Jest taka stareńka gra komputerowa, którą pewnie wszyscy znacie i lubicie: Steel Panther 2.
Jest dostępna freeware'owa reedycja. Gra jest genialna.
Oczywiście wiem, że etaty OOW 2, jako modelarskiego bitewniaka muszą być mniej realne niż gry komputerowej z nieograniczoną liczbą modeli.
Rozpiska niemieckiego Plutonu Saperów wg SP2 różni się od rozpiski wg OOW 2 istnieniem drużyny wsparcia, uzbrojonej w 3 MG34/42 i w 3 Kar98. Czyli czymś, co IMVVVVHO bardzo saperom by się przydało.
Engineer Support Squad
POINTS: ??? each (RP:3)
1 sergeant (leader) armed with an MP40 sub-machine gun.
1 corporal (leader) armed with an MP40 sub-machine gun.
3 men armed with Walther P38 pistols and Mg34 light machine guns.
3 men armed with Kar98.
All men carry StG39 grenades.
Taka Drużyna Wsparcia (w SP2 nazywana niewiedzieć czemu sekcją) dałaby niezłego kopa ubogim w broń dalekozasiegową Saperom.
Ciekawe, jaka mogłaby być cena, wg SP2 coś około 200.
Czy znacie jakąś historyczną/grową rozpiskę Plutonu Saperów, która potwierdzałaby istnienie Drużyny Wsparcia w Plutonie Saperów?
Anmerkungen:
1) 10 Köpfe sind als Hilfskrankenträger zu bestimmen
2) Die Einheit bildet einen Gasspürtrupp, bestehend aus 1 Führer und 3 Mann
3) Ein Unteroffizier ist als Gasschutzunteroffizier einzuteilen
4) Auf besondere Anordnung der Armee können zur Mitnahme von weiteren 4m Spurtafelgerät 1 Lkw, 3t, offen, mit Kraftwagenfahrer und 2.Kraftwagenfahrer hinzutreten.
5) Von den 77 Gewehren sind 9 Zielfernrohrgewehre und 9 Selbstladegewehre.
Składa się z: 0-1 Grupy Dowodzenia Pionierów, 1-3 Drużyn Pionierów, 0-1 Sekcji Wsparcia (1944-1945) Wyszkolenie: 3+
0-1 Grupa Dowodzenia Pionierów (HQ)
PUNKTY: 320? (OP:3)
1 porucznik (dowódca) uzbrojony w PM MP40 i pistolet Luger.
1 podporucznik (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 pionier uzbrojony w PM MP40 (kierowca)
1 pionier uzbrojony w PM MP40 i Panzerfaust.
2 pionierów uzbrojonych w PM MP40 (łącznicy).
Wszyscy posiadają granaty StG39. Uwaga: pododdział jest na pokładzie pojazdu półgąsienicowego *Sdkfz 251/17 (wliczono koszt).
Uwaga: łącznicy są na pokładzie pojazdu półgąsienicowego *Sdkfz 2 Kettenkrad (wliczono koszt). Na początku gry można wydzielić patrol 2 łączników jako odrębny niezależny oddział.
1-3 Drużyny Pionierów
POINTS: 560? każda (OP:3)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 kapral (dowódca) uzbrojony w PM MP40. 11 pionierów uzbrojonych w PM MP40.
1 pionier uzbrojony w PM MP40 i Panzerfaust.
Wszyscy posiadają granaty StG39. Uwaga: pododdział jest na pokładzie dwóch pojazdów półgąsienicowych *Sdkfz 251/7 (wliczono koszt).
Uwaga: pododdział można na początku gry podzielić na dwie sekcje z podoficerem i Sdkfz 251/7 każda
0-1 Sekcja Wsparcia
POINTS: ??? (OP:1?)
Sd.Kfz.3 (półgąsienicowa ciężarówka Maulera) holujacy na przyczepce Sd.Ah.32/2 działko 2,8cm s.Pz.B.41
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
4 pionierów uzbrojonych w PM MP40.
Warianty:
• Do 3 pionierów na Drużynę Pionierów może dodać ładunki wybuchowe do swego wyposażenia za +50 punktów każdy.
• 1 pionier na drużynę może zamienić PM MP40 na pancerzownicę RPzB54 Panzerschreck za +60 punktów.
• Do 3 pionierów na drużynę może dodać Handgranate 43 do swego wyposażenia za +20 punktów każdy. • Każdy pionier może zamienić pistolet maszynowy MP40 na karabin Kar98 za -10 punktów każdy.
• Do 2 pionierów na drużynę może zamienić PM MP40 na karabiny szturmowe Stg44 za +20 punktów każdy.
• 1 pionier na drużynę może dodać Panzerfaust do swego wyposażenia za +30 punktów.
• Do 2 pionierów na drużynę może zamienić PM MP40 na lekki miotacz płomieni za +50 punktów każdy.
• 1 lub więcej Drużyny Pionierów, w tym HQ, może zostać łowcami czołgów za +30 punktów każda.
Czy to jest zgodne z ww rozpiską?
Bardzo dziękuję DT. :*
Ostatnio zmieniony sobota, 20 marca 2010, 14:13 przez Umpapa, łącznie zmieniany 1 raz.
Integralne le.M.G. są w tej samej liczbie co ilość transporterów czyli 7, pozostałe 6 to klasyczne le.M.G. będące na wyposażeniu plutonu, podobnie jest z MPi, gdyż na wyposażeniu każdego transportera był jeden dla kierowcy, czyli 7 z ich jest integralnymi z transporterami, pozostałe 4 to wyposażenie plutonu.
Zresztą w każdej linijce Farzeuge (= pojazdy) jest podane integralne wyposażenie transportera (czyli uzbrojenie) :faja:
PLUTON PIONIERÓW
Składa się z 0-1 Grupy Dowodzenia Pionierów, 1-3 Drużyn Pionierów,1-3 Lekkie Drużyn Pionierów, 0-3 Sekcje Miotaczy Ognia (1942-1945)
Trening: 4+
0-1 Grupa Dowodzenia Pionierów (Dowództwo)
PUNKTY: 70(OP:2)
1 porucznik (dowódca) uzbrojony w PM MP40 i pistolet Luger.
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM MP40
1 pionier uzbrojony w karabin Kar98K
2 pionierów uzbrojonych w karabiny Kar98K (łącznicy).
Wszyscy posiadają granaty StG39.
1-3 Drużyny Pionierów
PUNKTY: 140 każda (OP:3)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 pionier uzbrojony w pistolet Walther P38 i LKM Mg42.
5 pionierów uzbrojonych w karabiny Kar98K.
Wszyscy posiadają granaty StG39.
1-3 Lekkie Drużyny Pionierów
PUNKTY: 70 każda (OP:3)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
6 pionierów uzbrojonych w karabiny Kar98K.
Wszyscy posiadają granaty StG39.
0-3 Sekcje Miotaczy Ognia
PUNKTY: 70 każda (OP:1)
1 kapral (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 pionier wyposażony w lekki miotacz ognia.
Wszyscy posiadają granaty StG39.
Warianty:
• 1 człowiek na dwie druzyny może zastąpić swoją broń na pistolet Walther P38 i pancerzownicę RPzB54 Panzerschreck za +60 punktów. W tym przypadku ten i jeszcze inny człowiek z jego drużyny mogą stworzyć niezależny oddział (OP:1).
• Do 2 ludzi na Drużynę Pionierów/Lekką Drużynę Pionierów/Grupę Dowodzenia może zakupić Panzerfaust za +30 punktów każdy.
• Do 2 ludzi na Drużynę Pionierów/Lekką Drużynę Pionierów/Grupę Dowodzenia mogą zamienić karabinyKar98K na karabiny szturmowe Stg44 za +20 punktów każdy.
• 1 człowiek na drużynę uzbrojony w LKM Mg42 może go zamienić na LKM Mg34 za -10 punktów.
• Trójnóg może być dodany do LKM Mg34 lub LKM Mg42 za +40 punktów każdy.
• Wszystkie drużyny ( w tym Grupa Dowodzenia) mogą zakupić ciężarówkę *Opel Blitz za +30 punktów każda.
• 3 pionierów na drużynę może dodać Handgranate 43 do swego wyposażenia za +20 punktów każdy.
• 1 lub więcej Drużyny Pionierów, w tym HQ, może zostać łowcami czołgów za +30 punktów każda.
• Do 3 pionierów na Drużynę Pionierów może dodać ładunki wybuchowe do swego wyposażenia za +50 punktów każdy.
•Wszystkie Karabiny mogą być zastąpione przez MP 40
Ostatnio zmieniony sobota, 20 marca 2010, 19:48 przez xardas12r, łącznie zmieniany 2 razy.
PLUTON PIONIERÓW PANCERNYCH
Składa się z jednego z jednego z następujących elementów:
• 0-1 Grupa Dowodzenia Pionierów, 1-3 Drużyny Pionierów, 0-1 Kettenkrad, 0-1 SdKfz 251/17(1944-1945)
• 0-1 Sdkfz 251/10 lub 250/10, 1-3 Drużyny Pionierów, 0-1 Kettenkrad, 0-1 SdKfz 251/17 (1944-1945)
Trening: 3+
0-1 Grupa Dowodzenia Pionierów (Dowództwo)
PUNKTY: 230 (OP:2)
1 porucznik (dowódca) uzbrojony w PM MP40 i pistolet Luger.
1 podporucznik (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 panzergrenadier(kierowca) uzbrojony w PM MP40.
2 panzergrenadierów uzbrojonych w karabiny Kar98K (łącznicy).
Wszyscy posiadają granaty StG39.
Uwaga: oddział jest na pokładzie pojazdu półgąsienicowego *Sdkfz 250/1 lub 251/7 (wliczono koszt).
Warianty:
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.
• Sdkfz 251/7 może być wyposażony w rusznice przeciwpancerna Panzerbuchse 41 za -50 punktów
• LKM Mg34 z podparciem przeciwlotniczym może być dodany za +70 punktów dla Sdkfz 251/7. Uzbrojenie dodatkowe (górny kadłub, tył). Dodatkowa funkcja: strzelec przeciwlotniczy (odkryty)
• 1 człowiek na drużynę może zamienić karabin Kar98K na pistolet i pancerzownicę RPzB54 Panzerschreck za +60 punktów.
• Wszyscy mogą zamienić karabiny Kar98K na karabiny szturmowe Stg44 za +20 punktów każdy.
• 1 człowiek na drużynę może dodać Panzerfaust do swego wyposażenia za +30 punktów
• Do 2 ludzi na drużynę może dodać Handgranate 43 do swego wyposażenia za +20 punktów każdy.
• Drużyna może zostać łowcami czołgów za +30 punktów.
• Kettenkrad może być dołączony jako grupa kompaktowa
0-1 250/10 lub 251/10 (Pojazd półgąsienicowy, Dowództwo)
PUNKTY: 300 (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): Lekkie działo PaK35/36 37mm (L45). Uzbrojenie dodatkowe: brak.
Załoga: 4 ludzi i 1 porucznik (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, ładowniczy, działonowy, kierowca/radiooperator.
Charakterystyki: Uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), radiooperator, pojazd półgąsienicowy (szturm), podparcie, otwarty przedział bojowy.
Warianty:
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.
• LKM Mg34 z podparciem przeciwlotniczym może być dodany za +70 punktów. Uzbrojenie dodatkowe (górny kadłub, tył). Dodatkowa funkcja: strzelec przeciwlotniczy (odkryty).
1-3 Drużyny Pionierów Pancernych
PUNKTY: 640 każda (OP:3)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 kapral (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
2 pionierów uzbrojonych w pistolety Walther P38 i LKM Mg34.
5 pionierów uzbrojonych w karabiny Kar98K.
4 pionierów uzbrojonych w MP-40 ( obsługa transporterów)
Sekcja Miotaczy Ognia
(OP:1,może być wystawiona jako grupa kompaktowa z drużyną pionierów)
1 kapral (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 pionier wyposażony w lekki miotacz ognia.
Wszyscy posiadają granaty StG39.
Wszyscy posiadają granaty StG39.
Uwaga: oddział jest na pokładzie dwóch pojazdów półgąsienicowych *Sdkfz 251/7 (wliczono koszt).
0-1 Sdkfz 251/17 (Pojazd półgąsienicowy)
PUNKTY: 400(OP:1)
Główna Broń: Flakvierling 38 20mm light gun (L112), Przeciwlotniczy
Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w MP 40
Zadania: Kierowca, Dowódca/radio operator, strzelec działka, ładowniczy.
Charakterystyki:Długa lufa, radio,szybkostrzelny, otwarty przedział bojowy, Przeciwlotniczy.
Warianty:
• 1 człowiek na drużynę Pionierów może zamienić karabin Kar98K na pistolet i pancerzownicę RPzB54 Panzerschreck za +60 punktów. W tym przypadku ten i jeszcze inny człowiek z jego drużyny mogą stworzyć niezależny oddział (OP:1).
• Wszyscy mogą zamienić karabiny Kar98K na karabiny szturmowe Stg44 za +20 punktów każdy.
• Wszystkie LKM Mg34 mogą być zastąpione przez LKM Mg42 za + 10 punktów.
• Trójnóg może być dodany do LKM Mg34 lub LKM Mg42 za +40 punktów każdy.
• Do 2 ludzi na drużynę Pionierów może dodać Panzerfaust do swego wyposażenia za +30 punktów każdy.
• Do 3 ludzi na drużynę Pionierów może dodać Handgranate 43 do swego wyposażenia za +20 punktów każdy.
• 1 lub więcej drużyn może zostać łowcami czołgów za +30 punktów każda.
• Kamuflaż ambush może być dodany do Sdkfz 251/17 za +30 punktów.
• Sdkfz 251/17 może być zastąpiony przez Sdkfz 10/4 za odjęciem 70 pkt
• Sdkfz 10/4 lub Opla Blitza za 400 pkt można wyposażyć w czterolufowę działko.
• Sdkfz 251/17 może być zastąpiony przez Opla Blitza z działkiem za odjęciem 100 pkt
• Do 3 pionierów na Drużynę Pionierów może dodać ładunki wybuchowe do swego wyposażenia za +50 punktów każdy.
•Wszystkie Karabiny mogą być zastąpione przez MP 40
•Obsługi transporterów razem z transporterami mogą utworzyć samodzielne jednostki z OP:1
Sdkfz 250/1(Pojazd półgąsienicowy)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): LKM Mg34 z podparciem.
Zaloga: Przewożony oddział.
Funkcje: Strzelec (odkryty), kierowca/radiooperator, żołnierze.
Charakterystyki: Radio operator, podparcie, transporter piechoty (6), otwarty przedział bojowy.
Sdkfz 251/7(Pojazd półgąsienicowy)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): LKM Mg34 z podparciem.
Zaloga: Przewożony oddział.
Funkcje: Strzelec (odkryty), kierowca/radiooperator, żołnierze.
Charakterystyki: Radio operator, podparcie, transporter piechoty (8), otwarty przedział bojowy.
Opel Blitz(Ciężarówka)
Główna Broń: Flakvierling 38 20mm light gun (L112), Przeciwlotniczy
Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w MP 40
Zadania: Kierowca, Dowódca, strzelec działka, ładowniczy.
Charakterystyki:Długa lufa, szybkostrzelny, otwarty przedział bojowy, Przeciwlotniczy.
Ostatnio zmieniony sobota, 20 marca 2010, 19:49 przez xardas12r, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Saperzy
1. A nie za mało MG i PM w Twojej rozpisce?
Re: Saperzy Pancerni
1. A nie za mało ludzi w Twojej rozpisce?
2. Drużyna z 2 x Sdkfzetami to będzie grywalna? Nie robi się nam RKKA?
3. Zmienia to zupełnie zastosowanie saperów. Stają sie oni jednostką walki dalekodystansowej (4 MG na 9 ludzi)., co jest ahistoryczne. Chyba bym im nie dokupywał miotaczy ognia tylko zostawił i walił na odległość.... saperzy tak nie walczyli....
4. Nawet wliczając sekcję miotaczy ognia na Sdkfz 251 będzie jechało zaledwie średnio 5,5 ludzi. A pojemność Sdkfz251 była wyższa...
A może cos takiego?
Pluton Saperów/Pionierów (pancernych i nie pancernych)
(...)
1-3 Drużyny Szturmowe Pionierów
PUNKTY: ?? każda (OP:3)
1 kapral (dowódca) uzbrojony w PM MP40.
1 pionier uzbrojony w lekki miotacz ognia.
5 pionierów uzbrojonych w PM MP40.
Wszyscy posiadają granaty StG39.
Uwaga: oddział pionierów pancernych jest na pokładzie pojazdu półgąsienicowego *Sdkfz 250/1 lub 251/7.
1-3 Drużyny Wsparcia Pionierów
PUNKTY: ?? każda (OP:3)
1 sierżant (dowódca) uzbrojony w PM MP40. 2 pionierów uzbrojony w pistolet Walther P38 i LKM Mg42.
4 pionierów uzbrojonych w karabiny Kar98K.
Wszyscy posiadają granaty StG39.
Uwaga: oddział pionierów pancernych jest na pokładzie pojazdu półgąsienicowego *Sdkfz 250/1 lub 251/7.
1. Zgadza się liczba ludzi, podoficerów, MG, PM, Kar98 etc.
2. Rozwiązanie pośrednie miedzy Twoim, moim, oryginalnym i historycznym.
3. Saperzy słuzą do szturmu, tak jak powinni.
4. I grałoby się świetnie. ^^
Aha, i możnaby zunifikować zasady: tylko Kar98 byłyby wymienialne na Stg44, tak jak w przypadku pozostałych formacji.
P.S.: A dlaczego grupa dowodzenia nie może być na pokładzie 250/17?
Ostatnio zmieniony sobota, 20 marca 2010, 19:53 przez Umpapa, łącznie zmieniany 4 razy.