Frostgrave

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Inkub
Colonel en second
Posty: 1425
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 11:26
Lokalizacja: Wawa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Frostgrave

Post autor: Inkub »

Od paru tygodni dostępna jest gra Frostgrave, skirmish wydany przez Osprey'a, w którym drużyny czarodziejów walczą o magiczne skarby w zrujnowanym mieście. Skojarzenia z Mordheim są słuszne.
Napisałem pierwszą część recenzji gry, można ją przeczytać tutaj:
Recenzja Frostgrave, część pierwsza

A tutaj są inne posty na moim blogu związane z "Frostgrave":
Posty poświęcone Frostgrave
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича

Re: Frostgrave

Post autor: Warchoł »

Nie grywam już w gry fantasy, ale Frostgrave mnie skusił i rozegraliśmy z kuzynem w wakacje 4 scenariusze -prosta fajna mechanika. Oczywiście zaadaptowaliśmy ją do sarmackich klimatów ;).
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Frostgrave

Post autor: AWu »

Mechanika jest nieco za prosta, ale system kampanijny dzięki d20 działa w miarę.

IMHO to wybór znacznie lepszy od Mordheima gdzie się wszystko ciężko ciągnie i zasady specjalne po prostu nie działają.


Mam rozgrzebana ekipę Nekromantów.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 28 września 2015, 22:43 przez AWu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Inkub
Colonel en second
Posty: 1425
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 11:26
Lokalizacja: Wawa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Frostgrave

Post autor: Inkub »

Mechanika nie jest za prosta, bo dziala sprawnie i daje radoche. Czyli spelnia wszystkie wazne zalozenia dobrej mechaniki:)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Frostgrave

Post autor: AWu »

W tym sensie jak najbardziej, ale osobiście wolałbym więcej komplikacji przy 10 modelach na stronę.

Ale Frostgrave ma duży potencjał, zwłaszcza w tym, że łatwo obejmie naprawdę duzo rozmaitych settingów i w ogóle się nie zmęczy.

W zasadzie jedyny minus, który dostrzegam (poza prostota, ale to feature a nie wada) to słaba możliwość wskrzeszania undeadów* :)



*Serio!! Jeden czerstwy zombiak ??
(Ok jestem rozpuszczony przez Malifaux gdzie podnoszenie wszystkich trupów do Zombiaków to Akcja darmowa :>
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 28 września 2015, 22:49 przez AWu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Inkub
Colonel en second
Posty: 1425
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 11:26
Lokalizacja: Wawa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Frostgrave

Post autor: Inkub »

Jakich komplikacji? Nie zetknalem sie jeszcze w tej grze z sytuacja, w ktorej mechanika by nie zadzialala.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Frostgrave

Post autor: AWu »

Moim ulubionym systemem mikro skirmish jest Inquisitor,

W przypadku Frostgrejwa można było dać więcej możliwości z akcjami na przykład (zamiast jeden ruch + 1 akcja)
Jest masa sposobów w który można uszczegółowić skirmisha na tak mało modeli bez uczynienia go mało grywalnym.
Awatar użytkownika
Inkub
Colonel en second
Posty: 1425
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 11:26
Lokalizacja: Wawa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Frostgrave

Post autor: Inkub »

Ale po cholere? Inquisitor to całkiem inna gra, niemal rolplejowa - w zalozeniach.
Ta, w zalozeniach, to gra skirmishowa NIESKOMPLIKOWANA.
Wiec po co robic "wiecej mozliwosci akcji"? Te ktore sa, sprawdzaja sie swietnie.
Dodatkowo, w dodatkach maja sie pojawiac dodatkowe rzeczy;)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Frostgrave

Post autor: AWu »

Hmm.. bo lubię ?


Nie wiem do czego zmierzasz, chcesz mnie przekonać że nie mam racji w tym, że wolałbym system ciut bardziej skomplikowany ? :roll:
Awatar użytkownika
Inkub
Colonel en second
Posty: 1425
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 11:26
Lokalizacja: Wawa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Frostgrave

Post autor: Inkub »

Nie, odpowiadam na Twój zarzut, że system jest mało skomplikowany.
Uważam, że to żaden zarzut - Tobie się to nie podoba, bo wolisz bardziej skomplikowane. Mi odpowiada, w dodatku gra została zaprojektowana właśnie z takimi założeniami. A że śmiga, znaczy się robi to, co planowano. Ergo, w tym przypadku została zaprojektowana w sposób prawidłowy, wypełniający założenia projektanta.
Tylko tyle:)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Frostgrave

Post autor: AWu »

Nigdy takiego zarzutu nie sformułowałem, napisałem:
Osobiście wolałbym X..

Więc zupełnie pogubiłem się o co ci chodzi..
Awatar użytkownika
Inkub
Colonel en second
Posty: 1425
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 11:26
Lokalizacja: Wawa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Frostgrave

Post autor: Inkub »

Nie Awu. Napisałeś "Mechanika jest nieco za prosta, ale system kampanijny dzięki d20 działa w miarę."
To Twoja osobista opinia na temat tego, że gra nie jest dla Ciebie za prosta, tylko generalnie - za prosta.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Frostgrave

Post autor: AWu »

No w takiej sytuacji zupełnie mnie nie przekonałeś do zmiany zdania.

Odpowiedz na pytanie - Po co robić więcej możliwości pozostaje ta sama = bo lubię :)
I nadal nie wiem do czego mnie próbujesz przekonać.

Jeśli założenia mają być proste odpowiedzieć moge tylko tak, że IMHO założenia są zbyt proste, ale to do nikąd nie prowadzi :)
Dobrze wiem, że miały być ,ale jak na mój gust są nieco zbyt proste i raczej mnie żadna argumentacja nie przekona bo jak wspomniałem trudno dyskutować z tym co kto lubi. Dąłem też przykład ulubionego systemu byś sie mógł zorientowac w jakim kierunku mojesympatie biegna.

Na temat walorów systemu i tego jak działa w praktyce się nie wypowiem bo nie grałem jeszcze, ale to nie ma się nijak do tego, ze jak dla mnie jest nieco zbyt prosty w wielu aspektach.

Reasumując ta niepotrzebną dyskusję nie jest to system idealny dla mnie i tyle.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Frostgrave

Post autor: WarHammster »

Złodziej ma walki 1 a rycerz 4 i do tego idzie rzut k20. Zgodziłbym się gdyby dorzut stanowiła kość k6. Chyba przekombinowane na korzyść złodzieja.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
E.S.
Tambour
Posty: 5
Rejestracja: piątek, 22 listopada 2013, 09:20
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Frostgrave

Post autor: E.S. »

Dzięki Inkubie za solidną recenzję i inne teksty o Frostgrave. Z racji podobnego (jak mniemam) wieku i podobnych ograniczeń życiowych, a przez to i wymagań wobec gry, FG wydaje się być bardzo ciekawą opcją na tych kilka wolnych chwil, a do tego jest całkiem realny jako plan modelarsko-malarski.
W ostatnich latach więcej czasu spędziłem na lekturze podręczników do różnych gier niż na graniu, ale wniosek o przewadze zasad prostych a grywalnych nad takimi, których trzeba się dłużej uczyć, potwierdza mi się coraz bardziej. Najbardziej zaskakujące było dla mnie odkrycie, że prostota zasad wcale nie musi oznaczać, że są one prymitywne, dla dzieci itp. Twoja, Inkubie recenzja, trafia w to odkrycie idealnie i dlatego uznaj mnie za zachęconego.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”