Inne środki łączności w OOW2
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 535 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
Inne środki łączności w OOW2
Goniec i radiooperator to zdecydowanie za mało.
Goniec konny
Koszt: 10 pkt
Zasady jak wobec zwykłego gońca z następującymi wyjątkami.
Porusza się z z maksymalną prędkością konia, czyli ???? 30 ???.
Traktowany dla celów zauważenia jako pojazd, dla celów pokonywania terenu jako piechota.
W każdym zestawie piechoty Sowietów Italieri jest dwóch takich jegomości. Dziwne, że Italieri nie wymusiła na AlzoZero wykorzystania tych figurek!
Goniec rowerowy
Koszt: 10 pkt
Zasady jak wobec zwykłego gońca z następującymi wyjątkami.
Porusza się z maksymalną prędkością roweru, czyli 25.
Traktowany dla celów zauważenia i pokonywania terenów jako pojazd.
Goniec motocyklowy
Koszt: 20 pkt
Zasady jak wobec zwykłego gońca z następującymi wyjątkami.
Porusza się z maksymalną prędkością motocyklu czyli 60.
Traktowany dla celów zauważenia i pokonywania terenów jako pojazd.
Goniec-pies
Koszt: 10 pkt
Traktować jak wyposażenie jednorazowego użytku, z negatywnym modyfikatorem na skuteczność komunikacji -1. Uwaga: treser psa pozostaje przy HQ.
Telefonista
Koszt: 10 pkt
Model posiada aparat telefoniczny podłączony do sieci telefonicznej.
Może próbować nawiązać łączność (komunikację) raz na turę, z modyfikatorem +2 do rzutu na skuteczność, pod warunkiem, że model znajduje sie w tej samej pozycji (stanowisku łączności), którą zajmował przy rozpoczęciu gry, a ta pozycja nie została przykryta celnym ogniem artyleryjskim lub moździerzowym (zrywającym kable).
Opcje:
Dodatkowe stanowisko łączności telefonicznej (10 pkt każdy) - tylko na tym obszarze stołu, który przy rozpoczęciu gry znajdował się za własnymi liniami
Głęboko zakopane kable(10 pkt) - odporność pozycji na ogień moździerzowy
Sygnalista
Koszt: 5 (zaokrąglając w dół)
Model posiada chorągiewki komunikacyjne. Może próbować nawiązać łączność (komunikację) raz na turę, z modyfikatorem -1, pod warunkiem, że model jest w Linii Widzenia wobec jednostek (zdolnych do wykonywania ostrzału), z którymi próbuje nawiązać łączność, zaś w przypadku jednostek poza planszą (off-table artillery) - wobec własnej krawędzi stołu na szerokość co najmniej 10 cm.
Klaryfikacja: działania nocne oraz zasłona dymna ograniczająca Linię Widzenia uniemożliwiają nawiązanie łączności.
Moje konwersje (wiem, wiem, do przemalowania, ale co tam):
Race sygnalizacyjne
Koszt: 5 (zaokrąglając w dół) - można dokupić do dowolnego mdoelu drużyny dowodzenia
Model posiada race sygnalizacyjne.
Może próbować nawiązać łączność (komunikację) raz na turę, z modyfikatorem -1, pod warunkiem, że sygnalizowany cel ostrzału jest w Linii Widzenia wobec jednostek (zdolnych do wykonywania ostrzału oraz lotniczych), którym próbuje się wskazać punkt ostrzału, zaś w przypadku jednostek poza planszą (off-table artillery) - wobec własnej krawędzi stołu na szerokość co najmniej 10 cm.
Klaryfikacja: działania nocne oraz zasłona dymna ograniczająca Linię Widzenia uniemożliwiają nawiązanie łączności.
Gołębie
Koszt: 5 (zaokrąglając w dół)
Model posiada gołębie.
Traktować jak radio jednorazowego użytku - gracz wykorzystujący komunikację gołębiamia może wskazać punkt, który będzie ostrzeliwany poczynając od następnej rundy przez na początku zadeklarowaną ilość rund.
Dajmy sobie spokój z trąbką sygnałową, gwizdkiem, heliografem i tam-tamem.
Jakieś uwagi co do właściwości i kosztów? Najchętniej dokładałbym co 5 pkt, ale to bez sensu... Torrani dał za małą ziarnistość skali kosztów.
EDIT: zmieniłem koszty co 5 pkt, zaokrąglane w dół - jeśli wykupujesz więcej plutonów, ma to wpływ.
Goniec konny
Koszt: 10 pkt
Zasady jak wobec zwykłego gońca z następującymi wyjątkami.
Porusza się z z maksymalną prędkością konia, czyli ???? 30 ???.
Traktowany dla celów zauważenia jako pojazd, dla celów pokonywania terenu jako piechota.
W każdym zestawie piechoty Sowietów Italieri jest dwóch takich jegomości. Dziwne, że Italieri nie wymusiła na AlzoZero wykorzystania tych figurek!
Goniec rowerowy
Koszt: 10 pkt
Zasady jak wobec zwykłego gońca z następującymi wyjątkami.
Porusza się z maksymalną prędkością roweru, czyli 25.
Traktowany dla celów zauważenia i pokonywania terenów jako pojazd.
Goniec motocyklowy
Koszt: 20 pkt
Zasady jak wobec zwykłego gońca z następującymi wyjątkami.
Porusza się z maksymalną prędkością motocyklu czyli 60.
Traktowany dla celów zauważenia i pokonywania terenów jako pojazd.
Goniec-pies
Koszt: 10 pkt
Traktować jak wyposażenie jednorazowego użytku, z negatywnym modyfikatorem na skuteczność komunikacji -1. Uwaga: treser psa pozostaje przy HQ.
Telefonista
Koszt: 10 pkt
Model posiada aparat telefoniczny podłączony do sieci telefonicznej.
Może próbować nawiązać łączność (komunikację) raz na turę, z modyfikatorem +2 do rzutu na skuteczność, pod warunkiem, że model znajduje sie w tej samej pozycji (stanowisku łączności), którą zajmował przy rozpoczęciu gry, a ta pozycja nie została przykryta celnym ogniem artyleryjskim lub moździerzowym (zrywającym kable).
Opcje:
Dodatkowe stanowisko łączności telefonicznej (10 pkt każdy) - tylko na tym obszarze stołu, który przy rozpoczęciu gry znajdował się za własnymi liniami
Głęboko zakopane kable(10 pkt) - odporność pozycji na ogień moździerzowy
Sygnalista
Koszt: 5 (zaokrąglając w dół)
Model posiada chorągiewki komunikacyjne. Może próbować nawiązać łączność (komunikację) raz na turę, z modyfikatorem -1, pod warunkiem, że model jest w Linii Widzenia wobec jednostek (zdolnych do wykonywania ostrzału), z którymi próbuje nawiązać łączność, zaś w przypadku jednostek poza planszą (off-table artillery) - wobec własnej krawędzi stołu na szerokość co najmniej 10 cm.
Klaryfikacja: działania nocne oraz zasłona dymna ograniczająca Linię Widzenia uniemożliwiają nawiązanie łączności.
Moje konwersje (wiem, wiem, do przemalowania, ale co tam):
Race sygnalizacyjne
Koszt: 5 (zaokrąglając w dół) - można dokupić do dowolnego mdoelu drużyny dowodzenia
Model posiada race sygnalizacyjne.
Może próbować nawiązać łączność (komunikację) raz na turę, z modyfikatorem -1, pod warunkiem, że sygnalizowany cel ostrzału jest w Linii Widzenia wobec jednostek (zdolnych do wykonywania ostrzału oraz lotniczych), którym próbuje się wskazać punkt ostrzału, zaś w przypadku jednostek poza planszą (off-table artillery) - wobec własnej krawędzi stołu na szerokość co najmniej 10 cm.
Klaryfikacja: działania nocne oraz zasłona dymna ograniczająca Linię Widzenia uniemożliwiają nawiązanie łączności.
Gołębie
Koszt: 5 (zaokrąglając w dół)
Model posiada gołębie.
Traktować jak radio jednorazowego użytku - gracz wykorzystujący komunikację gołębiamia może wskazać punkt, który będzie ostrzeliwany poczynając od następnej rundy przez na początku zadeklarowaną ilość rund.
Dajmy sobie spokój z trąbką sygnałową, gwizdkiem, heliografem i tam-tamem.
Jakieś uwagi co do właściwości i kosztów? Najchętniej dokładałbym co 5 pkt, ale to bez sensu... Torrani dał za małą ziarnistość skali kosztów.
EDIT: zmieniłem koszty co 5 pkt, zaokrąglane w dół - jeśli wykupujesz więcej plutonów, ma to wpływ.
Ostatnio zmieniony niedziela, 5 grudnia 2010, 10:54 przez Umpapa, łącznie zmieniany 1 raz.
http://umpapas.blogspot.com/
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 535 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
No comments? :\
http://umpapas.blogspot.com/
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 535 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
Dzięki, ale co myślisz o właściwościach i kosztach?
No i prędkości konia...
No i prędkości konia...
http://umpapas.blogspot.com/
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 535 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
A jak wygladają zasady kawalerii w OOW 2?
Bo widziałem mod o Kozakach, ale tam nic nie było o zasadach kawalerii.
No i psa robić jako osobną figurkę (quasi-goniec) czy tak jak gołębia (czyli jak jednorazowe radio, ale z opóźnionym czasem reakcji)?
Bo widziałem mod o Kozakach, ale tam nic nie było o zasadach kawalerii.
No i psa robić jako osobną figurkę (quasi-goniec) czy tak jak gołębia (czyli jak jednorazowe radio, ale z opóźnionym czasem reakcji)?
http://umpapas.blogspot.com/
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Nie ma kawalerii w OWW2 jako takiej.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi