Jestem po jednej rozgrywce Rebelią, wygrana, ale parę rzeczy robiliśmy niezgodnie z zasadami. Odnoszę wrażenie, że przy w pełni poprawnej grze Imperium Rebelia jest bez szans, chyba, że będzie miałą wielkiego farta w kościach i dobieraniu kart.Neoberger pisze:Grało się znakomicie. Jeżeli tylko obie strony podchodzą bez ścisku d... oraz traktowania tego jak gry wojennej to rozrywka jest wspaniała.
No i zdecydowanie to nie jest gra wojenna. W środku mechaniki jest euro, które zostało baaaaardzo rozbudowane (tam gdzie normalnie w euro jest 10-15 kart tutaj jest 50) z dodatkiem kości i wielką ilością chromu. Jak ktoś ma nadzieję na grę wojenną, to się rozczaruje. Chromowi też lepiej się nie przyglądać za dokładnie (np. dlaczego Palpi jest dowódcą wojskowym?).
Nie zmienia to faktu, że gra ma klimat! I jest dobra, chyba że potwierdzą się przeczucia co do tego, że Rebelia ma pod górkę.
Systemy okupowane też są systemami imperialnymi.Neoberger pisze:6. Warto czytać dokładnie karty. Jak stoi, że można coś zrobić na systemie Imperialnym to już nie Subjugated i odwrotnie. Okazało się więc, że Imperium może zastraszyć dyplomatycznie tylko układy gdzie ma wojsko.
IMPERIAL SYSTEMS
An Imperial system is any system that has an Imperial loyalty marker
or subjugation marker in it.
Nie znosi. Marker loyalności jest niezależny od markera okupacji.Neoberger pisze:7. Nie wiem jeszcze czy Rebel Loyal obowiązuje także podczas Subjugated. Edit: Subjugated wg Encyklopedii znosi Rebel Loyality. Czyli el dupa.
A subjugation marker in a system does not define the
system’s loyalty. Its loyalty is either neutral or Rebel
(if a Rebel loyalty marker is in the system).