DropZone Commander

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

DropZone Commander

Post autor: Przemos19 »

Co to jest, jaka skala itp? Startowa armia za 68Ł.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Inkub
Colonel en second
Posty: 1425
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 11:26
Lokalizacja: Wawa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: DropZone Commander

Post autor: Inkub »

10 mm, podobno bardzo ciekawy system. Ten starter jest bardzo oplacalny, w srodku sa dobrej jakosci figurki plastikowe dla dwoch frakcji, podobne startery dla jednej frakcji, z zywicy, sa drozsze.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: DropZone Commander

Post autor: Przemos19 »

http://www.hawkwargames.com/products/2- ... tarter-set - budynki kartonowe w starterze na dobry początek, ciekawe.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: DropZone Commander

Post autor: Przemos19 »

Doszła nowa nacja, http://www.hawkwargames.com/collections/shaltari oraz http://www.hawkwargames.com/collections ... public-phr Tego pierwszego nie mam pojęcia jakby malować, to drugie przyjemnie japońsko wygląda :)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DropZone Commander

Post autor: AWu »

Nacisk w grze jest na transportowanie jednostek przez inne. Normalnie jest bardzo krótki ruch i przerzucanie jest kluczowe ponoć.


Ale to 10 mm mnie zniechęciło.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: DropZone Commander

Post autor: Sarmor »

Czy tych frakcji nie było kiedyś więcej? Zdawało mi się, że z 6...

Ogólnie system zwrócił moją uwagę tym, że spośród tych 6 czy iluś frakcji żadna mi się wizualnie nie podobała (i nie podoba nadal). Co najwyżej pojedyncze modele...
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: DropZone Commander

Post autor: brathac »

Nie. Do tej pory były 4. United Colonies of Mankind - ludzkość, Post-Human Republic - ludzkość po upgrejdzie, Scourge - parazytyczni obcy co nam Ziemię zajeli i Shaltari - jacyś nomadyczni obcy używający technologii bram przestrzennych. Na GenConie pokazali prototypy 5 frakcji - ludzkich rebeliantów.

System wygląda ciekawie. Tylko ta cena... Miał ktoś przyjemność?
Awatar użytkownika
Biały
Sergent
Posty: 107
Rejestracja: czwartek, 15 października 2009, 08:03
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DropZone Commander

Post autor: Biały »

Budynki wyglądają super.
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: DropZone Commander

Post autor: brathac »

Ale te żywiczne czy kartonowe?
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: DropZone Commander

Post autor: MKG »

Żywiczne są super, szkoda tylko że w takiej barbarzyńskiej skali :P
Awatar użytkownika
Inkub
Colonel en second
Posty: 1425
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 11:26
Lokalizacja: Wawa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: DropZone Commander

Post autor: Inkub »

Ta skala jest mocno uniwersalna, widzialem te budynki na zdjeciach z figurkami do Epica, czyli ok. 6 mm, wygladaly bardzo ok. Przy 15 mm wygladaja juz nieco gorzej ale nie tragicznie.
Na stronie producenta kiedys bylo multum budynkow papierowych do pobrania, gdzies je sobie sciagnalem, linki tez juz dawalem. Drobne przeskalowanie, druk i teren miejski do 15 mm gotowy.
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: DropZone Commander

Post autor: MKG »

Jakby było coś bardziej "modern" to bym się złamał i sobie sprawił pod choinkę. Jakkolwiek naprawdę fajnie zrobione za bardzo trącą pierwszym King-Kongiem aby dobrze na moim "Marsie" wyglądały :|
Goldi
Sous-lieutenant
Posty: 362
Rejestracja: piątek, 27 września 2013, 14:22
Lokalizacja: Kraków

Re: DropZone Commander

Post autor: Goldi »

Hmm mozna to dostac w Polsce wiec sie zastanawiam - napisze mi ktos cos o tym wiecej?
Ma Anglia Nelsona i Francja Villeneuve'a,
Medina-Sidonia w Hiszpanii żył.
A kto dziś pamięta Arenda Dickmanna?
To polski admirał, co z Szwedem się bił.
Awatar użytkownika
Gimlet
Chasseur
Posty: 18
Rejestracja: niedziela, 21 czerwca 2015, 13:56

Re: DropZone Commander

Post autor: Gimlet »

Zainteresowanych DropZonem zapraszam na naszą stronę: http://dropzone-commander.pl/
albo na grupę na fb: https://www.facebook.com/groups/652392618198759/

Powoli bo powoli, ale zaczyna się tworzyć polska scena :)

A sama gra jest fenomenalna.
Duża mobilność oddziałów, sporo taktycznego kminienia, ale jednocześnie rozgrywka szybka i sprawna.

No i kosztowo wychodzi to nader dobrze... a że figsy małe to łatwe w transporcie i miejsca dużo też nie zajmują :D
Awatar użytkownika
Blak
Caporal
Posty: 62
Rejestracja: wtorek, 27 stycznia 2015, 14:17

Re: DropZone Commander

Post autor: Blak »

Gimlet pisze:Powoli bo powoli, ale zaczyna się tworzyć polska scena :)
Ba, do gry przymierza się dwóch kolejnych graczy:
- Piła, po stronie PHR,
- i ja, jako operator "gwiezdnych wrót" Shaltari.
Gimlet pisze:A sama gra jest fenomenalna.
Bawię się figurkami od ponad 20 lat i muszę przyznać, że dawno się nie spotkałem z czymś tak soczystym. Owszem, można mieć zastrzeżenia do wyglądu kilku rzeczy, ale trzeba pamiętać, że gra wyszła z garażu w zasadzie jednego człowieka, który taką właśnie miał wizję. Ja, przymknąłem oko na pewne rzeczy, które nie do końca mi odpowiadały, zacząłem wczytywać się we fluff i zasady, i wpadłem po uszy... Gra jest mega!

- Doskonale są przemyślane różne typy jednostek. Trzeba mieć naprawdę wszechstronną rozpiskę, bo zbyt przesunięty środek w kierunku piechoty, lub ciężkiego sprzętu, może być bardzo brutalnie pokarany przez ogarniętego rywala. Pojazdy nie sprawdzą budynków, a piechota nie przeżyje na otwartej przestrzeni. Gra skupia się przede wszystkim na obiektach.
- Podział armii na BattleGrupy, które aktywowane są na przemian. Rzuca się na początku tury na inicjatywę (dodaje dowodzenie najlepszego dowódcy) i w tej kolejności gramy, raz ja, raz rywal. Wygrywający Inicjatywę może zdecydować, że ją oddaje i działa jako ostatni (widząc wcześniej co zrobił przeciwnik i skuteczniej reagując na jego działania).
- Pięć armii, które prezentują bardzo odmienny styl gry, fluff i wygląd modeli. Serio, dla każdego coś się znajdzie. A podobieństw do świata np. 40k, czy StarCrafta, filmowego MadMaxa, czy Gwiezdnych Wrót jest wiele.
- Ktoś napisał, że zniechęca go skala 10mm. Ja twierdzę, że jest to jeden z największych atutów tej gry. Nie ma bezkształtnych modeli, jak w Epicu - modele DzC z żywicy, czy plastiku, to bardzo wysoka półka jakości. Można też cieszyć się starciem na wyższym szczeblu taktycznym. Nie mamy kilku czołgów/pojazdów latających. Tu nacisk jest właśnie na nie, a piechota (po 3-5 zepchnięta została na jedną podstawkę) wykonuje poboczne, ale równie ważne zadania. Armie przez to maluje się też dużo szybciej.
- Interakcja z terenem. Piechota przeczesuje budynki w poszukiwaniu celów taktycznych (trudność rośnie w zależności od wielkości budynku). Ciężki sprzęt nie może do nich wchodzić, ale może je niszczyć! Można mieć wyspecjalizowane do tego jednostki: "Skoro nie zdążę sprawdzić budynku po stronie rywala, to go zburzę zanim coś w nim znajdzie."
- Gra wykorzystuje karty, których można mieć na turę tyle, ile dowodzenia ma nasz dowódca. Talie są odgórnie ustalone, ale dodają fajnych smaczków. Można nimi np. naprawiać pojazdy, lub tworzyć tunele między budynkami, by przechodzić i sprawdzać kolejne bez ryzyka ostrzału na otwartej przestrzeni.

Długo by jeszcze można się rozpisywać, a ja nie rozegrałem jeszcze ani jednej bitwy.:lol:

Zamówiłem już podręczniki, karty, starter i dowódcę, by zacząć od 750 punktów. Jak już poznamy z Piłą realia, to powalczymy o turniejowe 1500-2000. Wtedy można zmieścić większość rzeczy, na które ma się "smaka".

Z bitewniakami jest teraz tak, że możemy grymasić/przebierać. Szkoda jednak przekreślać tytuł, skoro nie poświęciło mu się minimum uwagi. Polecam przyjść na klubowe spotkanie i się samemu przekonać. Dla mnie, perspektywa zabawy w a la Warhammer40k Armaggedon, w mniejszej skali, z większą ilością sprzętu, za duuuużo mniejsze pieniądze, to bajka.

Ps. Jakość modeli - porównywalna z ForgeWorld - rzuca na kolana. Przykładowo, rzut okiem od spodu! na podwieszone pod transporterem latającym, dwa Walkery z armii PHR:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”