Karcianka o Wojnie Trzydziestoletniej (zarys pomysłu)

Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Karcianka o Wojnie Trzydziestoletniej (zarys pomysłu)

Post autor: kadrinazi »

Witam!
Co prawda z karciankami dawno już nie miałem nic wspólnego, ale przyszedł mi dzisiaj do głowwy pewien pomysł. Wrzucam go na forum, łatwiej będzie w ten sposób go objechać jeżeli to pomysł który już ktoś kiedyś wcielił w życie :D
Do ad remu:
Myślałem o karciance 'bitewnej' z okresu Wojny Trzydziestoletniej, okres 'szwedzki' wydaje się tu najciekawszy. Karty podzielone są na następujące kategorie:
- dowódcy (głównie od nich zależy ilośc wystawionych w grze wojsk),
- oddziały (regimenty piechoty i jazdy, baterie artylerii),
- zdarzenia,
- teren,
- rozkazy.

Gracz zaczynałby grę od wyłożenia np. 2 dowódców z talii takowych. Każdy z nich miałby współczynnik Moblilizacja (liczba N która oznacza ilość oddziałów, które 'wystawia' dany d-ca), które pozwalałyby na wystawienie n-liczby oddziałów z losowej talii wojsk.
Oddziały wystawiałoby się w 1-3 liniach (przychodzi mi tu na myśl 'Warcry') - każdy oddział miałby swoje parametry i zasady specjalne.
Dodatkowa talia zawierałaby karty zdarzeń i terenu, kolejna rozkazy. Odpowiednie współczynniki na kartach oddziałów/dowódców, pozwalałyby na dociąganie kart z tych talii i wpływanie na wynik starć.
Samo starcie przebiegałoby na zasadzie porównania parametrów i zasad specjalnych sąsiadujących ze sobą oddziałów + dodatkowo dograne karty + może i dorzut k6.

Pomysł bardzo luźny, zdaję sobie sprawę :) niemniej jednak nie zaszkodziło wrzucić pomysł na forum. Mam sporo informacji o armiach z okresu Wojny Trzydziestoletniej, dokładne ODB (zwłaszcza z I połowy konfliktu) na podstawie których moznaby opisywać karty dowódców, oddziałów, a częściowo i zdarzeń i rozkazów. Na mechanice gier karcianych nie znam sie za bardzo więc nie wiem nawet czy w kategoriach karcianych taki pomysł na ręcę i nogi :cool:

Pozdrawiam

Kadrinazi
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Post autor: Arteusz »

Trochę to przypomina "Lisa pustyni".
Może tylko mi. Trzeba by to trochę dopracować.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
Bogoria
Caporal
Posty: 56
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2007, 19:20
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bogoria »

W "Lisa..." nie grałem co prawda, ale pomysł wydaje się interesujący. Może warto nad nim troszkę popracować? :)
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Arteusz pisze:Trochę to przypomina "Lisa pustyni".
Może tylko mi. Trzeba by to trochę dopracować.
"Lisa pustyni' nie znam, szczerze mówiąc bardziej miałem tu na względzie 'Warcrya' w którego kiedyś zagrałem kilka partii.

@Bogoria - ok, jak czas pozwoli to trochę nad tym pomyślę.
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Re: Karcianka o Wojnie Trzydziestoletniej (zarys pomysłu)

Post autor: Arteusz »

Po koleii. Co jest podobne:
kadrinazi pisze: Karty podzielone są na następujące kategorie:
- dowódcy (głównie od nich zależy ilośc wystawionych w grze wojsk),
- oddziały (regimenty piechoty i jazdy, baterie artylerii),
- zdarzenia,
- teren,
- rozkazy.
Ten sam podział tylko bez terenów.
kadrinazi pisze: Gracz zaczynałby grę od wyłożenia np. 2 dowódców z talii takowych. Każdy z nich miałby współczynnik Moblilizacja (liczba N która oznacza ilość oddziałów, które 'wystawia' dany d-ca), które pozwalałyby na wystawienie n-liczby oddziałów z losowej talii wojsk.
Też jest talia dowódców i też zaczyna się od wyłożenia dowódcy.
kadrinazi pisze: Oddziały wystawiałoby się w 1-3 liniach (przychodzi mi tu na myśl 'Warcry') - każdy oddział miałby swoje parametry i zasady specjalne.
W :lisie" też są trzy odziały/zgrupowania tylko naprzeciw siebie.
kadrinazi pisze: Dodatkowa talia zawierałaby karty zdarzeń i terenu, kolejna rozkazy. Odpowiednie współczynniki na kartach oddziałów/dowódców, pozwalałyby na dociąganie kart z tych talii i wpływanie na wynik starć.
Samo starcie przebiegałoby na zasadzie porównania parametrów i zasad specjalnych sąsiadujących ze sobą oddziałów + dodatkowo dograne karty + może i dorzut k6.
Prawie tak samo. Kostki też są k6.

Nie chcę i nie jest moim zamiarem torpedować pomysł ale trzeba by go trochę pozmieniać i dopracować. Wiem,z że to tylko zarys i wstępna koncepcja jednakże przypomina to "lisa pustynii"
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Cóż, w Warcry też są wojska ustawione w linię, dowódcy i różne eventy :wink: Jak już pisałem, nie jestem 'karciankowy', po prostu wypisałem bardzo ogólny zarys. Może trochę nad tym posiedze i coś wymyśle, ale bądźmy szczerzy - wiele karcianek jest do siebie podobnych (typy kart czy forma ich zagrywania) i trudno tu chyba znaleźć coś zupełnie niepowtarzalnego.
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2011
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin
Been thanked: 2 times

Post autor: Itagaki »

Jak już ma być karcianka to lepiej bez kości.
Mógł by być jakiś deck z eventami i numerami (mocny event - mały numer, słaby event - duży numer), który by się ciągało zamiast turlania k6. Coś takiego widziałem w karciance Star Wars.
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

Pomysl bardzo mi sie podoba

ale czy nie lepiej pomyslec nad czyms o wojnie XXXletniej a bitwy wojny XXX letniej pozostawic domenie gier bitewnych ?

to o czym mysle to przebieg calej wojny XXX letniej podczas gry
jakies karty prowincji by mogly byc
zdobywalo by sie elektorow, prowadzilo akcje ewangelizacyjne, palilo czarownice i pladrowalo Magdeburgi

karol Gustaw mialby swoja karte na przyklad jako dowodca frakcji
(taka karta startowa, z ktorej moznaby brac zasoby jakies, albo toczyc bitwe, ale nie na raz)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Nie znam się na tematyce proponowanej, ale cieszę się, że nasze forum pomogło już w tak krótkim czasie skojarzyć z nowym wydawcą pierwszego potencjalnego autora :cool:

Co do meritum, moim zdaniem należy dążyć do oryginalnych rozwiązań i ujęć, więc jeśli macie robić grę, której zasady mają w jakiś sposób "wpadać" w to co już jest, to lepiej szukać własnych rozwiązań.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Matko! AWu - GUSTAW ADOLF! Późniejszy Karol Gustaw dowodził wtedy tylko regimentem kirasjerów :wink:
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Post autor: Arteusz »

Ale GUSTAW się zgadza. :D
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

blah blah
Wszystkie Gustawy naszsa
Kasia, Majka Marysia Jooooohn
jak spiewala Majka Jezowska ;>
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Niestety, mogę sobie darować ten pomysł. Na tej stronie (po zapisaniu się):
http://games.groups.yahoo.com/group/Dubious-designs/
mozna znaleźć karciankę 'Armies of Lutzen', dziejącą się własnie w okresie Wojny Trzydziestoletniej.
Temat mozna już chyba zamknąć, mój flirt z karcianką okazał się nieudany - ktoś mnie ubiegł :lol:
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
Bogoria
Caporal
Posty: 56
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2007, 19:20
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bogoria »

Może w takim razie jakiś inny równie interesujący konflikt warto wziąć na warsztat?
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

By Jove, na pewno warto :faja: ale czasu (ledwo) starcza mi tylko na jeden projekt XVII-wieczny, który po sirca about 2 latach zbliża się do fazy końcowej, więc ktoś inny musiałby się pobawić. Moja specjalizacja to jednak figurki...
Kontakt tylko na maila
ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum autorów”