę usunąć.
tak, ale ta zasada jest tylko na potrzeby "awareness", nie osłony.
To jednak wczoraj dobrze nimi grałem.
Obrazek
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

^^ Było napisane jak wół i nie doczytałem. Także o spasowaniu swojego rozkazu :lol2:
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

Reasumując najwyższa pora na korepetycje u Przemosa :D
Ostatnio zmieniony wtorek, 8 lutego 2011, 16:14 przez q.b., łącznie zmieniany 1 raz.
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

W takim razie troszkę się pogubiłem z akcją WAIT!, w perfect timing.
Czy ma to wyglądać tak: przeciwnik daje rozkaz, ja zamiast kontrować daję rozkaz WAIT!, a przeciwnik MUSI (Assignment phase you can spend a WAIT action to pass and force your opponent to play. ) zagrać kolejną kartę z rzędu[/b]
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
skwercio
Caporal
Posty: 63
Rejestracja: środa, 27 października 2010, 21:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: skwercio »

xardas12r pisze:
Panic Recovery phase
From the second turn onwards you may have to recover panicked units. In this phase all panicked units that are in
the open must move as fast as possible towards the closest cover without moving closer to the enemy. When they
reach cover they throw themselves to the ground and are Pinned!
Panicked units that are already Pinned! and in cover can try to recover by taking a Morale Test. If they pass the test
then they are no longer in panic; stand all the models up. They may not do anything else this turn, so place a Unit
has Moved marker next to the unit (whatever the distance they have covered) making sure it’s the right colour (white
for even turns, black for odd turns). If they were already in cover the turn before, place a Unit was Stationary marker
next to them (white for even turns, black for odd turns). These markers help when defining awareness of the unit
(see the rules below).
If the unit is reduced to only one man after losses, even if he is not Panicked, he must perform a Morale Test every
turn. If the model passes the test then he can carry on fighting, but if he fails the test remove the model.
W tej fazie:
Wszystkie spanikowane jednostki poruszają się do najbliższej osłony , gdzie przypadają na ziemie spinowane.

Za jednostki znajdujące się już w osłonie rzucamy Moral Testy

Jednostki które się zebrały nie są już aktywne w tej turze
Jak jednostka dobiegnie do osłony to w tej samej turze w której dobiegła robimy Test?
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Nie, robimy w następnej, w tej turze kładą się na ziemi poprostu :)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
skwercio
Caporal
Posty: 63
Rejestracja: środa, 27 października 2010, 21:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: skwercio »

Według mnie raczej w tej samej turze, bo wyłączałoby to jednostkę na zbyt długi okres... (po odzyskaniu kontroli przecież jednostka nie robi nic przez resztę tury)
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Panicked units that are already Pinned! and in cover can try to recover by taking a Morale Test. If they pass the test
then they are no longer in panic; stand all the models up. They may not do anything else this turn, so place a Unit
has Moved marker next to the unit (whatever the distance they have covered) making sure it’s the right colour (white
for even turns, black for odd turns).

Jednoznacznie określono, że po przejściu testu morale dana jednostka nie może już nic robić w danej turze. Ot taka kara za pozwolenie na spanikowanie oddziałów.
Osobiście najczęściej wycinam w pień przeciwnika zanim zdoła się "zpanikować".
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
skwercio
Caporal
Posty: 63
Rejestracja: środa, 27 października 2010, 21:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: skwercio »

Przemos19 pisze:Panicked units that are already Pinned! and in cover can try to recover by taking a Morale Test. If they pass the test
then they are no longer in panic; stand all the models up. They may not do anything else this turn, so place a Unit
has Moved marker next to the unit (whatever the distance they have covered) making sure it’s the right colour (white
for even turns, black for odd turns).

Jednoznacznie określono, że po przejściu testu morale dana jednostka nie może już nic robić w danej turze. Ot taka kara za pozwolenie na spanikowanie oddziałów.
Osobiście najczęściej wycinam w pień przeciwnika zanim zdoła się "zpanikować".
No właśnie, PO przejściu Testu, ale Test robi jak tylko osiągnie osłonę i upadnie...
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

Z tego tekstu wynika, że w tej samej turze nie mogą dobiec do covera i poddać się testowaniu na "ogarnięcie" z paniki. Tylko jednostki spinnd'owane w poprzedniej turze będące w coverze mogą tego dokonać :)
"Duty, Honor, Country"
ODPOWIEDZ

Wróć do „Operation: World War II”