Kilka pytań
Tak, zwykła tektura też gości na moim stole ;D i to w znacznych ilościach.
Fajny pomysł z tym domkiem z lego, ale nie skorzystam!
Kilka minut temu skończyłem pierwsze starcie w OWWII! Wrażenia bardzo pozytywne, mimo że na stole były dwa czołgi i kilka figurek, a rywal praktycznie nie znał zasad. Pierwszy kontakt z tego typu grami i naprawdę jestem pozytywnie zaskoczony. Są emocje, a to najważniejsze! :lol2:
Pozdrawiam KaziK
Fajny pomysł z tym domkiem z lego, ale nie skorzystam!
Kilka minut temu skończyłem pierwsze starcie w OWWII! Wrażenia bardzo pozytywne, mimo że na stole były dwa czołgi i kilka figurek, a rywal praktycznie nie znał zasad. Pierwszy kontakt z tego typu grami i naprawdę jestem pozytywnie zaskoczony. Są emocje, a to najważniejsze! :lol2:
Pozdrawiam KaziK
Uważaj na zwykła tekturę bo po krótkim czasie będziesz miał budynki na pagórkach i w dolinkach Osobiście z tanich rozwiązań polecam twarde okładki zeszytów A5 i A4, także fajne tanie rozwiązanie to usypywanie gruzów z pokruszonych cegieł, piasku itp. Zerknij do dział After Aktion Raport, podczas gier z q.b. robiliśmy podobne rzeczy.
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!!
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!!
Używałem pudełek, ale i tak jest to rozwiązanie bardzo chwilowe... niszczy klimat
Budynki będę kupował kolejowe do HO. W Łodzi dosyć często wystawiają jakieś starocie za grosze.
Ostatnio dorwałem się do sporej kasy po sprzedaniu figurek do LOTR'a:). Zgodnie z waszymi poradami kupiłem 2x Shermana(aktualny stan armii: 2x Priest, 2x Sherman, Box US Infantry)
Mój oponent ma: 2x Panzer III, Tigera I, i Box germańców.
Jeśli można wskażcie nam dalszą drogę budowy armii, bo bladego pojęcia nie mamy jak się za to zabrać:)
Pozdrawiam KaziK
Budynki będę kupował kolejowe do HO. W Łodzi dosyć często wystawiają jakieś starocie za grosze.
Ostatnio dorwałem się do sporej kasy po sprzedaniu figurek do LOTR'a:). Zgodnie z waszymi poradami kupiłem 2x Shermana(aktualny stan armii: 2x Priest, 2x Sherman, Box US Infantry)
Mój oponent ma: 2x Panzer III, Tigera I, i Box germańców.
Jeśli można wskażcie nam dalszą drogę budowy armii, bo bladego pojęcia nie mamy jak się za to zabrać:)
Pozdrawiam KaziK
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Oponent powinien zainwestować w działa szturmowe - StuG III albo Panzerjager IV. Do tego np. Wespe.
Ty natomiast możesz pomyśleć o Stuartach - będą adekwatnym przeciwnikiem dla Panzer III i mogą być rozpoznaniem.
Ty natomiast możesz pomyśleć o Stuartach - będą adekwatnym przeciwnikiem dla Panzer III i mogą być rozpoznaniem.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
A co powiecie o tym:(moja armia)
-1xT34/76 ( w planach jeszcze jeden taki i 2x T34/85)
-2x T26
-2xISU 122
piechota:
-1 box sovietów Italeri
-2xmini box sovietów Zvezdy
-1x box syberyjskich strzelców Revell
Przciwnik i jego armia:
- 1x tiger
-1x king tiger
-1x panther(171)
piechota:
-1x piechota niemiecka Italeri (w planach zapewne jeszcze jeden taki box)
Wystarczy na początek? Kompletujemy makiety, karty, zanczniki i za tydzień dwa ruszamy z grą
-1xT34/76 ( w planach jeszcze jeden taki i 2x T34/85)
-2x T26
-2xISU 122
piechota:
-1 box sovietów Italeri
-2xmini box sovietów Zvezdy
-1x box syberyjskich strzelców Revell
Przciwnik i jego armia:
- 1x tiger
-1x king tiger
-1x panther(171)
piechota:
-1x piechota niemiecka Italeri (w planach zapewne jeszcze jeden taki box)
Wystarczy na początek? Kompletujemy makiety, karty, zanczniki i za tydzień dwa ruszamy z grą
Twoje siły są całkiem imponujące, za to obawiam się lekko o kolegę. Zalecałbym German Elite Troops z Italeri, jest tam więcej szybkostrzelnej broni i kilka MG42. Oczywiście Niemcy są lepiej wyszkoloną piechotą, ale czerwona fala zalała mnie już nie raz
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!!
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!!
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Koledze polecam dokupić np 2 szybkie Pantery z Italeri, będzie bardziej wyrównana walka. Zwłaszcza, że ta rosyjska piechota nie ma dobrej broni przeciwpancernej.
Ewentualnie aby rozgrywkę zrobić ciekawszą kupić Panzer II/III jako przeciwnik dla T-26, bo zostaną zmiecione wprost w innym przypadku.
W razie pytań co do znaczników polecam się
Ewentualnie aby rozgrywkę zrobić ciekawszą kupić Panzer II/III jako przeciwnik dla T-26, bo zostaną zmiecione wprost w innym przypadku.
W razie pytań co do znaczników polecam się
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- q.b.
- Major
- Posty: 1211
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
Powiem tak - mam spore doświadczenie z graniem ruską hordą na podstawowym wyszkoleniu piechoty ("trening 5+", "słabe wyszkolenie" oraz "polityczna motywacja") i powiem Ci, że piechoty i pancerki masz za mało... Tygrysy wgniotą Ci teciaki w glebę, a zanim dojdzie piechota to będzie już za późno... (a kolega ma jeszcze Panterę :devil: ). Pamiętaj, że ruska amunicja kalibru 122 ma gorsze parametry od niemieckiej podobnego kalibru oraz to, że do czołgów RKKA również dokłada się ten "kiepski trenaż" przy rzutach K10 na trafienie
"Duty, Honor, Country"
Ja z racji małego doświadczenia nie mogę świadczyć o przydatności mojej opinii, ale na miejscu "Niemca" wyposażyłbym się w:
PaK 40 - Dość mały koszt, a dobrze ustawiony może ładnie nabroić.
Sekcja MG na trójnogu - j.w. tylko tyczy się piechoty, nie pancerki
SdKfz 251/1 - niby nic, a pokładowe MG plus drużyna piechoty wewnątrz to dość pokaźna siła, a poza tym ta mobilność.
SdKfz 234/2 Puma - Osobiście nigdy tym kotkiem nie grałem, ale słysząc opinie q.b. i czytając jego właściwości to chyba nawet miły z niego "pan samochodzik"
Oczywiście można zainwestować w Moździerze 120mm, czy Wirbelwinda, ale moim zdaniem to zabija przyjemność i "taktyczność" tej gry.
PaK 40 - Dość mały koszt, a dobrze ustawiony może ładnie nabroić.
Sekcja MG na trójnogu - j.w. tylko tyczy się piechoty, nie pancerki
SdKfz 251/1 - niby nic, a pokładowe MG plus drużyna piechoty wewnątrz to dość pokaźna siła, a poza tym ta mobilność.
SdKfz 234/2 Puma - Osobiście nigdy tym kotkiem nie grałem, ale słysząc opinie q.b. i czytając jego właściwości to chyba nawet miły z niego "pan samochodzik"
Oczywiście można zainwestować w Moździerze 120mm, czy Wirbelwinda, ale moim zdaniem to zabija przyjemność i "taktyczność" tej gry.
Ostatnio zmieniony czwartek, 24 lutego 2011, 16:56 przez Pumba, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.alzozero.it/eng/html/download.html
http://oww2.eu/w/index.php?title=Zasady ... orld_War_2
tutaj masz wszystkie znaczniki, karty i listy.
Jak się ma sprawa z M3 half-track? Amerykańce mają za mało ciekawej pancerki... Wszystko wygląda jak Sherman, albo jest Shermanem:(
http://oww2.eu/w/index.php?title=Zasady ... orld_War_2
tutaj masz wszystkie znaczniki, karty i listy.
Jak się ma sprawa z M3 half-track? Amerykańce mają za mało ciekawej pancerki... Wszystko wygląda jak Sherman, albo jest Shermanem:(
- q.b.
- Major
- Posty: 1211
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
A co Ty innego chciałeś - Steam Tanki ? Do gry przecież nie potrzeba niczego poza ShermanamiAmerykańce mają za mało ciekawej pancerki... Wszystko wygląda jak Sherman, albo jest Shermanem:(
Historycznie rzecz ujmując tak wyglądała doktryna amerykańskiej siły pancernej - dużo sprzętu produkowanego na skalę masową - na jednym kadłubie M4 Sherman w różnych wariacjach uzbrojenia (75mm 76mm 105mm) oraz opancerzenia (np: Jumbo).
Pershingi weszły zdecydowanie późno...
Na przykład wszystkie ruskie czołgi? (piechota "jeździła na teciakach" masowo, masowo też na nich ginęła :devil: )A co doradzacie jako radziecki transport? ZIS?
ad1) Bo ktoś musi tym wszystkim dowodzić? (i kierować ogniem pośrednim ) Przykładowo - w grach wieloosobowych (np: 2 graczy na stronę Aliantów i 2 na Niemców) jest to warunek konieczny posiadania swojego HQ w celu otrzymania konkretnych kart rozkazów (odsyłam do zasad gry wieloosobowych na stronie przemosa19)Po co jest HQ (oprócz kierowania bronią pośrednią)
Po co ta motywacja polityczna? Dla mnie to więcej szkody niż pożytku
ad2) Bo tak historycznie wyglądała armia czerwona w wojnie ojczyźnianej po "wielkich czystkach" za Stalina? Trening mizerny, wyszkolenie kiepskie, morale niskie oraz brak wyposażenia (często jeden karabin na kilka osób...)
NKWD trzymało to wszystko w ryzach (nie mówię, że to popieram - to fakt historycznie stwierdzony) bo bez nich to całe pospólstwo nie poszłoby "na młóckę" - wielokrotnie z góry wiadomym wynikiem, skazanym na porażkę. Dlatego często dochodziło do sytuacji że oficerowie z NKWD mieli więcej ustrzeleń soldatów uznanych za "dezerterów" niż faktycznych trafień we wroga... Przykre ale prawdziwe - poczytaj, pooglądaj jakieś filmy ("Wróg u bram").
Armia RKKA to nie sama piechota Gwardyjska, saperzy walczący w ruinach miast w napierśnikach SN`42 oraz doskonali snajperzy. Lecz w głównej mierze siermiężna hołota i "masa" ludzka.
"Duty, Honor, Country"
Mam kolejne pytanie:
Dzisiaj rozwaliłem Tygrysa jednym strzałem z Shermana i boję się, że robię coś źle. Powiedzcie mi czy dobrze rozumuję:
-Linia widzenia
-Dostrzeżenia(nieruchomy Tygrys, chyba 100cm)
-rozkaz
-strzał
-sprawdzam celność(wyleciało 9, czyli trafiony)
-sprawdzam obrażenia( wyleciało 10 i teoretycznie katastrofa!)
Dobrze rozumuję, czy o czymś istotnym zapominam? ;D
Pozdrawiam KaziK
Dzisiaj rozwaliłem Tygrysa jednym strzałem z Shermana i boję się, że robię coś źle. Powiedzcie mi czy dobrze rozumuję:
-Linia widzenia
-Dostrzeżenia(nieruchomy Tygrys, chyba 100cm)
-rozkaz
-strzał
-sprawdzam celność(wyleciało 9, czyli trafiony)
-sprawdzam obrażenia( wyleciało 10 i teoretycznie katastrofa!)
Dobrze rozumuję, czy o czymś istotnym zapominam? ;D
Pozdrawiam KaziK
- q.b.
- Major
- Posty: 1211
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
Eee - że jak ?
Jeśli to był strzał od przodu to nie wiem jak to policzyłeś. Jaki rozkaz wydałeś? Jak wyglądała sytuacja? Opisz reakcje jakie zaistniały... A gdzie są modyfikatory?
Gdzie minus do trafienia za "ciężki pancerz" Tygrysa od przodu? Gdzie modyfikatory za obrażenia: -1 do obrażeń za pojazd opancerzony od przodu, kolejny minus za średnie działo vs ciężki czołg ?
Jeśli to był strzał od przodu to nie wiem jak to policzyłeś. Jaki rozkaz wydałeś? Jak wyglądała sytuacja? Opisz reakcje jakie zaistniały... A gdzie są modyfikatory?
Gdzie minus do trafienia za "ciężki pancerz" Tygrysa od przodu? Gdzie modyfikatory za obrażenia: -1 do obrażeń za pojazd opancerzony od przodu, kolejny minus za średnie działo vs ciężki czołg ?
"Duty, Honor, Country"