Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest niedziela, 28 maja 2017, 06:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prototyp "Monte Cassino. Atak polski"
PostNapisane: środa, 4 stycznia 2017, 11:20 
Enfant de troupe

Dołączył(a): wtorek, 10 września 2013, 08:53
Posty: 4
Jako, że jest to mój pierwszy post na tym forum (chociaż czytam je od kilku lat) chciałbym wszystkich serdecznie powitać. Jakiś czas temu na forum gry-planszowe.pl zamieściłem link do materiału prezentującego prototyp mojej gry pt. "Monte Cassino. Atak polski" (https://www.youtube.com/watch?v=2ce49IIsMjs). Ponieważ korzystając z chwili wolnego przygotowałem na szybko dwa krótkie filmiki prezentujące w skróconej wersji zarys mechaniki postanowiłem je zaprezentować. Linki do filmików: https://www.youtube.com/watch?v=lXx7QhEMvm8 oraz https://www.youtube.com/watch?v=QsZhAzU4qjM. Dostępna jest również wstępna wersja instrukcji, do ściągnięcia pod adresem : http://chomikuj.pl/grydominika/Dokumenty. Wiem, że to forum gromadzi głównie miłośników strategii typu hex & counters, a moja gra to raczej jednoosobowy ameritrash, ale może kogoś zainteresuje tematyka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prototyp "Monte Cassino. Atak polski"
PostNapisane: środa, 4 stycznia 2017, 12:05 
Colonel

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 1630
loker napisał(a):
Wiem, że to forum gromadzi głównie miłośników strategii typu hex & counters

Źle wiesz. :)

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prototyp "Monte Cassino. Atak polski"
PostNapisane: środa, 4 stycznia 2017, 21:08 
Général de Division
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:00
Posty: 3611
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Eee tam źle. Po prostu odkrył tylko jedną ze stron forum.

_________________
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prototyp "Monte Cassino. Atak polski"
PostNapisane: czwartek, 5 stycznia 2017, 15:56 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32085
Lokalizacja: Warszawa
Chciałem Cię również serdecznie powitać na forum. Tak jak koledzy pisali, nie zajmujemy się jedynie grami heksowo-żetonowymi, ale generalnie wszystkimi grami o tematyce historycznej - jak wskazuje tytuł naszego forum. Również jeśli rozejrzysz się po recenzjach znajdujących się na portalu i innych materiałach, znajdziesz tam teksty poświęcone różnym grom.

Obejrzałem dwa filmiki, przyznam się, że na razie te krótsze. Gratuluję pomysłu, widać, że gra jest zaawansowana.

Na początek ogólnie chciałem zapytać do kogo adresujesz swoją grę? I druga sprawa w jakie gry planszowe do tej pory grałeś i co ewentualnie było dla Ciebie punktem odniesienia?

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prototyp "Monte Cassino. Atak polski"
PostNapisane: piątek, 6 stycznia 2017, 22:21 
Enfant de troupe

Dołączył(a): wtorek, 10 września 2013, 08:53
Posty: 4
Oczywiście jestem świadomy istnienia innych gier wojennych poza h&c, ta uwaga była być może zbyt szufladkująca, za co przepraszam.
Co do mojej gry to trudno powiedzieć do kogo ją adresuję, myślę, że istnieje jakieś grono graczy, którzy lubią sobie pograć w grę dla jednej osoby w zaciszu swojego wargame room’u. To pewnie byłby jakiś target, chociaż oczywiście zdaję sobie sprawę, że gra nie zostanie wydana; jednoosobówka w klimatach II Wojny Światowej to jednak kompletna nisza. Gra powstała z jakiegoś rodzaju fascynacji bitwą pod Monte Cassino, jej przebieg chciałem przedstawić za pomocą mechaniki podobnej do tych w grach karcianych typu LoTR:LCC lub Mage Knight. Podstawową sprawą było dla mnie to, żeby w grze była mapa terenu na którym walczyli Polacy (niesamowite są te wszystkie nazwy miejsc: Gardziel, Widmo, Monte Calvary) i stąd taka hybryda planszowo-karciana o w sumie, mimo zapożyczeń, dość oryginalnej mechanice.
Jeśli chodzi o gry w jakie grałem to jestem z tego pokolenia, które pamięta jeszcze wydawnictwa Dragona (Kreta, Ardeny Tannenberg). Aktualnie brak czasu uniemożliwia mi zasmakowanie w nowoczesnych planszówkach GMT, ale czasami zmuszam syna do grania w Fading Glory lub Fires of Midway.
Mam jeszcze w planach parę rzeczy związanych z moją grą, zamierzam poprawić instrukcję, przygotować porządną wersję print&play i stworzyć jakieś ciekawe scenariusze. Tak więc jeśli Szanownym Użytkownikom to jakoś szczególnie nie przeszkadza będę raz na jakiś czas coś wrzucał aż do naturalnej śmierci projektu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prototyp "Monte Cassino. Atak polski"
PostNapisane: piątek, 6 stycznia 2017, 23:22 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32085
Lokalizacja: Warszawa
Zwłaszcza gdy się spojrzy na planszę z mapą terenu historycznego jako podkładem, to widać, że jesteś pasjonatem. Czytałem nie tak dawno temu o Monte Cassino HB-ek Zbigniewa Wawera (wiem, że wydał też obszerniejszą książkę o tej bitwie), więc w tej chwili nie jestem w stanie ocenić, ale czy nie było jakichś innych możliwości natarcia niż historyczne? Tak się tylko luźno zastanawiam, bo wiem, że teren był oczywiście górski, a on zawsze kanalizuje kierunki natarcia. Pytam, bo patrząc na planszę widzę, że jest to u Ciebie dość ściśle ustalone, zapewne według tego jak historycznie przebiegały natarcia. Poprzyglądam się jeszcze uważniej i postaram się coś więcej napisać, co może ewentualnie wyda Ci się pomocne, a jak nie to będzie stanowić przynajmniej przyczynek do jakiejś dyskusji.

Co do wrzucania wszelkich materiałów, zapowiedzi newsów i innych dotyczących gry, zapraszamy i zachęcamy. Staramy się, żeby forum było maksymalnie otwarte. W ogóle to forum zaczynało jako forum projektów autorskich gier historycznych, co nadal jeszcze trochę po nim widać, głównie jak się przegląda ten dział (ale i niektóre inne miejsca). Z czasem rozwinęły się inne funkcje. W przyszłości chętnie zamieścimy też do ściągnięcia na portalu wersję print & play jak będziesz miał już dopracowaną wersję.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prototyp "Monte Cassino. Atak polski"
PostNapisane: sobota, 7 stycznia 2017, 22:01 
Colonel

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 1630
loker napisał(a):
będę raz na jakiś czas coś wrzucał aż do naturalnej śmierci projektu.

Wrzucaj wrzucaj...
I nie przesądzaj tak absolutnie o tym, że gra nigdy nie wyjdzie.
Jezeli będzie odpowiednio ciekawa i regrywalna, to kto wie?

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prototyp "Monte Cassino. Atak polski"
PostNapisane: niedziela, 8 stycznia 2017, 01:00 
Enfant de troupe

Dołączył(a): wtorek, 10 września 2013, 08:53
Posty: 4
Plansza to oryginalna mapa sztabowa polskiego korpusu z naniesionymi planami ostrzału artylerii, dlatego jest tak mało czytelna, ale pomyślałem, że fajnie będzie ją wykorzystać w prototypie, oczywiście głównie dla chromu.
Co do oceny innych możliwości kierunków natarcia to trudno mi to kompetentnie ocenić. Przeczytałem parę publikacji o tym starciu, ale w najmniejszym stopniu nie czuję się czymś w rodzaju eksperta. W każdym razie generalnie wszystkie bitwy o Cassino na tym poziomie taktycznym były po prostu natarciem na wprost, prosto pod lufy MG-42, nie było mowy o jakiś manewrach oskrzydlających. W użyciu była głownie stara dobra taktyka z I wojny: najpierw artyleria, potem piechota. To chyba też jest przyczyną, oczywiście obok mniejszego znaczenia politycznego, dla której front włoski nie jest tak powszechnym tematem gier jak Francja czy front wschodni. Moja gra w tym sensie nie daje graczowi zbyt dużego wyboru alternatywnych metod dowodzenia, wyboru innego kierunku natarcia itd. Może to być w oczach graczy wada ale mi chodziło bardziej o odtworzenie atmosfery bitwy, jej charakteru, przedstawienie teatru i aktorów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prototyp "Monte Cassino. Atak polski"
PostNapisane: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 10:12 
Lieutenant General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 4775
Lokalizacja: Warszawa/Łódź
Cytuj:
jednoosobówka w klimatach II Wojny Światowej to jednak kompletna nisza.

Ja tylko sprostuję - są dwie serie gier jednoosobowych w okresie II wojny światowej - seria D-Day (Omaha, Pelieu, Tarawa - nie wiem, czy nie coś jeszcze) oraz zupełnie odmienny mechanicznie, bardzo taktyczny Fields of Fire. Obie serie mają tu na forum swoich zwolenników (i to nie aż tak nielicznych). Do tego dochodzą gry jednoosobowe związane z wojną podwodną - zarówno na Pacyfiku jak i na Atlantyku. Dochodzą gry rzeczywiście specyficzne jak B-17, gdzie bardzo silny jest aspekt symulacyjny - ale wszystkie te gry mają spore grono zwolenników i sympatyków więc jednoosobowe Monte Cassino tez może się tu ładnie wpasować :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prototyp "Monte Cassino. Atak polski"
PostNapisane: czwartek, 12 stycznia 2017, 14:57 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32085
Lokalizacja: Warszawa
Informacja o grze (wraz z linkiem do filmu) na Portalu Strategie:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=122

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prototyp "Monte Cassino. Atak polski"
PostNapisane: czwartek, 18 maja 2017, 23:25 
Enfant de troupe

Dołączył(a): wtorek, 10 września 2013, 08:53
Posty: 4
Witam ponownie. Chcąc uczcić kolejną rocznicę bitwy o Monte Cassino postanowiłem się spiąć i przygotować zdecydowanie lepszą wersję instrukcji ( http://chomikuj.pl/grydominika ), oraz opis pierwszego, treningowego scenariusza ( https://zapodaj.net/1a1bf9303ac3e.jpg.html ). Myślałem, że dam radę na 11.05, kiedy to miało miejsce pierwsze polskie natarcie, ale niestety nie udało się. W przygotowaniu jest wersja na Sun Tzu i pełnoprawna print and play, mam nadzieję to skończyć do połowy czerwca.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.