Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest poniedziałek, 11 grudnia 2017, 22:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: piątek, 2 czerwca 2017, 14:05 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32701
Lokalizacja: Warszawa
Kadzik napisał(a):
W OiM były kiedyś podobne kminy:
Działa nie mogą strzelać do dowódców, chyba że ci są jedynym celem. Ustawiało się więc przed armatą 2 oddziały w lekkim odstępie, tak by przez lukę widać było podstawkę oficera :)

Powinno się dopisać do tej zasady:

Na potrzeby ustalania czy wrogi dowódca jest jedynym widocznym celem przyjmuje się, że własne oddziały nie blokują widoczności.

Ewentualnie, dodatkowo (jeśli gra umożliwia szybkie przestawianie dział, np. jakichś lżejszych typu falkonety, i autorom zależy na maksymalnym ograniczeniu tego typu sytuacji):

Wrogi dowódca powinien być jedynym widocznym celem zarówno przed ruchem, jak i po ruchu działa.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: piątek, 2 czerwca 2017, 14:37 
Colonel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 24 grudnia 2009, 02:32
Posty: 1673
Lokalizacja: Warszawa
Raleen napisał(a):
Wrogi dowódca powinien być jedynym widocznym celem zarówno przed ruchem, jak i po ruchu działa.

OiM ma wspólną turę i trzeba by oznaczać, kto się ruszał, kto widział, czy widział przed ruchem etc.


Cytuj:
Na potrzeby ustalania czy wrogi dowódca jest jedynym widocznym celem przyjmuje się, że własne oddziały nie blokują widoczności.

Problemem nie jest to, że działa strzelają do oficerów. Jak dowódca z obstawą przedefiluje przed baterią dział, to sam się o to prosił. Problemem jest to, że gracze wykorzystują tego typu zagrywki do działań niehistorycznych.

Inny przykład - no właśnie czego? - bardziej złej mechaniki, czy kombinatorstwa graczy:
W D&D mamy podział na tury. W turze gracz może wykonać akcję, zwykle jedną długą albo krótką + darmowa. Za darmowe uchodzą np. podanie przedmiotu, co według mnie jest logiczne i nigdy nie miałem z tym problemu.
Jest natomiast legendarny sposób burzenia murów nawet najpotężniejszych twierdz. Bierzesz 5000 żołnierzy i ustawiasz ich w linię prostopadle do muru w odstępach metrowych. Ostatniemu dajesz kamień ważący powiedzmy 6 kg. Ziomek podaje go następnemu, tamten kolejnemu etc. wszystko w ramach "darmowej akcji". Kiedy dochodzi do kolesia najbliżej muru, kamień pokonał 5000 metrów w czasie 1s, więc 4-krotnie przekroczył prędkość dźwięku. Wylatuje mu z rąk i niszczy mur.
Nadchodzi kolejna tura, kamieni mamy pod dostatkiem, a nasi ludzie dopiero się rozgrzewają :P

Jest taki dowcip: Ile kosztuje kropla benzyny? Nic? Doskonale, proszę nakapać do pełna! - więc kombinowanie nie zaczęło się w środowisku wargamingowym :P

_________________
Clash in the Wilderness
Kadzikowo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: piątek, 2 czerwca 2017, 14:45 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32701
Lokalizacja: Warszawa
Kadzik napisał(a):
Problemem nie jest to, że działa strzelają do oficerów. Jak dowódca z obstawą przedefiluje przed baterią dział, to sam się o to prosił. Problemem jest to, że gracze wykorzystują tego typu zagrywki do działań niehistorycznych.

Akurat takich rzeczy nie da się jednoznacznie rozstrzygnąć czy są historyczne czy nie są.

Co to znaczy, że "sam przedefiluje"? A jak za nim porusza się oddział to też "sam defiluje"?

Trzeba się zdecydować na jakieś rozwiązanie i się go trzymać. Po prostu autor nie potrafi stworzyć precyzyjnego przepisu i przewidzieć pewnych zachowań graczy. Tworzenie przepisów polega też na tym, że pewne rzeczy trzeba przewidywać.

Nie rozumiem w ogóle tego przykładu z podawaniem kamienia :).

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: piątek, 2 czerwca 2017, 15:12 
Adjudant Commandant

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 1954
Kadzik napisał(a):
Inny przykład - no właśnie czego? - bardziej złej mechaniki, czy kombinatorstwa graczy:
W D&D mamy podział na tury. W turze gracz może wykonać akcję, zwykle jedną długą albo krótką + darmowa. Za darmowe uchodzą np. podanie przedmiotu, co według mnie jest logiczne i nigdy nie miałem z tym problemu.
Jest natomiast legendarny sposób burzenia murów nawet najpotężniejszych twierdz. Bierzesz 5000 żołnierzy i ustawiasz ich w linię prostopadle do muru w odstępach metrowych. Ostatniemu dajesz kamień ważący powiedzmy 6 kg. Ziomek podaje go następnemu, tamten kolejnemu etc. wszystko w ramach "darmowej akcji". Kiedy dochodzi do kolesia najbliżej muru, kamień pokonał 5000 metrów w czasie 1s, więc 4-krotnie przekroczył prędkość dźwięku. Wylatuje mu z rąk i niszczy mur.

Słabiutkie i niedziałające nawet w mechanice. Można to obalić na kilka sposobów.
1) Podanie i przyjęcie to osobne akcje proste, więc pierwszy podaje, drugi przyjmuje i już nie może podać dalej.
2) To jest jeden oddział NPC więc ma wspólną inicjatywę, czyli wszyscy wykonują akcję podania równocześnie - oznacza to, że w chwili gdy pierwszy podaje kamień to drugi i każdy kolejny próbuje podać kamień którego nie ma.
3) To są indywidualne NPC i każdy ma indywidualną inicjatywę, z tego co pamiętam to jest to rzut kostką plus modyfikator. Każdy kolejny musi mieć niższą inicjatywę żeby nie wystąpił konflikt równoczesności z 2). Postacie mogą opóźnić inicjatywę, ale ponieważ jest jej niedużo więc bardzo szybko trafiają na problem z równoczesnością.

Wystarczy odrobina logiki.

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: piątek, 2 czerwca 2017, 15:13 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5391
Lokalizacja: Warszawa
System mechaniki D&D charakteryzują różne słowa; logika koło nich nawet nie stała :P


Ostatnio edytowano piątek, 2 czerwca 2017, 15:35 przez Profes79, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: piątek, 2 czerwca 2017, 15:19 
Starosta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 grudnia 2006, 20:14
Posty: 981
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Dokładnie, w D&D zwykły człowiek mury zamku widzi z kilkudziesięciu metrów, a słońca nikt nie widział (kary do spostrzegawczości za odległość).
Niestety zanim przekonałem kolegów do Savage Worlds musiałem się trochę pomęczyć z podobnymi kwiatkami.

_________________
DBA 15mm - III/1ac;III/1b;III/30b(68a);III/40bc;2*III/52;2*III/62a;IV/13bc;IV/66
Blitzkrieg Commander 6mm - LWP; Warmaster Ancients 10mm - Burgundia; Warmaster - Wyniosłe Elfy, PMC 15mm - Zielone Ludki; Lion Rampant 28mm - XV wiek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: piątek, 2 czerwca 2017, 16:00 
Adjudant Commandant

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 1954
Grałem w D&D kila lat, trochę prowadziłem i nigdy nie zetknąłem się z takimi problemami. Moim zdaniem waszym problemem nie była mechanika tylko gracze i mg.

Kiedyś spotkałem się z takim argumentem przeciwko WH RPG
Cytuj:
A bo magia w WH jest taka jakaś nierealistyczna.

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: czwartek, 15 czerwca 2017, 18:47 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 17:27
Posty: 4067
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
No to mamy "rewolucję". :lol:

http://wh40k.pl/showthread.php?tid=30004&pid=757395#pid757395

Post niejakiego rudzika. Armia Sióstr Bitew na Celestynach. W pełni legalna z punktu widzenia obecnych zasad.

https://www.youtube.com/watch?v=IveznemTqXI

Na powyższym filmiku jest tylko jedna. Generalnie to ujmując święta-anioł z obstawą, która lata-morduje-umiera-zmartwychwstaje-lata-morduje-umiera-zmartwychwstaje-i tak dalej. Nie do zabicia.

_________________
http://vaevictis15mm.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: czwartek, 15 czerwca 2017, 19:48 
Chui
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 31 grudnia 2014, 18:40
Posty: 504
Lokalizacja: Warszawa
To było do przewidzenia...

_________________
Jak my tu przetrwaliśmy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: poniedziałek, 19 czerwca 2017, 18:41 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 697
Lokalizacja: Lublin
To są w końcu te zasady za darmo czy nie? A jak tak to gdzie?

_________________
ASSAULT PUBLISHING


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: poniedziałek, 19 czerwca 2017, 18:49 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 17:27
Posty: 4067
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
https://www.warhammer-community.com/2017/06/17/new-edition-now-available-read-the-rules-get-the-t-shirtgw-homepage-post-1/

_________________
http://vaevictis15mm.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: poniedziałek, 19 czerwca 2017, 19:33 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 697
Lokalizacja: Lublin
Dzięki!

_________________
ASSAULT PUBLISHING


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: czwartek, 22 czerwca 2017, 11:00 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 697
Lokalizacja: Lublin
Przejrzałem: jak dla mnie jest to idealny 40k i na tym gra mogłaby się kończyć. Szkoda tylko, że nie ma list armii (w tym stylu) do kompletu.

_________________
ASSAULT PUBLISHING


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.