Dziś tradycyjnie "mała zajawka" i wstępna analiza założeń scenariusza, sam opis starcia troszkę później...
Scenariusz ten, to próba niemieckiego kontrataku pancernego w celu przełamania linii obrony brytyjskiej.
Strony starcia:..."Kanonada ucichła... Wszechobecny kurz i dym powoli zaczyna opadać. Grad pocisków kalibru 150 mm dosłownie "powycinał" w mieście coś bardziej przypominającego krajobraz I Wojny Światowej - aniżeli europejskie miasteczko... W obrębie ruin, zwałów cegieł, kraterów po eksplozjach oraz nienaruszonych, ocalałych strukturach tego miasteczka - Brytyjscy spadochroniarze rozproszeni po całogodzinnym przygotowaniu artylerii niemieckiej zdołali zorganizować kilka solidnych punktów oporu. Są zdeterminowani walczyć do końca. Od ich oporu zależy powodzenie ich towarzyszy broni po drugiej stronie miasta... Zdobyczne armaty przeciwpancerne Pak 40 oraz Pak 43/41, dwa PIAT'y oraz granaty klasy "Gammon" to w zasadzie ich jedyne argumenty przeciwko zbliżającemu się uderzeniu"...
UK Paratroopers (Wookush):
*Wzmocniony pluton spadochroniarzy UK (sekcja snajperska + sekcja moździerza + radio operator, 2 sekcje PIAT)
*2 x zdobyczne armaty p.pancerne: Pak 40 (75mm) + Pak 43/41 (88mm) "Scheunentor"
HEER (ja )
* Pluton czołgów średnich (4 x Pz IV ausf. H)
* Pluton Grenadierów Pancernych (spieszony)
* Dwie sekcje saperów na pojazdach (1 x Sdkfz 251/1 + Opel Blitz)
Zasady specjalne:
*RAF Typhoon support - brytyjskie OP (radiooperator; od tury nr.4) może próbować 2 razy na grę nawiązać łączność z lotnictwem myśliwsko-bombowym. Zasady ostrzału indirect fire template A10, -1 za brak LOS/awerness, strefy wybuców wyznaczane na zasadzie "rapid fire"
*Inicjatywa tur 1. oraz 2. po stronie niemieckiej
Zadania scenariusza:
Głównym zadaniem HEER jest przełamanie linii obrony brytyjskiej. Każdy sprawny pojazd, żołnierz ma za zadanie przedrzeć się przez linie oporu i "wyjść" poza sektor walk (strefa rozstawu wojsk UK). Analogicznie wojska UK mają powstrzymywać "ile tylko się da" przeważający kontratak pancerny. W momencie "kryzysu" wycofać wszystkie zdolne do walki jednostki za własne linie w celu sformowania kolejnej linii defensywy.
Punktacja - troszkę niedopracowana, następnym razem poprawię to logicznie
UK:
- za każdego zabitego żołnierza HEER = 1 pkt.
- za każdy zniszczony/unieruchomiony czołg = 10/5 pkt.
- za każdy zniszczony, inny niż czołg pojazd = 5 pkt.
HEER:
- za każdy czołg który "wyjdzie" cało = 10 pkt.
- za każdego żołnierza = 1 pkt.
... C.D.N. Stay tuned! ...