ARR: Za wszelką cenę!
- xardas12r
- Generalleutnant
- Posty: 3912
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
- Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
- Been thanked: 21 times
- Kontakt:
ARR: Za wszelką cenę!
Moja druga gra przeciw QB.
Nasz drugi Ostfront.
Moje drugie zwycięstwo.
Mój pierwszy raport pisany po grze z QB - co powoduje automatycznie ,że naprawdę będę musiał się starać , aby dorównać poprzeczce poziomu jaką on ustanowił w tej dziedzinie. Tak więc piekło się nie skończyło jak umilkły działa - one właśnie teraz dla mnie zaczyna !
W następnych postach opisze jak doszło do starcia,siły biorące w nim udział , jego przebieg i zakończenie.
Liczę na to ,że QB trochę wspomoże moją zawodzącą pamięć , bo od bitwy minął już ponad tydzień.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez xardas12r, łącznie zmieniany 1 raz.
- xardas12r
- Generalleutnant
- Posty: 3912
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
- Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
- Been thanked: 21 times
- Kontakt:
1.Kierunek natarcia sił Niemieckich.
2.Koncentracja sił Armii Czerwonej - 2 Kompanie Piechoty , 2 Kompanie Czołgów Średnich, jedna kompania KW.
3.Drogi natarcia Sił Armii Czerwonej.
4.Oddział Osłonowy Flanki , Złożony z Kompani Zwiadu Waffen SS, Kompani Czołgów średnich, plutonu StuG-ów
Dowództwo Radzieckie w związku z zaistniałą sytuacją Postanowiło Przeprowadzić uderzenie wydzielonymi siłami na tyły niemieckie. Siły te poruszają się w dwóch miej więcej równych kolumnach - jedna przez miasto , węzeł kolejowy , druga omija miast od strony wolnej od sił n-pla. Piechota i załogi czołgów są słabo wyszkolone , jednak oficerom nie brakuje motywacji "Politycznej".
Dowodzący siłami Waffen-SS,zdając sobie sprawę z przewagi technologicznej i liczebnej wroga, decyduje się wysłać większość swoich sił by zniszczyć siły w mieście, jednocześnie zostawiając na tyłach wszystkie transportery,pluton piechoty z CKM i dwa z trzech dział szturmowych, tak by nie dopuścić do walk okrężnych w samym mieście.
(wynik walki na tyłach był symulowany serią rzutów kostką na początku każdej tury)
Siły niemieckie poruszają się przedmieściami w kierunku pozycji wyjściowych
A w tak zwanym "międzyczasie" Radziecka grupa bojowa zajmuje solidne stanowiska w mieście. Mimo lepszego wyszkolenia ,siły niemieckie mogą pozazdrościć Rosjanom wyposażenia - 4 "Maksimy" i dwa moździerze to wyposażenie oddziałów wsparcia wrogiej kompanii.
- xardas12r
- Generalleutnant
- Posty: 3912
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
- Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
- Been thanked: 21 times
- Kontakt:
Stół na chwile przed rozpoczęciem bitwy. Na dole zdjęcia widać pozycje Niemców, u góry Rosjanie
Rozstawienie Niemców
Na lewej flance samotny StuG pilnuje torowiska - powinien wystarczyć by powstrzymać atak piechoty , jak QB zdecydował by się ruszyć tędy czołgi ciężkie , to by się wycofał, szans żadnych by nie miał , a czołgi realnego udziału w bitwie by nie wzięły. Obok stoi Pluton czołgów średnich - na czwórkach - wspierany przez pluton piechoty. Dalej zajął pozycje pluton wsparcia - dwa MG 34 - i sztab kompani. Prawą flankę , bardziej dogodną terenowo dla czołgów zajął kolejny pluton średniaków - tym razem na trójkach , także wsparty plutonem piechoty.
Rozstawienie Rosjan
W centrum sił Armii Czerwonej znajduje się Pluton T-34 wsparty plutonem piechoty. Bardziej na prawo od nich,w zabudowaniach fabrycznych, znajduje się pluton CKM.Lewa flanka to pluton KW i kolejny piechoty, za nimi w urządzeniach kolejowych rozlokowały się średnie moździerze z obserwatorem , oraz sztab kompani osłaniany CKM-em.Lewa flanka to samotny pluton piechoty.
- xardas12r
- Generalleutnant
- Posty: 3912
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
- Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
- Been thanked: 21 times
- Kontakt:
Początkowe tury gry to podchody - obaj gracze przesuwają się w kierunku centralnego wzniesienia starając się zając najlepszą pozycje przed walką.
Po stronie niemieckiej pluton Panzer III przesuwa się bardziej na prawą flankę - planuje go wprowadzić do walki mając przed niego frontem nie osłonięte pancerze boczne radzieckich czołgów.
Tymczasem QB przesuwa czołgi ciężkie w kierunku wzgórza...
...pozostawiając pluton piechoty samemu sobie...
...a ten dostrzega w oddali wynurzającą się sylwetkę...
...która dzięki wykorzystaniu lornetek okazuje się działem szturmowym.
Po stronie niemieckiej pluton Panzer III przesuwa się bardziej na prawą flankę - planuje go wprowadzić do walki mając przed niego frontem nie osłonięte pancerze boczne radzieckich czołgów.
Tymczasem QB przesuwa czołgi ciężkie w kierunku wzgórza...
...pozostawiając pluton piechoty samemu sobie...
...a ten dostrzega w oddali wynurzającą się sylwetkę...
...która dzięki wykorzystaniu lornetek okazuje się działem szturmowym.
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Czołgi Xardasa to około 5000pkt, do tego kompania piechoty to na oko koło 2-3 tysięcy, wiec niemcy spokojnie 7000-8000pkt.
Rosjanie też koło 8000-9000pkt.
Gra turniejowa zwykła - starcie na 2500pkt. Warhammerowcy za 1pkt więcej mordują. Ja nie
Rosjanie też koło 8000-9000pkt.
Gra turniejowa zwykła - starcie na 2500pkt. Warhammerowcy za 1pkt więcej mordują. Ja nie
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Bardzo fajny ARR, ogólnie na tym forum są raporty na naprawdę dobrym poziomie które bardzo zachęcają do gry.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Mathew, łącznie zmieniany 1 raz.
"Być zwyciężonym i nie ulec to zwycięstwo,
zwyciężyć i spocząć na laurach to klęska." Józef Piłsudski
zwyciężyć i spocząć na laurach to klęska." Józef Piłsudski
- xardas12r
- Generalleutnant
- Posty: 3912
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
- Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
- Been thanked: 21 times
- Kontakt:
Następnym ruchem QB było wprowadzenie sił pancernych na wzniesieniu - zgrupowanych razem ,z pozostawionymi dwoma T-34 za zasłoną wzgórza - imo jeden z największych błędów Kuby w tej grze.
Pluton na lewym skrzydle mozolnie wspina się na wzgórze, w tym samym czasie kolejny pluton bawi się w kotka i myszkę ze StuG'iem wśród instalacji kolejowych.
Część piechoty radzieckiej pozostała na pozycjach z powodów dziur w strukturze dowodzenia.
W odpowiedzi na ruchy sowietów przesuwam moje plutony do przodu-także na wzgórze.
Pluton czołgów Panzer IV ostrzeliwuje maszyny rosyjskie w ruchu - z marnym skutkiem.
Jedna z drużyn plutonu zwiadu zajmuje pozycje w dolince przez którą biegną tory - w odpowiedzi na ruchy piechoty QB.
- xardas12r
- Generalleutnant
- Posty: 3912
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
- Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
- Been thanked: 21 times
- Kontakt:
W wyniku dalszej walki między KW ,a Pz-IV'kami zostaje uszkodzony delikatnie jeden z niemieckich wozów. Niemcy zrywają kontakt po przez wystrzelenie zasłony dymnej.
Rosjanie próbują więc swych sił w starciu z czołgami niemieckimi lufa w lufę. Co jak widać niewesoło się kończy dla sił radzieckich.
W wyniku szarży Panzer III bitwa ostatecznie wyraźnie przybiera korzystny dla mnie wynik. Czerwoni nie wytrzymują już presji sił pancernych III Rzeszy. Zwycięstwo!
- maly_kapral
- Capitaine
- Posty: 830
- Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 14:22
- Lokalizacja: Kościan pod Poznaniem
Jeżeli chodzi o stół do gry to QB zawsze mnie powala na kolana...
Bardzo dobry aar xardasie:)
Bardzo dobry aar xardasie:)
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez maly_kapral, łącznie zmieniany 1 raz.