Bitwy Westeros (Galakta)

Awatar użytkownika
Jan1980
Lieutenant
Posty: 588
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 14:44

Re: Bitwy Westeros

Post autor: Jan1980 »

Ja grę posiadam, na razie jestem w fazie testów. Jedna gra (z samym sobą) za mną, druga będzie w tygodniu.
Co mi się rzuciło w oczy to mała ilość jednostek uczestniczących w bitwie. Zwykle kilka na kilka.
A jakie są wasze odczucia co do tej gry?
Ой дарожка доўгая да дому
За Вялікае Княства за Карону
Пераможам ворагаў спакусы
Мы ж Літвіны, Мы ж Беларусы
Awatar użytkownika
kubzzon1987
Chasseur
Posty: 19
Rejestracja: środa, 23 października 2013, 16:10
Lokalizacja: Wawa

Re: Bitwy Westeros

Post autor: kubzzon1987 »

Bo jest to taki bardziej skirmish oparty na scenariuszach, najwieksze starcie w podstawce to bodajże bitwa pod czerwonymi widlami, oczywiscie nic nie stoi na przeszkodzie by tworzyc wlasne scenariusze, idealna gierka przy piwku do zrelaxowania ;) , osobiście zmodyfikowalem ze znajomym kilka zasad by zwiekszyc troche realizm i dodac w grze wiecej taktyki.
Awatar użytkownika
Jan1980
Lieutenant
Posty: 588
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 14:44

Re: Bitwy Westeros

Post autor: Jan1980 »

A jest opcja, żebyś się podzielił to na forum swoimi modyfikacjami?
Mi też się coś tam po głowie kołacze np. z szarżą, ale muszę najpierw więcej pograć, żeby zacząć zmieniać i kombinować.
Ой дарожка доўгая да дому
За Вялікае Княства за Карону
Пераможам ворагаў спакусы
Мы ж Літвіны, Мы ж Беларусы
Awatar użytkownika
kubzzon1987
Chasseur
Posty: 19
Rejestracja: środa, 23 października 2013, 16:10
Lokalizacja: Wawa

Re: Bitwy Westeros

Post autor: kubzzon1987 »

Jasne ;) wiesz, prochu nie wymyśliłem :) ale po kolei:

Fazy rozgrywki toczymy jak w rasowym bitewniaku: Ruch,Ostrzał,Walka- w sensie każdy z graczy może wykorzystać w swojej fazie rozkazów wszystkie żetony jak i karty, jeśli chodzi o zmianę dot. walki to podczas starcia oddziałów obydwaj gracze wyrzucają kośćmi a nie tylko jedna ze stron, to główna zmiana w mechanice reszta to już kosmetyczne poprawki.

- Dodanie impetu uderzenia +2 kości dla jazdy +1 dla piechoty, jest to dla mnie o tyle istotne że ważne jest aby uderzyć jako pierwszy, unikamy w ten sposób
pasywności, choć też wymuszają to na nas niektóre scenariusze, dochodzą oczywiści rożne modyfikatory np: jednostka piechoty ze słowem kluczem "broń"
drzewcowa'' niweluje bonus ataku dla jazdy.

- Gdy w oddziale zostanie jedna jednostka-rzuca ona -1 kość ataku

- Oddział, który poniósł większe straty w starciu wyrzuca test morale: rzuca dwoma kośćmi jeśli na żadnej z kości nie ma symbolu rangi tej jednostki-dokonuje ona odwrotu.

- Pikinierzy Braxów gdy są w formacji czworobok można ich atakować max 2 kośćmi, nie mogą się jednak ruszać.

- Pospolite ruszenie Lannisterów nie zalicza trafienia w wypadku wyrzucenia pięści na kości.

To tyle jeśli o niczym nie zapomniałem, bo jakiś czas temu już nie grałem w BoW z powodu malowania figurek :lol: , na szczęście w przyszły weekend szykuje się wieczorek, więc nadrobię :P

Jeśli masz jakieś pytania dot. zasad rozgrywki, pytaj ;)
Awatar użytkownika
kubzzon1987
Chasseur
Posty: 19
Rejestracja: środa, 23 października 2013, 16:10
Lokalizacja: Wawa

Re: Bitwy Westeros

Post autor: kubzzon1987 »

Fajnie jak by ktoś miał jeszcze jakieś sugestie co do modyfikacji rozgrywki, różne pomysły mile widziane 8-)
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Bitwy Westeros

Post autor: Neoberger »

Ale po co modyfikować super grę?
Twoje modyfikacje w pewnym momencie modyfikują pierwotne twoje własne modyfikacje bo pewnie gra niezbyt chodzi ;-)

Ja korzystam z oficjalnych modyfikacji:
1. Atak z flanki gdy oddział zaczynał w pobliżu przeciwnika - dodaje się do oddziału w starciu ileś tam kostek -1.
2. Gdy oddział ma połowę figurek lub mniej to rzut -1 kość.
3. Wycofanie.

http://www.fantasyflightgames.com/ffg_c ... v1.2.1.pdf
Berger
Awatar użytkownika
kubzzon1987
Chasseur
Posty: 19
Rejestracja: środa, 23 października 2013, 16:10
Lokalizacja: Wawa

Re: Bitwy Westeros

Post autor: kubzzon1987 »

Chodzi jak najbardziej, tylko chodzi o to ze moze ktos wymysli, cos co moze uatrakcyjnic jakos rozgrywke.
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Bitwy Westeros

Post autor: Neoberger »

Przy tej liczbie scenariuszy i wielkiej bitwie z dodatku - nie ma chyba potrzeby podbijania ekscytacji rozgrywką.

Wg mnie coś co może wznieść tę grę na nowe wyżyny to dodanie warstwy strategicznej. Jakieś kampanie w Krainie Westeros. Wodzowie, armie, marsze, zdrady.
Berger
adi2
Adjudant-Major
Posty: 337
Rejestracja: piątek, 5 lipca 2013, 21:10

Re: Bitwy Westeros

Post autor: adi2 »

Neoberger pisze:Przy tej liczbie scenariuszy i wielkiej bitwie z dodatku - nie ma chyba potrzeby podbijania ekscytacji rozgrywką.

Wg mnie coś co może wznieść tę grę na nowe wyżyny to dodanie warstwy strategicznej. Jakieś kampanie w Krainie Westeros. Wodzowie, armie, marsze, zdrady.
W sumie, to juz jest "Gra o Tron" gra planszowa. Moze by tak polaczyc te dwie gry. Bitwy rozgrywane bylyby w podobnym systemie jak "Bitwy Westeros" a warstwa strategiczna jak w "Grze o Tron" :)
Chętnie zagram online (Vassal itp.). Moje filmiki z gier PC kampanii mp(Europa Universalis 2):

http://youtu.be/mkga5VM5aY0
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie o grach planszowych”