Inne środki łączności w OOW2

Forum systemu bitewnego "Operation: World War II".
Umpapa
Général en Chef
Posty: 4159
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 535 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Inne środki łączności w OOW2

Post autor: Umpapa »

Goniec i radiooperator to zdecydowanie za mało.


Goniec konny
Koszt: 10 pkt

Zasady jak wobec zwykłego gońca z następującymi wyjątkami.
Porusza się z z maksymalną prędkością konia, czyli ???? 30 ???.
Traktowany dla celów zauważenia jako pojazd, dla celów pokonywania terenu jako piechota.

W każdym zestawie piechoty Sowietów Italieri jest dwóch takich jegomości. Dziwne, że Italieri nie wymusiła na AlzoZero wykorzystania tych figurek!
Obrazek


Goniec rowerowy
Koszt: 10 pkt

Zasady jak wobec zwykłego gońca z następującymi wyjątkami.
Porusza się z maksymalną prędkością roweru, czyli 25.
Traktowany dla celów zauważenia i pokonywania terenów jako pojazd.
Obrazek



Goniec motocyklowy
Koszt: 20 pkt

Zasady jak wobec zwykłego gońca z następującymi wyjątkami.
Porusza się z maksymalną prędkością motocyklu czyli 60.
Traktowany dla celów zauważenia i pokonywania terenów jako pojazd.



Goniec-pies
Koszt: 10 pkt

Traktować jak wyposażenie jednorazowego użytku, z negatywnym modyfikatorem na skuteczność komunikacji -1. Uwaga: treser psa pozostaje przy HQ.
Obrazek
Obrazek



Telefonista
Koszt: 10 pkt

Model posiada aparat telefoniczny podłączony do sieci telefonicznej.
Może próbować nawiązać łączność (komunikację) raz na turę, z modyfikatorem +2 do rzutu na skuteczność, pod warunkiem, że model znajduje sie w tej samej pozycji (stanowisku łączności), którą zajmował przy rozpoczęciu gry, a ta pozycja nie została przykryta celnym ogniem artyleryjskim lub moździerzowym (zrywającym kable).

Opcje:
Dodatkowe stanowisko łączności telefonicznej (10 pkt każdy) - tylko na tym obszarze stołu, który przy rozpoczęciu gry znajdował się za własnymi liniami

Głęboko zakopane kable(10 pkt) - odporność pozycji na ogień moździerzowy



Sygnalista
Koszt: 5 (zaokrąglając w dół)

Model posiada chorągiewki komunikacyjne. Może próbować nawiązać łączność (komunikację) raz na turę, z modyfikatorem -1, pod warunkiem, że model jest w Linii Widzenia wobec jednostek (zdolnych do wykonywania ostrzału), z którymi próbuje nawiązać łączność, zaś w przypadku jednostek poza planszą (off-table artillery) - wobec własnej krawędzi stołu na szerokość co najmniej 10 cm.
Klaryfikacja: działania nocne oraz zasłona dymna ograniczająca Linię Widzenia uniemożliwiają nawiązanie łączności.

Moje konwersje (wiem, wiem, do przemalowania, ale co tam):
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Race sygnalizacyjne
Koszt: 5 (zaokrąglając w dół) - można dokupić do dowolnego mdoelu drużyny dowodzenia

Model posiada race sygnalizacyjne.
Może próbować nawiązać łączność (komunikację) raz na turę, z modyfikatorem -1, pod warunkiem, że sygnalizowany cel ostrzału jest w Linii Widzenia wobec jednostek (zdolnych do wykonywania ostrzału oraz lotniczych), którym próbuje się wskazać punkt ostrzału, zaś w przypadku jednostek poza planszą (off-table artillery) - wobec własnej krawędzi stołu na szerokość co najmniej 10 cm.
Klaryfikacja: działania nocne oraz zasłona dymna ograniczająca Linię Widzenia uniemożliwiają nawiązanie łączności.



Gołębie
Koszt: 5 (zaokrąglając w dół)

Model posiada gołębie.
Traktować jak radio jednorazowego użytku - gracz wykorzystujący komunikację gołębiamia może wskazać punkt, który będzie ostrzeliwany poczynając od następnej rundy przez na początku zadeklarowaną ilość rund.
Obrazek

Dajmy sobie spokój z trąbką sygnałową, gwizdkiem, heliografem i tam-tamem. :)

Jakieś uwagi co do właściwości i kosztów? Najchętniej dokładałbym co 5 pkt, ale to bez sensu... Torrani dał za małą ziarnistość skali kosztów.

EDIT: zmieniłem koszty co 5 pkt, zaokrąglane w dół - jeśli wykupujesz więcej plutonów, ma to wpływ.
Ostatnio zmieniony niedziela, 5 grudnia 2010, 10:54 przez Umpapa, łącznie zmieniany 1 raz.
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Umpapa
Général en Chef
Posty: 4159
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 535 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Post autor: Umpapa »

No comments? :\
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
Yori
Praefectus Praetorio
Posty: 1696
Rejestracja: piątek, 28 listopada 2008, 19:09
Lokalizacja: Warszawa man! Złu mówi zawsze: no pasaran!

Post autor: Yori »

Umpapa pisze:No comments? :\
Tylko jeden - świetny pomysł! Postaram się skorzystać z Twoich pomysłów przy najbliższej okazji.
Umpapa
Général en Chef
Posty: 4159
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 535 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Post autor: Umpapa »

Dzięki, ale co myślisz o właściwościach i kosztach?
No i prędkości konia...
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
Yori
Praefectus Praetorio
Posty: 1696
Rejestracja: piątek, 28 listopada 2008, 19:09
Lokalizacja: Warszawa man! Złu mówi zawsze: no pasaran!

Post autor: Yori »

Koszty i prędkość konia chyba są O.K.

Trudno mi powiedzieć, bo nigdy nie korzystałem z punktów. Zawsze dobieraliśmy siły bardziej pod kątem scenariusza.
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

Koń powinien znosić modyfikatory ujemne jeśli idzie o trudny teren, niskie przeszkody i wodę. Poza tym bardzo dobrze.
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
skwercio
Caporal
Posty: 63
Rejestracja: środa, 27 października 2010, 21:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: skwercio »

trudny teren niekoniecznie
Umpapa
Général en Chef
Posty: 4159
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 535 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Post autor: Umpapa »

A jak wygladają zasady kawalerii w OOW 2?
Bo widziałem mod o Kozakach, ale tam nic nie było o zasadach kawalerii.

No i psa robić jako osobną figurkę (quasi-goniec) czy tak jak gołębia (czyli jak jednorazowe radio, ale z opóźnionym czasem reakcji)?
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Nie ma kawalerii w OWW2 jako takiej.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 62 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Post autor: brathac »

I jest to poważny błąd!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Operation: World War II”