Tłumaczenie Afryka 1942
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
PLUTON CZOŁGÓW ŚREDNICH (STANDARDOWY)
Składa się z jednego z następujących elementów:
• 1-5 Panzer III (tylko jeden oddział na armię; 1941-1943)
• 1-5 Panzer IV (tylko jeden oddział na armię; Front Afrykański 1942-1943) Wyszkolenie: 3+
1-5 Sdkfz 141 Panzer III Ausf G,H (Czołg średni)
PUNKTY: 590 each (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): średnie działo KwK38 50mm medium gun (L42) ze sprzężonym LKM Mg34.
Uzbrojenie dodatkowe (dolny kadłub): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 4 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, strzelec/radiotelegrafista, działonowy, ładowniczy, kierowca.
Charaktertstyki: Lekki pancerz, radiotelegrafista, podparcie.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• Jeden czołg na pluton może zostać HQ poprzez dodanie radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta na porucznika za
+ 30 punktów.
• Można zastapić lekki pancerz przez słabą konstrukcję za +70 punktów każdy (Ausf J).
• Można zastapić średnie działo KwK38 50mm (L42) długolufowym średnim działem KwK39 50mm (L60) za +50 punktów każdy (Sdkfz 141/1 Panzer III Ausf J).
• Można zastapić średnie działo KwK38 50mm (L42) krótkolufowym średnim działem KwK07 75mm (L24) i zastapić lekki pancerz przez słabą konstrukcję za + 120 punktów każdy (1942-1943, Sdkfz 141/2 Ausf N).
• LKM Mg34 z podparciem przeciwlotniczym może być dodany za +70 punktów. Uzbrojenie dodatkowe (górny właz). Dodatkowa funkcja dla dowódcy: strzelec przeciwlotniczy (odkryty).
• Generator dumu może być dodany za +50 punktów (zasada opcjonalna).
1-5 Sdkfz 161 Panzer IV Ausf F (Czołg średni)
PUNKTY: 710 each (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): średnie działo KwK37 75mm (L24) ze sprzężonym LKM Mg34.
Uzbrojenie dodatkowe (kadłub): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 4 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40. Duties: Dowódca, strzelec/radiotelegrafista, działonowy, ładowniczy, kierowca.
Charaktertstyki: Sprzężone uzbrojenie, słaba konstrukcja, krótka lufa (uzbrojenie podstawowe), radiotelegrafista, podparcie.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• Jeden czołg na pluton może zostać HQ poprzez dodanie radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta na porucznika za
+ 30 punktów.
• LKM Mg34 z podparciem przeciwlotniczym może być dodany za +70 punktów. Uzbrojenie dodatkowe (górny właz). Dodatkowa funkcja dla dowódcy: strzelec przeciwlotniczy (odkryty).
• Boczna wyrzutnia granatów dymnych może być dodana za +80 punktów (zasada opcjonalna).
• Można zastąpić średnie działo KwK37 długolufowym średnim działem KwK40 75mm L48) i dodać średni pancerz za +200 punktów (Sdkfz 161/2 Ausf G, 1942-1943. Sdkfz 161/2 Ausf H, 1943-1945).
• Można zastąpić średnie działo KwK37 długolufowym średnim działem KwK40 75mm (L43) za +100 punktów
(Sdkfz 161/1 Ausf F2, 1942-1943).
Opcje dla PLUTONU CZOŁGÓW ŚREDNICH
Na każdy pełny pluton czołgów (1 HQ + 4czołgi) można kupić do 10 z następujących opcji. Na każdy zakupiony czołg przypadają 2 opcje. Każda opcja może być kupiona więcej niż raz, do maksymalnej podanej ilości (max). Koszt każdej opcji jest kosztem jednostkowym.
Składa się z jednego z następujących elementów:
• 1-5 Panzer III (tylko jeden oddział na armię; 1941-1943)
• 1-5 Panzer IV (tylko jeden oddział na armię; Front Afrykański 1942-1943) Wyszkolenie: 3+
1-5 Sdkfz 141 Panzer III Ausf G,H (Czołg średni)
PUNKTY: 590 each (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): średnie działo KwK38 50mm medium gun (L42) ze sprzężonym LKM Mg34.
Uzbrojenie dodatkowe (dolny kadłub): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 4 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, strzelec/radiotelegrafista, działonowy, ładowniczy, kierowca.
Charaktertstyki: Lekki pancerz, radiotelegrafista, podparcie.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• Jeden czołg na pluton może zostać HQ poprzez dodanie radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta na porucznika za
+ 30 punktów.
• Można zastapić lekki pancerz przez słabą konstrukcję za +70 punktów każdy (Ausf J).
• Można zastapić średnie działo KwK38 50mm (L42) długolufowym średnim działem KwK39 50mm (L60) za +50 punktów każdy (Sdkfz 141/1 Panzer III Ausf J).
• Można zastapić średnie działo KwK38 50mm (L42) krótkolufowym średnim działem KwK07 75mm (L24) i zastapić lekki pancerz przez słabą konstrukcję za + 120 punktów każdy (1942-1943, Sdkfz 141/2 Ausf N).
• LKM Mg34 z podparciem przeciwlotniczym może być dodany za +70 punktów. Uzbrojenie dodatkowe (górny właz). Dodatkowa funkcja dla dowódcy: strzelec przeciwlotniczy (odkryty).
• Generator dumu może być dodany za +50 punktów (zasada opcjonalna).
1-5 Sdkfz 161 Panzer IV Ausf F (Czołg średni)
PUNKTY: 710 each (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): średnie działo KwK37 75mm (L24) ze sprzężonym LKM Mg34.
Uzbrojenie dodatkowe (kadłub): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 4 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40. Duties: Dowódca, strzelec/radiotelegrafista, działonowy, ładowniczy, kierowca.
Charaktertstyki: Sprzężone uzbrojenie, słaba konstrukcja, krótka lufa (uzbrojenie podstawowe), radiotelegrafista, podparcie.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• Jeden czołg na pluton może zostać HQ poprzez dodanie radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta na porucznika za
+ 30 punktów.
• LKM Mg34 z podparciem przeciwlotniczym może być dodany za +70 punktów. Uzbrojenie dodatkowe (górny właz). Dodatkowa funkcja dla dowódcy: strzelec przeciwlotniczy (odkryty).
• Boczna wyrzutnia granatów dymnych może być dodana za +80 punktów (zasada opcjonalna).
• Można zastąpić średnie działo KwK37 długolufowym średnim działem KwK40 75mm L48) i dodać średni pancerz za +200 punktów (Sdkfz 161/2 Ausf G, 1942-1943. Sdkfz 161/2 Ausf H, 1943-1945).
• Można zastąpić średnie działo KwK37 długolufowym średnim działem KwK40 75mm (L43) za +100 punktów
(Sdkfz 161/1 Ausf F2, 1942-1943).
Opcje dla PLUTONU CZOŁGÓW ŚREDNICH
Na każdy pełny pluton czołgów (1 HQ + 4czołgi) można kupić do 10 z następujących opcji. Na każdy zakupiony czołg przypadają 2 opcje. Każda opcja może być kupiona więcej niż raz, do maksymalnej podanej ilości (max). Koszt każdej opcji jest kosztem jednostkowym.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
PLUTON CZOŁGÓW CIĘŻKICH (STANDARDOWY)
Składa się z 1-4 Sdkfz 181 Tiger (1942-1943)
Wyszkolenie: 2+
1-4 Sdkfz 181 Tiger (Czołg ciężki)
PUNKTY: 1,470 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (wieżą): ciężkie działo KwK36 88mm (L56) ze sprzężonym LKM Mg34.
Uzbrojenie dodatkowe (dolny kadłub): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 4 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40. Funkcje: Dowódcar, strzelec/radiotelegrafista, działonowy, ładowniczy, kierowca.
Charaktertstyki: Sprzężone uzbrojenie, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), ciężki pancerz, radiotelegrafista, podparcie, wolna wieża, łatwo grzęźnie.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• 1 czołg na pluton może zostać HQ poprzez dodanie radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta na porucznika za +30 punktów.
• LKM Mg34 z podparciem przeciwlotniczym może być dodany za +70 punktów. Uzbrojenie dodatkowe (górny właz). Dodatkowa funkcja dla dowódcy: strzelec przeciwlotniczy (odkryty).
Opcje dla PLUTONU CZOŁGÓW CIĘŻKICH
Na każdy pełny pluton czołgów (1 HQ + 3 czołgi) można kupić do 12 z następujących opcji. Na każdy zakupiony czołg przypadają 3 opcje. Każda opcja może być kupiona więcej niż raz, do maksymalnej podanej ilości (max). Koszt każdej opcji jest kosztem jednostkowym.
Opcje dla PLUTONU CZOŁGÓW ŚREDNICH i PLUTONU CZOŁGÓW CIĘŻKICH
• Pancerny Pluton Rozpoznawczy (max 2).
• Pluton Dział Szturmowych (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Spadochroniarzy.
• Pluton Grenadierów.
• Pluton Czołgów Ciężkich (liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Czołgów Lekkich (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Czołgów Średnich (liczy się jako 2 opcje).
• Zmotoryzowana Sekcja Przeciwlotnicza (max 1).
• Bateria Artylerii Zmotoryzowanej (max 2, liczy się jako 2 opcje).
• Zmotoryzowany Pluton Moździerzy (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Rozpoznawczy (max 2).
• Bateria Artylerii Rakietowej (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Sztab Kompanii Czołgów (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Niszczycieli Czołgów (max 1, liczy się jako 2 opcje).
Składa się z 1-4 Sdkfz 181 Tiger (1942-1943)
Wyszkolenie: 2+
1-4 Sdkfz 181 Tiger (Czołg ciężki)
PUNKTY: 1,470 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (wieżą): ciężkie działo KwK36 88mm (L56) ze sprzężonym LKM Mg34.
Uzbrojenie dodatkowe (dolny kadłub): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 4 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40. Funkcje: Dowódcar, strzelec/radiotelegrafista, działonowy, ładowniczy, kierowca.
Charaktertstyki: Sprzężone uzbrojenie, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), ciężki pancerz, radiotelegrafista, podparcie, wolna wieża, łatwo grzęźnie.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• 1 czołg na pluton może zostać HQ poprzez dodanie radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta na porucznika za +30 punktów.
• LKM Mg34 z podparciem przeciwlotniczym może być dodany za +70 punktów. Uzbrojenie dodatkowe (górny właz). Dodatkowa funkcja dla dowódcy: strzelec przeciwlotniczy (odkryty).
Opcje dla PLUTONU CZOŁGÓW CIĘŻKICH
Na każdy pełny pluton czołgów (1 HQ + 3 czołgi) można kupić do 12 z następujących opcji. Na każdy zakupiony czołg przypadają 3 opcje. Każda opcja może być kupiona więcej niż raz, do maksymalnej podanej ilości (max). Koszt każdej opcji jest kosztem jednostkowym.
Opcje dla PLUTONU CZOŁGÓW ŚREDNICH i PLUTONU CZOŁGÓW CIĘŻKICH
• Pancerny Pluton Rozpoznawczy (max 2).
• Pluton Dział Szturmowych (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Spadochroniarzy.
• Pluton Grenadierów.
• Pluton Czołgów Ciężkich (liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Czołgów Lekkich (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Czołgów Średnich (liczy się jako 2 opcje).
• Zmotoryzowana Sekcja Przeciwlotnicza (max 1).
• Bateria Artylerii Zmotoryzowanej (max 2, liczy się jako 2 opcje).
• Zmotoryzowany Pluton Moździerzy (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Rozpoznawczy (max 2).
• Bateria Artylerii Rakietowej (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Sztab Kompanii Czołgów (max 1, liczy się jako 2 opcje).
• Pluton Niszczycieli Czołgów (max 1, liczy się jako 2 opcje).
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
PANCERNY PLUTON ROZPOZNAWCZY (1943)
Składa się z: 1-3 Sdkfz 233
Wyszkolenie: 3+
1-3 Sdkfz 233 (Samochód Pancerny, 8-kołowy)
PUNKTY: 360 (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): średnie działo StuK37 75mm (L24) ze sprzężonym LKM Mg42 na podparciu.
Załoga: 2 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w MP40.
Funkcje: Dowódca/ładowniczy, działonowy, kierowca/radiotelegrafista.
Charaktertstyki: Wysoka manewrowość, uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, sprzężone uzbrojenie, krótka lufa (uzbrojenie podstawowe), radiotelegrafista, otwarty przedział bojowy.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
PLUTON DZIAŁ SZTURMOWYCH (1942-1943)
Składa się z jednego z następujących elementów:
• 1-2 Sdkfz 142 Stug Ausf D Wyszkolenie: 3+
1-4 Sdkfz 142 Stug Auf D (Czołg średni)
PUNKTY: 540 each (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (dolny kadłub): średnie działo Stuk 37 75mm (L24).
Uzbrojenie dodatkowe: Brak.
Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40. Funkcje: Dowódca, działonowy, ładowniczy, kierowca/radiotelegrafista.
Charaktertstyki: Uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, niska sylwetka, słaba konstrukcja, krótka lufa (uzbrojenie podstawowe), radiotelegrafista, działo samobieżne (szturm), podparcie.
Uwaga: Maksymalnie 2 na armię.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
Składa się z: 1-3 Sdkfz 233
Wyszkolenie: 3+
1-3 Sdkfz 233 (Samochód Pancerny, 8-kołowy)
PUNKTY: 360 (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): średnie działo StuK37 75mm (L24) ze sprzężonym LKM Mg42 na podparciu.
Załoga: 2 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w MP40.
Funkcje: Dowódca/ładowniczy, działonowy, kierowca/radiotelegrafista.
Charaktertstyki: Wysoka manewrowość, uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, sprzężone uzbrojenie, krótka lufa (uzbrojenie podstawowe), radiotelegrafista, otwarty przedział bojowy.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
PLUTON DZIAŁ SZTURMOWYCH (1942-1943)
Składa się z jednego z następujących elementów:
• 1-2 Sdkfz 142 Stug Ausf D Wyszkolenie: 3+
1-4 Sdkfz 142 Stug Auf D (Czołg średni)
PUNKTY: 540 each (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (dolny kadłub): średnie działo Stuk 37 75mm (L24).
Uzbrojenie dodatkowe: Brak.
Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40. Funkcje: Dowódca, działonowy, ładowniczy, kierowca/radiotelegrafista.
Charaktertstyki: Uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, niska sylwetka, słaba konstrukcja, krótka lufa (uzbrojenie podstawowe), radiotelegrafista, działo samobieżne (szturm), podparcie.
Uwaga: Maksymalnie 2 na armię.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
PLUTON ROZPOZNAWCZY (1941-1943)
Składa się z jednego z następujących elementów:
• 0-4 Kettenkrad, 0-2 Kübelwagen
• 0-2 Sdkfz 250/5
• 0-2 Sdkfz 260/261, 0-2 Sdkfz 263
• 0-3 Sdkfz 223, 0-3 Sdkfz 222, 0-1 Sdkfz 231
• 0-1 Sdkfz 232, 0-3 Sdkfz 231
Training: 3+
0-2 Kübelwagen (Samochód)
PUNKTY: 90 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe: Brak.
Załoga: 2 ludzi (łącznicy) i 1 sierżant (kierowca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40 i granaty Stg39.
Funkcje: Kierowca, żołnierze, radiotelegrafista.
Charaktertstyki: Niska sylwetka, radiotelegrafista, otwarty przedział bojowy.
Warianty:
• 1 człowiek na armię może dodać Panzerfaust do swego wyposażenia za +30 punktów.
• LMG Mg34 z podparciem może zostać dodany za +70 punktów. Uzbrojenie podstawowe (stała pozycja). Dodatkowa funkcja: strzelec (odkryty).
• 1 Kübelwagen na Pluton może zostać HQ przez dodanie radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta przez porucznika za +30 punktów.
• Kübelwagen wywodzący się ze Spadochroniarzy musi zakupić bagnety i charakterystykę: Wyszkolony w walce bagnetem za +10 punktów.
0-4 Kettenkrad Sdkfz 2 (Motocykl)
PUNKTY: 70 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe: Brak.
Załoga:
1 człowiek uzbrojony w PM MP40 i granaty StG39 (kierowca).
1 człowiek uzbrojony w PM MP40 i granaty StG39 (łącznik).
Funkcje: Kierowca, żołinerze.
Charaktertstyki: Niska sylwetka, otwarty przedział bojowy.
Uwaga: Ruch Wolny: 25, Szturm: 35, Szybki: 45.
Warianty:
• Kettenkrad wywodzący się ze Spadochroniarzy musi zakupić bagnety i charakterystykę: Wyszkolony w walce bagnetem za +30 punktów.
0-2 Sdkfz 250/5 (Pojazd półgąsięnicowy)
PUNKTY: 240 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): LKM Mg34 na podpraciu.
Załoga: 3 ludzi i 1 porucznik (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40. Funkcje: Dowódca/strzelec, radiotelegrafista, kierowca, żołnierze.
Charaktertstyki: Radiotelegrafista, radio dalekiego zasięgu, podparcie, otwarty przedział bojowy.
Uwaga: Liczy się jako HQ dla ognia pośredniego z baterii, plutonu lub sekcji wskazanej na początku gry.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• Sdkfz 250/5 wywodzący się ze Spadochroniarzy musi zakupić bagnety i charakterystykę: Wyszkolony w walce bagnetem za +30 punktów.
0-2 Sdkfz 260/261 (Samochód Pancerny, 4-kołowy, HQ)
PUNKTY: 150 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe: Brak.
Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojenie w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, kierowca, 2 radiotelegrafistów.
Charaktertstyki: Lekki pancerz, radiotelegrafista, radio dalekiego zasięgu, otwarty przedział bojowy.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• Osłona przeciw granatom może być zamontowana na Sdkfz 260/261 za +50 punktów. W tym przypadku nie można już wrzucić granatu do środka pojazdu. Moździerze i Haubice mogą jednak strzelać normalnie gdyż waga ich pocisków jest wystarczająca do przebicia osłony.
Sdkfz 263 (Samochód pancerny, 8-kołowy, HQ)
PUNKTY: 290 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 4 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, strzelec, kierowca, 2 radiotelegrafistów.
Charaktertstyki: Wysoka manewrowość,uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, podparcie, radiotelegrafista, radio dalekiego zasięgu.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
0-3 Sdkfz 222 (Samochód Pancerny, 4-kołowy)
PUNKTY: 370 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): lekkie działo KwK30 20mm (L55) ze sprzężonym LKM Mg34 na podparciu.
Załoga: 2 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca/ładowniczy, działonowy, kierowca/radiotelegrafista.
Charaktertstyki: Sprzężone uzbrojenie, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), lekki pancerz, radiotelegrafista, podparcie, szybkostrzelność, otwarty przedział bojowy.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• Osłona przeciw granatom może być zamontowana na Sdkfz 260/261 za +50 punktów. W tym przypadku nie można już wrzucić granatu do środka pojazdu. Moździerze i Haubice mogą jednak strzelać normalnie gdyż waga ich pocisków jest wystarczająca do przebicia osłony.
0-3 Sdkfz 223 (Samochód Pancerny, 4-kołowy)
PUNKTY: 210 (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): LKM Mg34z podparciem.
Załoga: 2 ludzi i 1 porucznik (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, strzelec, kierowca/radiotelegrafista.
Charaktertstyki: Lekki pancerz, radiotelegrafista, radio dalekiego zasięgu, otwarty przedział bojowy.
Uwaga: Jeden SdKfz 223 na pluton liczy się jako HQ dla ognia pośredniego z baterii, plutonu lub sekcji wskazanej na początku gry.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• Osłona przeciw granatom może być zamontowana na Sdkfz 233 za +50 punktów. W tym przypadku nie można już wrzucić granatu do środka pojazdu. Moździerze i Haubice mogą jednak strzelać normalnie gdyż waga ich pocisków jest wystarczająca do przebicia osłony.
Sdkfz 231 (Samochód Pancerny, 8-kołowy)
PUNKTY: 460 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): lekkie działo KwK38 20mm (L55) ze sprzężonym LKM Mg34.
Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, ładowniczy, działonowy/strzelec, kierowca/radiotelegrafista.
Charaktertstyki: Wysoka manewrowość, sprżężone uzbrojenie, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), radiotelegrafista, podparcie, szybkostrzelność.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
Sdkfz 232 (Samochód Pancerny, 8-kołowy)
PUNKTY: 480 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): lekkie działo KwK38 20mm (L55) ze sprzężonym LKM Mg34 na podparciu. Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, ładowinczy, działonowy/strzelec, kierowca/radiotelegrafista.
Charaktertstyki: Wysoka manewrowość, sprżężone uzbrojenie, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), radiotelegrafista, radio dalekiego zasięgu, podparcie, szybkostrzelność.
Uwaga: Jeden SdKfz 232 na pluton liczy się jako HQ dla ognia pośredniego z baterii, plutonu lub sekcji wskazanej na początku gry.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
Składa się z jednego z następujących elementów:
• 0-4 Kettenkrad, 0-2 Kübelwagen
• 0-2 Sdkfz 250/5
• 0-2 Sdkfz 260/261, 0-2 Sdkfz 263
• 0-3 Sdkfz 223, 0-3 Sdkfz 222, 0-1 Sdkfz 231
• 0-1 Sdkfz 232, 0-3 Sdkfz 231
Training: 3+
0-2 Kübelwagen (Samochód)
PUNKTY: 90 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe: Brak.
Załoga: 2 ludzi (łącznicy) i 1 sierżant (kierowca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40 i granaty Stg39.
Funkcje: Kierowca, żołnierze, radiotelegrafista.
Charaktertstyki: Niska sylwetka, radiotelegrafista, otwarty przedział bojowy.
Warianty:
• 1 człowiek na armię może dodać Panzerfaust do swego wyposażenia za +30 punktów.
• LMG Mg34 z podparciem może zostać dodany za +70 punktów. Uzbrojenie podstawowe (stała pozycja). Dodatkowa funkcja: strzelec (odkryty).
• 1 Kübelwagen na Pluton może zostać HQ przez dodanie radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta przez porucznika za +30 punktów.
• Kübelwagen wywodzący się ze Spadochroniarzy musi zakupić bagnety i charakterystykę: Wyszkolony w walce bagnetem za +10 punktów.
0-4 Kettenkrad Sdkfz 2 (Motocykl)
PUNKTY: 70 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe: Brak.
Załoga:
1 człowiek uzbrojony w PM MP40 i granaty StG39 (kierowca).
1 człowiek uzbrojony w PM MP40 i granaty StG39 (łącznik).
Funkcje: Kierowca, żołinerze.
Charaktertstyki: Niska sylwetka, otwarty przedział bojowy.
Uwaga: Ruch Wolny: 25, Szturm: 35, Szybki: 45.
Warianty:
• Kettenkrad wywodzący się ze Spadochroniarzy musi zakupić bagnety i charakterystykę: Wyszkolony w walce bagnetem za +30 punktów.
0-2 Sdkfz 250/5 (Pojazd półgąsięnicowy)
PUNKTY: 240 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): LKM Mg34 na podpraciu.
Załoga: 3 ludzi i 1 porucznik (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40. Funkcje: Dowódca/strzelec, radiotelegrafista, kierowca, żołnierze.
Charaktertstyki: Radiotelegrafista, radio dalekiego zasięgu, podparcie, otwarty przedział bojowy.
Uwaga: Liczy się jako HQ dla ognia pośredniego z baterii, plutonu lub sekcji wskazanej na początku gry.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• Sdkfz 250/5 wywodzący się ze Spadochroniarzy musi zakupić bagnety i charakterystykę: Wyszkolony w walce bagnetem za +30 punktów.
0-2 Sdkfz 260/261 (Samochód Pancerny, 4-kołowy, HQ)
PUNKTY: 150 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe: Brak.
Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojenie w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, kierowca, 2 radiotelegrafistów.
Charaktertstyki: Lekki pancerz, radiotelegrafista, radio dalekiego zasięgu, otwarty przedział bojowy.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• Osłona przeciw granatom może być zamontowana na Sdkfz 260/261 za +50 punktów. W tym przypadku nie można już wrzucić granatu do środka pojazdu. Moździerze i Haubice mogą jednak strzelać normalnie gdyż waga ich pocisków jest wystarczająca do przebicia osłony.
Sdkfz 263 (Samochód pancerny, 8-kołowy, HQ)
PUNKTY: 290 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 4 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, strzelec, kierowca, 2 radiotelegrafistów.
Charaktertstyki: Wysoka manewrowość,uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, podparcie, radiotelegrafista, radio dalekiego zasięgu.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
0-3 Sdkfz 222 (Samochód Pancerny, 4-kołowy)
PUNKTY: 370 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): lekkie działo KwK30 20mm (L55) ze sprzężonym LKM Mg34 na podparciu.
Załoga: 2 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca/ładowniczy, działonowy, kierowca/radiotelegrafista.
Charaktertstyki: Sprzężone uzbrojenie, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), lekki pancerz, radiotelegrafista, podparcie, szybkostrzelność, otwarty przedział bojowy.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• Osłona przeciw granatom może być zamontowana na Sdkfz 260/261 za +50 punktów. W tym przypadku nie można już wrzucić granatu do środka pojazdu. Moździerze i Haubice mogą jednak strzelać normalnie gdyż waga ich pocisków jest wystarczająca do przebicia osłony.
0-3 Sdkfz 223 (Samochód Pancerny, 4-kołowy)
PUNKTY: 210 (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): LKM Mg34z podparciem.
Załoga: 2 ludzi i 1 porucznik (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, strzelec, kierowca/radiotelegrafista.
Charaktertstyki: Lekki pancerz, radiotelegrafista, radio dalekiego zasięgu, otwarty przedział bojowy.
Uwaga: Jeden SdKfz 223 na pluton liczy się jako HQ dla ognia pośredniego z baterii, plutonu lub sekcji wskazanej na początku gry.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
• Osłona przeciw granatom może być zamontowana na Sdkfz 233 za +50 punktów. W tym przypadku nie można już wrzucić granatu do środka pojazdu. Moździerze i Haubice mogą jednak strzelać normalnie gdyż waga ich pocisków jest wystarczająca do przebicia osłony.
Sdkfz 231 (Samochód Pancerny, 8-kołowy)
PUNKTY: 460 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): lekkie działo KwK38 20mm (L55) ze sprzężonym LKM Mg34.
Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, ładowniczy, działonowy/strzelec, kierowca/radiotelegrafista.
Charaktertstyki: Wysoka manewrowość, sprżężone uzbrojenie, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), radiotelegrafista, podparcie, szybkostrzelność.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
Sdkfz 232 (Samochód Pancerny, 8-kołowy)
PUNKTY: 480 każdy (OP: 1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): lekkie działo KwK38 20mm (L55) ze sprzężonym LKM Mg34 na podparciu. Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, ładowinczy, działonowy/strzelec, kierowca/radiotelegrafista.
Charaktertstyki: Wysoka manewrowość, sprżężone uzbrojenie, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), radiotelegrafista, radio dalekiego zasięgu, podparcie, szybkostrzelność.
Uwaga: Jeden SdKfz 232 na pluton liczy się jako HQ dla ognia pośredniego z baterii, plutonu lub sekcji wskazanej na początku gry.
Warianty:
• Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- DT
- Divisní generál
- Posty: 3698
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
- Lokalizacja: Kowary
- Been thanked: 18 times
Przemku to okreslenie jest trochę mylące, gdyż Niemcy opracowali kamuflaż (malowany) który jest powszechnie nazywany wlasnie Ambush - sam się początkowo na to nabrałem ;DPrzemos19 pisze: • Kamuflaż typu ambush może być dodany za +30 punktów.
myslę że lepiej byłoby zamiast kamuflaż typu Ambush pisać zamaskowanie czołgu/działa w zasadzce czyli dodanie na pancerzu elementów charakterystycznych dla otoczenia (np. gałęzie)
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Hmm faktycznie, zapomniałem go zmienić w całym moim pliku z tłumaczeniami. Będzie poprostu "kamuflaż/maskowanie". Dość powiedzieć, że w Afryce takim czymś było nawet ubłocenie pojazdu.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
W podręczniku opis tego co to znaczy jest niestety niejednoznaczny:
Ogólnie wpływ na mechanikę jest taki jak podano, może być więc to bądź malowanie, bądź inne sposoby ukryciaVehicles that are more than half hidden by, or more than half inside, a scenery element are considered to be in cover. Vehicles with ambush camouflage that are more than 25% hidden by or inside an element of scenery are considered to be under cover. The shape of a vehicle cannot be modified and only a careful use of materials or special camouflage patterns can come close to concealing their presence.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi