Front włoski
- xardas12r
- Generalleutnant
- Posty: 3912
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
- Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
- Been thanked: 21 times
- Kontakt:
Front włoski
Panowie - zauważyłem ,że mamy problem z tym frontem. Wszyscy mamy Armie na lata ok 1943 - 1945. Jak coś się gra , to na 70% będą to walki w Francji lub Niemczech. Na pozostałe 30% starcie odbywa się na Wschodzie. Czemu ?? Przecież Normandii i bitwy późniejsze to nie jedyny front walki Aliantów z Osią!
Starając się ten stan rzeczy zmienić będę prowadzić ten temat (a raczej mini-blog).Skupie się na latach 1943-1945.Znajdą tu się krótkie opisy kampanii, zdjęcia z walk, propozycje armii, scenariusze oraz trochę historii. A teraz ogólna charakterystyka:
Walki w Włoszech zaczepy się wraz z lądowaniem Aliantów na Sycylii , a skończyły się wraz z końcem wojny w europie. Teren na tym teatrze działań wojennych był bardziej górzysty. Często spotyka się winnice , więc taki rodzaj terenu wypadało by przygotować.W miesiące zimowe drogi we Włoszech zmieniają się w nie dostępne błoto.
W takich warunkach bardzo dobrze sprawdzają się pojazdy z bardzo małym naciskiem na grunt - np Hellcat.Wojska Alianckie od czerwca 1944 nie dostają najnowszego sprzętu - żołnierze za to są lepiej wyszkoleni i ostrzelani.Niemcy opierają swoją strategie na obronie umocnionych pozycji. Wszystko to powoduje ,że wojna we Włoszech jest dużo bardziej statyczna.
A do końca tego tygodnia opublikuje:
-Scenariusz dla walk zimowych
-1. Samodzielna Kompania Komandosów
-Przygotowywanie Armii Brytyjskiej.
Starając się ten stan rzeczy zmienić będę prowadzić ten temat (a raczej mini-blog).Skupie się na latach 1943-1945.Znajdą tu się krótkie opisy kampanii, zdjęcia z walk, propozycje armii, scenariusze oraz trochę historii. A teraz ogólna charakterystyka:
Walki w Włoszech zaczepy się wraz z lądowaniem Aliantów na Sycylii , a skończyły się wraz z końcem wojny w europie. Teren na tym teatrze działań wojennych był bardziej górzysty. Często spotyka się winnice , więc taki rodzaj terenu wypadało by przygotować.W miesiące zimowe drogi we Włoszech zmieniają się w nie dostępne błoto.
W takich warunkach bardzo dobrze sprawdzają się pojazdy z bardzo małym naciskiem na grunt - np Hellcat.Wojska Alianckie od czerwca 1944 nie dostają najnowszego sprzętu - żołnierze za to są lepiej wyszkoleni i ostrzelani.Niemcy opierają swoją strategie na obronie umocnionych pozycji. Wszystko to powoduje ,że wojna we Włoszech jest dużo bardziej statyczna.
A do końca tego tygodnia opublikuje:
-Scenariusz dla walk zimowych
-1. Samodzielna Kompania Komandosów
-Przygotowywanie Armii Brytyjskiej.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez xardas12r, łącznie zmieniany 1 raz.
- DT
- Divisní generál
- Posty: 3698
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
- Lokalizacja: Kowary
- Been thanked: 18 times
Spadochroniarze jak najbardziej wskazani, gdyż to 1. Dywizja Spadochronowa (a nie Hermann Goering) walczyła przeciwko 2. Korpusowi :faja:Yori pisze:Już dawno mi się marzył 2 Korpus Polski i Dywizja"Hermann Goering". .... to może napiszę do Martoli, że .... zamawiam jeszcze Fallshirmów Italeri i Caesara ;D
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
- Yori
- Praefectus Praetorio
- Posty: 1696
- Rejestracja: piątek, 28 listopada 2008, 19:09
- Lokalizacja: Warszawa man! Złu mówi zawsze: no pasaran!
Źle mnie zrozumiałeś. Nie chcę sobie zrobić zestawu HG vs. 2KP lecz po prostu marzy mi się HG i 2KP zupełnie niezależnie od siebie. Po prostu jako dwie ciekawe jednostki. HG od kwietnia do lipca walczyła we Włoszech jako pancerno-spadochronowa i właśnie taką mam ochotę zrobić.DT pisze: Spadochroniarze jak najbardziej wskazani, gdyż to 1. Dywizja Spadochronowa (a nie Hermann Goering) walczyła przeciwko 2. Korpusowi :faja:
Wiesz o co chodzi - Tygrysy, spadochroniarze, słoneczna Italia :pom:
- Yori
- Praefectus Praetorio
- Posty: 1696
- Rejestracja: piątek, 28 listopada 2008, 19:09
- Lokalizacja: Warszawa man! Złu mówi zawsze: no pasaran!
Nie jest też głupim pomysłem zrobić jednak 1. Fallschirmjaeger-Division zamiast "Hermanna Goeringa" tak jak zasugerował DT. Może za rok byśmy wysmażyli Cassino na "Grenadierze"?
Kościółek romański i tak się przydał A spadochroniarzy to chyba kupię tak czy siak. Na pewno się przydadzą do Ambush Alleya ;D
Kościółek romański i tak się przydał A spadochroniarzy to chyba kupię tak czy siak. Na pewno się przydadzą do Ambush Alleya ;D
- DT
- Divisní generál
- Posty: 3698
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:41
- Lokalizacja: Kowary
- Been thanked: 18 times
Wiem, wiem... i Franek Dolas by się przydał :> :rotfl:Yori pisze: Źle mnie zrozumiałeś. ....
Wiesz o co chodzi - Tygrysy, spadochroniarze, słoneczna Italia :pom:
Ciekawy temat... były przecież trzy bitwy pod Monte Cassino, a wiec mnóstwo ciekawych formacji... choćby Svobodni Francouzi :>Yori pisze: Może za rok byśmy wysmażyli Cassino na "Grenadierze"?
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez DT, łącznie zmieniany 1 raz.
Czesi również bronili Polski w 1939 roku
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Kanadyjczycy także
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- Yori
- Praefectus Praetorio
- Posty: 1696
- Rejestracja: piątek, 28 listopada 2008, 19:09
- Lokalizacja: Warszawa man! Złu mówi zawsze: no pasaran!
Tego się obawiałem. No to chyba faktycznie zrobię 1. Dywizję Spadochronową. Obejdę się bez Tygrysów, będą tylko spadochroniarze i Italia Tym bardziej, że w 3-cim numerze "Poligonu" z 2007 r. jest bardzo bogaty artykuł o tej formacji. Będzie skarbnicą wiedzy, ilustracji i fotografii A może temat Cassino faktycznie się wdroży za rok, więc będzie jak znalazł.xardas12r pisze:Yori - Żołnierze z Herman-Gering to Łatwiej było by zrobić z GET Italieri niż z spadochroniarzy
Tak więc zabieram się za zakupy i do roboty!
- xardas12r
- Generalleutnant
- Posty: 3912
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
- Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
- Been thanked: 21 times
- Kontakt:
Jak byśmy mieli coś co mogło by robić za drugi korpus , to spadochroniarzy niemieckich mam ja i QB. A mundur tropikalny nie różnił się za dużo od zwykłego.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez xardas12r, łącznie zmieniany 1 raz.
- xardas12r
- Generalleutnant
- Posty: 3912
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
- Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
- Been thanked: 21 times
- Kontakt:
[Scenariusz] Górski Patrol
Górski Patrol
Typ:Fikcyjny
Typ Bitwy:Spotkaniowa
Wojska:Niemcy vs. Dowolny Aliant Zachodni
Wielkość Wojsk: Ok 3000 pkt
1.Wprowadzenie
Wojna to nie tylko wielkie operacje. Wojska między operacjami strategicznymi wcale nie siedzą na tyłku i nic nie robią, tylko przygotowują się do nowych walk, szkolą uzupełnienia , przygotowują pozycje umocnione i patrolują przedpole. O spotkaniu właśnie takich patrolów jest ten scenariusz.
2.Stół
Ok. 120 x 120 cm
W centrum Budynek, w poprzek stołu biegnie droga równoległa z osią natarcia obu graczy. Za budynkiem zabudowania gospodarcze. Wszystko może być otoczone płotem. Z jednej strony drogi jakieś zarośla , pola , zagajniki. Druga strona bardziej górzysta.
3.Armie
Pluton Piechoty
Średni Moździerz lub CKM
Czołg Średni(Alianci:Sherman, M10, M18,Chefee ;Oś:Pz III (50 lang lub 75),Pz IV (F2-J),Stug III (F/G), Jagdpanzer IV)
Czołg Lekki(Alianci: Stuard,M8,AEC II/III,Staghound, Humber, Daimler; Oś: Pz II , Sd.kfz 222, Ośmiokołowe Samochody pancerne bez modelu 234, Half-track z Armatą , Czołgi i działa szturmowe przejęte od Włochów)
Za każdą jednostkę należy rzucić k10 i dla wyniku 1-7 jednostka jest weteranem walk z Treningiem 3+. Dla wyniku 8-10 Jednostka w tym patrolu ma uzupełnienia i jest traktowana jakby przechodziła Chrzest Ogniowy.
Dla każdej jednostki piechoty trzeba rzucić k10 i wynik porównać z tabelką :
1-5 Pełny stan
6-7 brakuje 1 człowieka w drużynach wielkości od 8 do 10 ludzi,2 brakuje w drużynach wielkości od 11 ludzi
8-9 brakuje 1 człowieka w drużynach wielkości do 7 ludzi,2 brakuje w drużynach wielkości od 8 do 10 ludzi, ,3 brakuje w drużynach wielkości od 11 ludzi
10 brakuje 2 ludzi w drużynach wielkości do 7 ludzi,3 brakuje w drużynach wielkości od 8 do 10 ludzi, ,5 brakuje w drużynach wielkości od 11 ludzi
Te straty nie wliczają się w RP
Ponadto gracze mogą mieć jedną transzeje i jeden bunkier drewniano-ziemny ,co wystawiają w swoich strefach rozstawienia.
4.Rozstawienie
Obaj gracze wystawiają się w strefie 30 cm od swojej krawędzi.
wyjątkiem jest tu 1 Drużyna piechoty która jest traktowana jako infiltrator. Nie może być ona wystawiona w odległości mniejszej niż 30 cm od budynku w centrum i swojej strefy rozstawienia.
5.Koniec Gry
Gra trwa 4 tury lub do zniszczenia 4 jednostek którejś z stron.
Zwycięstwo:
Całkowite
Zniszczyć 4 jednostki przeciwnikowi , jednocześnie mając 4 jednostki na koniec tury.
Taktyczne
Mieć więcej o 2PZ od przeciwnika.
Zajęcie budynku w środku: 2 PZ
Zniszczenie Jednostki-Infiltratora : 2 PZ
Zniszczenie Dowolnej innej jednostki : 1 PZ
Typ:Fikcyjny
Typ Bitwy:Spotkaniowa
Wojska:Niemcy vs. Dowolny Aliant Zachodni
Wielkość Wojsk: Ok 3000 pkt
1.Wprowadzenie
Wojna to nie tylko wielkie operacje. Wojska między operacjami strategicznymi wcale nie siedzą na tyłku i nic nie robią, tylko przygotowują się do nowych walk, szkolą uzupełnienia , przygotowują pozycje umocnione i patrolują przedpole. O spotkaniu właśnie takich patrolów jest ten scenariusz.
2.Stół
Ok. 120 x 120 cm
W centrum Budynek, w poprzek stołu biegnie droga równoległa z osią natarcia obu graczy. Za budynkiem zabudowania gospodarcze. Wszystko może być otoczone płotem. Z jednej strony drogi jakieś zarośla , pola , zagajniki. Druga strona bardziej górzysta.
3.Armie
Pluton Piechoty
Średni Moździerz lub CKM
Czołg Średni(Alianci:Sherman, M10, M18,Chefee ;Oś:Pz III (50 lang lub 75),Pz IV (F2-J),Stug III (F/G), Jagdpanzer IV)
Czołg Lekki(Alianci: Stuard,M8,AEC II/III,Staghound, Humber, Daimler; Oś: Pz II , Sd.kfz 222, Ośmiokołowe Samochody pancerne bez modelu 234, Half-track z Armatą , Czołgi i działa szturmowe przejęte od Włochów)
Za każdą jednostkę należy rzucić k10 i dla wyniku 1-7 jednostka jest weteranem walk z Treningiem 3+. Dla wyniku 8-10 Jednostka w tym patrolu ma uzupełnienia i jest traktowana jakby przechodziła Chrzest Ogniowy.
Dla każdej jednostki piechoty trzeba rzucić k10 i wynik porównać z tabelką :
1-5 Pełny stan
6-7 brakuje 1 człowieka w drużynach wielkości od 8 do 10 ludzi,2 brakuje w drużynach wielkości od 11 ludzi
8-9 brakuje 1 człowieka w drużynach wielkości do 7 ludzi,2 brakuje w drużynach wielkości od 8 do 10 ludzi, ,3 brakuje w drużynach wielkości od 11 ludzi
10 brakuje 2 ludzi w drużynach wielkości do 7 ludzi,3 brakuje w drużynach wielkości od 8 do 10 ludzi, ,5 brakuje w drużynach wielkości od 11 ludzi
Te straty nie wliczają się w RP
Ponadto gracze mogą mieć jedną transzeje i jeden bunkier drewniano-ziemny ,co wystawiają w swoich strefach rozstawienia.
4.Rozstawienie
Obaj gracze wystawiają się w strefie 30 cm od swojej krawędzi.
wyjątkiem jest tu 1 Drużyna piechoty która jest traktowana jako infiltrator. Nie może być ona wystawiona w odległości mniejszej niż 30 cm od budynku w centrum i swojej strefy rozstawienia.
5.Koniec Gry
Gra trwa 4 tury lub do zniszczenia 4 jednostek którejś z stron.
Zwycięstwo:
Całkowite
Zniszczyć 4 jednostki przeciwnikowi , jednocześnie mając 4 jednostki na koniec tury.
Taktyczne
Mieć więcej o 2PZ od przeciwnika.
Zajęcie budynku w środku: 2 PZ
Zniszczenie Jednostki-Infiltratora : 2 PZ
Zniszczenie Dowolnej innej jednostki : 1 PZ