Magia i miecz i Magiczny miecz (Sfera)

Awatar użytkownika
Claymore
Caporal-Fourrier
Posty: 77
Rejestracja: czwartek, 17 czerwca 2010, 08:20
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Claymore »

Wystarczy schować w niej konia z wozem i mamy koleją sakwę bez dna. Z tym koniem i wozem był odwieczny problem. Sytuacja z cyklu Chucka Norrisa, który zgrał Internet na dyskietkę :roll:
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Mnie czasami w tych dyskusjach bawiły argumenty "czarodziejów" o tym, że coś powinno być tak a tak, bo to jest bardziej "realistyczne" :D
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Leyas
Kasztelan
Posty: 826
Rejestracja: poniedziałek, 15 lutego 2010, 15:48
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 23 times
Been thanked: 13 times

Post autor: Leyas »

Heh również się z czymś takim spotkałem... w końcu magia i miecz ;)

Najlepszym wyjściem pozostaje ustalić najczęstsze sporne kwestie na początku rozgrywki, gdy gram z ludźmi obytymi w tej grze tak staram się robić. No ale niestety zawsze jakiś fakt zostanie mimo to przeoczony, a wtedy zażarta dyskusja murowana :P
Ave Caesar... Fame & Glory
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

Raleen pisze:Mnie czasami w tych dyskusjach bawiły argumenty "czarodziejów" o tym, że coś powinno być tak a tak, bo to jest bardziej "realistyczne" :D
Bo chodziło prawdopodobnie o realizm magiczny. ;)
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
Daniel
Stabsfeldwebel
Posty: 313
Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
Lokalizacja: Przemyśl
Has thanked: 26 times
Been thanked: 13 times

Post autor: Daniel »

Wczoraj w trakcie gry wyciągnąłem kartę zdarzenia "Przekleństwo ".
Później przeszedłem do Krainy Środkowej i zatrzymałem się na Przepaści.

Wypadło mi na kostce dwa oczka.
Uznałem, że nie mogę stracić tej karty ponieważ na karcie pisze, że można pozbyć się jej jedynie u Wiejskiego Mędrca.

Czy dobrze to zinterpretowałem?
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

No, to nie jest wcale takie oczywiste, bo pamiętam, że w instrukcji jest jakiś taki przypadek, że można się wiedźmy pozbyć w taki nietypowy sposób.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Daniel
Stabsfeldwebel
Posty: 313
Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
Lokalizacja: Przemyśl
Has thanked: 26 times
Been thanked: 13 times

Post autor: Daniel »

Dwa dni temu grałem z kuzynem egzemplarzem gry, który mi pożyczył. Była tam karty Przygoda z Jaskini.

Mój kuzyn wylosował kartę Legionista która umożliwia automatyczne zwycięstwo w walce za pomocą siły z wrogami (oprócz potworów) i poszukiwaczami. Czy pole w kranie wewnętrznej Jama wilkołaka podlega działaniu tej karty?
(Chodzi mi o to czy wilkołaka też pokonuje się "automatycznie").
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Nie, w ogóle proponuję grajcie bez tej karty, bo ona jest przegięta. Albo umówcie się, że Legionista dodaje 2 do siły.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Daniel
Stabsfeldwebel
Posty: 313
Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
Lokalizacja: Przemyśl
Has thanked: 26 times
Been thanked: 13 times

Post autor: Daniel »

Dziękuję za odpowiedz :)
Awatar użytkownika
Daniel
Stabsfeldwebel
Posty: 313
Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
Lokalizacja: Przemyśl
Has thanked: 26 times
Been thanked: 13 times

Post autor: Daniel »

Przeglądałem ostatnio karty Zdarzeń z "Magicznego Miecza", który też posiadam, i tam Legionista odłącza się od postaci po trzech turach.
Awatar użytkownika
Daniel
Stabsfeldwebel
Posty: 313
Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
Lokalizacja: Przemyśl
Has thanked: 26 times
Been thanked: 13 times

Re: Magia i miecz i Magiczny miecz (Sfera)

Post autor: Daniel »

Czy Ktoś z Was próbował jakoś uatrakcyjnić grę np. przez dodanie nowych możliwości, z których mogą korzystać Poszukiwacze?

Ja dodałem możliwość wymieniania zabitych wrogów z mocą na dodatkowe punkty mocy analogicznie jak w przypadku siły. Karty po przeczytaniu zostają na polu zakryte, dzięki czemu inni gracze nie wiedzą czego się spodziewać po danej Karcie Przygody, możliwość wynajmowania sługi w mieście za 1 m.z. - niesie dodatkowo dwa przedmioty, musisz płacić mu co turę, arena walk, na której mogą walczyć Poszukiwacze o sile powyżej 5 i za wygraną zabierają połowę przedmiotów lub m.z., które posiadał przeciwnik.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: Magia i miecz i Magiczny miecz (Sfera)

Post autor: Raleen »

Fajnie, że kombinujesz, ale co do zakrywania kart po tym jak się je odkryło, to trochę taka zabawa typu Memory (nie wiem czy kojarzysz taką grę), i to chyba jednak wiele nie wnosi, poza utrudnianiem rozgrywki :)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Daniel
Stabsfeldwebel
Posty: 313
Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
Lokalizacja: Przemyśl
Has thanked: 26 times
Been thanked: 13 times

Re: Magia i miecz i Magiczny miecz (Sfera)

Post autor: Daniel »

No w sumie to tak.
Robię planszę do dodatku pt. "Kurhany" - nowe karty Poszukiwaczy i karty Przygoda.
Awatar użytkownika
Daniel
Stabsfeldwebel
Posty: 313
Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
Lokalizacja: Przemyśl
Has thanked: 26 times
Been thanked: 13 times

Re: Magia i miecz i Magiczny miecz (Sfera)

Post autor: Daniel »

Właściwie została mi tylko instrukcja i grafiki.
Plansza jest taka jak w "Podziemiach", podobna jeśli chodzi o o sposób poruszania się.
Celem gry jest pokonanie upiora Kurhanu. Jeśli to się Poszukiwaczowi uda, przeniesiony zostaje na obszar Korony Władzy. Do pokonania upiora jest potrzebny kamienny amulet, który to znajduje się w ilości trzech sztuk w kartach "Przygoda".
Dostać się do Kurhanu można tylko przez cmentarz. Wtedy nie wykonuje się związanych z tym obszarem instrukcji, a w następnej turze Poszukiwacz zostaje przeniesiony na pole Wejścia do Kurhanu.
Może nieco z siłą i mocą wrogów przesadzam ale najsłabszy ma siłę 7, a najsilniejszy 20, ale atakuje tylko po wyrzuceniu 4, 5 lub 6 oczek.
W Kurhanie nie można nikogo zamienić w ropuchę ani używać czaru "Weryfikacja" i "Teleportacja".
Sam upiór ma siłę 30 i taką samą moc i atakuje parametrem, który u danego Poszukiwacza jest słabszy.
Nowi Poszukiwacze to Chłop, Ogr i Wilkołak.
Awatar użytkownika
Daniel
Stabsfeldwebel
Posty: 313
Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
Lokalizacja: Przemyśl
Has thanked: 26 times
Been thanked: 13 times

Re: Magia i miecz i Magiczny miecz (Sfera)

Post autor: Daniel »

Ostatnio wpadła w moje ręce gra "Magiczny Miecz" .
Zagrałem jak na razie jedną partyjkę i postaram się opisać swoje pierwsze wrażenia.

Grafika:
Grafika planszy jest w bardziej stonowanych barwach, pogarsza to trochę czytelność planszy. Grafika MiM jest lepsza, jest lepsza pod tym względem.
Grafika pionków Postaci mogła by być dwustronna tak jak w MiM.
Reszta kart ma lepszą grafikę od tych w "Magii i Mieczu", bardziej wyrazistą, pasującą do charakteru gry.

Postacie:
Minus za nazwy Postaci takie jak Obbol, wygląda to tak jakby autorom gry skończyły się pomysły i starali się na siłę dodać więcej kart.
Rozgrywka:
Taka sama jak w MiM, ktoś kopiował instrukcję używając ctrl+v. Brak zdobywania punktów pokonanych wrogów w walce na Magię.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie o grach planszowych”