Tłumaczenie Afryka 1942

Forum systemu bitewnego "Operation: World War II".
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Tłumaczenie Afryka 1942

Post autor: Przemos19 »

Nudząc się w pracy zacząłem tłumaczyć Afrykę 1942. W związku z tym w ciągu tygodnia spoedziewajcie się z 10 stron tekstu do zaopiniowania ;)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Ok pora wkleić pierwsze próby:

Order Cards for Italian Armies
Włoski gracz dobiera standardowo 5 kart + po 1 na każdy niespanikowany oddział, który jest na stole.


Inicjatywa Armii Włoskiej
W przypadku dwukrotnego remisu podczas ustalania Inicjatywy Włoski gracz musi wyciągnąć kolejną kartę z talii, a nie z dobranych kart. Jeśli dojdzie do kolejnych remisów, karty wyciąga z talii, aż do skutku. Zasada ta ma za zadanie odzwierciedlać historyczny fakt, iż armia Włoska była nastawiona głównie defensywnie, a nie ofensywnie.



Znikające Działa:
Zasada ta została wprowadzona w celu zasymulowania zamieszania związanego z obecnością, bądź jej brakiem, dział przeciwpancernych 47mm. Podczas przygotowywania listy armii można poświęcić 200 pkt w celu wykonania rzutu zgodnie z poniższą tabelką. Rzut dokonywany jest dopiero po wystawieniu wszystkich oddziałów, w tym posiadających charakterystykę infiltrator.

1-6: Działa nie są obecne bądź nie mają amunicji.
7-8: Jedno działo nie zostało zwrócone, można je przydzielić dowolnie wybranemu oddziałowi piechoty. Oddział ten pełni funkcje załogi.
9-10: Dwa działa nie zostały zwrócone, każde z nich można przydzielić dowolniewybranemu oddziałowi piechoty. Oddział ten pełni funkcje załogi.



Moschetto Automatico Beretta 38A/42
Model 38A/42 był w produkcji od 1942. Wszystkie armie, od 1943 (włącznie) muszą zamienić Moschetto Automatico Beretta 38/A na 38A/42 bez dodatkowych kosztów.


Granaty Pazzaglia
Granaty te były słynne nie tylko z powodu ich bardzo dobrych właściwości przeciwpancernych, ale także z powodu licznych śmiertelnych wypadków związanych z ich użyciem. W sytuacji, gdy model posiadający granaty Pazzaglia szturmuje pojazd pancerny stosuje się standardowe zasady dotyczące szturmu z tą modyfikacją, że w przypadku wyrzucenia 1, 2 lub 3 model ten ginie (granat wybucha mu w rękach). W tym przypadku nie stosuje się zasad dotyczących obrażeń obszarowych, uznaje się, iż granaty zostały umieszczone między gąsienicami czy też na przedziale silnikowym. W przypadku pudła nie dochodzi do zniesienia ognia, granaty eksplodują bez żadnych obrażeń.






SPECJALNE ZASADY DLA ARMII BRYTYJSKIEJ

W celu rozróżnienia między wszystkimi dostępnymi konfiguracjami armii brytyjskiej w tej kampanii można wybrać JEDNĄ z następujących charakterystyk. Należy zwrócić uwagę, iż niektóre z nich mogą być przyznane tylko specyficznym typom jednostek (piechota, pojazdy, artyleria itp.), podczas gdy inne są bardziej ogólne.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
czaki
Chorąży koronny
Posty: 1337
Rejestracja: niedziela, 11 stycznia 2009, 21:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czaki »

Przemos, jak dobrze, że masz tyle wolnego w pracy ;)
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Kolejna paczka:

AFRYKAŃSKIE TERENY

Pustynny teren, na którym toczył się ten konflikt, posiada kilka specyficznych dla niego cech.

Palące słońce, prawie zupełny brak roślinności, upał, piasek który, wdziera się we wszelkie możliwe zakamarki oraz tumany kurzu wznoszone przez poruszające się pojazdy – wszystko to wymaga stworzenia pewnych nowych reguł odzwierciedlających ich wpływ na grę. Poniżej znajduje się krótka analiza nowych rodzajów terenu:

Hammadi:
Nazwa ta oznacza typowy dla Afryki Północnej kamienisty teren, pełen małych i średnich kamyków. Wszystkie pojazdy kołowe, które wjeżdżają na ten teren, wyjeżdżają z niego lub poruszają się po nim uznają go za Powolny+Test Kontroli Jazdy, natomiast pojazdy półgąsienicowe oraz gąsienicowe uznają go za Powolny. Pojazdy z 6/8 kołami bądź te, które posiadają charakterystykę Opony z niskim ciśnieniem także uznają ten teren za Powolny. Użycie broni obszarowych (z eksplodującymi pociskami) przeciwko piechocie zalegającej na tym terenie powoduje dodanie modyfikatora +1 do obrażeń, gdyż kawałki kamieni latają we wszystkie kierunki rażąc wszystko w promieniu wybuchu.

Wydmy Piaskowe:
Pojęcie to zawiera w sobie wszystko co kojarzy się z pustynią – piasek i wydmy w różnej konfiguracji. Wszystkie pojazdy kołowe, które wjeżdżają na ten teren, wyjeżdżają z niego lub poruszają się po nim uznają go za -5 + Test Kontroli Jazdy, natomiast pojazdy półgąsienicowe oraz gąsienicowe uznają go za Test Kontroli Jazdy. Pojazdy z 6/8 kołami bądź te, które posiadają charakterystykę Opony z niskim ciśnieniem także uznają wydmy za Test Kontroli Jazdy. Oddziały piechoty uznają ten teren za -5 dla ruchu. Ponadto oddziały piechoty w częściowej osłonie za grzbietem wydmy uznawane są za przebywające w średniej osłonie.

Wadi:
Słowo to oznacza wyschnięte koryto. Z tego względu jest to trudny do pokonania teren. Do Wadi można wejść tylko w wyznaczonych punktach wejścia. Wszystkie pojazdy kołowe, uznają punkt wejścia za -5 + Test Kontroli Jazdy, natomiast pojazdy półgąsienicowe oraz gąsienicowe uznają go za Test Kontroli Jazdy. Pojazdy z 6/8 kołami bądź te, które posiadają charakterystykę Opony z niskim ciśnieniem także uznają punkt wejścia za Test Kontroli Jazdy. Oddziały piechoty traktują punkt wejścia jako zwykły teren oraz mogą wejść do Wadi w każdym miejscu poświęcając -5 z ich ruchu. Ponadto oddziały piechoty w częściowej osłonie za brzegami Wadi uznawane są za przebywające w średniej osłonie.

Oaza:
Ten typ terenu oznacza zbiornik wodny wraz z otaczającymi go roślinnością i palmami. Na potrzeby gry teren ten jest uznawany za osłonę obszarową, ale linia widzenia sięga 10cm w głąb, a nie 5cm jak normalnie. Oddziały w oazie otrzymują +1 do Wyszkolenia. Nikt przecież dobrowolnie nie opuści oazy.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Blitz
Starszyj Lejtienant
Posty: 589
Rejestracja: niedziela, 28 grudnia 2008, 18:22
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: Blitz »

Przemos19 pisze:Granaty Pazzaglia
Mógłbyś dać link do jakiejś encyklopedii, bo chciałem o nich poczytać a nic nie znalazłem :/
"Marzenia się spełniają, trzeba tylko wierzyć."
Mój blog z modelami...
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

http://www.inert-ord.net/italrd/index.html

samego wytłumaczenia i info nie doszukałem się - może tu chodzi o tego "Red Devil'a", którym tak nękano Brytoli w Afryce - miał spore tendencje do niewybuchania - często krzywdząc nieszczęśliwego znalazcę :)
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Invented by Captain Passaglia an Italian Engineer officer
The Bomba Controcarro "passaglia" was an improvised anti- tank grenade
consisting of a 2-Kilogram soup tin filled with explosives and fitted
with an impact fuse and handle. Paratroopers, often with great
bravery, used this improvised device with some success against the
weak points of tanks unfortunately, the user often was caught in the
blast radius.

http://uk.groups.yahoo.com/group/firepo ... ssage/1443

Pod nazwą Passaglia już więcej informacji idzie znaleźć :)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

mam jej fotkę ! niezłe cacko !
Obrazek
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
Blitz
Starszyj Lejtienant
Posty: 589
Rejestracja: niedziela, 28 grudnia 2008, 18:22
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: Blitz »

o w mordke butelki po winiaczu :)
"Marzenia się spełniają, trzeba tylko wierzyć."
Mój blog z modelami...
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

No to raczej są puszki po zupie, wg. opisu.
Ps - a jakieś uwagi co do tłumaczenia ;>?
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

SPECJALNE ZASADY DLA ARMII BRYTYJSKIEJ

W celu rozróżnienia między wszystkimi dostępnymi konfiguracjami armii brytyjskiej w tej kampanii można wybrać JEDNĄ z następujących charakterystyk. Należy zwrócić uwagę, iż niektóre z nich mogą być przyznane tylko specyficznym typom jednostek (piechota, pojazdy, artyleria itp.), podczas gdy inne są bardziej ogólne.




Nowe Charakterystyki




Gwardia Królewska (Pojazdy):
Charakterystyka ta może zostać zakupiona także dla Plutonów Czołgów Średnich. W takim wypadku jeden z czołgów w plutonie musi zostać czołgiem dowódczym (HQ), który powinien posiadać odróżniający sztandar, symbol lub emblemat. Póki czołg dowódczy (HQ) nie zostanie zniszczony, opuszczony bądź jego dowódca nie zginie, wszystkie pojazdy w plutonie mogą ponownie przeprowadzić jeden z następujących testów, raz na turę: Test Paniki, pojedynczy rzut na trafienie lub pojedynczy rzut na obrażenia. Jednakże wszystkie pojazdy muszą pozostawać w odległości maksymalnie 50cm od HQ, jeśli mają korzystać z tej charakterystyki.
Plutony piechoty zakupione jako opcje muszą także stać się Gwardią Królewską.


Szkoci (Piechota):
Należy zamienić model jednego z żołnierzy w HQ modelem posiadającym kobzę. Jak długo ten model jest na stole, nawet przygwożdżone, wszystkie jednostki w plutonie (w tym HQ) uzyskują wyszkolenie 3+. Jednakże drużyny piechoty muszą pozostawać w odległości maksymalnie 30cm od HQ, jeśli mają korzystać z tej charakterystyki. Jeśli model z kobzą zginie Wyszkolenie wraca do wartości 4+.


Irlandczycy (Piechota):
Wszystkie oddziały w plutonie dostają bonus +1 do walki wręcz.


Austalijczycy (Piechota):
Wyszkolenie wszystkich oddziałów w plutonie wynosi 3+. Nie można zakupić opcji Pluton Czołgów Średnich oraz LRDG & SAS. Natomiast opcja Pluton Czołgów Wsparcia Piechoty kosztuje tylko 1 punkt opcji..


Ghurkhowie (Piechota):
Wszystkie oddziały w plutonie uzbrojone są w w Kukris (odpowiednik bagnetu) i posiadają charakterystykę Wyszkolony w walce bagnetem. Nie można zakupić opcji Pluton Czołgów Średnich, Pluton Czołgów Lekkich, LRDG & SAS, Zmotoryzowany Pluton Inżynierów oraz Plutonu Czołgów Wsparcia Piechoty.


Hindusi (Piechota, Samochody pancerne):
Nie można zakupić opcji Pluton Czołgów Średnich, Pluton Czołgów Lekkich, LRDG & SAS, Zmotoryzowany Pluton Inżynierów oraz Plutonu Czołgów Wsparcia Piechoty. Zakupiony Pluton Samochodów Pancernych może posiadać do trzech różnych typów pojazdów w jednym plutonie. Oddziały hinduskie mogą ponadto ponownie przeprowadzić nieudany test morale, raz na turę.







NOWE WYPOSAŻENIE

Granat N°74, “Lepka Bomba”:
Jest to blok C-4 pokryty lepką substancją. Na potrzeby gry Lepka Bomba jest uznawana za minę magnetyczną. Zimmerit nie ma żadnego efektu przeciwko temu rodzajowi broni..
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

ZASADY SPECJALNE DLA PUSTYNNYCH SCENARIUSZY

Po tym krótkim przeglądem afrykańskich terenów pora na zwrócenie uwagi na inne aspekty mające wpływ na przebieg rozgrywki.

Piasek Pustynny:
Poruszające się pojazdy wznosiły wielkie tumany kurzu, przez co ich pozycja była łatwa do dostrzeżenia przez przeciwnika. Jednakże samo zidentyfikowanie dokładnego typu pojazdu sprawiało już ogromną trudność, nawet z wykorzystaniem lornetki. W celu zażegnania potencjalnych nieporozumień należy zaznaczyć, że nawet jeśli pojazd jest w bezruchu nie jest łatwo wycelować w niego; modele poruszające się po wydmach piaskowych lub terenie pustynnym, dla celów dostrzeżenia, uznawane są za przebywające w osłonie.

 Pojazd poruszający się po otwartej przestrzeni normalnie można ujrzeć już na odległości 150cm, ale z powodu wpływu wzniecanych tumanów kurzu można do niego strzelać dopiero od odległości 100cm. Należy zauważyć, że odległość na której można dostrzegać nie zmienia się, nie zależnie od tego czy pojazd jest stacjonarny (a więc dobrze widzialny) czy też w ruchu (w chmurze pyłu).

W turach odbywających się w dzień należy pamiętać, aby zastosować modyfikacje dostrzegania opisane w zasadzie Fatamorgana.

Na potrzeby dostrzeżenia modele żołnierzy, które podążają na piechotę za pojazdami oraz są do nich tymczasowo dołączone uważane są za przebywające w osłonie, jeśli znajdują się w odległości do 10cm za pojazdem.

Fałszywe pojazdy:
Włosi, a za nimi inne armie, używały wiązek krzaków ciągniętych za samochodami i ciężarówkami w celu generowania tumanów pyłu, udających wyglądem te, które tworzą się za przejeżdżającymi pojazdami pancernymi, a co za tym idzie, utwierdzających obserwatorów w błędnym przeświadczeniu, że mają przed sobą silne kolumny pancerne. Aby użyć tej zasady należy poświęcić 10% wartości swojej armii na jej zakup (np. poświęca się 300pkt z armii na 3000pkt). Jej stosowanie w praktyce jest następujące – zapisuje się nazwę każdego pojazdu (oprócz motocykli) na karteczce i tuż przed rozłożeniem armii podkłada się ją pod każdy z pojazdów. W ten sposób określa się czym dany pojazd jest w rzeczywistości, czego nie wie przeciwnik.

 Twoja armia składa się z Jeepa i Czołgu średniego. Przygotuj 2 karteczki i umieść po jednej pod każdym z pojazdów. W ten sposób przeciwnik nie może odgadnąć po samym wyglądzie modelu jakim pojazdem każdy z nich jest w rzeczywistości. Może np. sądzić że ma przed sobą jeepa kiedy w rzeczywistości jest to czołg!

Wojska rozkłada się jak zwykle. Armie używające zasady fałszywe pojazdy utrzymują w sekrecie treść karteczki umieszczonej pod pojazdami jeśli każdy z nich nie porusza się dalej niż na 18cm na turę. Karteczka musi zostać ujawniona w momencie gdy pojazd wjeżdża w pole dostrzeżenia przeciwnika bądź kiedy otwiera ogień. Raz ujawniony pojazd nie może powrotem stać się fałszywym pojazdem. Ponadto gdy fałszywy pojazd został ostrzelany ogniem zaporowym także musi ujawnić swą prawdziwą tożsamość.

Fatamorgana:
Bardzo wysokie temperatury na pustyni potrafią tworzyć iluzje i zakłócać zmysły. Na początku każdej tury należy rzucić 3d10. Łączny wynik następnie odejmuje się od wszystkich wartości Dostrzeżenia. Efekt rzutów zachowany jest tylko dla danej tury, należy więc go powtarzać co turę. Można zostawić kostki na stole celem przypomnienia wartości dla aktualnej tury.

 Na początku tury rzuciłeś kostkami:5,8 i 10, co daje łącznie 23cm. Tak więc w tej turze dostrzeżesz poruszający się/stacjonarny pojazd na odległość 77cm (100-23=77), a nie jak normalnie, 100cm.

Zasada ta nie ma zastosowania w nocy.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Zjadłeś gwardie dla piechoty ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Nie, poprostu nie dałem rady się wyrobić ją przetłumaczyć :D
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Kolejne dodatki:

ARMIA NIEMIECKA: ZAŁOŻENIE

Aż do 1942 Niemcy uważali się za niezwyciężonych. Niepowodzenia przyjmowali jako zapowiedzi zwycięskich kontrataków.

Armia Niemiecka do końca 1942 MUSI zakupić charakterystykę: Niezwyciężony. Od początku 1943 jest to opcjonalne. Natomiast od początku 1944 traci nawet tę możliwość.

Niezwyciężony (1940-1942)
Wybierając Niezwyciężoną armię należy poświęcić część punktów w celu skorzystania z korzyści związanych z charakterystyką: Niezwyciężony.

Niezwyciężone oddziały mogą powtórzyć nieudany test raz na turę. Mogą ponadto użyć kartę rozkazu Ruch jak kartę Szturm, zachowując jednak wydrukowany na niej priorytet.

W celu skorzystania przez armię z dobrodziejstw tej charakterystyki należy poświęcić odpowiednią ilość punktów zależną od wartości armii. Na każde 500 punktów łącznej wartości armii, 80 z nich musi zostać poświęcone. Należy wspomnieć, iż zarówno pojazdy jak i piechota uzyskują tą charakterystykę.

 Armia na 500 punktów musi poświęcić 80 punktów aby stać się Niezwyciężoną. (pozostaje 420 punktów do wykorzystania na zakup oddziałów).

 Armia na 3,500 punktów musi poświęcić 560 punktów aby stać się Niezwyciężoną. (pozostaje 2,940punktów do wykorzystania na zakup oddziałów).
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
ODPOWIEDZ

Wróć do „Operation: World War II”