Tworzę grę .... i mam kilka pytań
-
- Chasseur
- Posty: 12
- Rejestracja: środa, 11 stycznia 2006, 16:13
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
- Kontakt:
Tworzę grę .... i mam kilka pytań
Witam wszystkich forumowiczy jestem nowy na forum i mam nadzieje że nie powtarzam jakiegoś tematu poruszanego wcześniej jeśli tak proszę o link.....
Od kilku lat jestem pasjonatem gier planszowych z serii MiM i MM. Jednak było to dla mnie zbyt mało emocjonująca gra wolałem walkę
Postanowiłem stworzyć własną (amatorską wersję) gry opartej na realiach fantasy.
Opis założeń gry:
Gra planszowa opartą na zasadach "kto szybciej zarobi i zbuduje armie wykończy przeciwników". Gre rozpoczyna się od jednego Herosa, który poruszając sie po planszy odwiedza różne miejsca MIASTO, TARG WOJOWNIKÓW, itp. których dokonuje transakcji HANDEL dzięki który pomnaża fundusze poprzez handlowanie zasobów, werbuje kolejnych wojowników, uzbraja oddział (karty w stylu MiM) zwiększające zdolności. Możliwa jest również transport po między poszczególnymi obszarami na planszy za pomocą okrętów jak również i RYDWANÓW KONI itp... zwiększających parametry wojowników jak również i prędkość.
Mam nadzieje że wyjaśniłem o co mi chodzi
Związku z czym mam kilka technicznych problemów, dlatego proszę o pomoc (macie o wiele większe doświadczenie co do zasad i reguł panujących w grach planszowych )
Gre dopracowuje juz dłuższy czas nanoszą kolejne zmiany i poprawki aby była prosta i szybka w rozgrywce bez skomplikowanych zasad i dużej biurokracji
1. Jak najlepiej rozwiązać problem z bitwami ??? (wojownik posiada dwa parametry tzw. SIŁA i OBRONA + ewentualne dodatkowe uzbrojenie
Jaki zastosować najlepiej system (tabela, rzut kości, przelicznik itp. prosze o jakiś krótki opis lub link do odpowiedniej instrukcji z innej gry)
2. Miejsca odwiedza przez Herosów zastosowałem proste instrukcję rzut kości 1-6 np: MIASTO: 1- Tawerna 2. -Jarmark itd.
Czy nie lepiej by było zastosować KARTY PRZYGÓD/ZDARZEŃ aby zwiększyć fabułe początkowej fazy rozgrywki ??
3. Jako parametr rozróżniający zwykłego wojownika od herosa zastosowałem tzw. SKILLe które można zdobyć w poszczególnych miejscach za zasługi lub np: ćwicząc 5 tur.
Jednak tak zdobywane pkt. doświadczenia jest zbyt długotrwałe .Bo trzeba mieć szczęście przy rzucie kością aby trafić w odpowiednią instrukcję w miejscu.
Jak można się z tym uporać ??
moje pomysły to np:
a) za czas przebywania na planszy !!!
b) za ilość zabitych wojowników
c) za udział w bitwach (doświadczenie w walce) itp.
Jednak nie wiem jak to w praktyce rozwiązać w wersji planszowej aby było prosto a zarazem realnie
Mam nadzieje że uznacie tych pytań za zbyt dziecinne itp. poprostu chciałem usłyszeć pomysły innych osób interesujących się grami planszowymi
Od kilku lat jestem pasjonatem gier planszowych z serii MiM i MM. Jednak było to dla mnie zbyt mało emocjonująca gra wolałem walkę
Postanowiłem stworzyć własną (amatorską wersję) gry opartej na realiach fantasy.
Opis założeń gry:
Gra planszowa opartą na zasadach "kto szybciej zarobi i zbuduje armie wykończy przeciwników". Gre rozpoczyna się od jednego Herosa, który poruszając sie po planszy odwiedza różne miejsca MIASTO, TARG WOJOWNIKÓW, itp. których dokonuje transakcji HANDEL dzięki który pomnaża fundusze poprzez handlowanie zasobów, werbuje kolejnych wojowników, uzbraja oddział (karty w stylu MiM) zwiększające zdolności. Możliwa jest również transport po między poszczególnymi obszarami na planszy za pomocą okrętów jak również i RYDWANÓW KONI itp... zwiększających parametry wojowników jak również i prędkość.
Mam nadzieje że wyjaśniłem o co mi chodzi
Związku z czym mam kilka technicznych problemów, dlatego proszę o pomoc (macie o wiele większe doświadczenie co do zasad i reguł panujących w grach planszowych )
Gre dopracowuje juz dłuższy czas nanoszą kolejne zmiany i poprawki aby była prosta i szybka w rozgrywce bez skomplikowanych zasad i dużej biurokracji
1. Jak najlepiej rozwiązać problem z bitwami ??? (wojownik posiada dwa parametry tzw. SIŁA i OBRONA + ewentualne dodatkowe uzbrojenie
Jaki zastosować najlepiej system (tabela, rzut kości, przelicznik itp. prosze o jakiś krótki opis lub link do odpowiedniej instrukcji z innej gry)
2. Miejsca odwiedza przez Herosów zastosowałem proste instrukcję rzut kości 1-6 np: MIASTO: 1- Tawerna 2. -Jarmark itd.
Czy nie lepiej by było zastosować KARTY PRZYGÓD/ZDARZEŃ aby zwiększyć fabułe początkowej fazy rozgrywki ??
3. Jako parametr rozróżniający zwykłego wojownika od herosa zastosowałem tzw. SKILLe które można zdobyć w poszczególnych miejscach za zasługi lub np: ćwicząc 5 tur.
Jednak tak zdobywane pkt. doświadczenia jest zbyt długotrwałe .Bo trzeba mieć szczęście przy rzucie kością aby trafić w odpowiednią instrukcję w miejscu.
Jak można się z tym uporać ??
moje pomysły to np:
a) za czas przebywania na planszy !!!
b) za ilość zabitych wojowników
c) za udział w bitwach (doświadczenie w walce) itp.
Jednak nie wiem jak to w praktyce rozwiązać w wersji planszowej aby było prosto a zarazem realnie
Mam nadzieje że uznacie tych pytań za zbyt dziecinne itp. poprostu chciałem usłyszeć pomysły innych osób interesujących się grami planszowymi
Ostatnio zmieniony środa, 11 stycznia 2006, 21:05 przez OloWeb, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Tworze gre .... i mam kilka pytań !!!
To mi się podoba: REALIA FANTASY!OloWeb pisze:gry opartej na realiach fantasy.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43382
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3944 times
- Been thanked: 2510 times
- Kontakt:
Może w jakieś gry komputerowe grałeś - tam łatwo podpatrzyc pewne rzeczy. Dużo zależy od tego co chcesz stworzyc .
Np. Jak miałaby wyglądac plansza do takiej gry
Np. Jak miałaby wyglądac plansza do takiej gry
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Chasseur
- Posty: 12
- Rejestracja: środa, 11 stycznia 2006, 16:13
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
- Kontakt:
z gier komputerowych grało się różne strategie jednak np: słynny Warcraft ma duzo pomysłów jednak ciężko jest je przenieś na planszówke skill tam zdobywane są automatycznie wzrastaja w trakcie każdej potyczki na grze planszowej ciężko jest takie coś zrealizować
co do planszy ma wygladać w stylu "logo forum" (patrz wyżej) z podziałem na heksy a no i środku planszy bedzie wielkie morze na przez które bedzię się można przedostać okrętami
co do planszy ma wygladać w stylu "logo forum" (patrz wyżej) z podziałem na heksy a no i środku planszy bedzie wielkie morze na przez które bedzię się można przedostać okrętami
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43382
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3944 times
- Been thanked: 2510 times
- Kontakt:
Ja kiedyś robiłem plansze do Red Alerta, dawno temu. Jak by Cię interesowało, takie duże, do gry na kilka osób.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Chasseur
- Posty: 12
- Rejestracja: środa, 11 stycznia 2006, 16:13
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
- Kontakt:
co do planszy chęnie lukne jako możesz za podaj linka lub wyśli na meila *jpg.
Mam jeszcze pytanko może dziwne jednak do dnia dzisiejszego nie mam żadnej nazwy dla swojej gierki może macie jakieś propozycje !!!!!!! (aby się czasami nie potwórzyła z nimi co już powstały )
Gra jest oparta na zasadach strategiczno - ekonomicznych w realiach fantasy. (nie ma tu żadnej konkretnej epoki występują Zamki, Demony, Orkowie jak również i okręty Wikingów )
Mam jeszcze pytanko może dziwne jednak do dnia dzisiejszego nie mam żadnej nazwy dla swojej gierki może macie jakieś propozycje !!!!!!! (aby się czasami nie potwórzyła z nimi co już powstały )
Gra jest oparta na zasadach strategiczno - ekonomicznych w realiach fantasy. (nie ma tu żadnej konkretnej epoki występują Zamki, Demony, Orkowie jak również i okręty Wikingów )
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43382
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3944 times
- Been thanked: 2510 times
- Kontakt:
Od razu to tak nie będzie, bo nie mam tego u siebie na kompie, ale podeślę.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Chasseur
- Posty: 12
- Rejestracja: środa, 11 stycznia 2006, 16:13
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
- Kontakt:
Moim zdaniem gra sie udała jest to moja 2 przeróbka orginał zrobiony ok. 9lat temu (nie mając komputera i bedąc w podstawówce ) to jak dzisiaj na nią patrze była totalna katastrofą jednak grało się nią świetnie o wiele lepiej mi przypadła do gustu niż np: Najeźdzcy w których kierowało się całymi oddziałami natomiast u mnie każdy wojownik był indywidualnością i były w dodatku elementy ekonomiczne więc wraz z rodzeństwem potrafiliśmy jedną rozgrywkę rozgrywać ok. 3 dni
dziękuje wszystkim za udział w dyskusji ale może ktoś ma jeszcze jakieś odkrywcze pomysły jakie mógłym wykorzystać (jestem otwarty dlatego poruszyłem ten temat)
dziękuje wszystkim za udział w dyskusji ale może ktoś ma jeszcze jakieś odkrywcze pomysły jakie mógłym wykorzystać (jestem otwarty dlatego poruszyłem ten temat)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43382
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3944 times
- Been thanked: 2510 times
- Kontakt:
1. ATAK i OBRONA może lepiej1. Jak najlepiej rozwiązać problem z bitwami ??? (wojownik posiada dwa parametry tzw. SIŁA i OBRONA + ewentualne dodatkowe uzbrojenie
Jaki zastosować najlepiej system (tabela, rzut kości, przelicznik itp. prosze o jakiś krótki opis lub link do odpowiedniej instrukcji z innej gry)
2. Jak ma byc proste to jakieś przeliczniki, jak ciekawe i bardziej rozbudowane, to tabela.
Co to ma byc? Coś jak w Magii i mieczu?2. Miejsca odwiedza przez Herosów zastosowałem proste instrukcję rzut kości 1-6 np: MIASTO: 1- Tawerna 2. -Jarmark itd.
Czy nie lepiej by było zastosować KARTY PRZYGÓD/ZDARZEŃ aby zwiększyć fabułe początkowej fazy rozgrywki ??
a - chyba bez sensua) za czas przebywania na planszy !!!
b) za ilość zabitych wojowników
c) za udział w bitwach (doświadczenie w walce) itp.
Jednak nie wiem jak to w praktyce rozwiązać w wersji planszowej aby było prosto a zarazem realnie
b i c jednocześnie najlepiej, za wygrane starcia więcej skillu, za przegrane mniej.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Chasseur
- Posty: 12
- Rejestracja: środa, 11 stycznia 2006, 16:13
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
- Kontakt:
przeczytajcie uwaznie i ocencie czy taki przelicznik(dotyczący bitwy) wymyślony przeze mnie ma sens (tabeli narazie nie stosuje zbyt skomplikowana zbyt pracochlonna w pozniejszym okresie pewnie się za nią wezme)
np: AGRESOR: SIŁA-18 OBRONA-15
OBROŃCA: SIŁA-14 OBRONA-12
obrona Obr - siła Agr = 12-18=-6 pkt.
-6 pkt. musi stracić obrońca ale musi sobie odjąść te pkt. z SIŁY
następuje ruch obrońcy może się wycofać lub kontr atakować (oczywiście nie wie ile może mieć obrony wcześniejszy agresor jeśli wynik byłby dla niego nie korzystny musiałby straciłby pkt.)
w założeniach miałem na myśli iż gry AGRESOR wygra osłabia atak obrońcy aby on nie mógłby się dotkliwie zrewanżować natomiast gdyby się na "ciął" sam by stracił pkt. obrony co by późniejszym rewanżu mogłoby go poważnie osłabić
czekam na recenzje
nie jest to zbyt odkrywczy system walki tylko chciałem go zaadaptowac do swojej gry i czy to ma sens
np: AGRESOR: SIŁA-18 OBRONA-15
OBROŃCA: SIŁA-14 OBRONA-12
obrona Obr - siła Agr = 12-18=-6 pkt.
-6 pkt. musi stracić obrońca ale musi sobie odjąść te pkt. z SIŁY
następuje ruch obrońcy może się wycofać lub kontr atakować (oczywiście nie wie ile może mieć obrony wcześniejszy agresor jeśli wynik byłby dla niego nie korzystny musiałby straciłby pkt.)
w założeniach miałem na myśli iż gry AGRESOR wygra osłabia atak obrońcy aby on nie mógłby się dotkliwie zrewanżować natomiast gdyby się na "ciął" sam by stracił pkt. obrony co by późniejszym rewanżu mogłoby go poważnie osłabić
czekam na recenzje
nie jest to zbyt odkrywczy system walki tylko chciałem go zaadaptowac do swojej gry i czy to ma sens