Nowy podręcznik w wersji angielskiej już jest !

Forum systemu bitewnego "Operation: World War II".
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Nowy podręcznik w wersji angielskiej już jest !

Post autor: xardas12r »

http://www.alzozero.it/2009/download/uk/OWWII_ENG.pdf


Listy armii jednak cały czas to te od wersji ostatniej.
Obrazek
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Miło, że udało im się już przetłumaczyć. Biorę się za ściąganie :)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

Szkoda tylko, że na proxach neostrady nie idzie tego ściągnąć... :wall:
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Zmiany które zauważyłem:
-PIAT,Bazooka i Bomby Gamona trafiają teraz czołg średni na 7+ nie jak poprzednio na 6+
-Piat ma zasięg 60cm jeżeli używa amunicji moździerza
-Jednostki z chrztem ognia będą dużo słabsze (Tabelka została zmieniona)
Obrazek
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

I prawdłowo, bo były gorsze od Panzerschreka i Panzefausta :)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

REWOLUCYJNA ZMIANA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
The Order Sequence requires that all units perform one order per turn. The player that won the initiative becomes Player A. He chooses one of his units and gives it an order. He shows the card to the opponent, declaring his intentions and the Priority. Player B can react, giving an order to one of his units as long as it has a lower Priority and declaring his intentions and the Priority; alternatively he can pass, letting Player A decide what to do. Player A can now give another order to a different unit, as long as the order has a lower Priority than the last card played and declaring his intentions and the Priority; he can also pass. This alternation between Players A and B continues as long as cards with a lower Priority are played. When a player plays an order card with Priority of 1, or when both players pass, proceed to the order execution phase, starting with the lowest numbered Priority card (the fastest order) up to the highest Priority number (the slowest order).
Ja to rozumiem tak, że jeśli ja mam inicjatywę, wydaję rozkaz np ruch z priorytetem 6 a mój przeciwnik NIE skontruje (spasuje), to ja mogę przebić swój rozkaz rozkazem z niższym priorytetem (np kolejny ruch 5 dla innej jednostki), a przeciwnik w zasadzie nie może już nic zrobić, bo spasował (?), i mogę dalej tak się sam przebijać bez możliwości przebicia przez przeciwnika Sekwencja kończy się gdy ja też sobię spasuję bądź użyję karte z 1. Oczywiście zakładam, że przeciwnik PASUJĄC po raz PIERWSZY spasował już do KOŃCA. Natomiast jeśli jednak to spasowanie przez przeciwnika nie ma znaczenia dla dalszej sekwencji rozkazów (tzn po moim drugim rozkazie, po jego pierwszym pasie), wtedy mógłby mnie przebić.
Przedstawcie swoje zdanie na ten temat?

A tutaj potwierdzenie w przykładzie:
Mark won the initiative and declares that he gives a Fire Order with Priority 3 to his Panther to fire at the Sherman. Chris decides to anticipate the move and plays an Ambush order with Priority 2 on the Sherman that will shoot first. Mark passes, and Chris plays an Ambush 1 on his Firefly. They proceed to the order execution phase.
Ostatnio zmieniony środa, 6 stycznia 2010, 12:49 przez Przemos19, łącznie zmieniany 3 razy.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Suppresion fire (ogień zaporowy) - od teraz, jeśli używasz tego rozkazu w sytuacji gdy masz line of sight (linię widzenia) i awareness (dostrzeżenie) na przeciwnika nie stosuje się kary -1 do trafienia (podstawowa za brak awareness) oraz BEZ KARY -3! do efektu trafienia (damage):
movement. If you fire at a unit of which you are aware and in line of sight you will not apply the penalties outlined above; treat the card as a Fire card without the possibility of interrupting the enemy. Afterwards give the unit a FIRED marke

Ciekawy pomysł na oznaczanie wykonania danego rozkazu:
Ostatnio zmieniony środa, 6 stycznia 2010, 12:48 przez Przemos19, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Elementy scenerii - niskie murki bądź żywopłoty - od teraz widzimy przez nie na max 5cm, a ignorujemy je, gdy oddział znajduje się do maksynmalnie 5cm od tego elementru scenerii (wcześniej było - widzimy na 10, ignorujemy gdy jesteśmy obok, bez podanej odległości)
Low walls and hedges: Models at ground level can extend their line of sight up to a maximum of 5cm beyond low walls and hedges. Models ignore low walls and hedges if they are within 5cm of them
Klaryfikacja co do widzenia w lasach:
Models inside a wood and within 5cm of the edge can extend their line of sight towards models outside without limitations. The line of sight between two models inside a wood is limited to 5cm.
Dodano zasadę dla pól uprawnych (czytaj - porośniętych zbożem)
Cultivated field: These elements limit the line of sight within their perimeter and are defined as areas of cover.
Line of sight extends up to a maximum of 5cm within them. Models beyond this distance cannot be considered valid targets as they are not in line of sight. Models in a cultivated field and within 5cm of the edge can extend their line of sight towards models outside without limitations. The line of sight between two models inside a cultivated field is limited to 5cm.
Uproszczono zasadę różnicy poziomów i wpływu tejże na linię widzenia (poprostu używa się rzeczywistej linii, bez podziału na rodzaje przeszkód):
Firing levels: Models on the upper floors of a house or on a hill should use the real line of sight when considering intervening areas, or elements, of cover. If the players disagree, roll a dice to decide.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Opcja kierowania ogniem, mniemam że bezpośrednim:
DIRECTING FIRE
There are specialised reconnaissance units in any military organisation. Their main aim is to locate and identify enemy units in order to direct fire from their own troops. In game terms an HQ that is in line of sight and aware of an enemy model can send a communication to a friendly unit that is in line of sight of the target to allow them to fire without being aware of it themselves. This is barrage fire and without awareness you will apply a -1 to hit.

Ogień pośredni został poważnie zmieniony. Dodano po pierwsze opcję artylerii spoza stołu:
OFF-TABLE FIRE
Some guns (normally howitzers) and some mortars (with calibres over 100mm) have the Off-table fire characteristic; these models can be deployed on the table or off-table at the player’s choice. If you decide to leave the unit off-table then it is placed next to the battlefield to show that it is nearby but not directly on the battlefield itself. If you leave the unit off-table then you must buy an Observation Post. The Observation Post (if it is not Panicked or Pinned!) can perform a communication to the off-table gun every turn, giving the coordinates of an enemy model of which they are both aware and in line of sight. You can identify any model, as long as they are at least 25cm away from any friendly unit. There is no minimum range; if the shot does not hit, for deviation purposes treat the range as beyond 120cm, and at close range. Once the Observation Post has successfully communicated the coordinates then in the Card Re-fill phase the player will take an additional card. Off-table fire can only be called up by an Observation Post. If the Observation Post is destroyed after giving coordinates of an enemy objective, or the if the target moves, the player will continue to draw the additional card and fire for the next 2 turns.

I dalej:
OBSERVATION POSTS
These are the only units that can call for Off-table fire. They also have an extra 10cm of awareness of the enemy.
➲ An Observation Post is aware of a stationary infantry unit in cover at 40cm instead of 30cm. If you buy an Observation Post and deploy the artillery unit Off-table then you automatically get two WAIT actions that you can use during the game. In the Order Phase, every turn, you can spend one WAIT action to pass the hand to your opponent without performing any action. Once spent, these WAIT actions are definitively lost.
➲ Mark has deployed a unit of 105mm Howitzers Off-table and has an Observation Post. Chris wins the initiative, chooses a unit and declares his intents. Mark does not react. Chris performs his declared action. Now it’s Mark’s turn but he spends a WAIT action to pass and force Chris to move again.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Driving Skill Test - teraz nie zależy od Wyszkolenia oddziału, lecz jedynie ustala się z góry, że 1-2 nie przeszedł testu (utknął), 3-10 przeszedł. Dopiero po tym w następnej turze, gdy pojazd otrzyma rozkaz ruch/szturm, przeprowadza się test związany z Wyszkoleniem. Jeśli go nie przejdzie, uznawany jest za unieruchomiony (immobilized) i nie może już się ruszać więcej.
DRIVING SKILL TEST (1d10)
After driving 5cm over the obstacle, roll 1d10 (or 2d10 if 2 Tests):
✪ If you roll 1 or 2 then the vehicle is stuck and cannot move any further.
✪ If you roll 3 or more then the vehicle can proceed up to the declared destination.

When a stuck vehicle receives a Movement or Assault order, roll 1d10:
✪ If the roll is equal to or greater than the vehicle’s Training then the obstacle is passed; move forwards 1d10cm. The vehicle can move normally next turn.
✪ If the roll is less than the vehicle’s Training then the vehicle is well and truly stuck and is considered immobilised (see Vehicle damage).

This procedure is followed every time a vehicle crosses
terrain that requires a Driving Skill Test.

Elementy scenerii jako osłona - obecnie tylko elementy uznawane za średnią i ciężką osłonę mogą skutewcznie zaabsorbować strzał, w teście 1-3 powoduje właśnie taki skutek (wcześniej było 1-2 dla murów i 1-4 dla innych)
PROTECTION BEHIND MEDIUM COVER
If a direct fire shot hits a vehicle and if that vehicle, with respect to the firing unit, is more that 50% hidden behind or within any element of scenery that offers medium or heavy cover, then roll 1d10 on the Protection Table for each shot at the target.

Protection Table
✪ 1-3 = NE. The scenery element absorbs the shot and the vehicle is safe.
✪ 4-10 = Continue normally by rolling 1d10 to hit the target.


Trafienie pojazdu na linii strzału - obecnie zamiast skomplikowanych obliczeń stosuję się prosty test, aby sprawdzić czy w 50% i więcej zasłainający pojazd mógł oberwać. Rzut na równi lub lepszy niż Wyszkolenie strzelającego = normalnie trafimy zaplanowany cel, rzut mniejszy - pojazd zasłaniający obrywa.
• Vehicles in the firing line :
Precision Test
If a unit fires with direct fire at a vehicle that is more than 50% hidden behind another vehicle, no matter whether the obstructing vehicle is friendly or not, then there is a chance you’ll hit it instead of the target. Perform a Precision Test.

Precision Test (1d10)
✪ If the roll is equal to or greater than the firing unit’s Training then you have hit the target.
✪ If the roll is lower than the firing unit’s Training then the obstructing vehicle has been hit. Once the target has been identified roll to hit normally with all modifiers. If you hit check for Damage as normal.

Zmiany w tabelkach używania miotaczy płomieni na pojazdy:
Light Flamethrower Damage on vehicles
✪ 1-4: The flames die out immediately and cause no damage: NE.
✪ 5-7: 2 crew members are Pinned! + Steady Nerve Test.
✪ 8-9: 1 crew member is Pinned! + 1 KIA + Steady Nerve Test.
✪ 10: Catastrophe!

Heavy Flamethrower Damage on vehicles
✪ 1-2: The flames die out immediately and cause no damage: NE.
✪ 3-5: 2 crew members are Pinned! + Steady Nerve Test.
✪ 6-8: 2 crew members are Pinned! + 2 KIA + Steady Nerve Test.
✪ 9-10: Catastrophe!
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
ODPOWIEDZ

Wróć do „Operation: World War II”