DropZone Commander

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: DropZone Commander

Post autor: GRZ »

Blak pisze:
Gimlet pisze: Długo by jeszcze można się rozpisywać, a ja nie rozegrałem jeszcze ani jednej bitwy. :lol:
:roll:
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
Blak
Caporal
Posty: 62
Rejestracja: wtorek, 27 stycznia 2015, 14:17

Re: DropZone Commander

Post autor: Blak »

Przeczytałem zasady, oglądałem masę battlereportów i mam duże doświadczenie, by rozumieć bez gry pewne prawidła.
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: DropZone Commander

Post autor: GRZ »

Czy twoje duże doświadczenie nie obejmuje przypadków w których coś fajnego na papierze nie działało w praktyce? Jeśli tak to może nie jest takie duże...

Systemu nie znam, może i jest to najlepsza rzecz pod słońcem, ale dopóki się nie zagra to nie mozna mieć pewności.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
Blak
Caporal
Posty: 62
Rejestracja: wtorek, 27 stycznia 2015, 14:17

Re: DropZone Commander

Post autor: Blak »

Napisałem mini recenzję podręcznika i dodatku, po wcześniejszym przeczytaniu obu książek. Czy każda recenzja musi być pisana PO rozegraniu bitwy? Nie sądzę. By jednak nie wprowadzać w błąd, wyraźnie zaznaczyłem, że faktycznie jeszcze nie grałem.

Chciałem tylko przybliżyć realia gry i co w niej nowego, w porównaniu do innych pozycji na rynku. Nie widziałem w tym temacie podobnego wpisu.

Napisz może proszę, z którym punktem się nie zgadzasz? Które wymienione rozwiązania według ciebie są słabe i nie warte zainteresowania się tą grą.
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: DropZone Commander

Post autor: GRZ »

Blaku,(?) jak napisałem systemu nie znam więc głupio mi się na ten temat wypowiadać. Rozumiem że na podstawie czytania zasad można przeprowadzić analizę zamysłu autora i tego co chciał udostępnić graczom. Jednak jestem zdania ze z hura optymizmem nie można przesadzać, bo dobry pomysł w teorii nie oznacza dobrego pomysłu w praktyce. Nie chodzi mi o żadna z konkretnych mechanik które przedstawiłeś, jedynie o zasadę.

Najlepsza rzecz jaką możesz zrobić to zagrac i zrobić raport-recenzje przedstawiającą jak to się ma w praniu (dużo zdjęć fajnych modeli na pewno nie zaszkodzi :P ). ;)
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
RAJ
Général de Division
Posty: 3945
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 119 times
Been thanked: 409 times

Re: DropZone Commander

Post autor: RAJ »

Blak pisze:Napisałem mini recenzję podręcznika i dodatku, po wcześniejszym przeczytaniu obu książek. Czy każda recenzja musi być pisana PO rozegraniu bitwy? Nie sądzę.
Jeżeli to recenzja podręcznika to masz rację. Jeżeli to recenzja gry i zasad to jesteś w błędzie.
Aczkolwiek twoje podejście wydaje się być typowym dla różnych "recenzentów".
Niedawno jakiś "recenzent" sprzedawał na g-p.pl recenzenckie egzemplarze planszówek, które były nadal w folii.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Awatar użytkownika
Blak
Caporal
Posty: 62
Rejestracja: wtorek, 27 stycznia 2015, 14:17

Re: DropZone Commander

Post autor: Blak »

Czizas, starałem się tylko naświetlić mało znaną/popularną grę; podzielić moim entuzjazmem - że po 20 latach gry znalazłem coś nowego, niepowielającego schematów - a wytyka mi się błędy...
RAJ
Général de Division
Posty: 3945
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 119 times
Been thanked: 409 times

Re: DropZone Commander

Post autor: RAJ »

No dobra, masz rację, że jak na początku zaznaczasz, że nie grałeś i są to twoje odczucia na sucho, to jest to jak najbardziej OK.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: DropZone Commander

Post autor: Raleen »

Ja popieram takie długie, treściwe wpisy. Nawet jeśli ktoś nie grał. Nie warto tylko wtedy używać słowa "recenzja", które zazwyczaj jest właśnie źródłem różnych takich dywagacji ;)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: DropZone Commander

Post autor: WarHammster »

Blak pisze:Czizas, starałem się tylko naświetlić mało znaną/popularną grę; podzielić moim entuzjazmem - że po 20 latach gry znalazłem coś nowego, niepowielającego schematów - a wytyka mi się błędy...
Nie przejmuj się, trolle (z całą sympatią wobec kolegów) wychodzą zawsze jak jakiś nowy ludek się pojawi i napisze coś od siebie lub po prostu jak ktoś jest zbyt entuzjastyczny. Grunt to nie dać się im, to zimne kalkulatory, inne cechy osobowości = inne spojrzenie na gry ;). Dla mnie Twój entuzjazm jest zrozumiały. Również wpierw czytam zasady, zapoznaje się z informacji (niekoniecznie bezpośrednio z gier), oglądam obrazki, napalam się i kupuje a później - nie ważne czy coś nie działa, ważne, że mi się podoba ;).
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
RAJ
Général de Division
Posty: 3945
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 119 times
Been thanked: 409 times

Re: DropZone Commander

Post autor: RAJ »

WarHammster pisze:nie ważne czy coś nie działa, ważne, że mi się podoba ;).
+1 :)
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: DropZone Commander

Post autor: Sarmor »

Chomiku, ale jakie trolle? Jak GRZ zazwyczaj trolluje, tak tu słusznie zwrócił uwagę, że przed przetestowaniem nie ma co pisać peanów na cześć gry, bo się można przejechać.

Też się napalam na gry (zazwyczaj w ogóle bez czytania zasad :P ), ale jak nie działają, to lipa i trzeba poprawiać lub rozglądać się za czymś innym.
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
Blak
Caporal
Posty: 62
Rejestracja: wtorek, 27 stycznia 2015, 14:17

Re: DropZone Commander

Post autor: Blak »

GRZ pisze:Jednak jestem zdania ze z hura optymizmem nie można przesadzać, bo dobry pomysł w teorii nie oznacza dobrego pomysłu w praktyce. Nie chodzi mi o żadna z konkretnych mechanik które przedstawiłeś, jedynie o zasadę.
Rozumiem w takim razie, że bez entuzjazmu planujesz wydać 60 funtów na starter Dropfleeta? ;)
GRZ pisze:Jak dojdzie do 500.000£ to pewnie wezmę ten starter za 60
GRZ pisze:Systemu nie znam, może i jest to najlepsza rzecz pod słońcem, ale dopóki się nie zagra to nie mozna mieć pewności.
Rozumiem, że już grałeś w Dropfleet Commandera? ;)

Wszyscy kupujemy gry w ciemno, takie już nasze "figurkowe przekleństwo".:D
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: DropZone Commander

Post autor: GRZ »

Rozważam 150Ł :P Ale mi chodzi o fajne modele. Muszę jeszcze zobaczyć te filmiki z gry czy podręcznik nie będzie tylko na półkę.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
Blak
Caporal
Posty: 62
Rejestracja: wtorek, 27 stycznia 2015, 14:17

Re: DropZone Commander

Post autor: Blak »

Ja myślę o podręczniku i starterze Shaltari do kompletu. To jednak rozmowa do sąsiedniego tematu.

Jak myślicie, będą scenariusze/kampanie, w których bitwy na orbicie DfC będą dawały później plusy/minusy do bitew miejskich z DzC, i na odwrót?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”