Śródziemie - Narodziny Angmaru (Strategia+Ekonomia)
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 466
- Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 169 times
Re: Śródziemie - Narodziny Angmaru (Strategia+Ekonomia)
Mam takie pytanie z innej beczki, a zadaje je tutaj ponieważ w jakimś stopniu wiąże się z tą grą tutaj.
Czy znacie jakieś inne ciekawe gry strategiczne z okresu wojen peloponeskich pomiędzy Spartą a Atenami (kojarzę, że powstaje albo już nawet jest gra "Victory or Death" albo jest "Perykles") ?
Bo tak pracując nad obecną grą, wraz z postępem prac i testów widzę, że mechanika i to co chcę zawrzeć w obecnej grze doskonale mogłoby się nadać do odtworzenia w podobnej formie tego ciekawego okresu i zastanawiam się czy nie zabrać się za grę o wojnach peloponeskich. A ten pomysł chodzi już za mną od jakiegoś czasu
A dlaczego akurat ten okres, bo swojego czasu się nim interesowałem i uważam go za bardzo ciekawy i warty przeniesienia na planszę.
Czy znacie jakieś inne ciekawe gry strategiczne z okresu wojen peloponeskich pomiędzy Spartą a Atenami (kojarzę, że powstaje albo już nawet jest gra "Victory or Death" albo jest "Perykles") ?
Bo tak pracując nad obecną grą, wraz z postępem prac i testów widzę, że mechanika i to co chcę zawrzeć w obecnej grze doskonale mogłoby się nadać do odtworzenia w podobnej formie tego ciekawego okresu i zastanawiam się czy nie zabrać się za grę o wojnach peloponeskich. A ten pomysł chodzi już za mną od jakiegoś czasu
A dlaczego akurat ten okres, bo swojego czasu się nim interesowałem i uważam go za bardzo ciekawy i warty przeniesienia na planszę.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
- cadrach
- Capitaine
- Posty: 878
- Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 10:30
- Lokalizacja: Puszcza Piska
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 141 times
- Kontakt:
Re: Śródziemie - Narodziny Angmaru (Strategia+Ekonomia)
Polis: fight for the hegemony. Bardzo dobra, można grać online na BGA.
no school, no work, no problem
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 466
- Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 169 times
Re: Śródziemie - Narodziny Angmaru (Strategia+Ekonomia)
Dzięki za odpowiedź. Zobaczę co to za gra z pewnością. Chcę się zapoznać z innymi tytułami, żeby po prostu nie robić gry, która tak na prawdę kopiowała by już istniejący tytuł.
W swojej grze chciałbym zawrzeć między innymi podobnie jak w tej tutaj:
- planszę podzieloną na regiony lądowe i morskie
- ekonomia (zaprezentowana kilka postów wcześniej)
- coś w rodzaju drzewka rozwoju dającego różne korzyści danej frakcji, dodatkowo drzewka rozwoju byłyby w jakimś stopniu zindywidualizowane dla każdej frakcji dając dzięki temu odczucie różnorodności w grze każdą ze stron konfliktu
- żetony jednostek + karty jednostek tak żeby można było w jakimś stopniu oddać na przykład różnice między takim spartańskim hoplitą a ateńskim hoplitą, którymi toczyłoby się walki na lądzie
- żetony okrętów (trier) + karty okrętów, którymi toczyłoby się walki na morzach
- "mgła wojny" (maskowanie żetonów jednostek i trier)
- możliwość budowy miast i twierdz oraz ich rozbudowy (zaprezentowany kilka postów wcześniej)
- punkty wpływów, za pomocą których można by na dłuższą lub krótszą metę zyskiwać sojuszników wśród polis neutralnych
- posiłki w postaci na przykład Persów
To tak w skrócie
W swojej grze chciałbym zawrzeć między innymi podobnie jak w tej tutaj:
- planszę podzieloną na regiony lądowe i morskie
- ekonomia (zaprezentowana kilka postów wcześniej)
- coś w rodzaju drzewka rozwoju dającego różne korzyści danej frakcji, dodatkowo drzewka rozwoju byłyby w jakimś stopniu zindywidualizowane dla każdej frakcji dając dzięki temu odczucie różnorodności w grze każdą ze stron konfliktu
- żetony jednostek + karty jednostek tak żeby można było w jakimś stopniu oddać na przykład różnice między takim spartańskim hoplitą a ateńskim hoplitą, którymi toczyłoby się walki na lądzie
- żetony okrętów (trier) + karty okrętów, którymi toczyłoby się walki na morzach
- "mgła wojny" (maskowanie żetonów jednostek i trier)
- możliwość budowy miast i twierdz oraz ich rozbudowy (zaprezentowany kilka postów wcześniej)
- punkty wpływów, za pomocą których można by na dłuższą lub krótszą metę zyskiwać sojuszników wśród polis neutralnych
- posiłki w postaci na przykład Persów
To tak w skrócie
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3968 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: Śródziemie - Narodziny Angmaru (Strategia+Ekonomia)
Jest też taka eurogra, jednak dość dobrze osadzona w klimacie greckim - Perikles. Kiedyś grałem, ogólnie polecam.
Poza tym jest "Epic of the Peloponnesian War" i jeszcze jedna tego typu.
Poza tym jest "Epic of the Peloponnesian War" i jeszcze jedna tego typu.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Silver
- Général de Division
- Posty: 3535
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 104 times
Re: Śródziemie - Narodziny Angmaru (Strategia+Ekonomia)
Teraz mapa wygląda niesamowicie czytelnie; przynajmniej ja to bardzo cenię.
Dzięki żetonom miast/twierdz można teraz do gry dodać scenariusz gdzie rozstawianie części z nich jest wybierane kolejno przez graczy.
Podczas ataków na miasto można wprowadzić jakieś żetony/kosteczki pokazujące kolejny stopień niszczenia umocnień, do odbudowania po odstąpieniu od ataku.
Dzięki żetonom miast/twierdz można teraz do gry dodać scenariusz gdzie rozstawianie części z nich jest wybierane kolejno przez graczy.
Podczas ataków na miasto można wprowadzić jakieś żetony/kosteczki pokazujące kolejny stopień niszczenia umocnień, do odbudowania po odstąpieniu od ataku.
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 466
- Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 169 times
Re: Śródziemie - Narodziny Angmaru (Strategia+Ekonomia)
Dziękuję z kolejne tytuły. "Peryklesa" znam. Tej drugiej grze się przyjrzę z pewnością.Jest też taka eurogra, jednak dość dobrze osadzona w klimacie greckim - Perikles. Kiedyś grałem, ogólnie polecam.
Poza tym jest "Epic of the Peloponnesian War" i jeszcze jedna tego typu.
Do tego dążę, czyli maksymalnej przejrzystości i zarazem prostoty wykonania, żeby to móżdżenie nad grą absorbowało a nie jej nazbyt przytłaczające wykonanie.Teraz mapa wygląda niesamowicie czytelnie; przynajmniej ja to bardzo cenię.
Dzięki żetonom miast/twierdz można teraz do gry dodać scenariusz gdzie rozstawianie części z nich jest wybierane kolejno przez graczy.
Podczas ataków na miasto można wprowadzić jakieś żetony/kosteczki pokazujące kolejny stopień niszczenia umocnień, do odbudowania po odstąpieniu od ataku.
A teraz jeśli znajdą się chętni na wyrażenie zdania, nad którą grą lepiej żebym pracował, tą obecną w klimatach Tolkienowskiego Śródziemia czy już wspomnianych wojen peloponeskich ? Jestem teraz na zakręcie gdzie muszę zdecydować (i mam dylemat) i jeśli zagłębie się dalej w jednym kierunku to nie wiem czy będzie mi się chciało wracać do drugiego. W szczególności, że mechanikę nad którą pracuję zawrę w jednej lub drugiej grze.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3968 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: Śródziemie - Narodziny Angmaru (Strategia+Ekonomia)
Jest jeszcze taki stary "Perykles" wydawnictwa ARX. Ciekawe czy tego znasz?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 466
- Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 169 times
Re: Śródziemie - Narodziny Angmaru (Strategia+Ekonomia)
Raczej nie kojarzę, ale w takim razie sprawdzę.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
- cadrach
- Capitaine
- Posty: 878
- Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 10:30
- Lokalizacja: Puszcza Piska
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 141 times
- Kontakt:
Re: Śródziemie - Narodziny Angmaru (Strategia+Ekonomia)
Pewnie chodzi o Hellenes: Campaigns of the Peloponnesian War. Nie grałem, ale trochę o grze czytałem i w sumie wygląda ciekawie również z tego powodu, że daje inny obraz, czy tez kładzie nacisk na inne rzeczy, niż Polis. Hellenes są bardziej grą wojenną, gdzie występuje zróżnicowanie jednostek oraz trudności związanych z operowaniem nimi (jest też mgła wojny). Nie ma natomiast chyba w ogóle aspektu, powiedzmy, ekonomicznego, związanego z zarządzaniem zasobami, którymi prowadzi się wojnę (z wyjątkiem zarządzania wojskiem) - to jest w Polis.
no school, no work, no problem
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 466
- Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 169 times
Re: Śródziemie - Narodziny Angmaru (Strategia+Ekonomia)
No ja właśnie chciałbym zawrzeć i jedno i drugie w grze + rozwój miast (nawet jeśli uproszczony, to jednak wpływający na grę) i parę innych aspektów, ale nie tworząc jednocześnie niegrywalnego molocha. I jeśli nie ma czegoś takiego to z miłą chęcią się podejmę tematu.Pewnie chodzi o Hellenes: Campaigns of the Peloponnesian War. Nie grałem, ale trochę o grze czytałem i w sumie wygląda ciekawie również z tego powodu, że daje inny obraz, czy tez kładzie nacisk na inne rzeczy, niż Polis. Hellenes są bardziej grą wojenną, gdzie występuje zróżnicowanie jednostek oraz trudności związanych z operowaniem nimi (jest też mgła wojny). Nie ma natomiast chyba w ogóle aspektu, powiedzmy, ekonomicznego, związanego z zarządzaniem zasobami, którymi prowadzi się wojnę (z wyjątkiem zarządzania wojskiem) - to jest w Polis.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3968 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: Śródziemie - Narodziny Angmaru (Strategia+Ekonomia)
Z tą ostatnią to chodziło mi o starą polską grę "Perykles" autorstwa Roberta Sypka.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 466
- Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 169 times
Re: Śródziemie - Narodziny Angmaru (Strategia+Ekonomia)
Raleen czy wiesz może gdzie można znaleźć zasady do Peryklesa bo na BGG jest o tej grze niewiele ?
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
- Leliwa
- Hetman polny koronny
- Posty: 5300
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
- Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 256 times
Re: Śródziemie - Narodziny Angmaru (Strategia+Ekonomia)
U mnie na półce.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
- Silver
- Général de Division
- Posty: 3535
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 104 times
Re: Śródziemie - Narodziny Angmaru (Strategia+Ekonomia)
Też mam tą grę a także instrukcję w pdf na zawołanie.
- Leliwa
- Hetman polny koronny
- Posty: 5300
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
- Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 256 times
Re: Śródziemie - Narodziny Angmaru (Strategia+Ekonomia)
Epic of the Peloponesian War od Clash of Arms i jeszcze starsza solówka Marka Hermana Peloponesian War.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.