Magia i miecz i Magiczny miecz (Sfera)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43348
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3922 times
- Been thanked: 2491 times
- Kontakt:
Mnie czasami w tych dyskusjach bawiły argumenty "czarodziejów" o tym, że coś powinno być tak a tak, bo to jest bardziej "realistyczne"
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Leyas
- Kasztelan
- Posty: 826
- Rejestracja: poniedziałek, 15 lutego 2010, 15:48
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 13 times
Heh również się z czymś takim spotkałem... w końcu magia i miecz
Najlepszym wyjściem pozostaje ustalić najczęstsze sporne kwestie na początku rozgrywki, gdy gram z ludźmi obytymi w tej grze tak staram się robić. No ale niestety zawsze jakiś fakt zostanie mimo to przeoczony, a wtedy zażarta dyskusja murowana
Najlepszym wyjściem pozostaje ustalić najczęstsze sporne kwestie na początku rozgrywki, gdy gram z ludźmi obytymi w tej grze tak staram się robić. No ale niestety zawsze jakiś fakt zostanie mimo to przeoczony, a wtedy zażarta dyskusja murowana
Ave Caesar... Fame & Glory
Bo chodziło prawdopodobnie o realizm magiczny.Raleen pisze:Mnie czasami w tych dyskusjach bawiły argumenty "czarodziejów" o tym, że coś powinno być tak a tak, bo to jest bardziej "realistyczne"
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
- Daniel
- Stabsfeldwebel
- Posty: 313
- Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
- Lokalizacja: Przemyśl
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 13 times
Wczoraj w trakcie gry wyciągnąłem kartę zdarzenia "Przekleństwo ".
Później przeszedłem do Krainy Środkowej i zatrzymałem się na Przepaści.
Wypadło mi na kostce dwa oczka.
Uznałem, że nie mogę stracić tej karty ponieważ na karcie pisze, że można pozbyć się jej jedynie u Wiejskiego Mędrca.
Czy dobrze to zinterpretowałem?
Później przeszedłem do Krainy Środkowej i zatrzymałem się na Przepaści.
Wypadło mi na kostce dwa oczka.
Uznałem, że nie mogę stracić tej karty ponieważ na karcie pisze, że można pozbyć się jej jedynie u Wiejskiego Mędrca.
Czy dobrze to zinterpretowałem?
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43348
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3922 times
- Been thanked: 2491 times
- Kontakt:
No, to nie jest wcale takie oczywiste, bo pamiętam, że w instrukcji jest jakiś taki przypadek, że można się wiedźmy pozbyć w taki nietypowy sposób.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Daniel
- Stabsfeldwebel
- Posty: 313
- Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
- Lokalizacja: Przemyśl
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 13 times
Dwa dni temu grałem z kuzynem egzemplarzem gry, który mi pożyczył. Była tam karty Przygoda z Jaskini.
Mój kuzyn wylosował kartę Legionista która umożliwia automatyczne zwycięstwo w walce za pomocą siły z wrogami (oprócz potworów) i poszukiwaczami. Czy pole w kranie wewnętrznej Jama wilkołaka podlega działaniu tej karty?
(Chodzi mi o to czy wilkołaka też pokonuje się "automatycznie").
Mój kuzyn wylosował kartę Legionista która umożliwia automatyczne zwycięstwo w walce za pomocą siły z wrogami (oprócz potworów) i poszukiwaczami. Czy pole w kranie wewnętrznej Jama wilkołaka podlega działaniu tej karty?
(Chodzi mi o to czy wilkołaka też pokonuje się "automatycznie").
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43348
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3922 times
- Been thanked: 2491 times
- Kontakt:
Nie, w ogóle proponuję grajcie bez tej karty, bo ona jest przegięta. Albo umówcie się, że Legionista dodaje 2 do siły.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Daniel
- Stabsfeldwebel
- Posty: 313
- Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
- Lokalizacja: Przemyśl
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 13 times
Re: Magia i miecz i Magiczny miecz (Sfera)
Czy Ktoś z Was próbował jakoś uatrakcyjnić grę np. przez dodanie nowych możliwości, z których mogą korzystać Poszukiwacze?
Ja dodałem możliwość wymieniania zabitych wrogów z mocą na dodatkowe punkty mocy analogicznie jak w przypadku siły. Karty po przeczytaniu zostają na polu zakryte, dzięki czemu inni gracze nie wiedzą czego się spodziewać po danej Karcie Przygody, możliwość wynajmowania sługi w mieście za 1 m.z. - niesie dodatkowo dwa przedmioty, musisz płacić mu co turę, arena walk, na której mogą walczyć Poszukiwacze o sile powyżej 5 i za wygraną zabierają połowę przedmiotów lub m.z., które posiadał przeciwnik.
Ja dodałem możliwość wymieniania zabitych wrogów z mocą na dodatkowe punkty mocy analogicznie jak w przypadku siły. Karty po przeczytaniu zostają na polu zakryte, dzięki czemu inni gracze nie wiedzą czego się spodziewać po danej Karcie Przygody, możliwość wynajmowania sługi w mieście za 1 m.z. - niesie dodatkowo dwa przedmioty, musisz płacić mu co turę, arena walk, na której mogą walczyć Poszukiwacze o sile powyżej 5 i za wygraną zabierają połowę przedmiotów lub m.z., które posiadał przeciwnik.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43348
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3922 times
- Been thanked: 2491 times
- Kontakt:
Re: Magia i miecz i Magiczny miecz (Sfera)
Fajnie, że kombinujesz, ale co do zakrywania kart po tym jak się je odkryło, to trochę taka zabawa typu Memory (nie wiem czy kojarzysz taką grę), i to chyba jednak wiele nie wnosi, poza utrudnianiem rozgrywki
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Daniel
- Stabsfeldwebel
- Posty: 313
- Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
- Lokalizacja: Przemyśl
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 13 times
Re: Magia i miecz i Magiczny miecz (Sfera)
No w sumie to tak.
Robię planszę do dodatku pt. "Kurhany" - nowe karty Poszukiwaczy i karty Przygoda.
Robię planszę do dodatku pt. "Kurhany" - nowe karty Poszukiwaczy i karty Przygoda.
- Daniel
- Stabsfeldwebel
- Posty: 313
- Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
- Lokalizacja: Przemyśl
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 13 times
Re: Magia i miecz i Magiczny miecz (Sfera)
Właściwie została mi tylko instrukcja i grafiki.
Plansza jest taka jak w "Podziemiach", podobna jeśli chodzi o o sposób poruszania się.
Celem gry jest pokonanie upiora Kurhanu. Jeśli to się Poszukiwaczowi uda, przeniesiony zostaje na obszar Korony Władzy. Do pokonania upiora jest potrzebny kamienny amulet, który to znajduje się w ilości trzech sztuk w kartach "Przygoda".
Dostać się do Kurhanu można tylko przez cmentarz. Wtedy nie wykonuje się związanych z tym obszarem instrukcji, a w następnej turze Poszukiwacz zostaje przeniesiony na pole Wejścia do Kurhanu.
Może nieco z siłą i mocą wrogów przesadzam ale najsłabszy ma siłę 7, a najsilniejszy 20, ale atakuje tylko po wyrzuceniu 4, 5 lub 6 oczek.
W Kurhanie nie można nikogo zamienić w ropuchę ani używać czaru "Weryfikacja" i "Teleportacja".
Sam upiór ma siłę 30 i taką samą moc i atakuje parametrem, który u danego Poszukiwacza jest słabszy.
Nowi Poszukiwacze to Chłop, Ogr i Wilkołak.
Plansza jest taka jak w "Podziemiach", podobna jeśli chodzi o o sposób poruszania się.
Celem gry jest pokonanie upiora Kurhanu. Jeśli to się Poszukiwaczowi uda, przeniesiony zostaje na obszar Korony Władzy. Do pokonania upiora jest potrzebny kamienny amulet, który to znajduje się w ilości trzech sztuk w kartach "Przygoda".
Dostać się do Kurhanu można tylko przez cmentarz. Wtedy nie wykonuje się związanych z tym obszarem instrukcji, a w następnej turze Poszukiwacz zostaje przeniesiony na pole Wejścia do Kurhanu.
Może nieco z siłą i mocą wrogów przesadzam ale najsłabszy ma siłę 7, a najsilniejszy 20, ale atakuje tylko po wyrzuceniu 4, 5 lub 6 oczek.
W Kurhanie nie można nikogo zamienić w ropuchę ani używać czaru "Weryfikacja" i "Teleportacja".
Sam upiór ma siłę 30 i taką samą moc i atakuje parametrem, który u danego Poszukiwacza jest słabszy.
Nowi Poszukiwacze to Chłop, Ogr i Wilkołak.
- Daniel
- Stabsfeldwebel
- Posty: 313
- Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
- Lokalizacja: Przemyśl
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 13 times
Re: Magia i miecz i Magiczny miecz (Sfera)
Ostatnio wpadła w moje ręce gra "Magiczny Miecz" .
Zagrałem jak na razie jedną partyjkę i postaram się opisać swoje pierwsze wrażenia.
Grafika:
Grafika planszy jest w bardziej stonowanych barwach, pogarsza to trochę czytelność planszy. Grafika MiM jest lepsza, jest lepsza pod tym względem.
Grafika pionków Postaci mogła by być dwustronna tak jak w MiM.
Reszta kart ma lepszą grafikę od tych w "Magii i Mieczu", bardziej wyrazistą, pasującą do charakteru gry.
Postacie:
Minus za nazwy Postaci takie jak Obbol, wygląda to tak jakby autorom gry skończyły się pomysły i starali się na siłę dodać więcej kart.
Rozgrywka:
Taka sama jak w MiM, ktoś kopiował instrukcję używając ctrl+v. Brak zdobywania punktów pokonanych wrogów w walce na Magię.
Zagrałem jak na razie jedną partyjkę i postaram się opisać swoje pierwsze wrażenia.
Grafika:
Grafika planszy jest w bardziej stonowanych barwach, pogarsza to trochę czytelność planszy. Grafika MiM jest lepsza, jest lepsza pod tym względem.
Grafika pionków Postaci mogła by być dwustronna tak jak w MiM.
Reszta kart ma lepszą grafikę od tych w "Magii i Mieczu", bardziej wyrazistą, pasującą do charakteru gry.
Postacie:
Minus za nazwy Postaci takie jak Obbol, wygląda to tak jakby autorom gry skończyły się pomysły i starali się na siłę dodać więcej kart.
Rozgrywka:
Taka sama jak w MiM, ktoś kopiował instrukcję używając ctrl+v. Brak zdobywania punktów pokonanych wrogów w walce na Magię.