Tłumaczenie Afryka 1942

Forum systemu bitewnego "Operation: World War II".
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

PLUTON CZOŁGÓW ŚREDNICH (STANDARDOWY)


Składa się z jednego z następujących elementów:
• 1-5 Panzer III (tylko jeden oddział na armię; 1941-1943)
• 1-5 Panzer IV (tylko jeden oddział na armię; Front Afrykański 1942-1943) Wyszkolenie: 3+

1-5 Sdkfz 141 Panzer III Ausf G,H (Czołg średni)
PUNKTY: 590 each (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): średnie działo KwK38 50mm medium gun (L42) ze sprzężonym LKM Mg34.
Uzbrojenie dodatkowe (dolny kadłub): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 4 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, strzelec/radiotelegrafista, działonowy, ładowniczy, kierowca.
Charaktertstyki: Lekki pancerz, radiotelegrafista, podparcie.

Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• Jeden czołg na pluton może zostać HQ poprzez dodanie radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta na porucznika za
+ 30 punktów.
• Można zastapić lekki pancerz przez słabą konstrukcję za +70 punktów każdy (Ausf J).
• Można zastapić średnie działo KwK38 50mm (L42) długolufowym średnim działem KwK39 50mm (L60) za +50 punktów każdy (Sdkfz 141/1 Panzer III Ausf J).
• Można zastapić średnie działo KwK38 50mm (L42) krótkolufowym średnim działem KwK07 75mm (L24) i zastapić lekki pancerz przez słabą konstrukcję za + 120 punktów każdy (1942-1943, Sdkfz 141/2 Ausf N).
• LKM Mg34 z podparciem przeciwlotniczym może być dodany za +70 punktów. Uzbrojenie dodatkowe (górny właz). Dodatkowa funkcja dla dowódcy: strzelec przeciwlotniczy (odkryty).
• Generator dumu może być dodany za +50 punktów (zasada opcjonalna).



1-5 Sdkfz 161 Panzer IV Ausf F (Czołg średni)
PUNKTY: 710 each (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): średnie działo KwK37 75mm (L24) ze sprzężonym LKM Mg34.
Uzbrojenie dodatkowe (kadłub): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 4 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40. Duties: Dowódca, strzelec/radiotelegrafista, działonowy, ładowniczy, kierowca.
Charaktertstyki: Sprzężone uzbrojenie, słaba konstrukcja, krótka lufa (uzbrojenie podstawowe), radiotelegrafista, podparcie.

Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• Jeden czołg na pluton może zostać HQ poprzez dodanie radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta na porucznika za
+ 30 punktów.
• LKM Mg34 z podparciem przeciwlotniczym może być dodany za +70 punktów. Uzbrojenie dodatkowe (górny właz). Dodatkowa funkcja dla dowódcy: strzelec przeciwlotniczy (odkryty).
• Boczna wyrzutnia granatów dymnych może być dodana za +80 punktów (zasada opcjonalna).
• Można zastąpić średnie działo KwK37 długolufowym średnim działem KwK40 75mm L48) i dodać średni pancerz za +200 punktów (Sdkfz 161/2 Ausf G, 1942-1943. Sdkfz 161/2 Ausf H, 1943-1945).
• Można zastąpić średnie działo KwK37 długolufowym średnim działem KwK40 75mm (L43) za +100 punktów
(Sdkfz 161/1 Ausf F2, 1942-1943).


Opcje dla PLUTONU CZOŁGÓW ŚREDNICH
Na każdy pełny pluton czołgów (1 HQ + 4czołgi) można kupić do 10 z następujących opcji. Na każdy zakupiony czołg przypadają 2 opcje. Każda opcja może być kupiona więcej niż raz, do maksymalnej podanej ilości (max). Koszt każdej opcji jest kosztem jednostkowym.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

PLUTON CZOŁGÓW CIĘŻKICH (STANDARDOWY)


Składa się z 1-4 Sdkfz 181 Tiger (1942-1943)
Wyszkolenie: 2+

1-4 Sdkfz 181 Tiger (Czołg ciężki)
PUNKTY: 1,470 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (wieżą): ciężkie działo KwK36 88mm (L56) ze sprzężonym LKM Mg34.
Uzbrojenie dodatkowe (dolny kadłub): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 4 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40. Funkcje: Dowódcar, strzelec/radiotelegrafista, działonowy, ładowniczy, kierowca.
Charaktertstyki: Sprzężone uzbrojenie, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), ciężki pancerz, radiotelegrafista, podparcie, wolna wieża, łatwo grzęźnie.

Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• 1 czołg na pluton może zostać HQ poprzez dodanie radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta na porucznika za +30 punktów.
• LKM Mg34 z podparciem przeciwlotniczym może być dodany za +70 punktów. Uzbrojenie dodatkowe (górny właz). Dodatkowa funkcja dla dowódcy: strzelec przeciwlotniczy (odkryty).

Opcje dla PLUTONU CZOŁGÓW CIĘŻKICH
Na każdy pełny pluton czołgów (1 HQ + 3 czołgi) można kupić do 12 z następujących opcji. Na każdy zakupiony czołg przypadają 3 opcje. Każda opcja może być kupiona więcej niż raz, do maksymalnej podanej ilości (max). Koszt każdej opcji jest kosztem jednostkowym.






Opcje dla PLUTONU CZOŁGÓW ŚREDNICH i PLUTONU CZOŁGÓW CIĘŻKICH
• Pancerny Pluton Rozpoznawczy (max 2).
• Pluton Dział Szturmowych (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Spadochroniarzy.
• Pluton Grenadierów.
• Pluton Czołgów Ciężkich (liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Czołgów Lekkich (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Czołgów Średnich (liczy się jako 2 opcje).
• Zmotoryzowana Sekcja Przeciwlotnicza (max 1).
• Bateria Artylerii Zmotoryzowanej (max 2, liczy się jako 2 opcje).
• Zmotoryzowany Pluton Moździerzy (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Rozpoznawczy (max 2).
• Bateria Artylerii Rakietowej (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Sztab Kompanii Czołgów (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Niszczycieli Czołgów (max 1, liczy się jako 2 opcje).
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

PANCERNY PLUTON ROZPOZNAWCZY (1943)


Składa się z: 1-3 Sdkfz 233
Wyszkolenie: 3+

1-3 Sdkfz 233 (Samochód Pancerny, 8-kołowy)
PUNKTY: 360 (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): średnie działo StuK37 75mm (L24) ze sprzężonym LKM Mg42 na podparciu.
Załoga: 2 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w MP40.
Funkcje: Dowódca/ładowniczy, działonowy, kierowca/radiotelegrafista.
Charaktertstyki: Wysoka manewrowość, uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, sprzężone uzbrojenie, krótka lufa (uzbrojenie podstawowe), radiotelegrafista, otwarty przedział bojowy.

Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.





PLUTON DZIAŁ SZTURMOWYCH (1942-1943)


Składa się z jednego z następujących elementów:
• 1-2 Sdkfz 142 Stug Ausf D Wyszkolenie: 3+

1-4 Sdkfz 142 Stug Auf D (Czołg średni)
PUNKTY: 540 each (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (dolny kadłub): średnie działo Stuk 37 75mm (L24).
Uzbrojenie dodatkowe: Brak.
Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40. Funkcje: Dowódca, działonowy, ładowniczy, kierowca/radiotelegrafista.
Charaktertstyki: Uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, niska sylwetka, słaba konstrukcja, krótka lufa (uzbrojenie podstawowe), radiotelegrafista, działo samobieżne (szturm), podparcie.
Uwaga: Maksymalnie 2 na armię.

Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

PLUTON ROZPOZNAWCZY (1941-1943)


Składa się z jednego z następujących elementów:
• 0-4 Kettenkrad, 0-2 Kübelwagen
• 0-2 Sdkfz 250/5
• 0-2 Sdkfz 260/261, 0-2 Sdkfz 263
• 0-3 Sdkfz 223, 0-3 Sdkfz 222, 0-1 Sdkfz 231
• 0-1 Sdkfz 232, 0-3 Sdkfz 231
Training: 3+

0-2 Kübelwagen (Samochód)
PUNKTY: 90 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe: Brak.
Załoga: 2 ludzi (łącznicy) i 1 sierżant (kierowca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40 i granaty Stg39.
Funkcje: Kierowca, żołnierze, radiotelegrafista.
Charaktertstyki: Niska sylwetka, radiotelegrafista, otwarty przedział bojowy.

Warianty:
• 1 człowiek na armię może dodać Panzerfaust do swego wyposażenia za +30 punktów.
• LMG Mg34 z podparciem może zostać dodany za +70 punktów. Uzbrojenie podstawowe (stała pozycja). Dodatkowa funkcja: strzelec (odkryty).
• 1 Kübelwagen na Pluton może zostać HQ przez dodanie radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta przez porucznika za +30 punktów.
• Kübelwagen wywodzący się ze Spadochroniarzy musi zakupić bagnety i charakterystykę: Wyszkolony w walce bagnetem za +10 punktów.

0-4 Kettenkrad Sdkfz 2 (Motocykl)
PUNKTY: 70 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe: Brak.
Załoga:
1 człowiek uzbrojony w PM MP40 i granaty StG39 (kierowca).
1 człowiek uzbrojony w PM MP40 i granaty StG39 (łącznik).
Funkcje: Kierowca, żołinerze.
Charaktertstyki: Niska sylwetka, otwarty przedział bojowy.
Uwaga: Ruch Wolny: 25, Szturm: 35, Szybki: 45.

Warianty:
• Kettenkrad wywodzący się ze Spadochroniarzy musi zakupić bagnety i charakterystykę: Wyszkolony w walce bagnetem za +30 punktów.

0-2 Sdkfz 250/5 (Pojazd półgąsięnicowy)
PUNKTY: 240 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): LKM Mg34 na podpraciu.
Załoga: 3 ludzi i 1 porucznik (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40. Funkcje: Dowódca/strzelec, radiotelegrafista, kierowca, żołnierze.
Charaktertstyki: Radiotelegrafista, radio dalekiego zasięgu, podparcie, otwarty przedział bojowy.
Uwaga: Liczy się jako HQ dla ognia pośredniego z baterii, plutonu lub sekcji wskazanej na początku gry.

Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• Sdkfz 250/5 wywodzący się ze Spadochroniarzy musi zakupić bagnety i charakterystykę: Wyszkolony w walce bagnetem za +30 punktów.

0-2 Sdkfz 260/261 (Samochód Pancerny, 4-kołowy, HQ)
PUNKTY: 150 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe: Brak.
Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojenie w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, kierowca, 2 radiotelegrafistów.
Charaktertstyki: Lekki pancerz, radiotelegrafista, radio dalekiego zasięgu, otwarty przedział bojowy.

Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• Osłona przeciw granatom może być zamontowana na Sdkfz 260/261 za +50 punktów. W tym przypadku nie można już wrzucić granatu do środka pojazdu. Moździerze i Haubice mogą jednak strzelać normalnie gdyż waga ich pocisków jest wystarczająca do przebicia osłony.

Sdkfz 263 (Samochód pancerny, 8-kołowy, HQ)
PUNKTY: 290 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 4 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, strzelec, kierowca, 2 radiotelegrafistów.
Charaktertstyki: Wysoka manewrowość,uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, podparcie, radiotelegrafista, radio dalekiego zasięgu.

Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.

0-3 Sdkfz 222 (Samochód Pancerny, 4-kołowy)
PUNKTY: 370 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): lekkie działo KwK30 20mm (L55) ze sprzężonym LKM Mg34 na podparciu.
Załoga: 2 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca/ładowniczy, działonowy, kierowca/radiotelegrafista.
Charaktertstyki: Sprzężone uzbrojenie, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), lekki pancerz, radiotelegrafista, podparcie, szybkostrzelność, otwarty przedział bojowy.

Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• Osłona przeciw granatom może być zamontowana na Sdkfz 260/261 za +50 punktów. W tym przypadku nie można już wrzucić granatu do środka pojazdu. Moździerze i Haubice mogą jednak strzelać normalnie gdyż waga ich pocisków jest wystarczająca do przebicia osłony.

0-3 Sdkfz 223 (Samochód Pancerny, 4-kołowy)
PUNKTY: 210 (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): LKM Mg34z podparciem.
Załoga: 2 ludzi i 1 porucznik (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, strzelec, kierowca/radiotelegrafista.
Charaktertstyki: Lekki pancerz, radiotelegrafista, radio dalekiego zasięgu, otwarty przedział bojowy.
Uwaga: Jeden SdKfz 223 na pluton liczy się jako HQ dla ognia pośredniego z baterii, plutonu lub sekcji wskazanej na początku gry.

Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• Osłona przeciw granatom może być zamontowana na Sdkfz 233 za +50 punktów. W tym przypadku nie można już wrzucić granatu do środka pojazdu. Moździerze i Haubice mogą jednak strzelać normalnie gdyż waga ich pocisków jest wystarczająca do przebicia osłony.

Sdkfz 231 (Samochód Pancerny, 8-kołowy)
PUNKTY: 460 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): lekkie działo KwK38 20mm (L55) ze sprzężonym LKM Mg34.
Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, ładowniczy, działonowy/strzelec, kierowca/radiotelegrafista.
Charaktertstyki: Wysoka manewrowość, sprżężone uzbrojenie, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), radiotelegrafista, podparcie, szybkostrzelność.

Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.

Sdkfz 232 (Samochód Pancerny, 8-kołowy)
PUNKTY: 480 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): lekkie działo KwK38 20mm (L55) ze sprzężonym LKM Mg34 na podparciu. Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, ładowinczy, działonowy/strzelec, kierowca/radiotelegrafista.
Charaktertstyki: Wysoka manewrowość, sprżężone uzbrojenie, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), radiotelegrafista, radio dalekiego zasięgu, podparcie, szybkostrzelność.
Uwaga: Jeden SdKfz 232 na pluton liczy się jako HQ dla ognia pośredniego z baterii, plutonu lub sekcji wskazanej na początku gry.

Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

Post autor: DT »

Przemos19 pisze: • Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
Przemku to okreslenie jest trochę mylące, gdyż Niemcy opracowali kamuflaż (malowany) który jest powszechnie nazywany wlasnie Ambush - sam się początkowo na to nabrałem ;D

myslę że lepiej byłoby zamiast kamuflaż typu Ambush pisać zamaskowanie czołgu/działa w zasadzce czyli dodanie na pancerzu elementów charakterystycznych dla otoczenia (np. gałęzie)
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Hmm faktycznie, zapomniałem go zmienić w całym moim pliku z tłumaczeniami. Będzie poprostu "kamuflaż/maskowanie". Dość powiedzieć, że w Afryce takim czymś było nawet ubłocenie pojazdu.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
DT
Divisní generál
Posty: 3698
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
Lokalizacja: Kowary
Been thanked: 18 times

Post autor: DT »

Kamuflaż kojarzy się z malowaniem, a tu chyba maskowanie wystarczy bo to np. i siatka maskownicza może być...
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

W podręczniku opis tego co to znaczy jest niestety niejednoznaczny:
Vehicles that are more than half hidden by, or more than half inside, a scenery element are considered to be in cover. Vehicles with ambush camouflage that are more than 25% hidden by or inside an element of scenery are considered to be under cover. The shape of a vehicle cannot be modified and only a careful use of materials or special camouflage patterns can come close to concealing their presence.
Ogólnie wpływ na mechanikę jest taki jak podano, może być więc to bądź malowanie, bądź inne sposoby ukrycia ;)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
ODPOWIEDZ

Wróć do „Operation: World War II”